Forfatter |
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Nu har jeg så haft æren af at lytte til Tims nye legetøj, så jeg vil lige starte med at sige tak for et par hyggelige timer.
For mig var det jo ren nostalgi at lytte til Suite 3.5 igen, det er nu en dejlig højttaler 
Der var lidt for meget bulderbas på nogle tidspunkter, men det kan være det hjælper hvis du flytter højttalerne lidt længere væk fra væggen. Det kan også være at "synderen" er H/K forstærkeren, jeg har aldrig hørt Signature før, så det er svært at vurdere for mig. Når det gælder bassen mindede lyden en del om den lyd jeg havde, da jeg havde en Musical Fidelity P270 spændt for 3.5 erne - masser af bass! Til noget musik er det fint nok, men til andet bliver det for meget, til gengæld er det rigtig godt til film 
Det kan være vi skal prøve at spænde en Parasound foran istedet 
Jeg var forøvrigt overrasket over hvor godt det fungerede med baghøjttalerne så tæt på lyttepositionen. Jeg er ikke i tvivl om, at det ville være endnu bedre med større afstand, men jeg tør da godt anbefale Suite baghøjttalerne til folk der har brug for at hænge dem på bagvæggen lige op af sofaen.
|
|
|
Jups. Et par hyggelige timer, med lidt spinkel feljfinding .
Og som du så rigtigt siger, oplevede jeg også lidt for meget bas. Om en simpel fremrykning er nok, må blive testet i aften. Ellers vil jeg prøve at ligge lidt tæppe under 3.5'erne. Tidligere oplevede jeg den ikke så markant, så muligvis er det Signature'n der er glad for bas. Så igen som du siger, er det måske et forsøg værd, en dag at smide Parasound foran dem 
Vil også sige, at efter der blev leget med indstillingerne har baghøjttalerne aldrig lydt bedre og det er altid rart at få bekræftet at ens subwoofer virker som den skal. Er ret sikker på underboen fik et chok under starten på Master and Commander  Jeg gjorde ihvertfald.
Phil Collins skiven er allerede tilføjet ønskelisten til jul. En helt fantastisk skive!!!
Næste skridt bliver så, et smut til Gentofte for at høre på nogle Royd'er m.v. Er spændt på at høre de kasser.. Overvejer endda at medbringe den bedre ½del, da det er nemmere at overbevise hende, når / hvis hun selv kan høre den positive forskel Nu får vi se..
Men mange tak for hjælpen og de hyggelige timer.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er begge velkomne 
Lyden af Royd'erne er markant anderledes end Suite så det er jo ikke sikkert I synes det er bedre, men vi må se. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
I er begge velkomne 
Lyden af Royd'erne er markant anderledes end Suite så det er jo ikke sikkert I synes det er bedre, men vi må se.
|
|
|
jeg har lige luftet tilbuddet for damen. Og det tegner til at blive et solovisit.. Hun deler jo ikke helt samme interesse .. Men så må vi finde en dag, turen skal gå til Gentofte..
Sjovt nok er jeg nu gået igang med at lede efter mulige erstatninger til Suite 3.5'erne.. For ingen tvivl om, jeg pt. har mere bas end jeg selv har behov for..
Så forslag til mulige erstatninger modtages gerne...
Stuen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer jo an på hvor meget du vil bruge?
Måske du skulle en tur omkring et sæt Dali Diva, som så mange andre herinde? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Kommer jo an på hvor meget du vil bruge?
Måske du skulle en tur omkring et sæt Dali Diva, som så mange andre herinde?
|
|
|
Tjaah. Altså budgettet er nok lidt relativt. For kommer det helt rette tilbud kan sådanne et budget jo altid overskrides. Men vil regne med ca. 20.000,- til 2 fronthøjttalere.. De 20.000 værende et max.
Stuen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tim
Dejligt at du har fået det hele til at køre og det glæder mig
Til 20K er mulighederne rigtig mange, og med et brugtkøb så har du virkelig mulighed for at finde en rigtig god højttaler.
Der er ikke andet for at du/i må ud og lytte til det du finder spændende. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja i den prisklasse burde man jo nok kunne finde noget spændende.
Er forøvrigt ikke sikker på at Diva er så godt et forslag alligevel, de er efter hvad jeg har hørt, meget kritiske når det kommer til placering og du har jo ikke så mange muligheder for at flytte dem rundt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mulighederne er mange. På lørdag skal jeg ud og lytte på et sæt Eben Acoustics X3. Er super spændt på, at høre hvordan et sæt højttalere i det prisleje lyder. Jeg forventer selvfølgelig nogle fantastiske toner 
Tror jeg vil savne de helt dybe toner, hvis jeg overgik til sådanne.
Stuen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende! Har aldrig selv hørt Eben men det lader til at være nogle højttalere man enten elsker eller hader! Det virker ikke som om der er nogen gylden middelvej  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Spændende! Har aldrig selv hørt Eben men det lader til at være nogle højttalere man enten elsker eller hader! Det virker ikke som om der er nogen gylden middelvej  |
|
|
Netop.. Jeg har heller aldrig hørt dem. Så er meget spændt på at få dem hørt imorgen.. Om de så havner i stuen og hvornår vil i så fald være et næste skridt. 
Stuen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Billeder kommer på et tidspunkt  |
|
|
Det glæder jeg mig til at se. Signature-grejet er rigtig flot og spiller forøvrigt super godt IMO. Jeg har haft næsten alt grejet i den serie og perlerne er efter min mening 1.0 og 1.3. De er lige gode i surround som stereo og jeg har faktisk selv lige købt en 1.0 igen til mit surround.
1.0'eren har verdens grimmeste fjernbetjening, men den er hammer smart ift. at den har 7.1 in/out analogt. Det gør, at når der kommer nye formater såsom BlueRay, så skal du blot købe en afspiller med indbygget dekoder. Eneste ulempe er, at du kun får surround fra én kilde, men det er nok til mig (DVD). Alternativt skal man købe en processor som din.
Tillykke med det nye grej 
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Batemandk skrev:
Billeder kommer på et tidspunkt  |
|
|
Det glæder jeg mig til at se. Signature-grejet er rigtig flot og spiller forøvrigt super godt IMO. Jeg har haft næsten alt grejet i den serie og perlerne er efter min mening 1.0 og 1.3. De er lige gode i surround som stereo og jeg har faktisk selv lige købt en 1.0 igen til mit surround.
1.0'eren har verdens grimmeste fjernbetjening, men den er hammer smart ift. at den har 7.1 in/out analogt. Det gør, at når der kommer nye formater såsom BlueRay, så skal du blot købe en afspiller med indbygget dekoder. Eneste ulempe er, at du kun får surround fra én kilde, men det er nok til mig (DVD). Alternativt skal man købe en processor som din.
Tillykke med det nye grej 
|
|
|
Ja jeg må hellere få smidt nogle friske billeder op 
Jeg er glad for, at høre at jeg ikke er den eneste der syntes at 1.0'erens fjernbetjening er noget af de grimmeste nogensinde..   Og ja. Det er lækkert med 7.1 in / out. Eneste ulempe er den ekstra regning man automatisk får i signalkabler . __________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som lovet kommer her lidt friske billeder.
Jeg havde tidligere beskrevet mit pladsproblem med det gamle rack. Derfor måtte der komme noget nyt ind. Dette er dog kun en lappeløsning til det rette viser sig. Nedenfor ses mit gamle dilemma.

Her et af det herlige makkerpar 

Her et med verdens mest nysgerrige hund. 

Samlet overblik. Det midterste ben er min egen tilføjelse. Efter at alle enhederne var sat på plads var der en forskel i frihøjde på ca. 4 cm. Jeg tror ikke racket havde holdt mange dage uden støtte i midten. Der er et ektra ben inde i midten bag det på billedet.

Et fra siden.

Overbliksbillede.

Her et super close-up af nogle af alle de pokkers kabler man pludselig skal bruge.

Til sidst et fra Sweetspot..
Indtil det rette møbel blir fundet, er der ikke de store forandringer på programmet. Dog med undtagen af nogle andre fronthøjttalere. Som tidligere skrevet, skal der imorgen ud og lyttes på et sæt Eben X3
Det var vidst det for denne gang. 
Stuen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Eneste ulempe er den ekstra regning man automatisk får i signalkabler . |
|
|
Her er et tip, som måske kan opveje ulempen; Hvis du godt vil benytte én afspiller til både DVD og CD, så køber du en afspiller men dekoder og fører signalet via alle de analoge kabler. Herefter køber du en god ekstern D/A konverter og forbinder den til afspilleren via digitalt kabel. Dermed har du gode løsninger til begge gengivelser fra én afspiller.
Batemandk skrev:
Som lovet kommer her lidt friske billeder. |
|
|
Godt ser det ud 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Batemandk skrev:
|
|
Her er et tip, som måske kan opveje ulempen; Hvis du godt vil benytte én afspiller til både DVD og CD, så køber du en afspiller men dekoder og fører signalet via alle de analoge kabler. Herefter køber du en god ekstern D/A konverter og forbinder den til afspilleren via digitalt kabel. Dermed har du gode løsninger til begge gengivelser fra én afspiller.
|
|
|
Det bliver da til det samme antal kabler som han bruger i dag!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
L.B. skrev:
Batemandk skrev:
|
|
|
|
|
Det bliver da til det samme antal kabler som han bruger i dag! 
|
|
|
.. Jeg stod af midt i LB's forklaring.. det blev en tand for indviklet .. Fik igår set et par films. Der er nu ikke noget så rart, som når man sidder i en film og småsmiler pga. de effekter man mærker fra filmen 
Stuen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Fik igår set et par films. Der er nu ikke noget så rart, som når man sidder i en film og småsmiler pga. de effekter man mærker fra filmen 
Mvh Tim
|
|
|
Næ det har du helt ret i, det er i de situationer man ved at det har været pengene værd 
Fik du lyttet til Eben i denne weekend? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor sælger du nu dit udstyr, lige når det er man har ekstra nytte af det, - kulden er jo ved at komme. Så kunne du have sparet lidt fyrings penge.  Hvad skal ind i stuen nu? Reciever fra H/K? Du skifter jo udstyr som os almindelige mennesker skifter underbukser.  __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Næ det har du helt ret i, det er i de situationer man ved at det har været pengene værd 
Fik du lyttet til Eben i denne weekend?
[/QUOTE]
jups. Fik skam lyttet til lidt Eben. Må sige de spiller godt. Må endda siger de spiler super godt. Til trods for de var spændt foran en bette Marantz sr5600. Lyden var noget strammere og mere kontant end suiterne herhjemme. Men indtil videre er sælger og jeg ikke enige om prisen. Så må se hvad der sker på den konto.
Men godt. Det spiller de 
Stuen
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Hvorfor sælger du nu dit udstyr, lige når det er man har ekstra nytte af det, - kulden er jo ved at komme. Så kunne du have sparet lidt fyrings penge. 
Hvad skal ind i stuen nu? Reciever fra H/K?
Du skifter jo udstyr som os almindelige mennesker skifter underbukser. |
|
|
Jeg ved det Jeg er faktisk selv ved at være træt af det. Men hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg det er lidt for omstændigt med alle de store kasser. Ingen tvivl om, det spiller super. Men jeg er nu stadig stor tilhænger af en samlet maskine. Idag skal der tændes for minimum 5 maskiner hvis der skal ses en film, og der skal være lyd .. Ved også at der er mange der ville / vil foretrække dette. Men jeg er nu mest til enkle. ( og så fylder en enkel kasse heller ikke mere end en 4-del.
hvad det bliver tror jeg, jeg vil hemmeligholde, til jeg ved om jeg overhovedet kan få det for mit grej jeg vil have.
Stuen
|
Til top |
|
|