Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 05:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
One2Meet
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej dolce du har helt ret....men som jeg skriver afgører lydkæden jo også det endelige resultat om du er til varm , stram, eller tilbagelændet oplevelse af den musik du nu hører ...eller
Til top Vis One2Meet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af One2Meet
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Hvis din lydkæde er god nok vil Rega Apollo aldrig blive det svageste led



Den udtalelse giver da ingen mening?

Apolloen er en fin lille spille der sagtens kan spille med dyrt grej, men at den aldrig vil være det svageste led kan ikke kategorisk afvises

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Til King

Jeg tror nok, at Apheta skal omtales i en anden tråd.

Til David

Hvad angår vores markedsføring af Apolloen, så er du veilkommen til at sende den til Rega, jeg kan forstå, at du finder vores beskrivelse af den, direkte i strid med Rega`s egen, jeg ser så ikke belyst, hvor det er, men er der faktuelle fejl, er du velkommen til, at beskrive disse, hvorefter de vil blive fjernet i fremtidig markedsføring. Jeg tror, at man skal differenciere vores omtale og Apollo ejernes beskrivelser af deres oplevelse med Apollo`en. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, men det ville alt andet lige gøre debatten mere frugtbar.

At Apollo er en god CD, lader til at være et faktum, ihvertfald, hvis man tager de, efterhånden, mange posetive tilkendegivelser alvorligt. Man skal være klar på, at god markedsføring ikke automatisk gør et godt produkt og ligeså er dårlig markedsføring heller ikke ensbetydende med et dårligt produkt, men vælger, eller fravælger, man et produkt pga. markedsføring, god eller dårlig, så snyder man i begge tilfælde sig selv.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 14 August 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..

Vender tilbage

hilsen Brutalis..



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 14 August 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..

Vender tilbage

hilsen Brutalis..

Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 14 August 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:

Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..


Vender tilbage


hilsen Brutalis..



Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke?



ja det bliver spændende hvorvidt en Saturn er dobbelt så god som en Apollo

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 15 August 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:

Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..


Vender tilbage


hilsen Brutalis..



Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke?



ja det bliver spændende hvorvidt en Saturn er dobbelt så god som en Apollo
Ja nu må vi se om man kan låne dyret med hjem, men hvis de kun har en ...sååååååå kan det være det kniber.  mvh. Brutalis

__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 15 August 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
mn1974 skrev:
rockforlife skrev:
Brutalis47 skrev:

Hej med jer alle har i nydt sommerferien?? Jeg skal ned og lytte til vinyl på onsdag i HIFIklubben(Køge), hvor der også vil være en slags snigpremiere på Rega Saturn..Skal se og høre om den er prisen værd i forhold til Apolloen..


Vender tilbage


hilsen Brutalis..



Du skal da have dyret hjem for at vurdere det, ikke?



ja det bliver spændende hvorvidt en Saturn er dobbelt så god som en Apollo
Ja nu må vi se om man kan låne dyret med hjem, men hvis de kun har en ...sååååååå kan det være det kniber.  mvh. Brutalis

Du skal bare lade som om du er en top dollar, top nice gut, som bare er værd at satse på som kunde i fremtiden, så SKAL de da låne dig den!

Hvis det er, så lige forbi det sønderjyske med den, så jeg også kan prøve den



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Bare det snart var onsdag...: mn1974 vi glæder os til at høre om førstehåndsindtrykket af Saturn. Mr. Antisilver, på HfogMusik, er mig bekendt den eneste der endnu har smuglyttet, og han sætter faktisk stadig Apollo højest på det han kalder analoge kvaliteter.

Det bliver et spændende hifi efterår



__________________
Stilhed er mere end fraværet af lyd
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Bare det snart var onsdag...: mn1974 vi glæder os til at høre om førstehåndsindtrykket af Saturn. Mr. Antisilver, på HfogMusik, er mig bekendt den eneste der endnu har smuglyttet, og han sætter faktisk stadig Apollo højest på det han kalder analoge kvaliteter.

Det bliver et spændende hifi efterår

Hvordan skal man tolke begrebet "analog lyd"? Er det ikke noget med halvvarm, halvblød lyd for mange? Jeg har selv en Apollo, og synes bestemt ikke den er varm og lækker. Ikke at at jeg ikke synes den spiller godt, nej slet ikke, jeg ELSKER den  Men hos mig, spiller den yderst neutralt, uden jeg kan fornemme nogen gennemgående egenlyd ved den. Så jeg er ikke helt med på at den skulle være "analog"

Hvad synes i andre Apollo ejere? 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hej Brutalis

Det er "desværre" Medlyd der er "dyrepasseren", så Saturn bliver ikke stående i Køge. I øjeblikket bruger vi den til forhandler demo, så de kan danne sig et indtryk inden den ankommer til forretningerne d. 23-8. I køge, hvor der jo faktisk er tale om en "Vinylaften" vil Saturn blive demonstreret til sidst, for den "digitale" del af publikum.

Venligst
Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Brutalis

Det er "desværre" Medlyd der er "dyrepasseren", så Saturn bliver ikke stående i Køge. I øjeblikket bruger vi den til forhandler demo, så de kan danne sig et indtryk inden den ankommer til forretningerne d. 23-8. I køge, hvor der jo faktisk er tale om en "Vinylaften" vil Saturn blive demonstreret til sidst, for den "digitale" del af publikum.

Venligst
Bent

Bent. Hvad er analog lyd for dig? Du er jo vinyl mand, og du kender vis også Apollo, ikk? Synes du Apollo har "analog lyd"?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 15 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej Rock

For mig er analog lyd, virkelighedstro lyd, hverken varm eller kold, men.. analog virkeligheden. Ofte når der tales om rørlyd, så menes der varm lettere afrundet lyd, men rørlyd er meget mere end det og det samme med analog lyd der, populært opfattes som varm, men måske i højere grad er "rigtig" lyd.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Ja, "analog lyd", er vel blot et audiophilt udtryk for det naturlige og letflydende, hvor ingen af de  unoder, som alm. vis knytter sig til digitale kilder, spiller med. Synes selv at min Apollo har befriet mig for den sidte rest af af sådanne unoder. Er ikke vinylmand, men tror at det er den slags unoder som vinylentusiasterne for alt i verden vil undgå med deres såkaldt plove. Vi andre, der flyver raketten, er så også fri for pløjerriets, as, mas, knas og skrat,- det er der jo heller ikke meget naturtrohed ved - eller ho?

__________________
Stilhed er mere end fraværet af lyd
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej Dolce

Det er rigtigt, det hele, men skratteriet er nu ikke en uomgængelig kalamit ved vinyl. I min pladesamling er der op til flere ! plader der ikke skratter, ligesom der i min CD samling er op til flere plader der ikke hopper.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
Vi andre, der flyver raketten, er så også fri for pløjerriets, as, mas, knas og skrat,- det er der jo heller ikke meget naturtrohed ved - eller ho?

For mig var beslutningen at gøre en del ved vinyl at jeg, efter flere års afsavn, savnede mediet i sig selv, dvs. de store pladecovers og den  - for mig - mere intensive nydelse der består i at musikken er mere opdelt og ikke bare flyder ud i 70 minutter.

Der er ingen tvivl om at mediet er mere krævende rent vedligeholdelsesmæssigt, men til gengæld får jeg mere "varme" og "indhold" fra det end en lille sølv-disc. Og knaset er ikke så slemt når man har en pladevaskemaskine og en pladeafspiller/arm/pickup der er god til ikke at fremhæve det, men selvfølgelig kunne jeg godt undvære det.

Betydning har (havde, nu har jeg vist de plader jeg har brug for) også at man kan gøre gode vinyl brugtkøb.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 15 August 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Brutalis

Det er "desværre" Medlyd der er "dyrepasseren", så Saturn bliver ikke stående i Køge. I øjeblikket bruger vi den til forhandler demo, så de kan danne sig et indtryk inden den ankommer til forretningerne d. 23-8. I køge, hvor der jo faktisk er tale om en "Vinylaften" vil Saturn blive demonstreret til sidst, for den "digitale" del af publikum.

Venligst
Bent

Hej Bent. Glæder mig til i morgen, jeg må så vente til jeg kan "i første omgang" høre den under hjemlige himmelstrøg..

hilsen Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 17 August 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Ja så fik vi hørt Rega Saturn i går onsdag i HiFi klubben i Køge..Jeg kan oplyse om forskellen hørt med mine høre..Den ligger i top og bund. Mere luft omkring de udøvende musikere(detaljer) og i den modsatte ende en mere stram bund, som måske kan forklares med at der nu er 7 strømstyrende kredse til opgaven.. mellemtonen er den samme som Apolloen. om den er 2,5 gange bedre skal den enkelte nok selv afgøre..Men jeg skal have hørt den hjemme først, inden jeg tager stilling til et evt. skift..

Aftenen gik jo i første omgang ud på at høre vinyl, og det var glædeligt at høre at vinylen "Is back" Den er langt fra død...Det analoge kan noget som det digitale ikke magter.. Her taler jeg om atmosfære og det at være der..hvis I forstår..

Alt i alt en dejlig og begivenhedsfuld aften. Det skal HiFi-klubben og Medlyd have tak for...

 

mange hilsner

brutalis..



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 17 August 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej Brutalis

Ja, det analoge kan meget og jeg personligt foretrækker stadig det analoge højopløselige medie fremfor det noget kantet og ikke særligt 3-demensionelle digitale medie, uagtet pris og kvalitet. Men hvert medie har både fordele og ulemper.....det analoge trækker, trods diverse problemer, bare stadig det længste strå mht musikgengivelse.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Er der flere der har haft lejlighed til at sammenligne Rega apollo/ andre op mod Rega Saturn???

 

hilsen Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes