| Forfatter |
|
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus Der findes div. winamp plugins til Squeezeboxen. Prøv bl.a. at se her.På slimdevices hjemmeside findes der et rigtigt godt forum som omhandler alt omkring Squeezeboxen. Her er et direkte link.
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
rasmuskarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men er stadig i tvivl om den kan gøre et jeg gerne vil have den til. For syns alle informationer er noget sparsomme. Altså kan squeezeboxen fungere på følgende måde:
Jeg har alt min musik på min bærbare computer. Jeg går ind i winamp og vælger hvilken sang jeg vil høre (Så kommer lyden normalt ud af højtalerne på min bærbare) Men kan jeg så, hvis jeg køber en squeezebox, få min computer til at sende den lyd jeg hører i winamp. Derefter modtager squeezeboxen lyden trådløst, hvorefter den via et digital kabel, sender lyden videre til min reciever. Kan det lade sig gøre? Mangler lidt et ja eller nej, samt noget mere forklaring....
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forstå hvordan du kan skrive, at alle informationer om produktet er noget sparsomme. Der er lavet et helt website om det ene produkt - komplet med produkt info, forum, guide for begyndere mm.
http://www.slimdevices.com
Det er der ikke mange andre hi-fi produkter der kan matche!
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have læst hele tråden igennem vil jeg lige høre, om der er nogen her, der har fået deres SB3 moddet eller selv har moddet den?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej problemet er der er for mange informationer nok :) og jeg er ikke helt inde i begreberne, om hvad den kan og ikke kan. Det var derfor jeg spurgte om følgende:
Jeg har alt min musik på min bærbare computer. Jeg går ind i winamp og vælger hvilken sang jeg vil høre (Så kommer lyden normalt ud af højtalerne på min bærbare) Men kan jeg så, hvis jeg køber en squeezebox, få min computer til at sende den lyd jeg hører i winamp. Derefter modtager squeezeboxen lyden trådløst, hvorefter den via et digital kabel, sender lyden videre til min reciever. Kan det lade sig gøre? Mangler lidt et ja eller nej, samt noget mere forklaring....
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
| Nej problemet er der er for mange informationer nok :) og jeg er ikke helt inde i begreberne, om hvad den kan og ikke kan. |
|
|
Jeg kender det godt. Jeg synes også at den info der er til rådighed på slimdevices fora er FOR teknisk til tider :-)
rasmuskarlsen skrev:
Det var derfor jeg spurgte om følgende:
Jeg har alt min musik på min bærbare computer. Jeg går ind i winamp og vælger hvilken sang jeg vil høre (Så kommer lyden normalt ud af højtalerne på min bærbare) Men kan jeg så, hvis jeg køber en squeezebox, få min computer til at sende den lyd jeg hører i winamp. Derefter modtager squeezeboxen lyden trådløst, hvorefter den via et digital kabel, sender lyden videre til min reciever. Kan det lade sig gøre? Mangler lidt et ja eller nej, samt noget mere forklaring.... |
|
|
Ja, det kan godt lade sig gøre. Dog er det ikke Winamp der sender lyden til din squeezebox (den skal stå ved anlægget og være koblet hertil), det er SlimServer. Du kopierer/ripper din musik med WinAmp, og SlimServer "afspiller" det til din SqueezeBox. SlimServer er et program som kører på din computer. I det, kan du også ordne alle indstillinger for din Squeezebox.
Køb den, - det kan ikke gå galt :-) __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså dvs. Imens jeg afspiller min musik via Eks. Winamp. Så står Slimserver og kører i baggrunden og registrerer det musik jeg afspiller. Som Slimserver så derefter sender videre til Squeezeboxen? Er det korrekt forstået?
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
| Altså dvs. Imens jeg afspiller min musik via Eks. Winamp. Så står Slimserver og kører i baggrunden og registrerer det musik jeg afspiller. Som Slimserver så derefter sender videre til Squeezeboxen? Er det korrekt forstået? |
|
|
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?
Squeezebox er en enhed for sig som afspiller den musik som ligger på din computer hvor software slimserver er installeret. Squeezeboxen bliver tilsluttet ligesom du f.eks tilslutter en cd-afspiller, hvor du så bare vælge alt den musik som ligger på din computer fremfor den cd som ligger i skuffen på cd-afspilleren. Den kan også tilsluttes direkte til en effektforstærker fordi den har mulighed for styring af volumen.
Hvis din computer står i et andet rum end din Squeezebox, så kan du bruge SoftSqueeze og synkronisere med Squeezeboxen, så det er det samme musik som bliver spillet fra Squeezebox og din computer.
Der findes også plugin til Squeezebox så den kan bruge winamp, men det har jeg ikke prøvet.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså den funktion jeg efterlyser er hvor jeg kan sidde ved computeren og afspille min musik. sidde og vælge ved computeren hvilken musik jeg vil høre. Derefter bliver det sendt videre via mit trådløse netværk til squeezeboxen, som så sender signalet videre til eksterne anlæg, som så afspiller det. Kan jeg det med squeezeboxen?
ALtså jeg gidder ikke sidde og vælge hvilket musik jeg vil høre på squeezeboxen. Jeg vil vælge det på min computer, og så bruge squeezeboxen som en slags "Trådløst-lydkort"
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
|
Altså den funktion jeg efterlyser er hvor jeg kan sidde ved computeren og afspille min musik. sidde og vælge ved computeren hvilken musik jeg vil høre. Derefter bliver det sendt videre via mit trådløse netværk til squeezeboxen, som så sender signalet videre til eksterne anlæg, som så afspiller det. Kan jeg det med squeezeboxen?
ALtså jeg gidder ikke sidde og vælge hvilket musik jeg vil høre på squeezeboxen. Jeg vil vælge det på min computer, og så bruge squeezeboxen som en slags "Trådløst-lydkort"
|
|
|
Hvis du installere SoftSqueeze på din computer, så kan du lytte til musikken på computer, og styre musikken fra computeren.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
rasmuskarlsen skrev:
|
|
|
|
Hvis du installere SoftSqueeze på din computer, så kan du lytte til musikken på computer, og styre musikken fra computeren. |
|
|
Alle tiders, at man både kan styre musikken direkte på computeren, og på Squeezboxens remote ! Nu bliver jeg endnu mere interesseret i det lille apparat.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
ALtså jeg gidder ikke sidde og vælge hvilket musik jeg vil høre på squeezeboxen. Jeg vil vælge det på min computer, og så bruge squeezeboxen som en slags "Trådløst-lydkort" |
|
|
Hej Rasmus DET KAN DU GODT !! For lige at holde styr på hardware og software begreber her: Squeezeboxen er hardwaren mellem computer og anlæg. For at Squeezeboxen og anlægget kan snakke sammen behøver du "Slimserver" installeret på din computer. Slimserver streamer (sender) dine musikfiler fra pc'en til Squeezeboxen. Slimserver er et stykke software som du styre og kontrollere fra din webbrowser (Internet Explorer, Firefox el. lign) herfra kan du bl.a. også bestemme hvilken musik der skal spille på Squeezeboxen, altså den funktion som du efterlyser. Foruden dette kan du også et hav af andre ting. Det du så gerne vil er at styre musikken på Squeezeboxen fra Winamp afspilleren. Som nævnt tidligere findes der plugins til Winamp, men det er ikke noget jeg har erfaring med. Jeg vil dog med 99% sikkerhed sige at det kan lade sig gøre. En anden funktion som findes i Slimserver, er at du over internettet kan streame din musik hjemmefra til Winamp på eks. din arbejdsplads. Læs mere her.Håber snart du er overbevist......  __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig min Squeezebox med posten i dag. Har glædet mig helt vildt til at stifte bekendtskab med dette lille vidunder. Mit førsteindtryk er meget positiv - den er bare for lækker at røre ved og se på! Jeg har dog ikke rigtig leget med den endnu, så indtil da må I vente på min bedømmelse af den. Jeg er dog ret sikker på, at den IKKE skuffer mig
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål til de kyndige:
Nu hvor jeg har købt den trådløse udgave af SB, kan jeg jo ligeså godt udnytte denne feature. Men jeg er lidt i tvivl...SKAL jeg have en trådløs router, før jeg kan bruge "wireless", eller kan jeg ikke bare købe en USB trådløs-dims?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Nu hvor jeg har købt den trådløse udgave af SB, kan jeg jo ligeså godt udnytte denne feature. Men jeg er lidt i tvivl...SKAL jeg have en trådløs router, før jeg kan bruge "wireless", eller kan jeg ikke bare købe en USB trådløs-dims?
|
|
|
Hej Tillykke med boxen og velkommen i SB klubben!!! Det kommer lidt an på dit nuværende netværk. Har du et netværk på nuværende tidspunkt eller kører du bare med en enkelt stationær/bærbar pc? Hvis du kun har en enkelt pc, hvorpå du også vil have Slimserver, kan jeg ikke se nogle problemer i at bruge en USB WiFi key til at oprette forbindelse til din Squeezebox. Squeezeboxen søger selv efter Slimserveren når man konfigurerer indstillingerne. Husk, hvis du bruger et netværkskabel kabel mellem din pc og squeezebox at dette skal være "et krydset kabel" hvis du ikke har switch eller router i dit netværk. God fornøjelse __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Hej
Tillykke med boxen og velkommen i SB klubben!!!
Det kommer lidt an på dit nuværende netværk.
Har du et netværk på nuværende tidspunkt eller kører du bare med en enkelt stationær/bærbar pc?
Hvis du kun har en enkelt pc, hvorpå du også vil have Slimserver, kan jeg ikke se nogle problemer i at bruge en USB WiFi key til at oprette forbindelse til din Squeezebox.
Squeezeboxen søger selv efter Slimserveren når man konfigurerer indstillingerne.
Husk, hvis du bruger et netværkskabel kabel mellem din pc og squeezebox at dette skal være "et krydset kabel" hvis du ikke har switch eller router i dit netværk.
God fornøjelse
|
|
|
Hej Soundman og tak! Jeg bor i ungdomsbolig med fælles netværk. Hvilken type det drejer sig om, ved jeg ikke - men hver enkelt bolig har et stik i væggen, hvor man bare kan stikke et netkabel i og vupti! Mit ønske er, at få min stationære PC til at kommunikere med min SB via trådløs forbindelse. Jeg vil også gerne have mulighederne for netradio via SB osv., men spørgsmålet er bare, om jeg kan nøjes med en USB WiFi, eller skal jeg have et hav af andet udstyr også? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm!!!! Nu har jeg købt en USB dongle til min PC, men den kan ikke finde noget som helst...det kan SB sku heller ikke! En decideret troubleshooting findes sku heller ikke...trist. Så er der ikke andet at gøre end at smutte ned og bytte skidtet.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
Hmmm!!!! Nu har jeg købt en USB dongle til min PC, men den kan ikke
finde noget som helst...det kan SB sku heller ikke! En decideret
troubleshooting findes sku heller ikke...trist. Så er der ikke andet at
gøre end at smutte ned og bytte skidtet.
|
|
|
Hej igen Okay, tak for dine svar. Lad os
starte med begyndelsen: du har altså en computer som er tilsluttet et
netværksstik i væggen, hvor igennem du får dit internet. Herefter har du sat en usb wifi key i et af dine usb stik. For at komme videre skal du lige checke 3 ting: 1.
Du skal have installeret Slimserver på din computer, og den skal
"kører", dvs. lille ikon nede i højre hjørne på pc'en som ligner din
squeezebox. 2. USB WiFi key'en skal være installeret korrekt.
Check dette i enhedshåndteringen. (Højre klik på Denne
Computer/egenskaber/hardware/enhedshåndtering) der må ikke være nogle
gule udråbstegn. 3. WiFi netværk skal være aktiveret. Check dette i LAN forbindelser. (Netværksforbindelser) Lad os høre om du har styr på dette!?
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E: Altså - den der USB WiFi-ting du har købt er jo dybest set et PC netværkskort, trådløst. Skal det virke til SB'en, så skal du køre Point-to-point netværk. Jeg ved ikke hvordan det skal sættes op, eller om det overhovedet kan lade sig gøre med SB, men det må du gøre dig klart. Det er den information du skal søge, evt. på brugerfora på www.slimdevices.com. Om (og hvordan) det vil virke ift. Internetradio osv. er mig uklart, men det må være noget med at "mappe" igennem PC'en på en eller anden måde.
Jeg synes den rigtige løsning må være at have en router med WiFi sat lige i halen af dit stik i væggen. Så tilslutter du din PC (med kabel) til en af LAN portene på routeren, installerer SlimServer og tænder for din SB. Din SB finder PC'en rimelig meget automatisk, når først den har fundet ud af at logge på dit trådløse net. Start med at have fuldt åben adgang (dvs. ingen kryptering etc.) Når alt så virker, så vil jeg anbefale at slå kryptering til. Herefter skal SB rebootes, og den skal have krypteringsnøglen at vide. Det fungerer straightforward. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Soundman og Musifix. Det var nu min USB dongle/adapter jeg vil bytte og IKKE Squeezebox'en  . Nej nej, den går sku ingen steder - Well, måske en lille tur til Vinnie hos Red Wine Audio, men den kommer tilbage igen  . Musifix har naturligvis ret. Det er mig (og computerfagmanden hos CBC), som ikke tænkte klart: Jeg SKAL naturligvis have en router installeret, før jeg kan udnytte den trådløse feature. I hvert fald skal I begge have tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |