Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Marantz LC3201 = Hyundai Q321? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:
Kan nogle af de billige vidundre køre 1:1 pixelmapping?

Jeg har netop koblet min Hyundai Q321 op med DVI-D kabel til mit Geforce 6150 grafik kort og den skifter selv over til 1360 x 768 opløsning og det ser bare flot ud

Med VGA forbindelse skalerer den ned til 1280 x 768, jvf. info knappen på TV'et.

Men jeg kan stadig ikke få de  undertekster frem, så vent lidt med at bestille.....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top Vis Badsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsted Besøg Badsted's Websted

yokeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

runelolk skrev:
Badsted skrev:

Hej

Har lige oprettet min profil her, da jeg har fulgt lidt med i denne tråd. Det er bl.a. oplysningerne heri, der har fået mig til at bestille (og i dag modtage ) et Hyundai Q321.

Generelt er jeg meget tilfreds med TV'et, som vinder ved en direkte sammenligning med mit Sony CRT 4:3 TV.

Men jeg kan ikke få DVB subtitles til at virke. Jeg får kun mulighed for at vælge mellem 'None' og 'OFF', og der kommer ingen undertekster

Er der nogen, som har det til at virke på et Hyundai Qxxx TV?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Jeg har også problemer med DVB undertekster, jeg kan godt få underteksterne frem, men de ligner noget der er løgn - har snakket med Yokeren om problemet og han foreslog at det havde noget med dårligt signal at gøre (lyder underligt), men jeg har rigtig nok kun 40% signal.

Andre der har oplevet dette problem med DVB undertekster?

Ja.. men bare et forslag. Syntes jeg har læst om dette problem i et andet forum. Så håber da ikke det er en fejl i tvét.

Til top Vis yokeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yokeren

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet til Hyundai Image Quest i tyskland, men har ikke fået svar endnu.

MVH

Henrik Badsted

Til top Vis Badsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Badsted Besøg Badsted's Websted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Sendt: 20 April 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg skal altså lige høre: Hvordan klarer den sig med et helt almindeligt kabeltv antennesignal?

Jeg har nemlig Stofa, og de leverer som bekendt ikke verdens bedste signal. Jeg ved at Samsung M61 er rimelig til tvivlsomme signaler - men ikke hvordan Q320/321 klarer sig ???

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke kabeltv, men blot en alm. antenne under taget. Jeg synes at det analoge signal ser hæderligt ud, men ikke bedre end på mit gamle Sony 4:3 CRT TV. Man kan sikkert justere farverne bedre ind end jeg har gjort, da jeg ikke regner med at skulle bruge den analoge del til noget. Men jeg har egentlig aldrig været begejstret for LCD/Plasma billedkvaliteten, da jeg ikke synes at den når CRT til sokkeholderne, ihvertfald ikke i den prisklasse jeg befinder mig i .

Men som andre også skriver vedr. skærme, så er det kun dit eget øje, der kan vurdere, om du kan holde ud at se på dette TV de næste mange år.

Men som sagt, så skal vi nok lige se om de danske undertekster kan trylles frem.

MVH

Badsted

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ringet til Mr. Tony Kong jvf. et indlæg tidligere i denne tråd. Han havde endnu ikke modtaget min mail, men ringede lynhurtigt tilbage efter vi havde talt sammen første gang. Han mente at han kunne få sin teknikker til at komme med nogle svar ved middagstid i dag, og jeg stillede mig til rådighed som tester....

Jeg skal nok holde denne tråd varm med mere info, efterhånden som jeg ved mere, så vi kan få afgjort om dette TV er pengene værd, eller om det skal ned i pappet igen.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Vi venter med spænding :)

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Først blev jeg ringet op af en tysk teknikker, som ville fortælle mig at jeg bare skulle vælge en bestemt tekst tv side, så kom der undertekster på. Sådan gør de i Tyskland, og det mente han også at vi gjorde.

Jeg fortalte ham hvilken standard der er valgt i DK (DVB subtitles) og det mente han så ikke, at de nogen sinde ville understøtte . Jeg spurgte om det ikke bare var et spørgsmål om en firmware opdatering, men det troede han ikke.

Kort tid efter ringer han igen og fortæller mig, at der er en firmware opdatering klar, som vil blive installeret af deres service firma i DK (via Norge???), så mit TV vil blive hentet en af dagene, opdateret og så skulle det virke.

Jeg skal selvfølgelig nok holde jer underrettet...

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

runelolk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Lyder ret syret - men glæder mig til at høre hvordan det ender.

Ville nu være cool om man selv kunne installere firmware opdateringer :-)
Til top Vis runelolk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runelolk

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

runelolk skrev:

Ville nu være cool om man selv kunne installere firmware opdateringer :-)

Det kan man sikkert også, men jeg vil gerne bevare muligheden for at levere tv'et tilbage, og så står jeg nok dårligere, hvis jeg har rodet med firmware opdateringer. Der er en RS232 port i siden, så med den rigtige software på PC'en og en offentlig tilgængelig firmware, så er det sikkert muligt.

Og forresten har jeg netop set F1 i eftermiddags, der er nul slør og et temmelig flot billede. Efterhånden som jeg får set på billedet, synes jeg at det står flot, skarpt og med gode farver, sort er sort, jovist der ryger nogle detaljer i de mørke områder, men det er nok ikke til at undgå. Til prisen er det det flotteste jeg har set endnu (men nu er det ikke fordi, jeg har set mange LCD TV'er )

Jeg har også hentet nogle prøver på HD wmv hos Microsoft og afspillet dem gennem min HTPC, koblet op med DVI-D - DVI-D og 1:1 pixelmapning. Det ser bare voldsomt flot ud, der er en detaljerigdom, så man helt mister pusten.

Så nu forstår jeg bedre dem, som glæder sig til at HD bliver mere almindeligt.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Det irriterer mig grænseløst, at man ikke kan se skærmen live nogle steder. Det er umiddelbart den skærm jeg er mest tændt på - men VIL se den før jeg køber. Specielt fordi der ikke er nogle af "lcd-hajerne" herinde der har set skærmen, og dermed ikke har kunnet kommentere på den.

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hvor bor du?

Jeg bor i Ølstykke og ville da ikke ha' noget imod at demostrere skærmen for dig.

Jeg har jo netop været i samme situation, men bestilte den via Internettet, da jeg jo så kan levere den tilbage indenfor 14 dage.

Nu ser det dog ud som om, at jeg kommer til at vente noget længere med en afklaring på undertekst problemerne, så det kan være at de 14 dage går, men hvis de ikke kan få underteksterne til at virke, så er skærmen mangelfuld, og så kan den leveres tilbage alligevel.

Hvis underteksterne kommer til at fungere, så er det så absolut en glimrende skærm, specielt til det nuværende prisleje.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Mange tak. Når du får svar vedr. undertekster kan det da meget vel være at jeg vil tage imod tilbuddet :).......

rys12
Branchemedlem
Branchemedlem

AV Distribution A/S

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 April 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Vi har lige modtaget den nye firmware fra Hyundai (Rev309_Subtitle_Main) den får da undertekster på DR1, DR2 og TV2. Men underteksterne står og "flimrer"

Baggrunden skal være solid grå, men er fyldt med scan lines. Det tyder på at tv'et sender underteksten ud i NTSC.

Jeg skal nok give besked når firmvaren er klar.

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Det var jo både godt og skidt nyt

Hvordan har du modtaget den?

Er du forhandler eller ejer du et apparat?

Har du selv opdateret firmwaren eller skulle dit TV til Sverige?

Jvf. ovestående tråd, så har jeg fået besked fra Hyundai i Tyskland, at mit TV skal en tur til Sverige for at blive opdateret. Jeg kæmper en kamp med dem for selv at få lov til at gøre det, men har ikke hør tfra dem endnu.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

rys12
Branchemedlem
Branchemedlem

AV Distribution A/S

Sendt: 25 April 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

->Badsted

Vi er en af de danske distributører af tv'et.

Grunden til at dit tv skal en tur til sverige er garantien. Hvis man kludrer i firmware updaten, kan tv'et ikke starte.

Send mig evt. din email adr. på en pm.
Så sender jeg dig firmwaren

Husk det er 100% på eget ansvar at updatere den.

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbuddet, det kan være at jeg benytter mig af det senere, men lige nu er det vigtigt for mig IKKE at kludre i det , da jeg gerne vil kunne levere det tilbage til forhandleren. Et af mine uomtvistelige krav til TV'et er nemlig en fuldt funktionsduelig DVB-T tuner.

Så jeg må vel væbne mig med tålmodighed og lade sagen gå sin gang.

Det lyder også som om at I arbejder på endnu en opdatering, så underteksterne står bedre på skærmen? Er I også opmærksomme på nogle sync problemer der jævnlig optræder mellem billede og lyd? Det svinger lidt, men ind imellem er der en del forskel (omkring ½ sekund), andre gange er det så lidt at man kun fornemmer det.

Hvordan vil fremtidige opdateringer så foregå? Stadig en tur til Sverige? Det lyder enormt dyrt for Hyundai Image Quest, frem for at lade en teknikker få en laptop under armen og så en tur rundt til alle kunderne.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg så Præsidentens Mænd via DVB-T i går med indlejrede undertekster..... Det var nok det flotteste TV billede jeg nogensinde har set. Der var en detaljerigdom, som jeg slet ikke har lagt mærke til i det analoge signal før, og så på DR2. Samtidig var det i helt ægte 16:9 format, så der var fuld valuta for pengene. Hvis bare underteksterne kommer til at virke, så vil jeg anbefale dette TV til enhver, der gider høre på det  og så til den pris!!!

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lov til selv at installere den nye firmware og nu virker subtitles. Men som rys12 skriver, så ser de ikke for godt ud og der går 15 - 20 sekunder fra man skifter kanal til de dukker op.

Men det er dejligt at se, at det kan lade sig gøre, og det virker som om de er i sync med resten af billedet og de hænger ikke.

rys12: Har du nogen idé om, hvornår der dukker en ny firmware op? Specielt underteksterne på TV2 er nærmest ulæselige.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

rys12
Branchemedlem
Branchemedlem

AV Distribution A/S

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

->Badsted

Den firmware du har fået er sikkert 309. Vi fik en 311 i torsdags, men her er problemet det samme.
Jeg ved at Hyundai arbejder på at få løst problemet.

Badsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ved du så hvad de har rettet i 3.11 og er det værd at installere den?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Du må selvfølgelig meget gerne holde mig orienteret om situationen

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes