Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Chario Højttaler !!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige invisterede i et set Chario Delphinus, og må sku sige det satme noget af det lækreste jeg har hørt...

Har her de sidst par dage inden jeg bestemt mig for hvad de nye skulle hedder, Testet lidt frem og tilbage på mit Primare anlæg beståne af A20 (forstærker) og D20 (CD maskine). Og Højttaler B&W 705 (10.000) - Vienna Acoustcs Haydn (9.000) og så Chario Delphinus (8.000)

Og må sku indrømme af Chario delphinus var dem langt overlegen... men der hvor de slo størst igennem var mellemtone..! Helt knas tør, og super klar og detaljeret... B&W 705 var den der faldt mest igennem... magen til tyn og kedlig mellemtone skal man da lede længe efter.... Vienna Acoustcs Haydn er den næst bedst, næsten lige så tør, men ikke helt... men det de tabte på var jeg syntes mellemtonen ligger alt for langt freme i lydbillidet... og det kan godt blive lidt anstrengene af høre på...

Haydn spillede ellers meget overraskendene af sin størelse... meget stor og fyldig bas... men lidt upræcis til tider... og diskanten syntes jeg var meget SSSS lyden, for skarp...

705 må jeg godt nok indrømme jeg er meget skuffet over... for skarp diskant... kedlig tyn bas... og en mellemtone der ikke sage meget...  der manglede simpelthen krop i lydbilliedet...

Bare min mening... så gøre jer den tjeneste næste gang i skal købe højttaler, tag et smut forbi Audio Consult og høre på et set Chario, den prisklasse i ønsker...

Billeder af dem:

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Ja, kan kun bakke op om Chario. Det desværre ik meget man høre til dem. for det en fantastisk højtalere med mange gode lydegenskaber...

Tillykke med dyrret

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 April 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ja det syn der ikke er fler der kender dem... eller ikke har lyttet til dem... for vis, tror jeg nok lige på hifi verden havde set andreledes ud... for kæft de spiller bare godt..! og samlekvalitet i top... og ikke minst virkelig lækker finish..!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

tillykke med købet de ser også lækre ud.

Men de B&W'er var de tilspillet? for har overhovedet ikke oplevet det du siger med mine det er godt nok også 805s. men de ligger ret tæt op ad hinanden. Og hvis der er noget der er skapt i diskanten så er det en B&W der ikke er tilspillet.

men kan self også være vi bare ser/høre forskelligt på det .

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 April 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

De 705 jeg havde lånt med hjem fra hfk var lidt ovar 3 måneder gamle... så mån ikke det værste af diskanten er væk... har selv haft B&W før... og jo de spille godt, men de er noget tyne i toppen syntes jeg.... men det kommer også meget and på hvad udstyr de spille med... og Primare ligger lidt over i den lyse ende... vært fald i forhold til NAD f.eks... men langt fra som Thule...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes