| Forfatter |
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg ved tilfældigvis at Bent er ferieramt de næste 3 uger, så vi må vente lidt på modspil fra Bent..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder....
Ja, jeg vil gi' David ret, man får hvad man betaler for... prisen på kr. 6.500,- for Rega Apollo er efter min mening sat helt rigtig, det er den værd, men heller ikke mere... Jeg er så 'heldig' at eje både en Rega Apollo og en Holfi Xenia (8.500,-) og i en direkte A/B lyttetest vinder Holfi'en helt klart, og det skal den da også gøre, da den er kr. 2.000,- dyrere... at jeg så var så heldig at få Holfi'en til kr. 6.500,- fordi HFK bare ville af med alt Holfi...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Det er nemlig rigtig David....Var det ikke dig der engang solgte et sæt spendor til min bror uden at fortætte ham at du havde pillet ved dem?
Mvh/ Frank |
|
|
PB, tak - i et forum skriver man til alle!
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
David skrev:
rockforlife skrev:
David skrev:
|
Så kommer Apollo's 15.000 kroners storebror. Jeg er spændt på at se hvilken gang kvalm markedsførings bræk Medlyd disker op med denne gang. Man kan jo kun bede til at det ikke forvilder sig herover, men det er vist ønsketænkning.
Det bliver uden tvivl underholdende læsning. Bliver det noget i stil med sidste gang, tror jeg, at jeg smider en oversættelse til rega, for at høre om det er almindelig praksis for deres distributører at markedsføre produkterne på den måde som Medlyd gør...
Spøg til side... det kunne være sjovt at vide hvor mange, der stadigvæk har deres apollo - der har været en 5-10 stykker til salg allerede?? Hvordan kan man sælge verdens formentlig bedste afspiller?
|
|
|
Regas markedsføring, er vel ikke anderledes end så mange andre. Du har har bare et problem med Rega, derfor lægger du ekstra mærke til det. Men hvad gør man når man synes man har et godt/unikt produkt, som man gerne vil sælge? For mig, virker reklame fra producenten/forhandleren ikke specielt godt. Specielt ikke når de fylder stolpe og og stolpe ned, over alle mulige selvudviklet patenter, og ultra lave, det-ene-og-det-andet. Jeg bliver mere påvirket af brugerne ude i landet. Private hifi entusiaster som udtrykker deres holdning over et givet produkt. Det er det, som rykker!
|
|
|
Tja, man er bare nød til at kende folks smag for lyd før man kan bruge deres præferencer til noget som helst.
Desuden er man også nød til at sætte sig bare en lille smule ind i hvordan produkterne fungerer, især når man køber elektronik der koster mere end det, der fåes i Harald nyborg og Bilka. Det har man simpelthen pligt til i mine øjne - ellers kan man jo blive taget rigtig godt og grundigt i røven?
Det er lidt ligesom man ikke køber et hus uden en tilstandsrapport eller en brugt bil uden at have en mekaniker med.
Jeg har intet problem med Rega, men ja, jeg har et stort problem med Medlyds markedsføring - det synes jeg heller ikke, at jeg lægger skjul på.
Synd at gode produkter skal udsættes for denne form for luder-markedsføring.
Ang. at man nogle gange får mere end man har betalt for - det får man aldrig! Men man har altid betalt for det man får.... og som regel for meget
|
|
|
Det er nemlig rigtig David....Var det ikke dig der engang solgte et sæt spendor til min bror uden at fortætte ham at du havde pillet ved dem?
Mvh/ Frank |
|
|
Hej Sigma Nu har jeg aldrig ejet et sæt spendor, som jeg har pillet ved. Jeg har
kun ejet et sæt spendor, et sæt SP3/1P, som jeg købte af Lars (kan ikke
huske efternavn), som arbejdede hos Scanspeak. Han havde fjernet
støvhætten. Det er en eneste modifikation jeg var bekendt med, og denne
oplyste jeg også til køber, da jeg solgte dem.
Da jeg ærligt kan sige, at jeg ikke har haft dem skilt ad, kan jeg ikke udtale mig om, der er lavet andre modifikationer. Desuden mener jeg også at prisen reflekterede, at støvhætten manglede. End of Story...
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fuldt med på sidelinien i denne tråd, og ang. "smøre-tykt-på" diskussionen, så har alle debatanter bidraget godt med positiv snak om Apollo'en herinde.
Man må ikke glemme, at dette bidrager til opfattelsen, og jovist smører Bent fra Medlyd sikkert lidt tykt på, har dog også studset noget over læsningen, den virker ikke hel optimal :-)
Men det hjælper så heller ikke, at folk herinde mener den kan hamle op med afspillere til langt over 10.000 kr. Det er rigtig godt, at mange har fået en afspiller, som de synes lever op til deres forventninger om god lyd, men altså, at sige den kan banke alt over dens prisleje er jo nok som så.
Jeg er tilhænger af at man lytter, og ikke vurderer udfra prisen, men herinde bliver der vist "overspillet" lidt på hvad den kan, i forhold til hvad de har lyttet til osv.
Uanset hvad, så får man aldrig mere end det man betaler for :-)
Kunne være spændende, engang at lægge ører til Saturn i hvert fald....
|
| Til top |
|
| |
One2Meet Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa alle apollo ejere.
Så er tiden vist kommet til at måske genåbne tråden omkring al det påstyr/hype omkring denne spille......
For nu må alles spilledåsser da snart være spillet ind ..
Nå men spøg til side jeg har erhervet mig sådan en spille og er burnt in.....har prøvet den med forskellige konstalationer med for og effekt og integreret forstærkere.... i samme prisklasse bla. rega mira (min foretrukne), thule ia150b og pr100 pa100 , denon ae1500 sæt, denson beat 100, dali grand, audio m3 super, disse er setup som passer til mit temparament......måske den spiller bedre med dyrere setup men så er det jo setupet der er reference..... for næsten alle cd'er spiller bedre med dyrere setup's. Nå men det jeg oplever med denne spille er vil nok for nogle måske virke lidt fordømmene/ærlig over for den spille, for meget af denne hype er både godt og ondt....for det kommer jo an på hvilken smag man og hvordan det lyder med dine ører, jeg har i blindtests både oplevet gode og rigtigt skuffende ting.men denne spille er nok det mest neutrale nogen vil måske kalde den kedelig/tør m.m men mest HIFI (høj fortrollighed) jeg er har hørt. så det det op til den enkeltes setup der er med til at afgøre hvilket lydbillede du bliver præsenteret for.
hvordan oplever i andre ejere af denne spille hilsen apollo/astronaut.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forstå at man bliver ved med at skrive at Apollo er neutral (hvad det så er) - At den er god kan jeg kun væree enig i. Den går dejligt dybt og har relativt godt fat om den dybere bas og er i det hele taget meget medlevende og engagerende at lytte til, men neutral.... kan ikke genkendes herfra (men neutralitet ser jeg i øvrigt ikke som et mål i sig selv)
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan den være neutral, når den efter mange lyder "analog", "som vinyl", "varm" og jeg skal komme efter dig...jeg undrer mig...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
One2Meet skrev:
|
hejsa alle apollo ejere.
Så er tiden vist kommet til at måske genåbne tråden omkring al det påstyr/hype omkring denne spille......
For nu må alles spilledåsser da snart være spillet ind ..
Nå men spøg til side jeg har erhervet mig sådan en spille og er burnt in.....har prøvet den med forskellige konstalationer med for og effekt og integreret forstærkere.... i samme prisklasse bla. rega mira (min foretrukne), thule ia150b og pr100 pa100 , denon ae1500 sæt, denson beat 100, dali grand, audio m3 super, disse er setup som passer til mit temparament......måske den spiller bedre med dyrere setup men så er det jo setupet der er reference..... for næsten alle cd'er spiller bedre med dyrere setup's. Nå men det jeg oplever med denne spille er vil nok for nogle måske virke lidt fordømmene/ærlig over for den spille, for meget af denne hype er både godt og ondt....for det kommer jo an på hvilken smag man og hvordan det lyder med dine ører, jeg har i blindtests både oplevet gode og rigtigt skuffende ting.men denne spille er nok det mest neutrale nogen vil måske kalde den kedelig/tør m.m men mest HIFI (høj fortrollighed) jeg er har hørt. så det det op til den enkeltes setup der er med til at afgøre hvilket lydbillede du bliver præsenteret for.
hvordan oplever i andre ejere af denne spille hilsen apollo/astronaut.
Er det mig der har hedesalg, eller er dette indlæg lidt sort? Hvordan Apollo opleves, er vist nok penslet rimeligt godt ud efterhånden. Og "høj fortrolighed" 
Apollo er fantastisk god, færdig! Det er ikke at diskutere, det er et faktum 
|
|
|
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvordan kan den være neutral, når den efter mange lyder "analog", "som vinyl", "varm" og jeg skal komme efter dig...jeg undrer mig... |
|
|
Du må selv dømme. Det er nok det bedste at gøre.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Nu har jeg fuldt med på sidelinien i denne tråd, og ang. "smøre-tykt-på" diskussionen, så har alle debatanter bidraget godt med positiv snak om Apollo'en herinde.
Man må ikke glemme, at dette bidrager til opfattelsen, og jovist smører Bent fra Medlyd sikkert lidt tykt på, har dog også studset noget over læsningen, den virker ikke hel optimal :-)
Men det hjælper så heller ikke, at folk herinde mener den kan hamle op med afspillere til langt over 10.000 kr. Det er rigtig godt, at mange har fået en afspiller, som de synes lever op til deres forventninger om god lyd, men altså, at sige den kan banke alt over dens prisleje er jo nok som så.
Jeg er tilhænger af at man lytter, og ikke vurderer udfra prisen, men herinde bliver der vist "overspillet" lidt på hvad den kan, i forhold til hvad de har lyttet til osv.
Uanset hvad, så får man aldrig mere end det man betaler for :-)
Kunne være spændende, engang at lægge ører til Saturn i hvert fald....
|
|
|
Bent Medlyd har bare sagt sin ærlige mening, og smørre ikke mere tykt på end dig og mig!
Bare en komentar.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Kan ikke forstå at man bliver ved med at skrive at Apollo er neutral (hvad det så er) - At den er god kan jeg kun væree enig i. Den går dejligt dybt og har relativt godt fat om den dybere bas og er i det hele taget meget medlevende og engagerende at lytte til, men neutral.... kan ikke genkendes herfra (men neutralitet ser jeg i øvrigt ikke som et mål i sig selv) |
|
|
Godt så  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spiller den - men der fås skam noget der er bedere
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Godt spiller den - men der fås skam noget der er bedere  |
|
|
... Hold kæft.. Det er da ikke rigtigt va? Nu troede jeg ellers at Apollo var bedste af alle CD afspillere på moder jord __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sikkert saturn han mener
kan heller ik se den skal være vildt neutral, minder en del om alle andre produkter fra rega angående lydfilosofi. hvilket vel os må være en fair antagelse med de bruger meninger der er kommet frem, analog, musikalsk, engagerende, rytmisk osv alle gode egenskaber hvis man har den smag
men den er bestemt imponerende __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er godt indtil - man høre noget der er bedere !
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
king skrev:
Godt spiller den - men der fås skam noget der er bedere  |
|
|
... Hold kæft.. Det er da ikke rigtigt va? Nu troede jeg ellers at Apollo var bedste af alle CD afspillere på moder jord Tror du har en 3560 med AA tilgode! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
rockforlife skrev:
king skrev:
Godt spiller den - men der fås skam noget der er bedere  |
|
|
... Hold kæft.. Det er da ikke rigtigt va? Nu troede jeg ellers at Apollo var bedste af alle CD afspillere på moder jord Tror du har en 3560 med AA tilgode!
|
|
|
|
|
|
Måske nok. Men lige i øjeblikket, lever jeg lykkelig uvidenhed. Som du/I nok ved, kan man ALTID blive ved med hifi. Der er altid noget der er bedre/anderledes. Men det er jo også noget af det, der gør hifi interessant.
Selvom AA og en gammel Denon skulle være bedre, så gør det ikke Apollo dårligere....
Men du er da velkommen forbi med nogle legesager. Så kan du overbevise mig om, at jeg skal op på hesten igen........... (selvom jeg er lidt træt af det)
Apollo (og alt det andet grej jeg har) medvirket til, at jeg langt om længe kan begynde at høre musikken, gennem al elektronikken. Så jeg er næsten bange for at blive fristet...... Kender i det? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
One2Meet Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen alle sammen
uhhha tak for at der er sat et endeligt skub i ind ikke helt færdig tråd....( syntes jeg.Er ny/grøn her i dette forum) men det jeg mente var bare at den kan som nogle herinde har set øhh hørt inklusive mig selv, ganske enkelt spille rigtigt og at det "ER" ens setup der slutteligt bestemmer hvad der hvad man bliver præsenteret for helt ud til sidste led, højtalere der er lige så vigtigt
Altså at ens for/effekt, rør, eller int.forstærker, kabler m.m også har indflydelse eller er det bare mig.For kan den alle disse ting som vi har hørt herinde alt efter hvad musik smag eller filosofi man har, ja så er den jo intet mindre ind unik.
Jeg har intet ondt at sige om denne spille har jo selv en men ville bare pointere ovennævnte.
Lige en ting til HIFI - Betyder "HØJ TROVÆRDIGHED" fik vist lige skrevet lidt forkert.
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din lydkæde er god nok vil Rega Apollo aldrig blive det svageste led
Den er bedst sammen med topgrej, men så er den også alle pengene værd
Du får hvad du betaler for...hvis du har kroner OG ører
Den er sindsygt meget bedre end alt andet i prisklassen og god nok til at vi alle sammen kan køre på 1. klasse.
Jeg er gl d for min Apollo, den tjener mig og musikken bedst - jeg har fortjent det

__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |