Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Snyd - NO Red Dawn højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 April 2006 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Spencer du kunne prøve at sætte er kabel i forlængelse af det andet for at se om det lavede om på lyden, metoden er måske ikke hel perfekt grundet overgang i stik eks. men kunne give et hint.Tape sløjfen kunne også bruges har set Kubikken gøre det.

Mon man så ville kunne høre tilstedeværelsen af 1m mikrofonkabel til kr. 12/m ?

Hvis du kan det, så kan du nok også fortælle mig hvor lange mine kabler er, blot ved at lytte på dem.  

Min påstand er at de dårlige RCA-stik langt overskygger kablets dårligdomme.
RCA-stik hører ikke hjemme i dyrt hifi.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 April 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg er slet ikke i tvivl om, at de kabler NASA bruger er af fremragende kvalitet. Sikkert de bedste NO overhovedet formår at lave. Men jeg tror ikke man skal forvente, at NASA betale 100.000,- for 2x3 meter.

Det tror jeg bestemt heller ikke, idet 2x3 m koster max 82k i Danmark. Men i denne horrible pris skal inkluderes transport , told , moms , distributørens andel og forhandlerens andel, inden vi som kunder kan købe. Alene disse led, fordyrer produktet VÆSENTLIGT!!!!

De køber det jo ikke som et audio-kabel, men som et industrielt kabel. Og her kan man ikke tillade sig at tage så høje priser for sine gode historier om produkterne. Her er prisen fastsat af værdien, og ikke en eller anden pseudo-værdi man forsøger at tillægge kablet med sine historier.

Har du talt med NASA, og ved du hvorfor de netop vælger NO-kabler frem for så mange andre....?

Men vi kan diskutere i årevis. Folk vil ikke acceptere det fakta, at de kabler de har betalt en formue for, ikke har nogen særlige egenskaber som man ikke kunne finde i alverdens industrikabler til en brøkdel af prisen.
Send mig et industrikabel der blot kommer i nærheden af mit Valhalla. Hellere i dag end i morgen!!! Du er også velkommen til at levere det personligt, så vi kan sammenligne herlighederne....

For at indrømme dette, ville det jo kræve at de tilstod, at de på deres store lidenskab HiFi var blevet taget i røveren. Og det får du dem aldrig til at tilstå. De ved jo alt om HiFi... De har jo læst alle producenternes tekniske indlæg

Hallo , hvem er det lige der er "frelst"

Nææ nej... så er det bedre at tage skyklapperne på, og fralægge enhver form for kritisk sans. Man kunne jo støde på noget der kunne så tvivl om ens valg...

Hurtig. Nu er du mere end tæt på at vrøvle. Måske du har bildt dig selv ind at man køber kabler i dyre domme, uden at lytte kritisk, men her tager du totalt fejl. Jeg har endnu ikke mødt en eneste køber, til disse summer, der ikke er særdeles kritiske.... penge hænger jo ikke hvor som helst...

Men jeg vil da gerne medgi` at vi taler om horrible summer for enkelte kabler. Husk blot på at det ikke alene er NO der har dyre kabler. Faktisk overgår fx. Tara Labs - MIT - Transparant  med flere længder, når vi taler om astronomiske priser på kabler. Som jeg husker det, ligger MIT´s reference-kable på 400.000 danske kroner.... Så mit Valle er sq billigt

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 April 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Hurtig skrev:

Jeg er slet ikke i tvivl om, at de kabler NASA bruger er af fremragende kvalitet. Sikkert de bedste NO overhovedet formår at lave. Men jeg tror ikke man skal forvente, at NASA betale 100.000,- for 2x3 meter.

Det tror jeg bestemt heller ikke, idet 2x3 m koster max 82k i Danmark. Men i denne horrible pris skal inkluderes transport , told , moms , distributørens andel og forhandlerens andel, inden vi som kunder kan købe. Alene disse led, fordyrer produktet VÆSENTLIGT!!!!

De køber det jo ikke som et audio-kabel, men som et industrielt kabel. Og her kan man ikke tillade sig at tage så høje priser for sine gode historier om produkterne. Her er prisen fastsat af værdien, og ikke en eller anden pseudo-værdi man forsøger at tillægge kablet med sine historier.

Har du talt med NASA, og ved du hvorfor de netop vælger NO-kabler frem for så mange andre....?

Men vi kan diskutere i årevis. Folk vil ikke acceptere det fakta, at de kabler de har betalt en formue for, ikke har nogen særlige egenskaber som man ikke kunne finde i alverdens industrikabler til en brøkdel af prisen.
Send mig et industrikabel der blot kommer i nærheden af mit Valhalla. Hellere i dag end i morgen!!! Du er også velkommen til at levere det personligt, så vi kan sammenligne herlighederne....

For at indrømme dette, ville det jo kræve at de tilstod, at de på deres store lidenskab HiFi var blevet taget i røveren. Og det får du dem aldrig til at tilstå. De ved jo alt om HiFi... De har jo læst alle producenternes tekniske indlæg

Nææ nej... så er det bedre at tage skyklapperne på, og fralægge enhver form for kritisk sans. Man kunne jo støde på noget der kunne så tvivl om ens valg...

Hurtig. Nu er du mere end tæt på at vrøvle. Måske du har bildt dig selv ind at man køber kabler i dyre domme, uden at lytte kritisk, men her tager du totalt fejl. Jeg har endnu ikke mødt en eneste køber, til disse summer, der ikke er særdeles kritiske.... penge hænger jo ikke hvor som helst...

Men jeg vil da gerne medgi` at vi taler om horrible summer for enkelte kabler. Husk blot på at det ikke alene er NO der har dyre kabler. Faktisk overgår fx. Tara Labs - MIT  og Transparant  med flere længder når vi taler om astronomiske priser på kabler. Som jeg husker det, ligger MIT´s reference-kable på 400.000 danske kroner.... Så mit Valla er sq billigt

rigitg .

Jeg har set kabler til langet over 1 mill .

om de snyder eller ikke , ja det er op til jer kunder at afgøre om i føler jer snydt .

Jeg har det selv dårligt med kabler og har det dårligt med at give meget for dem , jeg har tit prøvet kabler til langt mindre penge der var bedre end de langt dyre jeg havde .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Hurtig skrev:

Men jeg vil da gerne medgi` at vi taler om horrible summer for enkelte kabler. Husk blot på at det ikke alene er NO der har dyre kabler. Faktisk overgår fx. Tara Labs - MIT - Transparant  med flere længder, når vi taler om astronomiske priser på kabler. Som jeg husker det, ligger MIT´s reference-kable på 400.000 danske kroner.... Så mit Valle er sq billigt

ORACLE V1.1 er MITs reference kabel. Nyprisen I US er omkring $15000 for højttalerkablet. $4500 for 1m signalkabel. Hvad prisen er i DK, ved jeg ikke. Det er da muligt at importøren lægger 300000 kr. oveni.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Først - skal vi ikke droppe de umåddelige dårlige sammenligninger med andre industrier osv. Udbud og efterspøgsel har så stor betydning, at direkte sammenligninger er fordummende på mange måder.

Tilbage til kabel emnet: Okay Hurtig, jeg var i den opfattelse at du ikke troede man kunne høre forskel, my bad.

Tilbage til NKT spørgsmålet: Ja, hvis jeg var uvidende om at et kabel fandtes til billigere penge end 500 kr. så var jeg sådan set ligeglad med at give den pris, HVIS kablet vel og mærke havde den lydmæssige kvalitet jeg søgte! Jeg er da godt klar over, at mange kabel producenter i jeres øjne tager ågerkal priser, men ved i hvad, jeg synes sådan set det er fair, at de skal have deres udviklingsomkostninger dækket? De har ramt et kabel, som efter mine ører lyder fantastisk, så skal de da også belønnes?

Til jer der kan lide sammenligninger, så skal jeg komme med en her: Hvorfor fanden køber folk VW? De kan jo få en seat, skoda som er virkelig mange % VW til langt billigere penge? Jamen det er ganske simpelt, nogen rammer noget andre vil have, og så er det altså bare højere priser... Udbud/efterspørgsel....

Om producenterne kan lave de kabler, som jeg vil have, til omkring 20 kr. meteren, det er jeg sådan set ligeglad med, jeg vil bare have kablet. At jeg af økonomiske grunde ikke kan købe kabler til 10.000 kr, tja, det er jo bare mit uheld.

MEN - nu skal vi også huske på, at forskel mellem pris/ydelse kan ses på mange måder, i et anlæg til samlet 20.000 kr, lad os sige Primare I 21 samt CD 21, der vil det måske være mere fornuftigt / give størst udbytte, hvis man i stedet for at ofre på et kabel til 20.000 kr, købte Primare I 30 i stedet for I 21. Man skal hele tiden vurderer den ekstra ydelse man får, at jeg i min situation var så heldig, at jeg LANGT bedre kunne lide det billige kabel af dem jeg prøvede af derhjemme, ja det jo mit held ? Jeg fik min far til at skifte mellem kablerne, på denne måde vidste jeg ikke hvilket et jeg havde i, og på denne måde kunne jeg mest objektivt vurdere det bedste.

Jeg endte altså med et kabel som alt i alt endte på knap 2.000 kr for 2 x 4 meter i biwire, incl. termineringer. At jeg så fik en god pris fordi jeg købte andre ting er jo kun en fordel!

Men hurtig, hvis du kan finde den lokale harald nyborg, eller et kabel som kan gøre det samme hos NKT så sig endelig til, fordi jeg er da ikke dummere end at jeg gerne vil have DETTE kabel til billigste pris som muligt.

Kablet hedder Chord Carnival silver bi-wire, kablet koster 160 kr. meteren. :-)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Jeg fik min far til at skifte mellem kablerne, på denne måde vidste jeg ikke hvilket et jeg havde i, og på denne måde kunne jeg mest objektivt vurdere det bedste.

Det er en objektiv, og aldeles fornuftig fremgangsmåde !!

Når jeg skriver flere steder, at fornuft tit er et fyord i hifi, så er det naturligvis noget der er udbredt, men bestemt ikke gælder alle.

Jeg tror bestemt heller ikke at alle kabelproducenter til hifi, har en prispolitik, hvor det bare gælder om at have stor avance. Jeg tror der er flere der bevidst dykker deres priser i forhold til konkurrenterne, for at få en større bid af markedet.

Mit gamle Taralabs Prism Omni kabel, til kr. 33,-/m lever iøvrigt videre i mit anlæg, efter mere end ti år.  (Bruges i området over 80Hz, i hjemmebio).

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 29 April 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi eller rum t**ser !!!

Hvornår er man begyndt og lytte til HIFI i Rumfærgen ???? ( det var måske

derfor at det gik galt med den fordi de kabler ikke var så gode ???? ) eller er det bare et lille

salgs triks, for man kunne jo nok også finde et firma da levere modstande til NASA

også sige de er de bedeste og sælge den meget dyrt eller hva, og hvis man gerne vil give

så mange penge for de kabler så er det da iorden, men er de pengene vær ??? hvad kan de som

andre kabler ikke kan ??????? men lyden ??

Hilsen og god rumfart

Pmoren

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

pmoren skrev:

Hej Hifi eller rum t**ser !!!

Hvornår er man begyndt og lytte til HIFI i Rumfærgen ???? ( det var måske

derfor at det gik galt med den fordi de kabler ikke var så gode ???? ) eller er det bare et lille

salgs triks, for man kunne jo nok også finde et firma da levere modstande til NASA

også sige de er de bedeste og sælge den meget dyrt eller hva, og hvis man gerne vil give

så mange penge for de kabler så er det da iorden, men er de pengene vær ??? hvad kan de som

andre kabler ikke kan ??????? men lyden ??

Hilsen og god rumfart

Pmoren

Ja, det er meget skægt egentlig.  

Mange af de argumenter der flyver rundt - for at et kabel skal koste meget, er faktisk noget med udvikling og produktionsomkostninger. (Hat og briller smiley)

Men...  det er jo argumenter for at producenten kan tage en høj pris, og ikke for at forhandleren kan tage en stor avance !
Forhandleren har jo ikke været med i udviklingsprocessen, og investeret i produktionsudstyr...

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

apropos rumindustri

hvad med at bruge kablerne der bruges internt fra rega apollo? - med den ekstreme entusiasme den har indført hos 16bitfolket ( en enkelt mener endog den spiller bedre end hans 18.000kr`s picup ) MÅ de da bare overhale alt andet med lysets hast..

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil vove den påstand, at hvis jeg finder et fornuftigt industrikabel til 20 kroner/meter, pakker det ind i en SUPER lækker kabelstrømpe, terminerer det med nogle MEGA lækre kabelsko, lægger det i en fin ædeltræs-kasse, skriver et af kabelverdenens smarte navne på og sætter prisen til 50.000 kroner. Så vil folk stå i kø for at rode lyden!

Bare det er dyrt og fint nok, så er folk overbevist om at de hører noget godt!

Hvis jeg satte det til 199,- ville folk ikke engang gide lytte til det.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 29 April 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hurtig,

Noget der undrer mig en del ... men hvis du mener at du kan tjene noget der ligner 50.000 kr. på 1 m. ledning, så forstår jeg ærligt talt ikke hvorfor du ikke forlængst er gået igang!

Jeg synes det er helt fint at man ikke vil betale det varerne koster, stor respekt for det, men enhver fornuftig producent og forhandler maximerer forhåbentligt indtjeningen - dvs. den pris der giver den største omsætning - det er jo ikke en børnehave!

Der hvor det bliver mere lusket er når butikken helt eller delvist låses til at tage en høj pris, for at tilsikre at producentes produkter koster stort set det samme i alle lande, eller i de omkringliggende lande. Det er direkte ulovligt og hindrer mindre grådige forhandlere i at stille en mere kundevenlig pris!

SATMIT

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 29 April 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

SATMIT

Netop, det ville være let tjente penge eller snarere HURTIGT tjente penge. Men ak nej, så let er det nemlig ikke, disse standard mega billige råkabler fra indudstri, spiller ikke i nærheden af et bedre / ordentligt produceret audiokabel. Ikke dermed sagt at sådan er det for alle kabler, der findes også meget tvivlsomt kabelgrej. 
Jeg har min gang et sted hvor man producerer audiokabler, jeg skal ikke komme ind på det nærmere i produktionen, hvilket man nok ikke ville bryde sig om i produktionsleddet. Men når jeg ser hvor lidt der skal til for at ødelægge lyden i et givent kabel, hvis man ændrer lidt på parametrerne i produktionen, ville man forbavses. 
At producere audiokabler, er forsøg og arbejde i lange baner, efterfulgt af mange test´s og sammenligninger. Derfor holder HURTIG´s fremstilling af kabler ikke, ikke når man taler om referencekabler og de bedre audio kabler.
Men jeg medgiver stadig, det er med HiFi kabler som alt andet her i livet, hvis man er kunde, man skal se sig for og vide hvad man har gang i, men det mener jeg nu det brede publikum i HiFi verdenen mestrer meget godt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

"men det mener jeg nu det brede publikum i HiFi verdenen mestrer meget godt."

yeah og det giver sig udtryk i at det brede publikum ikke kaster sindsygt mange penge efter kabler!

slowon

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

slowon

Jeg tror du ville blive overrasket over, hvor mange forholdsvis dyre kabler der sælges, det er faktisk mange, både nationalt og globalt, idet man også må sige at kabler udgør en positiv forskel, alt efetr setup og match / synergi, hvori et stort arbejde ligger.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

toftdal

vær god og spar mig for dine fordomme om hvad jeg tror,har af faktuel viden,kender til etc.

mvh/slowon

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

toftdal

vær god og spar mig for dine fordomme om hvad jeg tror,har af faktuel viden,kender til etc.

mvh/slowon

Du kom jo lige med en selv ovenover? Kan du ikke klare hans argumenter, så lad dog være med at kommentere sagen, det fremmer jo ikke noget?

Noget andet er, at jeg tror umiddelbart han har ret, uden at kende til det.

Da jeg lyttede til kabler hos lydspecialisten, så strøg den jeg lyttede sammen med med signalkabler fra Chord for godt og vel 50.000 kr. Og før mig, var der en der smed 4.500 kr. efter et sæt højttaler kabler, det er da trods alt noget mere end de 20 kr. meteren i nyborg?

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

sjovt at læse det med denne tråd .

har selv lige købet et par højtaler og har fået dem til halv pris.

jeg sendte bare 8 mails ud til de forhandler jeg kunne finde der hade dem.

så tog jeg den beste pris og sendte en mail igen .

det gjore jeg 4 gange så var prisen faldet fra 33000 kr til 16400 med levering :)

syntes det er lidt vildt

Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost½ skrev:
sjovt at læse det med denne tråd .

har selv lige købet et par højtaler og har fået dem til halv pris.

jeg sendte bare 8 mails ud til de forhandler jeg kunne finde der hade dem.

så tog jeg den beste pris og sendte en mail igen .

det gjore jeg 4 gange så var prisen faldet fra 33000 kr til 16400 med levering :)

syntes det er lidt vildt

lidt noget svineri,tænk på dem der har givet 33k for det samme produkt,ens pris for alle men det er så bare min ydmyge mening.tillykke med ht'erne og prisen iøvrigt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 April 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

"Du kom jo lige med en selv ovenover? Kan du ikke klare hans argumenter, så lad dog være med at kommentere sagen, det fremmer jo ikke noget?"

mener du da det brede publikum kaster sindsygt mange penge efter kabler?

slowon der stadig ikke kan se argumenter i toftedals indlæg pr 29/4 kl 12.35

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Slowon

Jeg henviser blot venligst til det rent faktiske, der sælges mega mange gode, bedre og dyrere kabler, hvilket nok vil overraske de fleste, relateret til debatten her i tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum