Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
Hej alle sammen,
efter at have studeret Ebay i de forskellige lande, og søgt efter fede produkter fra alle de store high-end producenter såsom Mark Levinson osv., er jeg faldet over en del annoncer på f.eks. No. 335 effekttrin og No. 390s cd-afspillere fra ML. Lækre apparater som i USA f.eks. ikke koster nær så meget som herhjemme.
Der hvor det begynder at blive interessant er når annoncerne lige pludselig har ophav i England, Kina osv. For de folk der ikke er klar over det i første hug, er kendetegnet ved dem at annoncerne i de fleste tilfælde er rippet direkte fra ærlige annoncører andre steder - rippet til mindste detalje. De fleste vil aldrig spekulere over det, og i jagten på fede produkter bliver man hurtigt lidt blå-øjet ved udsigten til en god pris.
Grunden til at jeg laver dette indlæg er også at jeg ved at flere af jer efterhånden stifter bekendtskab med Ebay og andre lign. steder som jo i det store hele giver store muligheder. Det, der er det absurde her, er at der sidder folk og tjener mere end $50.000,00 om dagen på at snyde folk så det løber.
Jeg har selv fundet nogle ting - i starten af ren nysgerrighed - og kontaktet sælgeren. Jeg kontakter dem altid inden jeg gør andet, om ikke andet så for at høre hvorfor tingene f.eks. er så billige osv. Derefter er jeg begyndt at studse over mere og mere, og man skal være vågen, for de er smarte. Svindelen rækker fra billetter til Super Bowl over smykker og op til biler og landbrugsmaskiner samt alt andet dyrt merchandise man kan finde på, og nu gå de helt amok i hifi-produkter - det er eksploderet de sidste par måneder og de færreste læser f.eks. på Ebay´s fora, så nu bringer jeg en del detaljer der vil forklare hvor man skal være på vagt.
I en del tilfælde er brugerne ny-oprettede konti og derfor pr. definition ikke pålidelige. Dette kompenserer de for ved at være "realistiske" i priserne og tale for deres syge mor.
Det seneste er, at de på en eller anden måde kan hacke de autoriserede brugeres konti uden at den rigtige bruger ved det eller kan se det umiddelbart når de går ind på deres egen konto. På den måde kan de liste masser af produkter til favør-priser med en tårnhøj feedback-rate som gør at ingen mistænker noget som helst. Her faldt jeg f.eks. selv over noget interessant igår og de er til at gennemskue hvis man er opmærksom - jeg fandt en der tilbød en Proceed AVP2. Ikke usædvanligt da der ikke var budt - det, der derimod var iøjnefaldende var de tydelige brud på Ebays regler. Når man bladrede ned i teksten stod der f.eks.Please contact me on xxxxxx@yahoo.com if you have any questions about this product. I´m looking for a fast deal so it can be yours for 700 GBP. På Ebay er der altid en "stil sælger et spørgsmål", og det gør fuskerne gerne opmærksom på at den f.eks. ikke fungerer pga. de får en eller anden fejl. Tilmed kan de finde på at skrive noget i retningen af If you do not adress any questions about the product to xxxxxx@yahoo.com we reserve the right to retract your biddingoffers and report it to Ebay giving you negative feedback etc. Nogle vil tænke at så må de hellere skrive til den adresse der er opgivet, men andre vil studse over det og grine istedet, for det er jo volapyk. Man får aldrig negativ feedback for at byde og nægte at stille spørgsmål på en anden adresse udenfor Ebay.
Det, der derudover gør det interessant er, at de fleste af auktionerne normalt er meget korte - igår var de f.eks. på 16 timer, men enkelte kan også køre længe som normale auktioner. På nogle af auktionerne kan man godt stille sælger et spørgsmål, og med det samme man gør det, tilbyder de at lukke auktionen såfremt du er villig til at handle nu. HER skal alarmklokkerne så for alvor ringe for her bliver det først rigtigt spændende - det første de gør, er nemlig at insistere på at handle ved at du overfører penge via Western Union eller bankoverførsel.
Ebay opfordrer alle folk til ALDRIG at benytte Western Union idet svindel er udbredt på denne måde. Konfronterer man sælger med dette, kan de f.eks. skrive dette:
i have a new eBay protection account. that is new for sellers, and will make this deal safe.
if you agree to pay 1200 pounds i accept and we can do the deal starting now.
i wait for you to contact me
dermed forsøger sælger at overbevise dig om at det skam er reelt nok. Problemet er bare at der ikke findes noget der hedder en Protection Account. Jeg bringer de mails jeg har modtaget i denne korrespondance så i kan se hvordan det KAN foregå - jeg var klar over at det var fusk, så jeg spillede bare med indtil jeg blev irriteret
Jeg kontaktede sælger om en Mark Levinson No. 390s til den herlige pris af £1200 (knap 14.000 kr.) hvilket jo er ren fantasipris. Jeg mailede sælger om hvorfor den var så billig og han svarede:
hello,
i have it for 2 years as a gift from my brother, don't know the exact age for it.
i expect to sell it for no less than 1000 pounds
if you want to buy it give me a good price and we can have a deal.
wait to hear from you
thanks
wow, tænk at få en 390s af sin bror i gave, og så kender man ikke engang alderen på den og vil tilmed sælge den for 1000 pund. Hmm, det er jo for godt til at være sandt, så jeg dykker videre:
Hi,
thanks for your reply.
Well, my budget is limited to around £1200, and since your auction isn´t finished yet, its hard to see how it turns out. If it goes higher, then thats just good for you.
If I turn out to be the lucky one, how do we do the business? I prefer to use www.escrow.com as a security-precaution, both for you and me. The money is send to Escrow and put on hold, the player is send to me and I have 24 hours to inspect it. When I accept it, the money is send to your account and the deal is done. If I don´t send a notice to Escrow, the money will be send to your account no matter what. Please notice, that Escrow is approved by Ebay - it is the only way, besides Paypal, to be 100% sure.
Do you happen to have a couple of pictures of the player?
Bemærk, at jeg anbefaler ham at benytte den eneste transactionsservice, udover Paypal, som Ebay rent faktisk anbefaler, nemlig deres egen Escrow. Escrow giver nemlig maksimal sikkerhed. www.escrow.com er den eneste reelle Escrow-service, så vidt vides - resten er ligeledes fusk, blandt andet oprettet af nogle af disse fuskere.
1. Sælger fortæller at produktet er klar til forsendelse
2. Du overfører pengene til Escrow
3. Sælger får besked om at pengene er ankommet hos Escrow og han sender varen til dig. Du modtager et track&trace-nummer og kan spore pakken.
4. Pakken ankommer og du har et antal dage afhængig af aftale med sælger, hvor du kan inspicere varen og se om du har fået hvad du er blevet lovet.
5. Er den iorden, godkender du den og sælger får pengene. Godkender du den ikke, sender du den retur og giver besked til sælger samt Escrow og leverer et track&trace-nummer så den kan følges. Når sælger får den tilbage, får du pengene tilbage fra Escrow. Beholder du pakken, men giver ikke besked, får sælgeren automatisk pengene når fristen for godkendelse er udløbet uden at de hører fra dig.
Nå, jeg nævner Escrow, og han svarer:
hello,
i have a new eBay protection account. that is new for sellers, and will make this deal safe.
if you agree to pay 1200 pounds i accept and we can do the deal starting now.
i wait for you to contact me
thank you
Nøjagtigt som det svar jeg postede længere oppe. Dette svar er jeg naturligvis ikke tilfreds med, så jeg fortsætter:
I would like to hear more about this protection-account, you mention. Ebay only offers a buyer-protection programme covering up to £500 in a transaction.
I´m not trying to put you in a bad light, but I prefer these things sorted out to prevent any misunderstandings.
Let me know how you suggest we do this deal....
Jeg giver jo ikke op, og spiller interesseret, men irritationen begynder vist at skinne lidt igennem Han svarer:
as i sad i have a protection account
if you agree to pay 1200 pounds we can start a deal, and i will give you more details
thank you
I mellemtiden hører jeg fra Ebay, som har spottet at jeg har klikket på en mail-adresse i annoncen som opfordrer til handel udenfor Ebay. Jeg skriver derfor til ham igen og har inkluderet lidt tekst fra mailen fra Ebay, som omhandler ham og hans auktioner:
As I said, I would like more info, but luckily for me it´s to late to try and save anything in your case.
This is ripped from Ebay:
"We strongly discourage our members from using instant cash transfer services such as MoneyGram or Western Union. Bidders should be especially cautious if one or both of these are the only payment methods accepted by the seller. Never bid on listings where the seller only accepts cash."
The following is a notice from eBay Trust & Safety regarding:
Item Number - 5850042966
Item Title - MARK LEVINSON 390S CD
Our records show that you were a bidder or buyer of one or more of this seller's items. We recently removed all of this seller's active listings and have suspended the seller's trading privileges. Due to privacy concerns we will not be able to share further details related to this seller.
If someone claiming to be the seller asks you to complete a transaction outside of eBay, we strongly recommend that you ignore the request. Transactions for items listed on eBay that are completed outside of the eBay marketplace are not covered by the Buyer Protection services offered by eBay and can be highly indicative of fraud."
This clearly indicates that the so-called Ebay-form you send me with the £1200 offer, is a fake. I never won the auction on your cd-player with a bid on £200, som how can I suddenly win?
Ebay does not recommend Western Union, and I will not use it either. Also I received a mail from Ebay Customer Support, telling med that you have been banned from Ebay or at least on one account. I can still find a similar item (Mark Levinson 390s) as an exact match to the one you posted on Ebay.
So unless you explain what this is about, and agree on using www.escrow.com, I don´t see any security in it for me, and I´d have to say thank you for wasting my time, and goodbye.
Fortsættes....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
Han vender tilbage igen, og tror han skal spille lidt med musklerne:
it seems that you have been wasting my time.
and eBay has suspended me due to the fact that my credit card expired. but the auction ended before the suspension and i was told i can complete the deal.
so if you want to buy the item make the payment by WesternUnion and contact me.
other way i will not go on with the deal, and i will discuss with eBay about it
Puha, jeg blev helt bange - han vil snakke med Ebay ang. mig. Det har jeg selvfølgelig svært ved at leve med, så jeg svarer:
You see, thats where you are completely wrong - i´m not wasting anybodys time. If I was a time-waster, I wouldnt write you about anything as serious as a 390s. Unless you have a problem reading what is written, Ebay strongly discourages people from using Western Union, so you go ahead and discuss that with Ebay. Also, they didn´t tell you to do the deal, since they recommend people NOT to do business outside Ebay!
It might be worth mentioning that I didn´t win your auction, so don´t try making it sound like i´m f**king around. Check my feedback and see if you find anything not indicating that i´m serious.
If you won´t do the deal via www.escrow.com, guaranteing me that I actually will receive what I pay for, there is no deal what so ever. Western Union is known amongst many as the top-site for commiting fraud both on Ebay and elsewhere.
Escrow is the thing - I have the money and you want to sell, so if you wan´t to make a deal, it´s my way or the highway.
Og det, det bunder i, er der hvor i skal passe allermest på - nemlig bekræftelser og henvendelser som ligner Ebay-sider til forveksling. Jeg bød aldrig på maskinen, men alligevel kom der en henvendelse med at jeg havde det vindende bud:
eBay sent this message to runinrap
Your registered name is included to show this message originated from eBay. Learn more.
Congratulations, item won!
eBay item won - MARK LEVINSON 390S CD (Item #5850042966)
Item:MARK LEVINSON 390S CD (5850042966)
This message was sent after the listing closed.
reeves_chris the seller.
Good news! The following eBay item is now available for purchase:
MARK LEVINSON 390S CD 5850042966
Your Price:
£1,200.00
Please review the seller's payment instructions below. Pay using money order online via Western Union Auction Payments in association with eBay Inc. The fastest way to send money all over the world
You can send the money at Western Union Agent location or you can call at: 1-800-CALL-CASH or send money online, the choice is yours.
Payment Instructions:
To submit the payment with Western Union Money Transfer you have the following option: Pay for the transfer with cash at a local Western Union agent. Click here to locate the agents in your area: http://www.westernunion.com/info/agentInquiryIntl.asp However, Western Union Money Transfer is designed mainly for sending cash to friends and family in need, so telling them you are sending the money to an eBay seller will prevent your money transfer to go through and you will be unable to complete this transaction. Because the fee to send a Western Union Money Transfer is high,compared to other methods of payment, we have arranged with the seller to compensate for half of this fee (i.e. if it costs you $100 to send the payment, take $50 from the amount insured and send the balance).
Once the payment was sent, email the seller the following information to the sellers verify email address reeves_chr@yahoo.com: - 10 digit MTCN (Western Union Money Transfer Control Number): - Exact sender's name on file with Western Union: - Your street address on file with Western Union: - City and country where you sent the money from: - Amount sent: Then wait for the confirmation the payment was received. Within 3 business days, you will receive the tracking number for your merchandise.
Payment details:
:
GBP £1,200.00
:
1
:
GBP £1,200.00 *
:
United Kingdom
* Shipping charges will be payed by the seller.
Payment instructions from seller: Payment is due within 3 days. All sales are final. Warranty is available for this item. Payment will be made via WESTERN UNION (money transfer) , PayPal account temporarily updating and unavailable. The seller agreed to pay the Western Union fees for sending the money to his address:
Receiver address :
Christopher Reeves, 99 NEW CROSS RD, LONDON, SE14 5DH, United Kingdom
:
SE14 5DH &am p;am p;am p;am p;am p;am p;nb sp;
The selling of this item is in compliance with eBay policy; you will be able to exchange Feedback with the seller and will be eligible for all eBay services associated with a transaction, such as fraud protection.
Act Now - To take advantage of this opportunity, please act quickly.
You may purchase this item by clicking the "Buy It Now" button in this email. To ask the seller a question before completing this purchase, please follow the link above and click the "Ask Seller A Question" link on the item page.
Læg mærke til hvor meget den ligner - man bliver jo helt overrasket. Kig godt efter og find så stedet hvor det er ændret til at Ebay anbefaler Western Union - der, folkens, skal i være på vagt. Det er let at falde for et godt tilbud, men det kan også være for godt.
Og så godt kan de efterligne siderne - det er de små forskelle man skal være obs på. Nogle steder er skrifttyperne nemlig ikke de samme som Ebays, men samtlige links virker stadig til alt på Ebay, og så snyder det jo endnu mere, ik?
Den største forskel er at man kan ikke klikke på item-nummeret, som man kan på en original Ebay-kvittering. Desuden er adressen ikke hans - den er til et eller andet hotel i London, og han kalder sig Christopher Reeves, men der er sgu ikke meget supermand over ham.
Her er mailen man kan være heldig at modtage fra Ebay, såfremt de har øje på vedkommende - i dette tilfælde kom den 5 minutter efter at jeg havde mailet ham et spørgsmål.
The following is a notice from eBay Trust & Safety regarding:
Item Number - 5850042966
Item Title - MARK LEVINSON 390S CD
Our records show that you were a bidder or buyer of one or more of this seller's items. We recently removed all of this seller's active listings and have suspended the seller's trading privileges. Due to privacy concerns we will not be able to share further details related to this seller.
If someone claiming to be the seller asks you to complete a transaction outside of eBay, we strongly recommend that you ignore the request. Transactions for items listed on eBay that are completed outside of the eBay marketplace are not covered by the Buyer Protection services offered by eBay and can be highly indicative of fraud.
If you have not sent payment to the seller, we urge you to not proceed with the transaction.
If you have already paid, you may wish to pursue recouping your funds. Some steps you might take include:
1. Ask the seller for a refund 2. If you paid by check, ask your bank to stop payment 3. If you paid by credit card, contact your credit card company's security department 4. If you have made a payment by money order or wire transfer, you may contact that company for further information at 1-800-325-6000 (Western Union), or at 1-800-926-9400 (Money Gram) 5. If you paid with PayPal, review the Buyer Complaint Process at:
Our goal is to ensure that your eBay experience is safe so that you can buy confidently. It is rare that something goes wrong with a transaction on eBay, but we're here to help you protect yourself in the event it does.
Det var en herlig ting at modtage den, men det kunne ligeså godt være for sent.
Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
Jeg har faktisk oplevet det samme med en sprit ny Linn LP12. Køb den her og nu for 700 USD. Billigt - ja, men nok alt for billigt. Det var samme metode som du nævner i dit meget fine indlæg. Den stod i Canada ifølge auktionen, men den var tilfældigvis et sted i Europa, så vores handle kunne bare gå igang. Sælger rejste en hel del, og havde åbenbart helt naturligt lige en LP12 i sin kuffert.
Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
[QUOTE=Ronin]
Hej
Ja, den slags er der rigtig meget af, men jeg tror ikke der er så mange der hopper på dem!!!!
Du vil ofte få tilbud efter eller under en auktion du byder på. Sjældent er der noget i det.
Når du køber skal du bl.a. kigge efter:
Sælgers andre uktioner, er det relateret til hinanden ( der er dog warehouse outlet der sælger alt, købte engang en Wadia dac sådant sted uden problemer )
Feedback, men vær varsom, det er ikke svært at få masser af feedback på ex. postkort
hvis du ikke kan se hans tidligere auktioner og du er i tvivl, så byd ikke!
tjeck evt på completed auctions og se om du kan finde dens evt forgænger der, og ja, de findes skam!
men der er visse advarselslamper - ex. billig priser og rariteter
Er aldrig blevet snydt endnu og har da købt lidt af hvert efterhånden..
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
tadman skrev:
[QUOTE=Ronin]
Hej
Ja, den slags er der rigtig meget af, men jeg tror ikke der er så mange der hopper på dem!!!!
Du vil ofte få tilbud efter eller under en auktion du byder på. Sjældent er der noget i det.
Sælgers andre uktioner, er det relateret til hinanden ( der er dog warehouse outlet der sælger alt, købte engang en Wadia dac sådant sted uden problemer )
Feedback, men vær varsom, det er ikke svært at få masser af feedback på ex. postkort
tjeck evt på completed auctions og se om du kan finde dens evt forgænger der, og ja, de findes skam!
vh,
Som sagt, så sker der mere og mere - læs evt. mere på mit link til Ebays forum hvor der diskuteres lystigt i disse dage. Når først de kan "hacke" sig ind og bruge andres alias og dermed rigtigt gode feedback, bliver det bare endnu sværere og i jagten på drømmegrejet til de gode penge er en del folk tilbøjelige til at falde for det - indrømmet, de er jo ret udspekulerede og veltalende.
Jeg er heller ikke blevet snydt endnu og jeg vil gerne hjælpe andre til at undgå dette.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
Ronin skrev:
tadman skrev:
[QUOTE=Ronin]
Hej
vh,
Som sagt, så sker der mere og mere - læs evt. mere på mit link til Ebays forum hvor der diskuteres lystigt i disse dage. Når først de kan "hacke" sig ind og bruge andres alias og dermed rigtigt gode feedback, bliver det bare endnu sværere og i jagten på drømmegrejet til de gode penge er en del folk tilbøjelige til at falde for det - indrømmet, de er jo ret udspekulerede og veltalende.
Jeg er heller ikke blevet snydt endnu og jeg vil gerne hjælpe andre til at undgå dette.
Den annonce du har vist er da også for tyk!!! 1200 £!
Nej, der er altså folk som konstant laver konti og opsparer positiv feedback på småting for så at lave den helt store handel!
Se altid efter tidligere handel eller om det er en megaseller!
og ting koster altså det det koster, du kan da være heldig, men der sidder altså en hel verden og kigger med og byder ligesom dig! Så, for at citere audioweb - don't let your greed ....
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
Jeg har prøvet det samme med et par projektore.
Der sker det at svindlerne "stjæler" ærlige folks brugernavn/konto og samtidig skriver i annoncen, at hvism an er interesseret skal man skrive på den emailadr. der står med store fede typer midt på siden. Typisk er annoncen også kun på i 24 timer da chancen for at nogen opdager det er mindre. Desværre kan godtroende købere nå at hoppe på en mass
Et lille tip når i handler på ebay er at bede køber om et billede af produktet sammen med evt fjernbetjening eller en cd feks. Så er man sikker på de i det mindste har den pågældende ting.
Se også efter hvad de tidligere har solgt/købt på ebay. Den sidste jeg ville købe en PJ af havde ikke solgt andet end porcelæns figurer. Så er det jo klart hun lige ville sælge en 3 chips DLP som det næste
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
kuncha skrev:
han er da osse for dum at sætte den til 1200 £, i uk ryger de for ca. 3500 £ i usa 3500 $.
det stinker da af fraud, uanset han har fået den i gave af sine bror
Lige nøjagtigt - derfor skrev jeg til ham for at høre hvorfor den var så billig for markedsprisen var jo meget højere, og så kørte toget ellers. Har senere fået fat i ham under andre alias på andre auktioner - igår var det så på en der havde 1097 positive ratings. Det viste sig at være en tysk account, men det var pludseligt ændret til at han var i USA, men tingene befandt sig i England. Pludselig kunne man få Pioneers store navigation til £400 og Proceed AVP2 til £700 såfremt man kontaktede ham udenom fordi han manglede pengene.
Gik man tingene efter, kunne man se at de tidligere ratings var baseret på tøjsalg - ret dyrt tøj, skal lige siges, samt bøger, men pludselig var der hifi, bilstereo osv. I dag har Ebay fjernet hele l**tet, og brugerens konto er sat på standby mens de undersøger hvad der er sket.
Læs linket til Ebays diskutionsforum - der er mange varianter. Fælles for dem alle er masser af fantasipriser og røverhistorier - desværre vil der være nogle der vil jagte de helt gode priser, hvor usandsynlige de så end er, men nogle ved ikke bedre, og folk har trods alt fortjent at blive advaret så de ikke mister en masse penge.
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
Se her så dygtige de fuppere er
eBay Security & Resolution Center
Hello, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX eBay transaction started The following item is protected in this eBay transaction:
Item Title
Qty.
Price
Optoma H79 DLP Projector
1
USD $950.00
Item price:
USD $950.00/ Amount insured
Shipping:
Ready to ship / Delivery and insurance included
Payment:
Pending
After verifying the trustworthiness of the seller and the availability of the merchandise for immediate shipping, we have approved your buy it now transaction and offered you, as the buyer, full purchase protection for the amount you agreed on with the eBay.
Complete your eBay transaction in 5 easy steps :
1) Buyer and seller agree on the transaction terms and a selling price.
2) Seller contacts eBay with the transaction details. Ebay accepts the transaction and offers purchase protection to the buyer (if the transaction is declined, no further action is required from either the buyer or the seller).
3) The buyer sends payment to the seller. Buyer will send the payment details directly to the seller email address. After the payment cleared, the seller must notify eBay.
4) Buyer receives or pick up the merchandise and has five days to inspect it. If it is complete and as described, the buyer should accept the merchandise. If he refuses the merchandise, the buyer must ship the merchandise back to the seller within three business days.
5) After the inspection period is over, the buyer must contact eBay with the result of the inspection. If the buyer refuses the merchandise, the refund will be sent to the buyer after the tracking number for the returned shipment is verified. To enjoy the purchase protection, you must send the payment by the insured payment method below. Attention: Sending the payment by any other method will void this transaction and your right to refund.
• Seller's verified payment address:
Marian Alin Broasca
Address:
Sat Albina
Braila
6100
Romania
Payment instructions
Payment must be sent by : Western Union MoneyTransfer. Next step to be taken: The buyer must send the payment to the seller. To submit the payment with Western Union Money Transfer, you have 2 options: 1. Pay for the transfer with cash at a local Western Union agent. To locate the agents in your area click here 2. If you now are in the USA and need to use a credit/debit card (Visa or MC), call 1-800-CALL-CASH and make the payment to the verified name of the seller. An additional fee will be charged on most cards because this transaction will be considered a cash advance on your card.
Once the payment was sent, forward to the seller, by email the following information: 1) 10 digit MTCN (Money Transfer Control Number). 2) Exact sender's name on file with Western Union. 3) Exact sender's address on file with Western Union. 4) Amount sent.
Within 3 business days, you will receive the tracking number for your merchandise. If the seller agreed to pick up the merchandise you can go to pick it up.
Purchase protection and refund
Currently, this seller has a US $4,174.00 deposit in an eBay managed purchase protection account. Transactions with this eBay seller are covered by purchase protection against fraud and description errors. For your safety, this account was locked today, for 30 days time. The seller is unable to withdraw any money from it, within this period. Should you need a refund for this transaction, the insured amount will be taken from the seller's purchase protection account and sent to you. The refund is sent to your bank account, by check or money order. The way you are refunded is at your choice. You have 30 days from the above verification date to request a refund. Refund requests are processed within 3 days. The account is managed by eBay's Square Trade center. This transaction is supervised by eBay's Safe Harbor team.
Conditions to be meet before you may ask for a refund
Here are the situations suitable for a refund request: 1) If the item doesn't arrive and/or the seller stops communications after the payment was received; 2) If the merchandise you receive has different specifications than the ones you agreed on; 3) If your merchandise arrives in a much longer period than the one you agreed on (more than 15 days from the payment clearance day). For cases 2) and 3) you have to send back the merchandise to the seller prior to ask for your refund. If you did not pay the seller by the required payment method, your refund request would be declined.
MVH WRONG
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
tadman skrev:
Ronin skrev:
tadman skrev:
[QUOTE=Ronin]
Hej
vh,
Nej, der er altså folk som konstant laver konti og opsparer positiv feedback på småting for så at lave den helt store handel!
og ting koster altså det det koster, du kan da være heldig, men der sidder altså en hel verden og kigger med og byder ligesom dig! Så, for at citere audioweb - don't let your greed ....
vh
Ja, den er for tyk, men som sagt har jeg vist hvordan det kan udføres - en bekræftelsesmail fra "Ebay" på et vindende bud kan overbevise en del om at den så er god nok. Det er trods alt ikke så mange der er drevne i auktionssider og hvordan det kan foregå på dem....
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
Jeg fandt forøvrigt et site på nettet der advare mod Snydere på ebay. man skriver bare sælgers email i søgefeltet og så popper det op hvis han/hun er indberettet som snyder. Det var en tilfældiged da jeg søgte på google på sælgers emailadr. Ser lige om jeg kan finde sitet igen.
MVH WRONG
Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
Hvis det er amerikanere, der svindler, så rapportér dem til FBI. De plejer at reagere på den slags og er ret effektive, når den slags udskud skal sættes fast.
Som eksempel på at det nytter, så sidder flere spammere nu og rusker tremmer fordi de var så letsindige, at fylde min inbox. F.eks. fik den ene 6 år i Florida , men han var også slem
Hvis det er indenfor EU er sagen mere kringlet, da man så skal anmelde det til det lokale politi, som så skal tage kontakt til f.eks. det Rumænske politi.
Hvis det er i UK, kan man evt. kontakte Scotland Yard direkte.
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
Ronin skrev:
tadman skrev:
Ronin skrev:
tadman skrev:
[QUOTE=Ronin]
Hej
vh,
vh
Ja, den er for tyk, men som sagt har jeg vist hvordan det kan udføres - en bekræftelsesmail fra "Ebay" på et vindende bud kan overbevise en del om at den så er god nok. Det er trods alt ikke så mange der er drevne i auktionssider og hvordan det kan foregå på dem....
Sandt nok Ronin, det er ikke alle der er drevne eller lige agtsomme..
ex. ham der har stax websitet i uk, han skrev også at man ikke skulle byde på andre end folk der havde næste 100% feedback og over 100 eller så..
det er jo absurd og jeg skrev til ham om en auction der var kopiet ihvertfald 3 gange, den ene havde over 250 feedbacks, postkort osv..
det havde han ikke lige tænkt over og han har vist fjernet det.
Ebay burde lave en anordning, som viste i hvilken priskategori den feedback man havde modtaget var i.
ex. 1-10 usd 1 point
11-50 usd 2 point
51-100 3 point
100 -200 4 point
300 -1000 5 point
1000 - 5000 6 point
osv
og så lave et gennemsnit
det er altså sværere at have god feedback på dyre ting, så det ville være en god guide til købere..
på den måde ville man både beskytte sælger og køber..
Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
Jeg blev så konfronteret med denne email efter en auktion på en racer motorcykel, hvor jeg blev overbudt af en anden køber.
Det var så ikke det eneste.. jeg modtog også 3 af disse emails fra andre "ebay medlemmer" som gerne vil give mig en anden chance for at købe motorcyklen.. BULLsh*t!
eBay sent this message to xxxxxxx (xxxxxxx). Your registered name is included to show this message originated from eBay. Learn more.
Question from eBay Member -- Respond Now
eBay sent this message on behalf of an eBay member via My Messages. Responses sent using email will go to the eBay member directly and will include your email address. Click the Respond Now button below to send your response via My Messages (your email address will not be included).
Question from shabah-1
*** Do not reply to this email. Contact the seller at this e-mail address: malerob16@aol.com *** You expressed interest in an item titled " honda cbr 600 sport race/track bike Item number: 4561659395 " by bidding, however the auction has ended with another member as the high
bidder.In compliance with eBay policy, the seller of that item is making this Second Chance Offer to you
at your bid price of £1,800.00.The seller has issued this Second Chance Offer because either the winning
bidder was unable to complete the transaction .If you accept this offer, you will be able to exchange
Feedback with the seller and will be eligible for eBay services associated with a transaction, such as
fraud protection. Thank you, eBay, Inc ***Do not reply to this email as you will not receive an answer.Contact the seller at this e-mail
If this message is an offer to sell an item without winning it on the eBay Web site (including Second Chance Offers sent through My Messages) please do not respond to the sender. These external transactions are unsafe and not covered by eBay purchase protection programmes.
Never pay for your eBay item through instant wire transfer services such as Western Union or MoneyGram. These payment methods are unsafe when paying someone you do not know.
Is this email inappropriate? Does it breach eBay policy? Help protect the community by reporting it.
This email appears in the language of the eBay site where you are registered.
This eBay notice was sent to j-k@tele2adsl.dk on behalf of another eBay member through the eBay platform and in accordance with our Privacy Policy. If you would like to receive this email in text format, change your notification preferences.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum