Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 22 September 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 22 September 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tror på dig king. Min egen grammofon, der ikke er noget særligt eksotisk, basker min Accuphase cd-afspiller, såååååå....................

.......................det er en ommer......capicheeeeeeeeeeeeeeeeee

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 22 September 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 22 September 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Kim Petersen skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

Jamen du har jo ret, det tænkte jeg ikke lige på - med de super-kommentarer Apollo har fået må den måle sig med noget af det bedste. Jeg kan egentlig ikke forstå at Rega har lavet en endnu dyrere model, det er vel nærmest formålsløst.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 22 September 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Kim Petersen skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

Det er heller ikke noget problem at finde CD-afspillerre der er bedre en en Accubras



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 22 September 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Dr. Lyd skrev:
Kim Petersen skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

Det er heller ikke noget problem at finde CD-afspillerre der er bedre en en Accubras


Meget kommer nok an på, hvilken lyd man søger.
Det er jo ikke alle der tilstræber en lyd, der giver rød nummer, og får emaljen til at skalle af tænderne.

Af samme årsag er der både marked for højfølsomme hornsystemer, og mere ørevenlige elektrostater.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 22 September 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Dr. Lyd skrev:
Kim Petersen skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu skal vi for rimelighedens skyld også lige huske at din pladespiller inkl. RIAA vist nok koster ca. 4 gange så meget som en Apollo.

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

Det er heller ikke noget problem at finde CD-afspillerre der er bedre en en Accubras

Hæ.....så fik jeg den. Det var også ventet. Den findes helt sikkert....den er bare dyr og jeg har ikke råd til den, så jeg må nøjes med min Accuphase....det skidt .Men det glæder mig, at der er mange der er glade for en Rega Apollo......den spiller også ganske godt.....har hørt den. Har en kammerat der ejer en Jupiter......ganske fremragende afspiller.

Det er fedt, at teknologien rykker nedaf, så kan flere få glæde af den gode lyd. Nu lytter jeg ikke så meget CD mere, men er overgået til analog aftastning......men Accuphasen er altså ikke til salg og det fordi den minder lydmæssigt meget om min grammofon. Den var den der ansporede mig til at indkøbe en grammofon og tilhørende skiver.......det synes jeg er en god anbefaling til en cd-afspiller. Og den får altid det bedste ud af cd`erne.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 22 September 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu er det heller ikke ligefrem en fair dyst. Cd mediet er stadig et pænt stykke fra LP. Hos mig har jeg dog nået store resultater ifm. afkboling aF apollo. Ikke at den af den grund "når" pladespillerne, men det hjælper da.

Måske om 5-6 år bliver det muligt at få en CD, der matcher en high end pladespiller. Indtil da er apollo et godt valg, da den kommer rimelig tæt på det, efter min mening

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 22 September 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

king skrev:
Alle dem jeg har haft til en lytteaften griner af min Apollo - når først Avid pladespiller drejer rundt så slukkes der for den kære Apollo

Nu er det heller ikke ligefrem en fair dyst. Cd mediet er stadig et pænt stykke fra LP. Hos mig har jeg dog nået store resultater ifm. afkboling aF apollo. Ikke at den af den grund "når" pladespillerne, men det hjælper da.

Måske om 5-6 år bliver det muligt at få en CD, der matcher en high end pladespiller. Indtil da er apollo et godt valg, da den kommer rimelig tæt på det, efter min mening


Så håber vi CD mediet har 5-6 år i sig endnu.
Det kunne jeg godt tvivle lidt på. Jeg tror det meste musik ganske snart bliver web - og harddisc baseret. Jeg tror ikke discene overlever ret længe mere. Omsætningen på nettet eksploderer for tiden. Når båndbredden på nettet stiger tilpas, så kan man jo ligeså fint streame dte man gerne vil høre.
Sony har tilmed tilsluttet sig 1394 som interface til SACD i eksterne DACs, så mon ikke det snart sker, at man kan hente DSD på nettet?
Dat passer jo også ret godt, at der skiftes medie hvert ca. 25. år. CD er jo ved at være en halvgammel ting.
Det passer jo også til den øvrige udvikling, hvor en memorystick kan indeholde musik til bilen, eller en Ipod med bluetoothfor den sags skyld.
Det burde jo også være ligegyldigt, hvordan bitsene ankommer til DACén i sidste ende, blot man holder sin matrikel fri for apparater med SMPSér i.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 22 September 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 25 September 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

dane skrev:

hej medlyd

månen er jordens nærmeste nabo..og hvis alle mente som du,ville ingen finde turen længere ud interessant!

brutalis

jeg har da læst tråden,og kan se du mener apolloen er bedre end din grammokombo!!måske kikser det for din riaa?

er du ikke villig til at lade dig belære,kommer du aldrig videre.

Jeg er kommet langt videre, du kender slet ikke den riaa jeg har,, det er en headamp som Per Hasling laver til den nette sum af små 8600,- og du skal nok lede langt for at få en head amp, der kan måle sig med den. Tjek den ud på hans hjemmesside eller giv ham et ring . Du har aldrig hørt din pladespiller før den har været igennem Per´s head amp..www.haslingaudio.com



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det ligner en særdeles kompetent Riaa, mon der er andre end Brutalis, der har erfaringer med den ??

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
dane
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidligere slowon

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 25 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:
dane skrev:

hej medlyd

månen er jordens nærmeste nabo..og hvis alle mente som du,ville ingen finde turen længere ud interessant!

brutalis

jeg har da læst tråden,og kan se du mener apolloen er bedre end din grammokombo!!måske kikser det for din riaa?

er du ikke villig til at lade dig belære,kommer du aldrig videre.

Jeg er kommet langt videre, du kender slet ikke den riaa jeg har,, det er en headamp som Per Hasling laver til den nette sum af små 8600,- og du skal nok lede langt for at få en head amp, der kan måle sig med den. Tjek den ud på hans hjemmesside eller giv ham et ring . Du har aldrig hørt din pladespiller før den har været igennem Per´s head amp..www.haslingaudio.com

 

måske kan du så prøve at forklare hvorfor så mange andre end du oplever grammofoner lyder bedre?

pudsigt er det at du med så supergode enkeltkomponenter får et ringere resultat end vi andre!

Til top Vis dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dane
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 25 September 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

dane skrev :

måske kan du så prøve at forklare hvorfor så mange andre end du oplever grammofoner lyder bedre?

pudsigt er det at du med så supergode enkeltkomponenter får et ringere resultat end vi andre!

 

Det undrer mig en del, at denne brutalis tilsyneladende ikke opnår bedre resultater med sin grammo... for sådan tolker jeg hans efterhånden mange indlæg.

Jeg mener ikke, der på nogen måde er dækning for at vurdere det anderledes end at selv en MM på et ordentligt værk simpelthen bare er en klasse bedre end Apollo og for den sags skyld enhver anden kompetent Cd maskine.

Jeg forstår ham simpelthen ikke

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 26 September 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

dane skrev:
Brutalis47 skrev:
dane skrev:

hej medlyd

månen er jordens nærmeste nabo..og hvis alle mente som du,ville ingen finde turen længere ud interessant!

brutalis

jeg har da læst tråden,og kan se du mener apolloen er bedre end din grammokombo!!måske kikser det for din riaa?

er du ikke villig til at lade dig belære,kommer du aldrig videre.

Jeg er kommet langt videre, du kender slet ikke den riaa jeg har,, det er en headamp som Per Hasling laver til den nette sum af små 8600,- og du skal nok lede langt for at få en head amp, der kan måle sig med den. Tjek den ud på hans hjemmesside eller giv ham et ring . Du har aldrig hørt din pladespiller før den har været igennem Per´s head amp..www.haslingaudio.com

 

måske kan du så prøve at forklare hvorfor så mange andre end du oplever grammofoner lyder bedre?

pudsigt er det at du med så supergode enkeltkomponenter får et ringere resultat end vi andre!

Hej jeg har jo aldrig sagt at min kombination af pladespiller/arm/pickup/Riaa lyder af h........ til vel. Jeg har på et tidspunkt skrevet at pladespilleren har nogle punkter, hvor cdén ikke kan være med. Det har jeg da ikke lagt skjul på. Jeg mener selv at den compo jeg har,nok kan måle sig med det meste.. Men vi lytter jo forskelligt, så dem der er i tvivl er da velkommen til at lægge øre til min kombination og først derefter komme med sådanne udtalelser.. Jeg er jo ikke tonedøv!!!.....

venligst Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 26 September 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vende det om og sige: Cd`en har nogle punkter hvor den spiller op til grammofonen.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 26 September 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  


[/QUOTE]

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

[/QUOTE]

Af hvem? Og hvordan er den i forhold til Rotel 6 - er den klasser bedre ... ?



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 26 September 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

Det er underordnet.......Apolloen blev udrådte til den bedste i cdafspiller nogensinde, endda kan den overgå en Accuphase til 48. 000 kr....så derfor må den stille op mod det bedste analoge.

[/QUOTE]

Af hvem? Og hvordan er den i forhold til Rotel 6 - er den klasser bedre ... ?

[/QUOTE]

Den største opfindelse siden ilden og hjulet????...skrev Brutalis

 

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 26 September 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Den største opfindelse siden ilden og hjulet????...skrev Brutalis

Hvis hjulet ikke var opfundet, ville det nok blive det, når man så pladespilleren.




__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 27 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Helt Ærligt : Hvorfor bruge 44 (FIRE og FYRRE) sider på at diskutere een CD spiller til 6500 kr?



__________________
DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes