| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Så er der kommet et nyt produkt fra Slim Devices. En "audiophile" version af deres Squeezebox kaldet "The Transporter". Om den er køn at se på, er en smagssag. Den må godt have været lidt mere minimalistisk mht til frontbetjeningen, men spændende ser den i hvert fald ud!

|
|
|
Hvordan den ser ud er naturligvis en smagssag, personligt er det ikke på baggrund af udseende noget som jeg ville ligge søvnløs om natten over. Som du selv er índe på ville det ikke havde skadet hvis ikke der var så mange "dimsedutter" og den havde været mere minimalistisk. Hvor godt et apperat det så er, skal jeg ikke kunne sige, men man må åbenbart formode at har noget rigtig godt hér med den pris som de tager for dem.... 2000 dollars, så synes jeg også den er betalt da!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
AM-E skrev:
Så er der kommet et nyt produkt fra Slim Devices. En "audiophile" version af deres Squeezebox kaldet "The Transporter". Om den er køn at se på, er en smagssag. Den må godt have været lidt mere minimalistisk mht til frontbetjeningen, men spændende ser den i hvert fald ud!
|
|
|
Hvordan den ser ud er naturligvis en smagssag, personligt er det ikke på baggrund af udseende noget som jeg ville ligge søvnløs om natten over. Som du selv er índe på ville det ikke havde skadet hvis ikke der var så mange "dimsedutter" og den havde været mere minimalistisk. Hvor godt et apperat det så er, skal jeg ikke kunne sige, men man må åbenbart formode at har noget rigtig godt hér med den pris som de tager for dem.... 2000 dollars, så synes jeg også den er betalt da! |
|
|
Hvis du kigger på komponent listen samt features, så er $2000 faktisk MEGET rimelig. Det svarer ca. til en udemærket cd-afspiller, og jeg tror skam nok, at den skal give langt dyrere cd-afspillere kamp til stregen! Hvis designet ikke var så grimt (IMO), så havde jeg sku ikke noget imod at lange $2000 over disken... Kig evt. på Olive's modeller - især Opus! Den er tæske lækker at se og høre på, men Olive Opus koster knaster...men så simpelt, og stadig intuitivt kan det gøres.  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden læst mange indlæg i denne tråd, og synes at denne squeezeboks lyder utrolig spændende.
Jeg har en KISS-558 harddiskoptager stående i stuen - koblet op på mit netværk. På denne maskine ligger der en masse musik som jeg godt kunne tænke mig at afspille på anlægget uden at skulle tænde for tv'et.
Er det noget som denne squezzeboks kan klare, eller skal der installeres software på den pc der skal afspilles fra?
Min KISS er vel som en slags netværksharddisk.
Er der en der ved om det kan lade sig gøre, og hvis ikke- hvad kan I så anbefale?
Mvh Bo
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flim skrev:
|
Er det noget som denne squezzeboks kan klare, eller skal der installeres software på den pc der skal afspilles fra?
|
|
|
Du skal installere en server software på den pc der skal afspilles fra.
Gå ind på SlimServers internetside, og hent softwaren. Prøv at installere den og leg lidt med den, det giver et godt indblik i hvordan den virker. Der kan også hentes en software afspiller, som du kan installere på en anden pc. Herved fungerer den nøjagtig som squeezeboxen vil gøre. Det var det jeg gjorde og som overbeviste mig om boxens potentiale.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
Kig evt. på Olive's modeller - især Opus! Den er tæske lækker at se og høre på, men Olive Opus koster knaster...men så simpelt, og stadig intuitivt kan det gøres.

|
|
|
Årh for ind i helvede da... Hvor ser den helt igennem fantastisk ud. Minimalistisk uden at være for skrabet. Stilfuld og elegant... Jeg vidste jeg ikke skulle have bevæget mig herind igen...  __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.
Er der nogen af jer sqeezebox ejogere som har har prøvet Itunes kontra eac. Er der kvalitets foreskelle, og hvor i består foreskellen. Der skal udelukkende rippes i lossless/flac.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en intresant samtale med en der heder anthony der er ejer af aberdeen conponentshttp://www.aberdeencomponents.com/
han sagde at den olive opus i sammenspil med tact forstærkere lød MEGET bedre
en en Wadia 270 cd transporthttp://www.wadia.com/products/270se/270se_home.htm& nbsp;el en DCS VERDI
Han er en gut der ved hvad han sakker om og den wadia transport er world class
Han slutted samtalen a med at sige at sd transporteren har potentiale til at slå dem alle
intressant __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
eac er en fordel hvis du har mere eller mindre ridsede skiver, for programmet genlæser sektorer. hvis du sætter eac helt rigtigt op(der findes guides til dette) er du altså sikker på at have en exact 1:1 kopi. Når du nu alligevel skal arkivere i lossless, kan du jo ligeså godt gøre det ordenligt fra starten(drop itunes!)
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomashansen skrev:
| eac er en fordel hvis du har mere eller mindre ridsede skiver, for programmet genlæser sektorer. hvis du sætter eac helt rigtigt op(der findes guides til dette) er du altså sikker på at have en exact 1:1 kopi. Når du nu alligevel skal arkivere i lossless, kan du jo ligeså godt gøre det ordenligt fra starten(drop itunes!) |
|
|
Ok og tak. Men udover evt. fejlkorrektion, er der så noget at hente ved eac i forehold til itues som der jo også i en hvis udstrækning fejlkorrekgere.
Jeg har for et par år siden haft eac på pcen med brænding for øje, og jeg må indrømme at jeg ikke forstod ret meget af opsætnings vejledningen, det er jo et noget "langhåret" program.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht eac så prøv evt denne, det er skam ikke så svært!
http://users.pandora.be/satcp/tutorials.htm
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomashansen skrev:
mht eac så prøv evt denne, det er skam ikke så svært!
http://users.pandora.be/satcp/tutorials.htm |
|
|
Jeg takker for linket det ser ok ud, dog er jeg ret spændt på om der er lyd forske på, waw og flac. I vejledningen står der at hvis det skal være rigtig godt skal det kun køres i waw og ikke konvateres. Hvad siger div. erfaringer her.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tror du har misforstået konceptet med flac. flac er en algoritme der pakker wave lyd uden at fjerne noget information. Algoritmen er blot udviklet med henblik på lyd, ligesom zip og rar pakker alm data bedst. Når du pakker en flac fil ud efter den har været komprimeret, er det nøjagtig den samme wav fil, som inden du komprimederede. Du kan evt checke dette med et MD5 checksum program eller lign. men det er rigtigt, TRO MIG (tekniske mennesker ville nok grine lidt, hvis du sagde du kunne høre forskel...blindtest anyone :-)).
overordnet matematisk set, virker codec'et ved at det gætter på amplituden af det næste sample, på baggrund af det foregående sample. Den værdi der så gemmes som data i flac filen er da forskellem mellem den rigtigte amplitude(fra wav) og den værdi som codec'et gætter (vil jo altid være det samme, da det opererer efter nogle veldefinerede regler). Det tal vil jo næsten altid være mindre end den faktiske amplitude(fra wav). Som vi alle ved fylder det mindre at repræsentere et lille tal frem for et stort tal binært, f.eks: 111=7 , 1111=15. Dermed spares plads. Hele humlen i udviklingen af formatet ligger så i, hvordan algoritmen gætter.
mvh Thomas
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jamen jeg kan sagens ha`misforstået noget, det er ikke lige dette stof jeg er mest stiv i.
Herligt med et forum hvor man kan få svar på div. spørgsmål. Endnu engang tak.
Så må jeg hellere se at få pillet eac ned og få det sat op. Jeg låner kun for en kort periode en sqeezebox, så det er jo bare med at få afprøvet så meget som muligt mens tid er.
En ting er sikkert, jeg skal have købt en selv den er sgu god.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen sidder og overvejer om det er værd at spare de 1000 kr som er forskellen på Squeezebox og Roku/Pinnacle SoundBridge, så læs min test: http://newz.dk/articles/view/36/Jeg kan godt afsløre at jeg har tænkt at købe Squeezeboxen nu efter endt test, og at jeg ville have benyttet mig af returretten hvis jeg havde købt SoundBridgen i stedet for at låne den...
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Herlig tråd - HF 06-2006 har nu lige testet den og de er begejstret ...
Jeg læste på forumet at der er nogle igang med at programmere DRC til den - spændende !
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dion Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep men den er vel ikke helt som DRC som også gør i tidsdomainet, sådan som jeg forstår det
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, som jeg ser det handler det om equalizing i frekvensdomænet.
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har sikert stået her et sted, men kan i ikke lige hjælpe mig med hvilke dele jeg skal lægge penge på i den PC der skal bruges som server?
Stor harddisk selvfølgelig, men kan processoren ikke være det billigste man kan få fingre i, hvis man altså går ud fra at jeg køber nyt.
Og hvor meget RAM er der behov for? MusicboX siger 1Gbyte, men er det nødvendigt? __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev:
Det kræver ikke det store... På min maskine (AMD64 3500+, 1GB RAM, WinXP x64) bruger slimserver ca 80 MB RAM og 2-3% CPU
Hvis du har en gammel 500 MHz pentium eller lign, i huset så prøv at installere det på den, og leg lidt med softsqueeze og se om det kører acceptabelt, hvis ja, ved du hvad du minimum skal bruge :-)
|
| Til top |
|
| |