Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony’s Projektor VPL-HS60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har læst en del godt om Sony VPL-HS60.

Det var planen at den skulle hænge ned fra loftet over mit sofabord og blæse et 90 tommer billede op (200x113) billede op på et lærred der skulle hænge 4,5 meter fra sofaen.  

Jeg havde sådan set bestemt mit for at købe den, men så browsede jeg forbi dette billede:

Synes godt nok det er noget af en klods (36 x 13,5 x 34, 8 cm). Specielt hvis den skal hænge 30 cm ned fra et loftbeslag. Jeg går ellers ikke så meget op i om en projektor er smuk eller ej, men jeg har en meget lille stue så det vil nok virke rimelig voldsomt at have en den hængende.

Jeg kan ikke sætte den på en hylde over min sofa fordi billedet der bliver blæst op så vil blive større end væggen er.

Nogen gode forslag til hvad jeg kan gøre?

Nogen er har nogle billeder af deres projektor der hænger ned fra loftet .... i en stue?

På forhånd tak for hjælpen! 

Mvh

Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg havde også et problem med at få pj. op og hænge. Men jeg fandt en løsning selv konen kunne lide.

Jeg syntes det giver en hel del, at den ikke hænger ned fra loftet, det ser ikke så voldsom ud vel.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28076&K W=palle2612

Hilsen Palle

Til top Vis palle2612's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle2612

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk en rigtig god løsning du har fundet frem til!

Da mit loft er hvidt kunne jeg måske bare bruge en hvid plade i stedet. Men klart mindre klodset en Sony's eget loftbeslag. Sony projektroen er jo stadig pænt stor.  Måske skulle jeg overveje en anden. Har svært ved at finde nogle steder hvor de udstiller projektorer her i Kbh. - også så man lige kan se billedet.

Det kræver jo også at den kan flippe billedet 180 grader for at den kan hænge i loftet. 

Det kan være jeg lige skal prøve at hænge en kasse op i den størrelse.

Tak for hjælpen!

Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej Rolf,

Her kan du se hvordan jeg har gjort for at få det til at se lidt mindre "industri-agtigt" ud i vores stue.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18194&K W=L%2EB%2E

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det bør nok lige nævnes at vinklen på billedet snyder meget, den er ikke så stor i praksis som det ser ud på billedet. Det ligner jo nærmest VW100-størrelse...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Også en rigtig god løsning Lars! - Jeg kan desværre ikke have den op ad en væg.  Lækkert setup forresten.

Otto det lyder lovende at vinklen snyder. Men den er jo 36 x 13,5 x 34, 8 cm - og det er vel pænt meget? Har forsøgt at finde flere billeder af den, hvor man kan se størrelsen på den - men forgæves  

Mvh

Rolf

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hey

Som Ottte nævner så har det noget med vinklen på ovenstående billede at gøre. Synes dog stadigvæk det er lidt af en klods. (Vi snakker jo Sony design)

Jeg har fundet disse billeder af Hs-51'eren som jo ligner 60'eren pænt meget:

Terning fra dette forum var så venlig at tage et par billeder af hans Hs-60er:

http://www.hidebehind.com/show.php?iid=A91090D0.jpg

http://www.hidebehind.com/show.php?iid=AFCD155E.jpg

--

Lynge sendte et billede af hans HS-50'er og et link til en hel del billeder af HS-50'eren. (ligner 60'eren ret meget)

http://att.emprof.no/output/SpVest/ORG/10501695.jpg

http://www.minhembio.com/produktbilder/19821

Mvh

Rolf

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

rolf skrev:
Otto det lyder lovende at vinklen snyder. Men den er jo 36 x 13,5 x 34, 8 cm - og det er vel pænt meget? Har forsøgt at finde flere billeder af den, hvor man kan se størrelsen på den - men forgæves  

Den er da heller ikke ligefrem lille, men jeg synes bare dét billede fik den til at ligne en kæmpe klods, det er det trods alt ikke...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hey

Projektoren er nu på vej

Jeg overvejer om jeg skal købe et loftbeslag eller om jeg skal gå efter en løsning hvor jeg monterer den på en plade (som palle foreslog)

Sidstnævnte løsning bliver uden tvivl den pæneste. Men jeg er lidt nervøs for at billedet bliver forvrænget fordi projetoren skal sende billedet skråt ned. Lærredet bliver 200 x 112 og hænger ca.  en halv meter ned fra loftet. Projektoren kommer til at hænge 2,5 - 3 meter fra lærredet.

Jeg kan jo se at mange loftbeslag har en arm der hænger 15-30 cm ned +-. Og der er der vel en årsag til.

Er der nogen der ved om det er et problem på HS-60'eren at vride billedet så meget?

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

rolf skrev:

Er der nogen der ved om det er et problem på HS-60'eren at vride billedet så meget?

Forudsat at du placerer projektoren midtfor lærredet horisontalt, vil du kunne placere projektoren i hvad der svarer til ca. ½ billedhøjde over overkanten af lærredet. Det er fra overkanten af lærredet til centerlinjen af linsen, men ½ billedhøjde er også et cirka tal - i manualen kan man se præcist hvor meget lens shift man kan bruge.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

det kan godt være at den er lidt størrer end nogle af de andre proj., men den er i en lækker finish og min kæreste syntes faktisk at den er lidt fed (HS50) og så giver min et super godt billed og den nye HS60 er sikkert endnu bedre

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Den er da ikke så stor, min HS-50 står på en hylde:

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

jeg syntes heller ikke den skræmmer. Min hænger i et hjemmelavet beslag under et hanebånd.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Tak Kvestergaard, det lyder som om det ikke er et problem så. Satser på at sætte den fast på en plade.

Jep, det har tydeligvis været et optisk bedrag (se første post) der gjorde at den så så kæmpe stor ud. Dårlig vinkel billedet er taget i - og så er manden på billedet nok heller ikke så stor, hvilket får Sony’en til at se større ud. 

Jeg får min HS-60er i dag – skal hente den hos UPS klokken seks. 

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg HS-60'eren!

Jeg har kun lige prøvet at blæse et billede op på væggen men det er meget lovende ud!

Det virker som om det er kvali. Den ser noget mindre ud i virkeligheden og den ser temmelig dyr ud (hvilket den jo også er). Den larmer meget lidt iCinema mode,meeen man kan godt høre den. I Dynamic mode kan den giodt høres.

Når jeg lige har fået den hængt op og har fået et lærred smider jeg lige nogle billeder op.

Der går nok lidt tid!

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hey

Så fik jeg endelig hængt den op. Pænt meget besvær - 12 meter mellem receiver og projektor så det kostede en formue for kabelbakkerne. Jeg købte et Vogel loftbeslag.

Og så er der lærredet. Det er Goo Digital Grey malet på en MDF-plade. Rammen er nogle lister fra silvan. Billedet er 200 x 112.5 cm. Rammen er 4.2 cm. Jeg prøvede en del forskellige størrelser og fandt hurtigt ud af at billedet ikke skal være for stort. Jeg sidder lidt over 4 meter væk fra lærredet. Jeg ville gerne have at det hang lidt lavere men jeg skal have plads til pc'en nedenunder.

Det giver et super flot billede!!!  

Jeg vil lige benytte lejligheden til at sige mange tak for hjælpen til alle der er hjulpet mig med dette projekt.

Mvh

Rolf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes