Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vedr. squeezeboxen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Okay squuezeboxen lyder som et rigtigt godt produkt. Men syns dog prisen er lidt pebret. Har pt dog fundet denne enhed, som skulle gøre lidt det samme som det jeg efterlyser, og det samme som squuezeboxen:
http://www.sondigo.com/sirocco/overview

Hvordan ser den ud?
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

rasmuskarlsen skrev:
Okay squuezeboxen lyder som et rigtigt godt produkt. Men syns dog prisen er lidt pebret. Har pt dog fundet denne enhed, som skulle gøre lidt det samme som det jeg efterlyser, og det samme som squuezeboxen:

Hvordan ser den ud?

Hej Rasmus

Hvordan ser hvad ud.....Squeezeboxen eller Sirocco?

Squeezebox

De 2 produkter har kun meget lidt til fælles, hvis du spørger mig. At liste forskellen op her, bliver en lang liste.

Sirocco'en koster ca. det halve af Squeezeboxen, men du har langt flere muligheder med Squeezeboxen, men om igen, hvis Sirocco'en opfylder dine behov så er det den du skal have.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Ok, nu har jeg anskaffet mig en trådløs router fra Belkin, men Squeezebox'en kan STADIG ikke finde Slimserver. Hvad fanden gør jeg forkert? SB'en finder jo alle nødvendige informationer selv: IP, DNS, DHCP bla bla bla bla!!! Får sku snart grå hår på hovedet!

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ok, nu har jeg anskaffet mig en trådløs router fra Belkin, men Squeezebox'en kan STADIG ikke finde Slimserver. Hvad fanden gør jeg forkert? SB'en finder jo alle nødvendige informationer selv: IP, DNS, DHCP bla bla bla bla!!! Får sku snart grå hår på hovedet!

Hvilken router har du købt? er software til router installeret?

Hvis router er sat op, så plejer det ikke være noget problem for Squeezebox at finde den.

Når slimserver er startet, får du så et browser vindue hvor der står Slim Devices i venstre side i toppen?

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Torben skrev:

AM-E skrev:

Hvis router er sat op, så plejer det ikke være noget problem for Squeezebox at finde den.

Når slimserver er startet, får du så et browser vindue hvor der står Slim Devices i venstre side i toppen?

Mvh
Torben

Hej.

Jeg har købt en router fra Belkin. Software er installeret - eller hva' fa'en man vil kalde det: Det eneste som fulgte med var en "quick installation guide", ikke andet. Dvs. jeg kan hverken håndtere WEP eller WPA kryptering...hm!!

Slimserver kan godt køre, men programmet siger "no player found" i højre side. Min SB skriver  desuden "Can't connect to slimserver"...Hvad sker der lige???

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Torben skrev:

AM-E skrev:

Mvh
Torben

Hej.

Jeg har købt en router fra Belkin. Software er installeret - eller hva' fa'en man vil kalde det: Det eneste som fulgte med var en "quick installation guide", ikke andet. Dvs. jeg kan hverken håndtere WEP eller WPA kryptering...hm!!

Slimserver kan godt køre, men programmet siger "no player found" i højre side. Min SB skriver  desuden "Can't connect to slimserver"...Hvad sker der lige???

Prøv at sluk og tænd for din router, og når den så er i gang igen, så tag strømmen fra SB og sæt de til igen... på et tidspunkt skal du trykke på højre tast på fjernbetjening, og i menu'en skal du så vælge wireless opsætning. Hvis din router ikke kan håndtere WEP eller WPA må du vælge ingen kryptering. Og hvad sker der så?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har sat kryptering til "off" - både på SB og min router. Har lige læst manualen til min router grundigt igennem (ca. 200 sider!). Man kan åbenbart godt indstille den manuelt, men der er en helvedes masse af avancerede indstillinger, som jeg ikke lige har sat mig ind i.

Alt på SB'en er opstillet korrekt: Men jeg kan se, at den IP/DHCP den modtager, er routerens...skal jeg angive min PC's IP???

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja, den skal bruge PC'ens IP adr. den kan du se ved at gå i en dos promp (start/run eller kør/cmd) og skrive ipconfig

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hmm...jamen den IP den dukker op med, har jeg prøvet. SB'en finder den automatisk. Skal det virkelig være så bøvlet?

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

AM-E

Lad os tage det fra begyndelsen: virker dit internet, som før, nu hvor du har en router imellem din pc og netværksstikket over i væggen?
Det gør det sikkert.....så er forbindelse mellem pc og router ok.

Hvis du har muligheden, så forbind SB'en med routeren via et netværkskabel. Altså ingen trådløs forbindelse. Så er det lidt nemmere at udelukke fejl.

Hvis du har anti virus, anti spam eller firewall kørende skal programmet (slim.exe) have fuld adgang, ellers får du ikke "hul igennem".

SB'en burde selv finde Slimserver når du starter den op fra fabriks indstilling. Hvis du vil nulstille og starte forfra skal du holde "Add" knappen inde på fjernbetjeningen mens du sætter stikket fra omformeren i SB'en igen.

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

boot sekvensen for SB er:

1) wired/wireless;

2) valg af accesspoint (du kører trådløst fornemmer jeg). Du skal kende navnet ("SSID") på din router;

3) Auto-IP via DHCP eller fixed IP (her er det Squeezeboxens IP der sættes op). Vælg DHCP, og forvis dig om at din router er sat op til at fungere som DHCP server;

4) Herefter logger SB på netværket og søger efter en kørende SlimServer. Det den gør (tror jeg) er at den spørger alle IP-adresser på netværket om der ligger en SlimServer applikation på "port 9000". Når den finder SlimServer opretter den automatisk forbindelsen med den. Den skriver IP-adressen på den PC hvor den har fundet en kørende SlimServer.

Ting der KAN gå galt: XP med Service Pack 2 har en firewall der overvåger kommunikation med netværket. Ligger der en blokering her? Dit antivirus program kan muligvis ha' samme funktion. Check også det.

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

OK, Soundman - du var hurtigere

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej gutter.

Det var ZoneAlarms skyld...Jeg havde sat den til at acceptere Slimserver, men man skal åbenbart også åbne for diverse porte...Nu virker min SB altså!

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

rasmuskarlsen skrev:

Hvordan ser den ud?

Den der har jo ikke noget display. For mig er det fede ved Squeezeboxen, netop at jeg kan styre den uden at sidde ved PC'en, og heller ikke behøver tænde TV'et, som andre produkter behøver.

Jeg er super glad for min squeezebox. Jeg har koblet den til min Marantz SR8500 via digital og jeg er meget tilfreds med lyden.  

Med hensyn til om man kan styre squeezeboxen via winamp, er jeg ikke så sikker på. Men hvorfor skulle man da også det. Man kan jo styre squeezeboxen fra Serversoftwaren, via en browser. Så er det ikke bare et spørgsmål om vane? Om softwaren hedder internet explorer eller winamp, er vel ligegyldigt, hvis resultatet er det samme.

Serversoftwaren til boksen er bare alt for cool. Jeg streamer til min squeezebox via flag, som den spiller native. På arbejdet har jeg installeret SoftSqeeze (Her kan man også bruge WinAmp). Der har jeg sat Serversoftwaren op til at streame via Mp3 i 192kbit/s.

Squeezebox er virkeligt en super cool musikbox. OG JEG SYNES IKKE DEN ER DYR. Helt ærligt 2-3000 kr,- for sådan en fed tingest. Hvor meget koster en nogenlunde CD-afspiller?

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Den er nemlig slet ikke dyr. Det er et gennemarbejdet produkt, med en genial funktionalitet. "Problemet" er at man skal prøve den før man indser det.

Tillykke til AM-E med at den kom i luften.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Tak Musifix :)

Nogen som har overvejet at få den moddet hos Red Wine Audio? Det ser jo lovende ud!

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kører digitalt ind i min Lyngdorf TDA2200, så jeg gider ikke mod'e nogetsomhelst

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

musifix skrev:
Jeg kører digitalt ind i min Lyngdorf TDA2200, så jeg gider ikke mod'e nogetsomhelst

Lidt kan du da modificere... lidt bedre lytter og en lineær strømforsyning?

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er egentlig også godt tilfreds med lyden fra SB3'eren, men har overvejet en linær strømforsyning, så hvis der er nogle med gode idee'r hører jeg det meget gerne.

Og AM-E: så er det bare derudaf med box'en...........

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Er nogen som har problemer med forvrængning ved høje frekvenser via overførsel fra SB? Jeg taler om de frekvenser, diskanten normalt varetager. Det er ret tydeligt at høre på Cat Power's track "The Greatest". Det lyder som om, at diskanten rasler. Denne forvrængning finder ikke sted, når jeg bruger min cd-afspiller. Kan det være noget med FLAC konverteringen?

Ps. hvor stor en betydning har et godt cd-drev (til FLAC ripping) - hvis sådan noget findes? Alle cd-drev er jo vel bare standard med et påtrykt mærke...eller??

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes