Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Haugaard’s - Nu med vintage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

He, he - ja, jeg er gået fra at være S.R Vaughan, til bare at være tunghør . Synes det var på tide at pensionere det ilde valgte brugernavn..

-Godt at se at der er noget dæmpning i rummet - det var jo næsten synd andet, med alle de lækre grejer

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Så blev billederne klar:

Et "kassebillede"

Lækre WBT stik. Dejligt med noget der kan spændes fast!

2 x 12 ledere til diskanten og 2 x 24 ledere til bassen

Her ses opbygningen af bæsterne. Kablerne er rimelig føjelige og da vi har mørkt gulv og sorte fodpaneler ser de faktisk helt diskrete (!) ud.

Haugaard

Hej.

Mums nogle fede anakondaér... super drømme kabel.. hvor har du købt om man må spørge?

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
He, he - ja, jeg er gået fra at være S.R Vaughan, til bare at være tunghør . Synes det var på tide at pensionere det ilde valgte brugernavn..

-Godt at se at der er noget dæmpning i rummet - det var jo næsten synd andet, med alle de lækre grejer

-tunghør

S.R. Vaughan kontra Tunghør. Jeg ved snart ikke hvilket navn der er ilde valgt

Jeg har vist skrevet det før - rummet er faktisk IKKE et akustisk mareridt. Jeg kan godt se at de fleste af mine andre billeder kun viser mursten og klinker. Sådan forholder det sig heldigvis ikke. Desvære kan man så lige præcis IKKE se at loftet falder i en vinkel på 15 grader fra anlægget. Det er f...... svært at tage billeder

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
Hej.

Mums nogle fede anakondaér... super drømme kabel.. hvor har du købt om man må spørge?

Hej Bjørn, De er købt hos en vældig rar tysker fra Tyskland, nærmere betegnet, Hr. Becker i Köln. Jeg fandt dem på www.audiomarkt.de hvor en af Hr. Beckers bekendte havde sat dem til salg. Becker selv kunne ikke kende forskel på telefax og e-mail da jeg ringede til ham for at aftale nærmere om handlen. Til gengæld var han god for sit ord og det er meget værd.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Fl.D.P skrev:

Men Haugaard

hvordan er så lyden på de Kimber iforhold til hvad du tidligere havde??

Jamen der er nærmest ingen sammenligning. Jeg havde egentlig den opfattelse at Supra Ply3.4s hvar et rimeligt kabel hvor muglige forbedringer ville være marginale. VdH Clearwater ER et bedre kabel end Supra, derom ingen tvivl. Kimber BFXL trækker simpelthen bukserne af dem begge! Kimber kablet er bedre på alle punkter. Diskanten fremstår klarere og mere detaljeret, bassen virker dybere og mere fast. Men det er ikke kun yderområderne, kablet er utrolig sammenhængende uden fokus på et bestemt frekvensområde.

Jeg har forhåbentlig købt mit sidste højtalerkabel

Lidt flere billeder af boa'erne:

Bemærk hvorledes kablet smyger sig langs fodpanelet. Sexy!

Haugaard

De er jo superflotte/lækre at se på og så gør det bestemt ikke noget at lyden også rykker...

Er selv ved at afprøve nye højtalerkabler,spænende.

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du dog ikke taget skridtet fuldt ud og købt Select i højtaler kabler også??

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej Haugaard, du lovede på et tidspukt, at vi måtte se den uden tøj på...

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg desværre løbet tør for klinger til bajonetsaven men jeg har da fundet et billede af en halvnøgen Flight CD 1 på nettet:

At dømme efter stikkenes placering tror jeg det er de analoge udgangstrin man kan se (hvis der er eksperter til stede må i gerne træde til her) Jeg gætter på at de fire sorte "klodser" er nogle forstærker moduler Audia bikser sammen af diskrete komponenter og siden støber ind i epoxy for at hindre snedige selvbyggere i at kopiere kredsløbene.

Haugaard 

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Hvorfor har du dog ikke taget skridtet fuldt ud og købt Select i højtaler kabler også??

Ja det kan du jo gøre hvis du skal have skiftet 8TC ud

Select kablerne hænger ikke ligefrem på træerne hverken hvad angår brugt udvalg eller pris (ikke mindst!). Desuden ville jeg have et biwire kabel så valget af Bifocal var oplagt.

Haugaard

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:
De er jo superflotte/lækre at se på og så gør det bestemt ikke noget at lyden også rykker...

De er faktisk ret flotte. Jeg synes egentlig ikke billederne yder dem fuld retfærdighed.

Hvilke kabler går du og roder med?

Haugaard

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Ja det kan du jo gøre hvis du skal have skiftet 8TC ud

Select kablerne hænger ikke ligefrem på træerne hverken hvad angår brugt udvalg eller pris (ikke mindst!). Desuden ville jeg have et biwire kabel så valget af Bifocal var oplagt.

Haugaard

Jamen et select højtaler kabel står skam også øverst på ønskelisten her og i england kan du købe et sæt select jumpers ganske som jeg har i 8tc. Et  digital kabel i select serien er også noget jeg pønser på, meen, 1 meter af slagsen koster 8000 kroner, men en dag er det her , bare vent.

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Fl.D.P skrev:

De er faktisk ret flotte. Jeg synes egentlig ikke billederne yder dem fuld retfærdighed.

Haugaard

Havde nogen MIT Terminator 2 HT kabler,så ville prøve noget andet og lånte et sæt Cardas Q-Link og det gav noget mere åbenhed og mere fyldig mellemtone....så blev jeg grebet lidt og tænkte jeg måtte se om jeg kunne prøve noget andet...lånte så et sæt NordOst BlueHeaven Biwire og de gav en del mere end Cardas. Mere luft mellem de udøvende lidt bedre bas,så efter min bedømmelse og i mit sætup giver det mere.

Har så lige bestilt et sæt Silversonic Q10 BiWire,efter den gode anmeldelse her syntes jeg det er forsøget værd.Og kan jo ikke gå værre end jeg returnere dem,da der er 3ugers returet. Så spænende. 

Flemming

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:
Haugaard skrev:
Fl.D.P skrev:

Haugaard

Havde nogen MIT Terminator 2 HT kabler,så ville prøve noget andet og lånte et sæt Cardas Q-Link og det gav noget mere åbenhed og mere fyldig mellemtone....så blev jeg grebet lidt og tænkte jeg måtte se om jeg kunne prøve noget andet...lånte så et sæt NordOst BlueHeaven Biwire og de gav en del mere end Cardas. Mere luft mellem de udøvende lidt bedre bas,så efter min bedømmelse og i mit sætup giver det mere.

Har så lige bestilt et sæt Silversonic Q10 BiWire,efter den gode anmeldelse her syntes jeg det er forsøget værd.Og kan jo ikke gå værre end jeg returnere dem,da der er 3ugers returet. Så spænende. 

Flemming

Hva' så Flemming. Bliver Silversonic siddende?

Haugaard

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa Haugaard.

Je men siden sidst er der sket en del ændringer i mit setup,hvilket egentligt gør det ret svært at bedømme kvaliteten på Silversonic kablerne.

Var hos Vassago og skulle lige prøve at låne et sæt Focus Audio Signature FS788,og hold da op de spillede flot,så ret hurtigt besluttede jeg at de vist hellere måtte blive her hos mig. Så gik der 3dage hvorefter min gamle Marantz CD10 besluttede sig for ikke at ville mere....så ned til Vassago og høre om jeg kunne låne en CD spille for at se om det nu var det som var galt.

Kom så hjem med en AudioAero Prima,for at sige det mildt var jeg måløs over den ret store kvalitetsforskel hold da helt op en lyd og et perspektiv den havde,for at sige det så spillede den altså musik så det var en ren fornøjelse. Og ja CD afspiller skulle jeg jo have anyway,så den fik altså lov at blive også.

Sidder og tapper med foden,det har jeg aldrig oplevet før....så er blevet superglad for de nye højtalere og CD afspiller....

Men har nu efter Holbergs oplevelse med Yter gået og spekuleret på om jeg skulle prøve sådanne kabler. Selvom det måske kan ende med nye kabler.

Flemming

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Hejsa Haugaard.

Je men siden sidst er der sket en del ændringer i mit setup,hvilket egentligt gør det ret svært at bedømme kvaliteten på Silversonic kablerne.

Var hos Vassago og skulle lige prøve at låne et sæt Focus Audio Signature FS788,og hold da op de spillede flot,så ret hurtigt besluttede jeg at de vist hellere måtte blive her hos mig. Så gik der 3dage hvorefter min gamle Marantz CD10 besluttede sig for ikke at ville mere....så ned til Vassago og høre om jeg kunne låne en CD spille for at se om det nu var det som var galt.

Kom så hjem med en AudioAero Prima,for at sige det mildt var jeg måløs over den ret store kvalitetsforskel hold da helt op en lyd og et perspektiv den havde,for at sige det så spillede den altså musik så det var en ren fornøjelse. Og ja CD afspiller skulle jeg jo have anyway,så den fik altså lov at blive også.

Sidder og tapper med foden,det har jeg aldrig oplevet før....så er blevet superglad for de nye højtalere og CD afspiller....

Men har nu efter Holbergs oplevelse med Yter gået og spekuleret på om jeg skulle prøve sådanne kabler. Selvom det måske kan ende med nye kabler.

Flemming

Damn Flemming! Du har da haft den store tegnebog fremme  Jeg har selv haft den AA Prima hjemme i en uges tid og det er bestemt en musikalsk CD spille. De der Focus højtalere er vist smittefarlige  Jeg sad en hel eftermiddag og forelskede mig i Master 2.5

Haugaard

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hej Haugaard

Ja må nok sige det blev et lyt der kostede, men havde med mine tidligere højtalere problemer med bassen. Så da jeg fik fortalt at det ville Focus Audio Signature FS788 temmeligt sikkert ikke give mig, tænkte jeg nåå ja hvad, kan det skade at tage et lyt,( He He jeg blev klogere)men de spiller efter min mening supergodt. Så har bestemt fået noget godt ud af den investering,tør slet ikke prøve at låne en

Audia Flight Pre....selvom jeg er blevet ret lun på den og effektforstærkeren fra Audia,men må vist hellere lige tøjle mig lidt. Derfor vil en investering i et signalkabel mellem effekt og forforst. også være sådan lidt,da min nuværende forforstærker ikke kan køre balanceret så det vil være med RCA.  Men kan jo være at de Yter kable rykker for meget.

Flemming

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Så fandt min trofaste gamle Sony tuner sig et nyt hjem i det østjyske. Håber den får det godt derovre. Mon ikke man kunne finde et eller andet til at fylde pladsen i racket

Haugaard

SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 April 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg erindrer er der ikke så meget plads mellem hylderne.
Noget Aiwa måske ?
( hov hvad skete der ?)

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

SJAG skrev:

Så vidt jeg erindrer er der ikke så meget plads mellem hylderne.
Noget Aiwa måske ?
Mvh SJAG

Aiwa  Der var en idé hvis det glipper med den Scandyna jeg har kig på

Haugaard

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

It´s back!!!

Haugaard

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes