Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Haugaard’s - Nu med vintage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Dejligt at det er muligt at prøve at låne det er jo spændende men hvornår stopper det.

Hvad syntes du om forforstærkeren har selv en så er lidt spændt på dit indtryk.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Dejligt at det er muligt at prøve at låne det er jo spændende men hvornår stopper det.

Hvad syntes du om forforstærkeren har selv en så er lidt spændt på dit indtryk.

Hej JRGW,

Tjaa hvornår stopper det? Det gør det vel når forhandlerne ikke vil være med til det mere. Forhåbentlig hører nysgerrigheden ihvertfald ikke op.

Jeg har måske fokuseret lidt for meget på at rose lyden fra Effektforstærkere. Mere rigtigt havde det været at rose kombinationen af Flight Pre og Flight 100.  Begge dele bidrager formentlig til den autoritet, ro og detaljerigdom jeg sidder og nyder lige nu. Jeg har ikke prøvet delene hver for sig og har heller tid til det så jeg kan ikke sige noget specifikt om Flight Pre andet end at det er bekvemt at den deler fjernbetjening med cd'en

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Spændende set-up.

Får du lov til at beholde noget af forstærker grejet af fru Haugaard?!

Og god lytning! Det er altid spændende at prøve en anden/ny "stump"

Mvh.

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Hej

Spændende set-up.

Mvh.

Hej Rytmik,

Jeg har stor respekt for fru Haugaards mening - bare ikke når det gælder HiFi

Der er overordentlig gode chancer for at forstærker sættet bliver stående. Desværre skulle Flight100 videre på besøg rundt om i landet. Pt lytter jeg på Flight Pre og Flight 50. Den (Flight50) er også god, men jeg mener at der var mere "tyngde" i Flight 100.

Jeg skal nui i øvrigt til at have lyttet til min Krell igen. Det er nu 12 dage siden den sidst spillede og jeg er spændt på hvordan den klarer sig i sammenligning med de meget dyrere alternativer.

Posten havde afleveret denne mens jeg var i UK:

Surprise

Paul Simon - Surprise. Jeg er foreløbig nået til track 4. Superlyd! Den kan anbefales.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Har jeg lige bestilt, er her snart, glæder mig! Stor fan af PS.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Rytmik skrev:

Hej

Spændende set-up.

Mvh.

Hej Rytmik,

Jeg har stor respekt for fru Haugaards mening - bare ikke når det gælder HiFi

Der er overordentlig gode chancer for at forstærker sættet bliver stående. Desværre skulle Flight100 videre på besøg rundt om i landet. Pt lytter jeg på Flight Pre og Flight 50. Den (Flight50) er også god, men jeg mener at der var mere "tyngde" i Flight 100.

Jeg skal nui i øvrigt til at have lyttet til min Krell igen. Det er nu 12 dage siden den sidst spillede og jeg er spændt på hvordan den klarer sig i sammenligning med de meget dyrere alternativer.

Posten havde afleveret denne mens jeg var i UK:

Surprise

Paul Simon - Surprise. Jeg er foreløbig nået til track 4. Superlyd! Den kan anbefales.

Haugaard

Ja, det glæder jeg mig også til at høre lidt om. Jeg ser at en del på sitet er begejstret for den lille Krell. Så den er formentlig ikke så tosset. Så kom endelig med dine indtryk på Krell verses Audia Flight

Mvh.

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Ja, det glæder jeg mig også til at høre lidt om. Jeg ser at en del på sitet er begejstret for den lille Krell. Så den er formentlig ikke så tosset. Så kom endelig med dine indtryk på Krell verses Audia Flight

Mvh.

Det skal jeg nok Rytmik. Dog ser det ud til at netop denne weekend går lidt op i løsslupne festligheder og det er jo ikk' så ring' endda

Haugaard

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Har lige prøvekørt en Krell KAV 400i for et par dage siden . Den bliver så varm , at den kan bruges som grillstarter :)) Vel og mærke ved normale niveuer..Krell har sparet på køleribberne , et sted skulle de jo spare til den pris :))

hitachi.

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Har lige prøvekørt en Krell KAV 400i for et par dage siden . Den bliver så varm , at den kan bruges som grillstarter :)) Vel og mærke ved normale niveuer..Krell har sparet på køleribberne , et sted skulle de jo spare til den pris :))

hitachi.

Jamen dit indlæg er da ellers relevant nok

Du har ret i at der ikke er køleribber i rå mængder i KAV400xi (gennem ventilations hullerne anes en ca. 30 cm lang køleprofil). Jeg har dog aldrig oplevet den blive mere end håndlun til trods for at der kun er 6 cm luft over den i mit SolidTech rack. Mon dine Mirage højtalere er en specielt ondsindet belastning?

Haugaard

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Du har set dette her ? kun et af de steder jeg har set varmeprobs med Krell KAV 400...

http://www.stereophile.com/integratedamps/205krell/index4.ht ml

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Du har set dette her ? kun et af de steder jeg har set varmeprobs med Krell KAV 400...

http://www.stereophile.com/integratedamps/205krell/index4.ht ml

Ja det har jeg set. Jeg har abonneret på Stereophile i ca. 5 år og stort set alle de forstærkere der testes bliver overophedet af John Atkinsons's ´"pre-conditioning" som så vidt jeg kan vurdere det har meget lidt med den virkelige verden (læs: musikafspilning) at gøre.

Haugaard

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at prøve en Audia Flight One, mener Jensen havde en demo?

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

stku skrev:

Har du overvejet at prøve en Audia Flight One, mener Jensen havde en demo?

/Stig

Hej Stig,

Jeg har tidligere prøvet den integrerede Audia. Jeg faldt dog på det tidspunkt for Krell'en i stedet for.

Haugaard

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Prov en MF A5 Eller en KW 500 dog bliver de varme men ikke saa meget som krell'en Og kole ribber er der rigligt af
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Der er blevet lidt tomt hos Haugaard . En hårdhjertet hifisælger skulle have sine effekttrin igen.

Heldigvis har jeg da min Krell KAV400xi  Det er altså imponerende så meget lyd (og andet. Se nedenfor) der er i den lille kasse. Jeg synes den mangler lidt autoritet i forhold til Audia Flight Pre + Flight 100. Her er der også tale om udstyr i en ca. 3x højere prisklasse.

Her i eftermiddags havde Krell'en spillet i ca. 2 timer og var blevet godt lun. Men hvor lun?

Af med låget og på med grilltermometeret:

43 grader kunne jeg få dyret til at vise! Temperaturen er sikkert faldet et par grader i de minutter det tog mig at demontere kabler og låg så måske har kølepladerne været oppe omkring 50 grader. En ting er dog sikkert; vores fingre er aldeles uegnede til temperaturmåling. Alt over kropstemperatur føles varmt. (OK mit grilltermometer er nok ikke det mest nøjagtige måleinstrument men har ikke andet)

I øvrigt en alvorlig kleppert af en trafo Krell har udstyret denne forstærker med. Det er nok ikke løwn når de opgiver den til 2x200 w.

Haugaard

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg tog lige et billede mer nu jeg havde lettet på låget:

Noget køle areal er der da til stede, men til gengæld er der også monteret 24 udgangsbanditter.

Bachillen har bidt sig fast. Er der nogen der ved hvor man kan låne en FPB300cx  ?

Haugaard

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Der er blevet lidt tomt hos Haugaard . En hårdhjertet hifisælger skulle have sine effekttrin igen.

Heldigvis har jeg da min Krell KAV400xi  Det er altså imponerende så meget lyd (og andet. Se nedenfor) der er i den lille kasse. Jeg synes den mangler lidt autoritet i forhold til Audia Flight Pre + Flight 100. Her er der også tale om udstyr i en ca. 3x højere prisklasse.

Her i eftermiddags havde Krell'en spillet i ca. 2 timer og var blevet godt lun. Men hvor lun?

43 grader kunne jeg få dyret til at vise! Temperaturen er sikkert faldet et par grader i de minutter det tog mig at demontere kabler og låg så måske har kølepladerne været oppe omkring 50 grader. En ting er dog sikkert; vores fingre er aldeles uegnede til temperaturmåling. Alt over kropstemperatur føles varmt. (OK mit grilltermometer er nok ikke det mest nøjagtige måleinstrument men har ikke andet)

I øvrigt en alvorlig kleppert af en trafo Krell har udstyret denne forstærker med. Det er nok ikke løwn når de opgiver den til 2x200 w.

Haugaard

Surt med effektrinnene, men den Krell er da for fed. Mine forstærkere sveder også mere end jeg bryder mig om i øjeblikket. Både for- og effektforstærker er for varme til at man kan røre. Hvor fanden bliver den normale danske sommer af?

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Haugaard

Hej Haugaard

Prøv at smække en KAV 2250, efter din 400xi. Du vil nok glemme alt on Flight 100.

vh. Henrik

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt den - kun omtale. Men det er da ufatteligt, at der kan komme så meget lyd ud af den bette amp. Den er jo næsten tom indeni? Hvis det ikke var for den overdimensionerede trafo, kunne man da snildt forveksle den med en digital forstærker a lá ICE og lign...

Sikke en skam vi ikke har en Krell forhandler i Midtjylland

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Det var dog en noget tom Krell, du har købt, der mangler vel ikke noget 

ingen ting på besøg, eller er du ved at gå sommer kold, måske er det div. importør der holder sommer lukket
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes