| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Takker for roserne de herrer. Der er kommet endnu mere magt over tingene end men lille Krell havde. Når det er sagt så er Krell'en altså en fin forstærker. Jeg må indrømme at det er MANGE penge at give for en marginal forbedring.
Jeg kommer nok til at rode lidt med det Pagode rack. Den Flight100 pulser en del varme ud og der er nok for lidt luft over den. Der er ca. 4 cm mellem "tværbjælken" og den øverste hylde. Hvis jeg flytter den (hvilket betuder at jeg skal bore nye huller i sidevangerne) kan jeg rykke forforstærkerens hylde et hul op hvilket vil give 3 cm mere luft til effektforstærkeren. Er der nogen der har prøvet dette?
Haugaard
|
|
|
Jamen du kan da bare købe nogle længere skinner.
Eller endnu bedre. En platform til effekttrinet.
For på den måde har du nederste hylde ledig til en riaa, og så skal du bare have væghylde til den pladespiller du savler over.
Smart ikke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Bjørn B skrev:
Haugaard skrev:
Bjørn B skrev:
Ja det er godt Haugaard... vi vil se mere  |
|
|
Godt så! Den havde også sin lillebror med 

Haugaard
|
|
|
F&%¤ hvor lækkert...Muuuums Men vi vil stadig ser mere 
|
|
|
Hehe, du kan lige få et billede af min carport som ikke er der 

Der er sgu nok at bruge penge til 
Haugaard
|
|
|
Du har fået ny øse også din heldige kartoffel. Det var da ikke den der du fik en parkeringsbøde på, udenfor Renes butik. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så...
Så skal du ud og finde et Kimber Select KS-1111 mere.
Du må da mangle et nu __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Haugaard skrev:
|
Takker for roserne de herrer. Der er kommet endnu mere magt over tingene end men lille Krell havde. Når det er sagt så er Krell'en altså en fin forstærker. Jeg må indrømme at det er MANGE penge at give for en marginal forbedring.
Jeg kommer nok til at rode lidt med det Pagode rack. Den Flight100 pulser en del varme ud og der er nok for lidt luft over den. Der er ca. 4 cm mellem "tværbjælken" og den øverste hylde. Hvis jeg flytter den (hvilket betuder at jeg skal bore nye huller i sidevangerne) kan jeg rykke forforstærkerens hylde et hul op hvilket vil give 3 cm mere luft til effektforstærkeren. Er der nogen der har prøvet dette?
Haugaard
|
|
|
For på den måde har du nederste hylde ledig til en riaa, og så skal du bare have væghylde til den pladespiller du savler over.
Smart ikke.
|
|
|
Øhhh pladespiller? Nu må du liiige tage dig lidt sammen Brian 
Javel så, der kan fås længere skinner. Så gemmer jeg slagboremaskinen og skærebrænderen væk igen. Det må studeres nærmere......
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Hvad så...
Du må da mangle et nu
|
|
|
Jeg mangler skam ikke noget. Jeg har godt nok kun ét Kimber Select kabel, til gengæld har jeg både et Audio Metallurgy og et Yter Kabel.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Brian7500 skrev:
Haugaard skrev:
|
Haugaard
|
|
|
Smart ikke.
|
|
|
Øhhh pladespiller? Nu må du liiige tage dig lidt sammen Brian 
Javel så, der kan fås længere skinner. Så gemmer jeg slagboremaskinen og skærebrænderen væk igen. Det må studeres nærmere......
Haugaard
|
|
|
Det har jeg ihvertfald ladet mig fortælle af Radioactiv som er importøren.
EDIT: Gud ja for pokker. Det var sgu da Holberg der savlede over BjørnBs Avid Diva og ikke dig. Floooot..... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Brian7500 skrev:
|
Hvad så...
Du må da mangle et nu
|
|
|
Jeg mangler skam ikke noget. Jeg har godt nok kun ét Kimber Select kabel, til gengæld har jeg både et Audio Metallurgy og et Yter Kabel.
Haugaard
|
|
|
Jaaa....
Men der skal jo være sammenhæng, ikke.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Impulskøb!
Jeg har længe savnet vinylmagien (og helt glemt vor r**irriterende det er at der kun er 20-25 min. på en side) og "kom lige til" at købe en pladespiller 
Jeg har brugt en masse tid på at kigge nogle af Krenzler fantastiske links i gennem og har helt glemt at fotografere vidunderet. Det må jeg råde bod på i morgen. Jeg kunne ikke helt svinge mig op til en TD124 men Thorens blev det da til: TD126 mkII med SME3009S2 (tror jeg).
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Så fik jeg fikset et billede af alt isenkrammet. Fra toppen: Audia Flight CD One, Audia Flight Pre og Audia Flight100 

Haugaard
|
|
|
Ja kan jo kun sige det spiller supegodt Haugaard (skal lige sige jeg ikke er en copycat,så mit Pagode er i lys træ )
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
Haugaard skrev:
|
Så fik jeg fikset et billede af alt isenkrammet. Fra toppen: Audia Flight CD One, Audia Flight Pre og Audia Flight100 
|
|
|
Ja kan jo kun sige det spiller supegodt Haugaard (skal lige sige jeg ikke er en copycat,så mit Pagode er i lys træ )
Flemming
|
|
|
Der er da også sket lidt med dit anlæg på det sidste kan jeg se, Flemming.
Tillykke med det. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Impulskøb!
Jeg har længe savnet vinylmagien (og helt glemt vor r**irriterende det er at der kun er 20-25 min. på en side) og "kom lige til" at købe en pladespiller 
Jeg har brugt en masse tid på at kigge nogle af Krenzler fantastiske links i gennem og har helt glemt at fotografere vidunderet. Det må jeg råde bod på i morgen. Jeg kunne ikke helt svinge mig op til en TD124 men Thorens blev det da til: TD126 mkII med SME3009S2 (tror jeg).
Haugaard
|
|
|
Nu skal du mobbes skal du....
Den 10. maj var du ved at omkomme af grin da jeg foreslog at du skulle have en pladespiller.
Og NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man har et standpunkt til man tager sig et nyt. Eller?
Fik du i øvrigt nogensinde kigget på de længere skinner til dit rack? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
Haugaard skrev:
|

Haugaard
|
|
|
Flemming
|
|
|
Nu har jeg jo Kimber HT kabler så copycat - no way 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Den 10. maj var du ved at omkomme af grin da jeg foreslog at du skulle have en pladespiller.
Og NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fik du i øvrigt nogensinde kigget på de længere skinner til dit rack?
|
|
|
Jaja, mob du bare løs Nu har du jo lejlighed til at foreslå at jeg får mig en RIAA og ikke mindst - noget vinyl 
Jeg fik ikke gjort mere ved Pagode skinnerne. Jeg synes egentlig heller ikke at Flight100 bliver alarmerende varm som den står nu.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Brian7500 skrev:
Og NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Jaja, mob du bare løs Nu har du jo lejlighed til at foreslå at jeg får mig en RIAA og ikke mindst - noget vinyl 
Jeg fik ikke gjort mere ved Pagode skinnerne. Jeg synes egentlig heller ikke at Flight100 bliver alarmerende varm som den står nu.
Haugaard
|
|
|
Ja det er jo den naturlige følge af en pladespiller.
Fint med forstærkeren. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Brian7500 skrev:
Og NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Haugaard
|
|
|
hej haugaard, synes at det er et nice setup du har, tænker på om det er en option, at købe en intern riaa? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
|
hej haugaard, synes at det er et nice setup du har, tænker på om det er en option, at købe en intern riaa?
|
|
|
Du er vist ikke den første med den tanke. Jeg mener flere har spurgt om det samme mht de integrerede Audia forstærkere. Desværre ser det ikke ud til at Italienerne i Civitavecchia interessere sig for vinyl afspilning.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
mn1974 skrev:
|
hej haugaard, synes at det er et nice setup du har, tænker på om det er en option, at købe en intern riaa?
|
|
|
Du er vist ikke den første med den tanke. Jeg mener flere har spurgt om det samme mht de integrerede Audia forstærkere. Desværre ser det ikke ud til at Italienerne i Civitavecchia interessere sig for vinyl afspilning.
Haugaard
|
|
|
grunden til at jeg nævnte ovenstående er, at det tilsyneladende er en tilvalgsmulighed i min Audia Flight two, hvilket så måske også gør sig gældende i din pre? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Haugaard skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
Haugaard
|
|
|
grunden til at jeg nævnte ovenstående er, at det tilsyneladende er en tilvalgsmulighed i min Audia Flight two, hvilket så måske også gør sig gældende i din pre?
|
|
|
Det er nyt for mig at det skulle være en mulighed i Flight Two, kan heller ikke finde noget på Audia's hjemmeside. Det må Jensen kunne opklare.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen, tillader mig lige at indsætte dette:
It is possible to regulate the gain on each input and also the phase for the inputs. Obviously, the preamplification section has separate supply unit. Flight TWO includes microprocessor control logic to manage the functions; a point matrix system conveys all informations to the user, and the unit is remote controllable through it's exclusive handset. An internal phono MM/MC board is available as an optional item. The 100µm copper thickness of all the printed circuits, the extensive use of selected components, two toroidal transformers and an accurate study of the signal path and of the grounding, allowed to obtain an awesome product that is at the top of its category.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Brian7500 skrev:
Og NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Riaa :
Tom Evans Micro Groove til 5500.......... Tom Evans findes til 5500,10000,22000,40000kr og vist nok en endnu dyrere ny topmodel
det er det bedste inden for transistor Riaa
eller Tron Seven Rør riaa til 22000 (er måske overkill til din plov)
vinyl :
http://www.classicrecords.com/item.cfm?item=JP%205007%2D200G
Stevie Ray Vaughan : Texas Flood (Pure pleasure/Epic Records 38734)
Diana Krall : The girl in the other room
Katie Melua : Piece by piece (og måske Call off the search)
................. nu kender jeg jo ik' lige din musiksmag
|
| Til top |
|
| |