| Forfatter |
|
Mesl26 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otol, ved du om det er en helt ny model, det påstod de i elgiganten. Der er godt nok ikke meget info om den model når man søger på google. Ville gerne have læst en test eller to før jeg evt køber den.
Er der slet ingen der har erfaring eller info om philips 42PF5331???
|
| Til top |
|
| |
simonoscar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmmm, måske du/I skulle starte en nye tråd - denne tråd omhandler LG 42PM1MA.....
|
| Til top |
|
| |
Mesl26 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry simon  Har lavet en tråd om 42PF5331
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette skulle så være årsagen til forsinkelsen !!

|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en joke, ikk'???
|
| Til top |
|
| |
simonoscar Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Plasma Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så er det slut, nu bestiller jeg et andet tv, nu har de rykket deres data til den 22.juni!!!
|
| Til top |
|
| |
phazeone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt lige over dette på Proshop.dk's hjemmeside (hvor jeg i øvrigt har bestilt mit eksemplar).:
Lagerstatus: Nej - Forventet på lager 4. juli 2006.
Jeg bestilte 22. april og er ved at være godt mør efter at finde mig et TV, og jeg tror ikke min tåldmodighed holder til 4. juli! (Jeg håber det er en tryk-fejl).
|
| Til top |
|
| |
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phazeone, jeg lavede min bestilling den 21 april hos amel.dk og venter stadig på at de ringer og fortæller at jeg kan komme ned og hente det. De har ikke engang en forventet dato andet end Juni....og Juni er altså på ret mange dage! Men Juli......der sætter jeg sgu grænsen . Så kan vi snart begynde at lave vores eget plasmafjernsyn og være før færdige 
Jeg var også blandt de mange der havde bestilt en samsung hos hifigalleriet så den samlede ventetid er nu oppe på en menneskealder. Min kone sagde igår at hun tvivler på at vi skal have en fladskærm med alle de datoændringer og andre skuffelser som vi har oplevet de sidste par måneder.
Jeg har lidt på fornemmelsen at grunden til den manglende levering er at der er nogle store kunder (stormagasiner etc) som har støvsuget markedet og alle de fremtidige leverancer.
En anden af mine konspirations teorier er at de tilbyder alle de små forhandlere at få leveret disse skæme til en god pris og det er så op til forhandlerne at lave så stor en bestilling som muligt. Herefter laver LG så den ønskede mængde skærme. En lidt omvendt markedsføring.
Nok om mine teorier, nu vil jeg bare gerne have den skærm eller i hvert fald et f.....g svar på hvornår den kommer. Ellers hopper jeg på den næste nye "ventedille" LG 42PC1R.
Tålmodighed er en dyd!!! __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om, at når et tilbud som denne LG eller Samsungen, bliver nævnt i et forum som hifi4all, så går der ikke længe før folk har bestilt et. og når denne skærm åbenbart ikke er kommet ud i så store mængder, så er det vel en fordel at finde et andet alternativ. hvis man er meget opsat på at få en skærm, så er det vel bare at give dét det koster at få én skærm der kan leveres. her kan jo nævnes pv60 som er blevet en storsællert på dette forum. men på den anden side, jo længere man venter på at købe, jo billigere alternativer vil der komme på markedet! __________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
| Til top |
|
| |
phazeone Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så. Nu tror jeg virkelig min tålmodighed bliver sat på en prøve. Jeg fandt dette på itbutikken.dk's hjemmeside: Leverandør nr. 1, På lager: Nej, 0 stk. Dato: 05-05-2055.
2055? Der er jeg sgu pensioneret...!! :-)
|
| Til top |
|
| |
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget en opkald fra amel.dk hvor de fortæller at skæmenes leveringsdato endnu ikke kendes, men de kom med en ubekræftet dato som siger juni-måned. Den flinke ekspedient sagde at ud fra de oplysninger de har fået så sidder fragtskibet fast i Suez-kanalen pga. problemer med papirene og noget med manglende bemyndigelse. Så tålmodigheden bliver sat på yderligere en prøve.
Han sagde endvidere at leveringsproblemerne gælder for alle butikker i Danmark. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afbestilte min idag !
Lurer lidt på den nye LG, - men så sandelig også på den designmæssige overfede nye Samsung 7.
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik også afbestilt min 42PM1MA, og netop bestilt PS-42C7H
Endelig er der udsigt til at få noget fladt på væggen 
|
| Til top |
|
| |
Zamenhof Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. Holm skrev:
|
Jeg fik også afbestilt min 42PM1MA, og netop bestilt PS-42C7H
|
|
|
Hvor har du bestilt Samsungen? Og hvad kostede den? Og hvornår kan den leveres?
Jeg er ved at blive sindssyg over de mange ny modeller, der hele tiden dukker op, og hvis leveringstid er så lang, at der dukker 4-5 nye modeller op i mellemtiden ... 
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt den hos medianess.de, hvor man kan betale med visakort, og hvor de har den på lager 
Så vidst jeg ved er den ikke til at købe i Danmark endnu, jeg ved kun at samsung concept store har en udstillet (uden at oplyse pris)...
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, jeg gav lige over 14.000 incl fragt til hoveddøren. Det kan sikkert gøres billigere hvis man vil gå på kompromis med betalingsmåde eller om de har den på lager...
Men jeg regner med at have i starten af næste uge (ju-biiiiiii).
|
| Til top |
|
| |
phazeone Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har netop nu modtaget mit Track'n Trace nummer fra Post Danmark! Altså, mit LG PM1MA skulle være på vej hjem til min hoveddør, med forventet ankomst i morgen.
Det har været undervejs siden 22. april.... :o)
I øvrigt kan jeg på Proshop.dk se at de har 2 på lager! Sikken en ny interessant situation :o)
Jeg glæder mig til at dele mine erfaringer, tests, billeder osv. med jer.
Med venlig hilsen Jonas
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at høre om skærmen phazeone! og se nogen billeder af dyret igang!
Overvejer nemlig oz meget kraftigt at investere i sådan en fætter her.
mvh
__________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
phazeone Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Så er skærmen hængt op og tilsluttet det analoge antenne-net. Indstalleringen af programmerne fra fællesantennen gik perfekt, menuen er på dansk, intuitiv og ret flot lavet.
Billedet er super flot, ingen tvivl om det. Det når måske ikke helt op på siden af XDE fra Pioneer, specielt er de mørke flader mangler lidt dynamik - ikke noget graverende og skærmen præsterer KLART et bedre billede end de fleste af de Plasma/LCD skærme i samme størrelse jeg også har kigget på. Jeg vil give det 8 ud af 10, hvor XDE for 9 ud af 10.
Jeg har haft skærmen tilsluttet min PC via DVI->HDMI og WOW sikke et billede. Perfekt pixelmapping i 1024*768 (og selvom skærmen er 16:9, så står det præcist, skarpt og farverne er virkeligt imponerende - øjnene vender sig hurtigt til at billedet er "trukket ud", og det ses ikke i praksis.
Jeg kørte et par HD (720p + 1080i/p) klip fra Microsofts Showcase og WOW, hvilke farver og dynamik! Dette TV kommer absolut op i klassen med de bedste skærme jeg har set (Samsung, Pioneer og Panasonic) - til den halve pris...!
Jeg nød VM fodboldkampen mellem Holland og Elfenbenskysten og billedet var ikke anstrengt, men mættet, dynamisk og lyn-hurtige opdateringer. Dette er endvidere efterprøvet med diverse skærm-test programmer kørt fra PC'eren. Ingen slør. Dette TV vil jeg glæde mig til at anvende sammen med en kommende HTPC!
Min antenneforening tilbyder Stofa's Digitale Spejl, så jeg vil nu prøve at finde en digital tuner og herefter prøve at sammenligne - jeg er sikker på at det kan give lidt bedre dybde og klarhed.
Jeg endte med at betale godt 10.500 DKK for denne skærm. Højttalere er pt. nogle tidligere baghøjttalere fra JBL - men jeg skal finde et kabel så jeg kan få lyden fra TV'et over til min Sony Home Theatre receiver.
Jeg har forsøgt at tage nogle gode billeder af skærmen, men uden blits er det som om der kommer striber på skærmen. Disse eksisterer ikke i virkeligheden, og jeg har forsøgt forskellige kamera-indstilliger - men uden held. Det er svært at gengive hvor flot billedet er vha et digi-foto.
Med venlig hilsen Jonas - en glad LG PM1MA indehaver.

|
| Til top |
|
| |