Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dali ikon vs B&W 704 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Infinity^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

ups.. forkert tast :D:D:D

Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 31
[skal have Classé forstærker og effektforstærker om 2 måneder]
Til top Vis Infinity^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Infinity^

Infinity^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

ja det kommer jo an på hvilken lyd du gerne vil have, jeg syntes at Ikon-serien's diskant er lige "lys" nok til min smag. var nede i HifiKlubben for et par dage siden, og høre Ikon og noget B&W og ville klart anbefale B&W... men det kommer jo an på hvor mange penge du vil bruge, da det er en hel del dyrere og sammensætte en B&W serie som den (ca 35.000). Ellers ville jeg tage Ikon-serien!

Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 31
[skal have Classé forstærker og effektforstærker om 2 måneder]
Til top Vis Infinity^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Infinity^

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Min SR5500 driver med lethed mit 6.1 setup med 2x Dali Ikon 6, 2x Infinity Beta 20, 1x Infinity Kappa Center og 1 KEF Coda C (bag-center), og den bliver heller ikke anstrengt når jeg spiller højt, så du skal ikke være nervøs for watt betegnelsen. Der ER nu engang forskel på Marantz watt og JVC watt  
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Præsis

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ha valgt en lidt anden løsning. Ikon subben har ikke forudsetningene i orden for at kunne gengive dagens LFE spor korrekt. En Marantz 5600 vil heller ikke kunne hente det bedste ud af Ikon 6erne.

Men

Marantzen vil derimod ha overskud nok til at drive et par Ikon 2, and then some. Så mangler vi noget til at gengive bassen. Jeg ville gå for 1, eller ennu bedre 2x SVS PB10. Det vil gi deg mere dybde, dynamik og detaljering enn hvad Ikon 6, Ikon Sub og SR5600 kan

Samlet pris for et system med 2 PB10 vil blive ca 23000kr. Skulle dette være til mig selv ville jeg lave en siste endring og bytte ud Marantzen med en Yamaha RX-V757, den har autoopset, og en lydkarakter som jeg personligt foretrekker fremfor Marantz, Yamahaens svage punkt er bunden, men med 1, eller 2 subs er det ikke noget at tænke på. Også koster den 500kr mindre

http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=0&id=1432

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=produkt& amp; amp;gruppenr=Yamaha%20RXV%20757%20titan

Dette er også temmeligt tæt på mitt eget drømmesystem

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

rene_chr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

@infinity okay, kan godt li diskanten lidt skarp og lys så er intet problem

@clemmensen hehe okay, tænkte det nok

@manic er ikke meget for de små front højttalre... er mere til gulv højttalere
hvad er der galt med ikon subben efter du ikke mener den er god nok?

tror det bliver dette setup jeg ender ud med

højttaler:
2x ikon 6  7.998
1x ikon vokal2  2.999
2x ikon w2  4.598
i alt:  15.595

reciever
RX-V757   3.499

har valgt yamaha recieveren da den er i samme farve/stil/design som min dvd afspiller. det vil se klart best ud sammen.

sub venter jeg med at købe, ser lige hvordan lyden bliver bare med højttalerne til at starte med.

Til top Vis rene_chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene_chr Besøg rene_chr's Websted

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

rene_chr skrev:

@infinity okay, kan godt li diskanten lidt skarp og lys så er intet problem

@clemmensen hehe okay, tænkte det nok

@manic er ikke meget for de små front højttalre... er mere til gulv højttalere
hvad er der galt med ikon subben efter du ikke mener den er god nok?

tror det bliver dette setup jeg ender ud med

højttaler:
2x ikon 6  7.998
1x ikon vokal2  2.999
2x ikon w2  4.598
i alt:  15.595

reciever
RX-V757   3.499

har valgt yamaha recieveren da den er i samme farve/stil/design som min dvd afspiller. det vil se klart best ud sammen.

sub venter jeg med at købe, ser lige hvordan lyden bliver bare med højttalerne til at starte med.

Ikon sub'en går ikke dybt nok til at gengive LFE sporet ordentligt. Den går ikke dybere end ~20Hz, mens en ordentlig sub til film gerne skal nå ned omkring de 18Hz. Problemet er bare at sub's, der kan det koster ~det dobbelte.

@ManicMiner: Må sige at jeg er uenig i din Dali Ikon 6 + Marantz SR5600 vurdering. Min SR5500 spiller som sagt med masser af overskud, men jeg kunne derimod godt forestille mig at Ikon 7 kunne rende ind i problemer ved højere lydstyrke på grund af den ekstra 6½" bas i et 3-vejs system.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår dig godt, jeg har selv alltid sværget til gulvstående, men mine neste højtalere bliver et par små, sammen med en sub da jeg fullstendigt har gået over til at la subben spille all bass.

Ikon Subben er en lille lukket sub, og den har ikke et element med ekstrem slaglengde, eller areal, og den har heller ikke et overskud af effekt. Det fører til at den ikke kan levere voldsomt mange db i de dybeste frekvensene, og det er der dagens LFE spor ligger

Her er et eksempel på dagens vs gårdagens LFE spor

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35328&P N=4&TPN=2

Det er riktigt som du siger Clemmensen at en sådan sub vanligvis koster det dobbelte, men der findes 1 undtag, og det er PB10en, jeg vil kalle den surroundguderns gave til hifientusiaster på et stramt budget.

Angående "nok" effekt. Det er besværligt at svare på hvornår nok er nok, 5600 vil helt sikkert kunne sette elementerne godt i bevegelse, men jeg tror ikke det vil være tilstrekkeligt til at hente ud det bedste af Ikon 6. Og mere effekt er vel (nesten) alltid bedre? Når jeg foreslo Ikon 2 var det også for at gøre bedre plads i budgetet til subwoofere, samtidig som subwooferene langt på vej overflødiggør et par store højtalere.

rene_chr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

@clemmensen okay, men der kommer vel alligevel en forskel når den sub jeg har nu kun går ned til 25hz...

@ManicMiner
den 12" jeg har nu sætter rigelig gang i tingene... men kommer nok an på hvor meget man kræver. mit anlæg står i øjebliket i et værelse på en 10-12m2...

hvor meget har kabel at gøre på kvalliteten af lyden i et anlæg som dette jeg har kigget på?
har overvejet at skifte mit t-hansen kabel og lampeledning  ud med:
Dali Silver Wave 2 til front og center og Dali Red Wave til baghøjttalerne.

Til top Vis rene_chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene_chr Besøg rene_chr's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Om jeg ikke husker helt fejl så er Ikon Sub tunet til 29hz, og det vil sige det samme som at du vil kunne ha brugbart output maksimalt 1/5 oktav lengre ned, og det passer bra med de 26hz +/-3db den er opgivet til. Dog er ikke alltid alle specifikationer lige ærlige. Nu er ikke hvor dybt hele svaret, men hvor dybt i kombination med hvor højt, og ved hvilken forvrængning vil langt på vej kunne gi dig en ide om hvilken ydelse du kan forvente.

Om du bor i nærheden af Århus må du gerne komme til mig og lytte til min sub. Det er meget vanskeligt at forklare hvad dyb, uforvrængt bass er, men har du først oplevet det vil det være svært at klare sig foruden.

mvh

En Deep Bass Junkie

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Angående kabel valg, skal du overveje det med sølvkabel til Ikon en ekstra gang. Det kan godt være du bliver træt af at lyden bliver for lys med Silver Wave 2.. Og så vil jeg aldrig sætte sølv kabel på ½ delen af min højtalere i et surround anlæg og kobber på resten ;) Så enten Blue Wave på fronterne og center, og så Red Wave på bagkanalerne. Eller Silver Wave 2 på fronterne og center, og så Silver Wave på bagkanalerne...
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

rene_chr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

@ManicMiner bor i horsens, så der er lige et stykke.

@Angle okay, bliver lyden da lys af sølv kabel i forhold til kobber. det må jeg lige have overvejet igen.

var mest pga prisen jeg overvejede kobber til baghøjttalerne da der lige skal bruges en slat

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Om jeg ikke husker helt fejl så er Ikon Sub tunet til 29hz, og det vil sige det samme som at du vil kunne ha brugbart output maksimalt 1/5 oktav lengre ned, og det passer bra med de 26hz +/-3db den er opgivet til. Dog er ikke alltid alle specifikationer lige ærlige. Nu er ikke hvor dybt hele svaret, men hvor dybt i kombination med hvor højt, og ved hvilken forvrængning vil langt på vej kunne gi dig en ide om hvilken ydelse du kan forvente.

Om du bor i nærheden af Århus må du gerne komme til mig og lytte til min sub. Det er meget vanskeligt at forklare hvad dyb, uforvrængt bass er, men har du først oplevet det vil det være svært at klare sig foruden.

mvh

En Deep Bass Junkie

OT jeg tror ikke det er en særlig god ide at have et copyright nummer i din "underskrift"Ouch

Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

tnc99 skrev:
ManicMiner skrev:

mvh

En Deep Bass Junkie

OT jeg tror ikke det er en særlig god ide at have et copyright nummer i din "underskrift"Ouch

OT hvordan kan du være sikker på at det er et copyright nummer? hvis du trykker på den så går den jo ind på en hjemmesiden først, så det kan skam sagtens være helt lovligt....

men til det om ikon vs. suite, så synyes jeg næsten at man skal høre det for at kunne forstå forskellen... prøv at tage ind i en hfk og hør nogle højtalere, også b&w... alt i din prisklasse, hvis du vil have MEGET bass er der jo også concept 10, men det ved jeg ikke om det bliver for voldsomt..?

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

ja, sølv har en tendens til at gøre lyden lysere end kobber...
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

rene_chr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

@banz okay, er ikke meget bas jeg er ude efter men klar lyd i forhold til det jeg har nu.

@angle, okay har forstået ikon serien i forvejen har en lys lyd så det bliver blue wave på alle ht's

rene_chr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

hmm dette får jo aldrig ende... arg!!!

har ikke haft tid endnu til at være nede og høre ikon serien. så har ikke kunne lade være med at kigge rundt og se på forskellige højttallere.

jeg er nu faldet over B&W 704. Har overvejet at købe sådan en 2 og så kun køre stereo frem for 5.1...

forstærker til B&W 704 vile nok blive en DENON PMA-1500AE

så evt opgradere dette til surround senere hen...

for hulen hifi er en jungle at komme igennem

franklj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

har lige købt 2 stk icon 6: og dem kan jeg godt anbefale, de laver en meget god lyd, de gengiver den som jeg vil mene den er optaget på cd,
virker også godt til film, og radio.
men hvis du vil have lidt mere bass, så gå efter b&w

1stk Dali Icon 2 center
Til top Vis franklj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franklj

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg synes Ikon serien farver for meget i toppen, det er "mere" luftigt end det skal være, og det er klart, at den ikke måler sig med Helicon...

Jeg vil uden tvivl anbefale Audiovector, som jeg mener har den klang som musikken er indspillet med!

Smagssag :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Well, var i hfk i mandags med missionen KØB IKON7, men sidst jeg hørte dem var det med et hfk udvalgt stykke musik, og det løb bare wau   MEN som det jo er med ht, så skal de høres med egen musikstil, så jeg medbragte lidt tungbas musik, og  hvor er bassen henne ??  simpelthen 0 bas, skuffet lyttede jeg så til Ikon 6, som faktisk gir lidt mere bas end 7'ern, men stadig ikke nok, den flinke hfk mand kom med et sæt Concept 8, og sagde skal det være bass og stadig ren lyd, så blir du nødtil lige at lytte her, så der blev lyttet, og kadabom der var bas i forhold til før, ingen tvivl om Ikon serien spiller flot og rent, og med et dejligt åbent stereo perspektiv, MEN er man bas freak går de altså bare ikke,  og hvorfor købe store ht for at få stor lyd, og så være nødtil at købe en sub også for at få bassen med, endte dog med Dali Concept 10 istedet, og de spiller BAS   (men ht er så da bestemt en smagssag, og musik type afhængig)

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes