Emne: Snyd - NO Red Dawn højttalerkabel ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rolfiboy Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe til den pris skulle det da være lavet ud af et ædelmetal af de dyre slags og ikke kobber(lige meget hvor mange 100% procent rent det er  ), ellers sjovt at nogen vil give så meget for det, kunne være man skulle hoppe ind i branchen, det lyder til at være med en god avance.
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skal forhandlerne have så store avancer på kabler fordi de ikke har stor avance på ret meget andet?
Det er jo en forretning de har og hvis alt de har skulle sælges til indkøbspris vil det ikke vare længe før de lukkede.
Måske er avancerne i branchen fordelt meget ujævnt. Om dette så er godt eller skidt må man selv vurdere.
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolifiboy
Jeg er overbevist om der er plads til endnu et topkabel, endda et kabel der spiller et kabel af banen - så kom du bare igang med at kaste al din viden ud i en kabel produktion.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
emilius Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man ser, at NO og andre producenter af kabler endnu en gang bliver udstillet som de rene tyveknægte og forbrydere kan man godt undre sig over at folk.
En del på dette forum taler til stadighed om, hvad et kable eller andre produkter koster at lave. Jeg tror ikke, der er en eneste producent i verden, der er så stupide, at de vil sælge deres produkt til ren netto pris.
I min egen virksomhed vil vi ikke, da det tilstadighed er resultatet på den nederste linie der afgør om vi overlever eller ej.
Distributionskæden i HiFi branchen ser vel stort set mere eller mindre ud, som i en hvilken som helst anden.
Producenten tager sig af følgende normalt af følgende omkostninger.,
Udvikling-produktion-global markesføring ( brochurer, annoncer, messeaktiviteter etc)-opbygning af distributionsnet. Tænk på hvad Coca Cola, Sony og andre firmaer i den størelse bruger af penge på deres markedsføring etc.
De 2 førstnævnte omkostninger er selvfølgelig betydelige, men den altoverskyggende omkostning er den global markedsføring , det koster enorme summer af penge at markedsføre sit produkt world wide.
Herudover er HiFi branchen en meget, meget lille branche i sammenligning med feks. fødevare eller automobil branchen.
Dette betyder, at man ikke kan fordele sine omkostninger på hundretusinde af vareemner.. I al enkelthed betyder det, at vi alle nødvendigvis kommer til at betale meget mere for specielt udstyr som feks. High end højttalere, elektronik, kabler etc. ligesom hvis når man køber sig en Porche eller Farrari..
Udover producentens omkosninger skal vi selvfølgelig lægge både distributør og forhandleravancer. Distributøren skal typisk klare alle omkostninger vedr. markedsføringen i det pågældne land og forhandleren skal selvfølgelig klare den lokal markedsføring. Disse omkosninger er heller ikke uden betydning for produktes endelige pris.
Jeg synes, at visse personer i den grad udviser manglende viden om almindelig markedsføring af et produkt.
Selvom hifi brancen er meget lille, synes jeg, at der er adskellige hifi virksomheder, der gør et utrolig godt stykke arbejde heriblandt Nordost..
Hilsen
Emilius
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilius skrev:
|
Når man ser, at NO og andre producenter af kabler endnu en gang bliver udstillet som de rene tyveknægte og forbrydere kan man godt undre sig over at folk.
En del på dette forum taler til stadighed om, hvad et kable eller andre produkter koster at lave. Jeg tror ikke, der er en eneste producent i verden, der er så stupide, at de vil sælge deres produkt til ren netto pris.
I min egen virksomhed vil vi ikke, da det tilstadighed er resultatet på den nederste linie der afgør om vi overlever eller ej.
Distributionskæden i HiFi branchen ser vel stort set mere eller mindre ud, som i en hvilken som helst anden.
Producenten tager sig af følgende normalt af følgende omkostninger.,
Udvikling-produktion-global markesføring ( brochurer, annoncer, messeaktiviteter etc)-opbygning af distributionsnet. Tænk på hvad Coca Cola, Sony og andre firmaer i den størelse bruger af penge på deres markedsføring etc.
De 2 førstnævnte omkostninger er selvfølgelig betydelige, men den altoverskyggende omkostning er den global markedsføring , det koster enorme summer af penge at markedsføre sit produkt world wide.
Herudover er HiFi branchen en meget, meget lille branche i sammenligning med feks. fødevare eller automobil branchen.
Dette betyder, at man ikke kan fordele sine omkostninger på hundretusinde af vareemner.. I al enkelthed betyder det, at vi alle nødvendigvis kommer til at betale meget mere for specielt udstyr som feks. High end højttalere, elektronik, kabler etc. ligesom hvis når man køber sig en Porche eller Farrari..
Udover producentens omkosninger skal vi selvfølgelig lægge både distributør og forhandleravancer. Distributøren skal typisk klare alle omkostninger vedr. markedsføringen i det pågældne land og forhandleren skal selvfølgelig klare den lokal markedsføring. Disse omkosninger er heller ikke uden betydning for produktes endelige pris.
Jeg synes, at visse personer i den grad udviser manglende viden om almindelig markedsføring af et produkt.
Selvom hifi brancen er meget lille, synes jeg, at der er adskellige hifi virksomheder, der gør et utrolig godt stykke arbejde heriblandt Nordost..
Hilsen
Emilius
|
|
|
Kan ikke være mere enig - folk forventer at firmaer levere gratisvarer, jeg forstår det ikke...
Med denne holdning kommer man ikke langt, og da slet ikke som forretningsdrivende...
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Markedsføring aka. smøring, Det er dyrt, meget dyrt.
Så ret beset er det annonce/bestikkelsespenge der betales for når der handles tilbehør. Der er ingen tvivl om at produktionsprisen ikke er et parameter til at skønne om salgsprisen.
Vedrørende den af undertegnede anførte annektdote på side 2 kan det anføres at smøre-pengene klart oversteg produktionsprisen (incl. trææske!).
Jeg husker tilbage på da Mst Silk kablet ramte markedet - Dette kunne fås hos PM-Audio i norge, prisen var på det tidspunkt omkring 3k nok. Da jeg skulle bestille et sagde sælgeren at han også kunne sende 2m kabel og 4 neutrik xlr pris 475+porto. Monteringen var ikke et problem, kablet spillede kanon i mit setup og prisen var fair. Det var anført at de anvendte en speciel loddemetode og derfor ikke anbefalede "hjemmesløjd" men da de blev gået på klingen viste de sig at de blev loddet i kælderen af den lokale lærling hos PM efter arbejdstid.
Men det er jo det der er så vidunderligt ved kabler - man kan lave nogen kanon-køb der matcher ens anlæg, ligeledes kan det andet ske at et dyrt kabel falder til jorden.
Kabler er vanskelige at vurdere objektivt, jeg har endnu ikke været med i en kabeltest hvor resultatet var entydigt (hvis basiskvaliteten var ok) Man kan altid høre forskel, men det bedste? I blindtest er det sjovt at tage et "dark-horse" med. Test et rimeligt, herefter et virkeligt godt, så et elendigt, herefter det første igen, spil lidt længere på det - resultatet er hvergang at det sidste er det bedste - herefter snupper man en runde pilsner / rød vin, gemmer de røde ører og lytter til musik.
Hilsen Kæleslangen.
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tara Labs anbefaler at kabler bør udgøre ca. 20% af anlæggets samlede værdi.
Det siger de fordi et anlæg er aldrig svagere end dets svageste led, gør det til. Og bindeled er jo netop kablerne i det her tilfælde....... det jo rigtigt nok...
Så kan det jo ikke nytte noget at man har købt et dyrt anlæg men ikke får det optimale trukket ud af dem pga. kabler. Så er pengene ligesom spildt kan man sige. Så var det måske bedre at have købt lidt billigere anlæg og investeret de overskydende penge i kabler i stedet, der matcher anlægget i pris og kvalitet.
Men prisen er vidst lige sat højt nok af taralabs at være 20%
MEN HVAD MENER I OM DE 20%...+? Jeg mener det er meget..
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priser på kalber er som alt muligt andet. Det har intet med kvalitet, matrialepriser, omskostninger, smøring ...osv. at gøre. Prisen på et kabel er den som kunderne vil betale. Vil de betale 10K for et kabel så koster det 10. Vil de betale 20K - Ja så gæt engang hvad prisen er ???
Mvh.
Gonzo
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
"folk forventer at firmaer levere gratisvarer, jeg forstår det ikke...
der er vist ingen der forventer gratisvarer - prøv at se mindre sort/hvidt,så ser du længere..
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
gl.jas skrev:
Hurtig skrev:
|
Jeg er slet ikke i tvivl om, at de kabler NASA bruger er af fremragende kvalitet. Sikkert de bedste NO overhovedet formår at lave. Men jeg tror ikke man skal forvente, at NASA betale 100.000,- for 2x3 meter.
Det tror jeg bestemt heller ikke, idet 2x3 m koster max 82k i Danmark. Men i denne horrible pris skal inkluderes transport , told , moms , distributørens andel og forhandlerens andel, inden vi som kunder kan købe. Alene disse led, fordyrer produktet VÆSENTLIGT!!!!
De køber det jo ikke som et audio-kabel, men som et industrielt kabel. Og her kan man ikke tillade sig at tage så høje priser for sine gode historier om produkterne. Her er prisen fastsat af værdien, og ikke en eller anden pseudo-værdi man forsøger at tillægge kablet med sine historier.
Har du talt med NASA, og ved du hvorfor de netop vælger NO-kabler frem for så mange andre....?
Men vi kan diskutere i årevis. Folk vil ikke acceptere det fakta, at de kabler de har betalt en formue for, ikke har nogen særlige egenskaber som man ikke kunne finde i alverdens industrikabler til en brøkdel af prisen. Send mig et industrikabel der blot kommer i nærheden af mit Valhalla. Hellere i dag end i morgen!!! Du er også velkommen til at levere det personligt, så vi kan sammenligne herlighederne....
For at indrømme dette, ville det jo kræve at de tilstod, at de på deres store lidenskab HiFi var blevet taget i røveren. Og det får du dem aldrig til at tilstå. De ved jo alt om HiFi... De har jo læst alle producenternes tekniske indlæg   
Hallo , hvem er det lige der er "frelst" 
Nææ nej... så er det bedre at tage skyklapperne på, og fralægge enhver form for kritisk sans. Man kunne jo støde på noget der kunne så tvivl om ens valg...
Hurtig. Nu er du mere end tæt på at vrøvle. Måske du har bildt dig selv ind at man køber kabler i dyre domme, uden at lytte kritisk, men her tager du totalt fejl. Jeg har endnu ikke mødt en eneste køber, til disse summer, der ikke er særdeles kritiske.... penge hænger jo ikke hvor som helst...
|
|
|
Men jeg vil da gerne medgi` at vi taler om horrible summer for enkelte kabler. Husk blot på at det ikke alene er NO der har dyre kabler. Faktisk overgår fx. Tara Labs - MIT - Transparant med flere længder, når vi taler om astronomiske priser på kabler. Som jeg husker det, ligger MIT´s reference-kable på 400.000 danske kroner.... Så mit Valle er sq billigt 
|
|
|
ORACLE V1.1 er MITs reference kabel. Nyprisen I US er omkring $15000 for højttalerkablet. $4500 for 1m signalkabel. Hvad prisen er i DK, ved jeg ikke. Det er da muligt at importøren lægger 300000 kr. oveni.
|
|
|
MIT`s dyreste højttaler-kabel ligger langt over hvad der ovenstående foreslåes... Men som en opfølgning på dyre kabler kan man jo fornøje sig med nedenstående prisliste:

|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvad et sæt Opus MM til 452.000 koster at fremstille?? Jeg tvivler på de koster 2000,-. Men det er sikkert dyrt at få forfattet en gribende historie om ædle HiFi traditioner    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kr. 452.000 for 6m ledning ?  Ja, der er jo ikke tale om aftalt høje priser i branchen, men snarere at de forsøger at overgå hinandens priser, med nogle højere priser.  Han er ikke helt dum, ham Egon Olsen, når han siger at det er smart at lave 'lovlige forbrydelser'. Bondefangeri er det jo ikke engang, når priserne er så åbentlyst latterlige, at man må forvente at selv den dummeste landsbytosse, har fornuft nok til at indse at det er fup og fidus. EDIT: Ja, hvis nogen har købt sådan et sæt kabler, vil de nok ikke indrømme det. Lidt ligesom med nogle af dem der er blevet snydt af de berømte Nigeria breve.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Gad vide hvad et sæt Opus MM til 452.000 koster at fremstille?? Jeg tvivler på de koster 2000,-. Men det er sikkert dyrt at få forfattet en gribende historie om ædle HiFi traditioner    |
|
|
Som jeg altid har sagt : Fars Valle er sq billige..........
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Debatten er vist drejet over mod kablers pris i forhold til produktionsomkostningerne.
Jeg ville bare sige, at jeg syntes, at det var "snyd", at man i Norge kan købe et sæt NO Red Dawn for NOK. 8.000 når det tilsvarende kabel i DK koster kr. 9.500
Avancen i DK må således være en del højere end i Norge, da produktionsomkostningerne må være de samme uanset om NO sælger til Norge eller DK.
Der kan selvfølgelig være forsendelsesomkostninger + importører til forskel.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Debatten er vist drejet over mod kablers pris i forhold til produktionsomkostningerne.
Jeg ville bare sige, at jeg syntes, at det var "snyd", at man i Norge kan købe et sæt NO Red Dawn for NOK. 8.000 når det tilsvarende kabel i DK koster kr. 9.500
Avancen i DK må således være en del højere end i Norge, da produktionsomkostningerne må være de samme uanset om NO sælger til Norge eller DK.
Der kan selvfølgelig være forsendelsesomkostninger + importører til forskel.
Happy |
|
|
Jeg tror at den danske pris er sat udfra, at det koster lidt told at få det hjem fra Norge. Sikke en grund til at sætte prisen op - kan man så sige... Men ulovligt er det jo ikke, at sætte en højere pris på en vare.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen priser, der er "snyd". En vares pris bestemmes af efterspørgslen, ikke af produktions-, udviklings - og markedsføringsomkostninger.
Jeg forstår i øvrigt godt, at visse deltagere i dette forum bliver arrige, når man skriver, at kabelforskelle er negligible. jeg ville osse blive sur, hvis nogen påstod at jeg havde smidt penge ud ad vinduet til ingen nytte, specielt hvis de havde ret 
Men uanset om dyre kabler giver bedre lyd eller ej, skal man altid overveje, hvad de 50.000 kr fra arven bedst er brugt på: nye højttalere, picup eller forstærker, eller lidt snor. Man må prøve sig frem...
|
| Til top |
|
| |
mac_allan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu at det handler om Målgrupper.
Prisen på vare er afstemt
til målgrupper alting handler om målgruppe . De fleste producenter ved udmærket hvem deres
målgruppe er, hvad de laver og hvad de tjerner, om de køre i Mazda eller Audi om
de boer i lejebolig eller paracelhus, Om de har børn osv. men ikke mindst så ved de hvad de har af rådigheds beløb nå alt er betalt, det er en af
de afgørende faktor for pris sættelse af produkter. Og de tal er ikke ens land
til land. Derfor måske den forskel.
Så i bund og i grund mener
du at en givene vare er for dyrt – så er det ikke måske ikke tilfældigt, du
passer bare ikke ind i den målgruppen som produktet henvender sig til.
__________________ Der ikke findes igen dumme spørgsmål ! kun dumme svar
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Lax skrev:
gl.jas skrev:
Hurtig skrev:
|
Jeg er slet ikke i tvivl om, at de kabler NASA bruger er af fremragende kvalitet. Sikkert de bedste NO overhovedet formår at lave. Men jeg tror ikke man skal forvente, at NASA betale 100.000,- for 2x3 meter.
Det tror jeg bestemt heller ikke, idet 2x3 m koster max 82k i Danmark. Men i denne horrible pris skal inkluderes transport , told , moms , distributørens andel og forhandlerens andel, inden vi som kunder kan købe. Alene disse led, fordyrer produktet VÆSENTLIGT!!!!
De køber det jo ikke som et audio-kabel, men som et industrielt kabel. Og her kan man ikke tillade sig at tage så høje priser for sine gode historier om produkterne. Her er prisen fastsat af værdien, og ikke en eller anden pseudo-værdi man forsøger at tillægge kablet med sine historier.
Har du talt med NASA, og ved du hvorfor de netop vælger NO-kabler frem for så mange andre....?
Men vi kan diskutere i årevis. Folk vil ikke acceptere det fakta, at de kabler de har betalt en formue for, ikke har nogen særlige egenskaber som man ikke kunne finde i alverdens industrikabler til en brøkdel af prisen. Send mig et industrikabel der blot kommer i nærheden af mit Valhalla. Hellere i dag end i morgen!!! Du er også velkommen til at levere det personligt, så vi kan sammenligne herlighederne....
For at indrømme dette, ville det jo kræve at de tilstod, at de på deres store lidenskab HiFi var blevet taget i røveren. Og det får du dem aldrig til at tilstå. De ved jo alt om HiFi... De har jo læst alle producenternes tekniske indlæg   
Hallo , hvem er det lige der er "frelst" 
Nææ nej... så er det bedre at tage skyklapperne på, og fralægge enhver form for kritisk sans. Man kunne jo støde på noget der kunne så tvivl om ens valg...
Hurtig. Nu er du mere end tæt på at vrøvle. Måske du har bildt dig selv ind at man køber kabler i dyre domme, uden at lytte kritisk, men her tager du totalt fejl. Jeg har endnu ikke mødt en eneste køber, til disse summer, der ikke er særdeles kritiske.... penge hænger jo ikke hvor som helst...
|
|
|
Men jeg vil da gerne medgi` at vi taler om horrible summer for enkelte kabler. Husk blot på at det ikke alene er NO der har dyre kabler. Faktisk overgår fx. Tara Labs - MIT - Transparant med flere længder, når vi taler om astronomiske priser på kabler. Som jeg husker det, ligger MIT´s reference-kable på 400.000 danske kroner.... Så mit Valle er sq billigt 
|
|
|
ORACLE V1.1 er MITs reference kabel. Nyprisen I US er omkring $15000 for højttalerkablet. $4500 for 1m signalkabel. Hvad prisen er i DK, ved jeg ikke. Det er da muligt at importøren lægger 300000 kr. oveni.
|
|
|
MIT`s dyreste højttaler-kabel ligger langt over hvad der ovenstående foreslåes... Men som en opfølgning på dyre kabler kan man jo fornøje sig med nedenstående prisliste:

|
|
|
Jeg ville satme' blive sur, hvis jeg købte 2 stk. 6m. højttalerkabel, til 904.000,- og fik en ekstraregning på bananstik. Hold fast hvor er de dumme.
Fin liste Gl.Jas.
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Heimdall skiftevis Frey på setupet de sidste dage, og jeg er ligeledes imponeret af Heimdall. Yderst homogent, transperant, stor dynamisk formåen, ja ganske enkelt et godt kabel..
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
At NASA har valgt Nordost-lignende kabler i deres "rumskibe" skyldes kablernes höje ledehastighed, også i mekanisk ustabile miljöer. Det ryster jo et del i en sådant "rumskib", ikk?
Flyindustrien bruger også deres kabler. Her er det vist på grund af deres ringe vägt og sikkert også af ovennävnte grund!
Hifi-kabler er först kommet til senere. (Her taler jeg ikke om Nordost alene, men corporationen)
Note: Valhalla-maskinen laver kun 8 meter kabel pr time og maskinen er ikke lavet af puh-bad. Og så koster tingene altså et eller andet!
Priserne i Danmark ligger i den höje ende og det gör alle priser i dette sikkerhedssele-samfund!
F.eks har vi klodens höjeste moms. Told, skat og allehånde afgifter ikke at forglemme!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|