| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Det er da helt vildt så mange merer rummet , hvorfor gør i ikke noget ved det ? .
det er jo vildt |
|
|
Mange ved måske ikke hvordan ? Et stort problem - tror jeg - er også at de bløde møbler, og store bogreoler ikke er så meget at finde i et moderne hjem længere. Glasborde og skifterammer, samt mange hårde overflader, ødelægger lyden ekstremt, og gør nogen gange at selv almindelig samtale bliver forstyrret, når der er flere personer der taler samtidig. Jeg ved heller ikke hvor udbredt det er med tæpper på gulvene efterhånden ? Jeg har selv væg til væg tæppe, med yderligere et tæppe ovenpå, i midten af rummet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Min stue ligner en slagmark lige nu fordi jeg er ved at finde ud ad hvordan mine højttalere skal stå, for at spille bedst muligt. For et par måneder siden købte jeg et par Audiostatic DCM5 elektrostater, og de fortjener at blive anbragt nogenlunde optimalt. Når jeg har fået anbragt dem så godt som muligt, går jeg igang med at eksperimentere med absorbanter forskellige steder.
Iøvrigt mener jeg at lytterummet, og højttalernes placering i dette, er det absolut vigtigste når vi snakker hifi. Jeg undrer mig tit over at folk begynder at tale om indkøb af nye højttalerkabler til 10000 Kroner, når man kan se at deres højttalere står presset helt op af bagvæggen, og deres lytterum er næsten tomt, med nøgne hårde vægge og gulve. Pengene var helt sikkert givet bedre ud til gulv/væg tæpper. Arbejdet med at flytte højttalerne bare 50 cm ud fra væggen koster jo intet 
|
|
|
Hejsa
Ingen tvivl om hvor det er mest økonomisk befordrende for lyden, at investere pengene. Jeg vil dog tilføje, at jeg har prøvet at skifte højtalerkabler med så stor en forbedring (og forandring) af lyden, at det krævede helt andre akustiske tiltag i rummet. Men helt klart, så bør opstilling og deslige være i orden først
Mvh Mike med malet beton til siderne, skrå beton over hovedet og træbeklædt beton under fødderne.
|
| Til top |
|
| |
Dennishs Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon godt spørgsmål.
Det er klar at man kan ikke regne med super lyd hvis der er ikke er andet en en potteplante i rummet,, det er virkelig vigtig, at man har dæmpet rummet så det ikke slår lyden tilbage over alt ,så rummet er klar nr et til at lyden er kanon...
Hvis det er surround vi snakker om vil efter rummet er ok er det KLART ingen af de overnævnte ting man kan få,
Det vigtiske er en lydtryksmåler som jeg mener er helt nødvendig i et god setup. da jeg fik målt det rigtig ind, som faktisk ikke er så svært, pris 495kr. spillet mit anlæg som én drøm, faktisk bedre en da jeg skiftede fra terminator 2 singel til mit 750 shotgun biwire til 22000 kr, det er vildt vigtig at højtallerens lyd kommer helt præsis det sted hvor man sidder.....
__________________ Mit Setup.
Lexicon Mc1.
Krell Kav 500.
Meridian 596.
Revel F30 C30 M20.
Infinity sub kabba.
Mit 750 Shot gun Kable.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Det er da helt vildt så mange der mener rummet , hvorfor gør i ikke noget ved det ? .
det er jo vildt
|
|
|
Jeg HAR virkelig forsøgt at afhjælpe problemerne med mit gyngende trægulv med div. afkoblinger m.v. - jeg bliver også ved indtil jeg flytter en skønne dag....
Men det er meget vanskeligt at afhjælpe, synes jeg, idet det er åbenlyst at det kræver mere end blot total afkobling i mit rum.
Dog ved jeg, fra erfaringer med mine tidligere Ht ere, KAN komme problemerne 100% til livs.
Men det er, åbenbart, lettere sagt end gjort....
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rummet helt klart... Det siger jeg da jeg bor hjemme hos min mor og kun er 16 år gammel.. Jeg må nøjes med et rimelig værelse på de 13kvm, Og mener bestemt at mine Dali Concept setup burde kunne gøre det bedre i et desideret rum.. Og når man bor i samme rum som man har projektor og hjemmebio.. Så er det lidt trist... Så helt klart rummet
__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt udgangspunkt må være en frekvensmåling fra lyttepositionen. Er der en nem og enkelt måde at gøre dette på? Jeg ved at der findes et gratis program http://drc-fir.sourceforge.net/ der ved hjælp af en mikrofon + pc kan forbedre en dårlig akustik a la Tact. Kan man nøjes med en mikrofon + en lydtryksmåler?
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart mine højttalere. Lige nu kører stereo over 2 stk. MicroPod SE fordi postDK har mine fronter :( Snøft! Glæder mig til at få lidt bedre lyd igen. SNART forhåbentlig  __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
Helt klart mine højttalere. Lige nu kører stereo over 2 stk. MicroPod SE fordi postDK har mine fronter :(
Snøft! Glæder mig til at få lidt bedre lyd igen. SNART forhåbentlig  |
|
|
Det er modigt at overlade dine højttalere til Post Danmark.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil som de fleste andre mene at det svageste led, hvis man kan tale om dét, er min stue....Den er møbeleret lige som alle andres stuer vil jeg tro, og det er bestemt ikke optimalt hvis det er meningen at man vil have "den bedste lyd". Men på den anden side, så har jeg ikke plads til at lave et disitereret lytterum og jeg er ikke interesseret i at min stue skal ligne et lydstudie.
Men jeg synes nu der er mange måder at anskue dette spm på. Hvis man bytter en eller anden ting ud med noget der er bedre, så kommer det hele jo til at lyde bedre uanset hvordan man vender og drejer det. Men omvendt, så er jeg sikker på at jeg ville kunne trække langt bedre lyd ud af det som jeg allerede har, hvis rummet var optimalt. Så derfor må mit svar blive sådan..
Michael
|
| Til top |
|
| |