| Forfatter |
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
Nu er mailen sendt afsted, så håber jeg at de også vil svarer, selvom det muligvis ikke er noget sjovt emne for dem at snakke om . |
|
|
Jeg gælder mig meget til at høre udfaldet, hvis de altså ikke bare ignorer mailen - som mange firmaer vil gøre. Men lad os nu se, det kan jo være de har et fornuftigt svar og det hele viser sig af være en misforståelse . __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man kan forstå KT-Radio osv. er helt uden betydning.
Kunstige førpriser er ulovlige!
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Kunstige førpriser er ulovlige! |
|
|
Jo, men... Er det ikke mere sådan at KT nu har sat prisen op, og så giver de 20% rabat i de to uger? Står der højt og tydeligt at førpris var 5.000 og pris nu 4.000, eller står der salgspris 5.000 -20% rabat? Jeg har ikke selv set det annoncen.
For i øvrigt letter det forståelsen hvis du citerer det du svarer på 
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Kunstige førpriser er ulovlige!
|
|
|
100% enig - Hvis de taber på varen, bør de lade være med at reklamere med de giver 20%! Det er jeg som forbruger ligeglad med. De burde som minimum blot skrive, at denne vare ikke er med i kampagnen eller lign.
Hvis jeg får svar, så poster jeg lige mailen herinde....så har folk lidt nemmere ved at følge med, så jeg ikke poster noget "halvt".
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Scherer skrev:
Kunstige førpriser er ulovlige! |
|
|
Jo, men... Er det ikke mere sådan at KT nu har sat prisen op, og så
giver de 20% rabat i de to uger? Står der højt og tydeligt at førpris
var 5.000 og pris nu 4.000, eller står der salgspris 5.000 -20% rabat?
Jeg har ikke selv set det annoncen.
For i øvrigt letter det forståelsen hvis du citerer det du svarer på  |
|
|
Hej Kim,
Jeg kommenterede egentlig flere indlæg og jeg kan kun finde ud af at citere 1 af gangen
Såfremt KT har benyttet sig af den finte som du nævner, altså sælge
f.eks. til 4.000,- i uge 1 for derefter at prissætte varen til 5.000,-
i uge 2 og så køre med 20% rabat så er det ulovligt.
Sagen er den at du bevidst vildleder kunden til at tro der er en reel besparelse, hvilket der ikke er, og det er ulovligt.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Kim Petersen skrev:
|
|
Jeg kommenterede egentlig flere indlæg og jeg kan kun finde ud af at citere 1 af gangen  |
|
|
Ahh - ok 
Scherer skrev:
Såfremt KT har benyttet sig af den finte som du nævner, altså sælge f.eks. til 4.000,- i uge 1 for derefter at prissætte varen til 5.000,- i uge 2 og så køre med 20% rabat så er det ulovligt.
Sagen er den at du bevidst vildleder kunden til at tro der er en reel besparelse, hvilket der ikke er, og det er ulovligt. |
|
|
Dvs. hvis de er rigtig smarte, så hæver de prisen til f.eks. 4900, så er der stadig sparet noget ved 20% ift. almindelig pris 
Men er det også ulovligt hvis der reelt er tale om en prisstigning, og at det tilfældigvis bare falder sammen? Hvis prisen stadig er 5000 efter de to uger med rabat, er det så i orden?
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Scherer skrev:
Kim Petersen skrev:
|
|
Jeg kommenterede egentlig flere indlæg og jeg kan kun finde ud af at citere 1 af gangen  |
|
|
Ahh - ok 
Scherer skrev:
Såfremt KT har benyttet sig af den finte som du nævner, altså sælge
f.eks. til 4.000,- i uge 1 for derefter at prissætte varen til 5.000,-
i uge 2 og så køre med 20% rabat så er det ulovligt.
Sagen er
den at du bevidst vildleder kunden til at tro der er en reel
besparelse, hvilket der ikke er, og det er ulovligt. |
|
|
Dvs. hvis de er rigtig smarte, så hæver de prisen til f.eks. 4900, så er der stadig sparet noget ved 20% ift. almindelig pris 
Men er det også ulovligt hvis der reelt er tale om en prisstigning,
og at det tilfældigvis bare falder sammen? Hvis prisen stadig er 5000
efter de to uger med rabat, er det så i orden? |
|
|
Den kan jeg ikke lige gennemskue.
Under alle omstændigheder tror jeg de ville få en påtale fra
Forbrugerombudsmanden da der under alle omstændigheder er noget lummert
ved den prisstigning.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke at hænge uforskyldte ud, så skal der gøres opmærksom på, at tråden gælder KT-radio i Kjøvenhavn. IKKE KT-radio i Odense! (Nå det vidste I godt alle sammen!) 
http://www.ktradio.dk/
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået svar fra ktradio.dk i dag, men er blevet fortalt, at man skal have 2. parts godkendelse for at dele denne viden. Jeg ønsker helst ikke at komme i klemme rent juridisk, så det ender med at det er mig der sidder i saksen. Ganske kort kort(tror nok det går, da dette er generelt info), skulle tilbudet til de. 4000kr være stoppet d. 3/5-2006(jeg kan desværre ikke bevise andet), men han kan dog godt forstå min situation. Der er vidst ikke så meget at gøre, men ret rart at de i det mindste svarede og egentlig kom med et hæderligt svar, selvom jeg nu stadig ikke synes det er godt nok, med de såkaldte 20%-rabat.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
|
Jeg har fået svar fra ktradio.dk i dag, men er blevet fortalt, at man skal have 2. parts godkendelse for at dele denne viden. Jeg ønsker helst ikke at komme i klemme rent juridisk, så det ender med at det er mig der sidder i saksen. Ganske kort kort(tror nok det går, da dette er generelt info), skulle tilbudet til de. 4000kr være stoppet d. 3/5-2006(jeg kan desværre ikke bevise andet), men han kan dog godt forstå min situation. Der er vidst ikke så meget at gøre, men ret rart at de i det mindste svarede og egentlig kom med et hæderligt svar, selvom jeg nu stadig ikke synes det er godt nok, med de såkaldte 20%-rabat.
|
|
|
Jeg tror ikke du kan blive hængt op på, at poste en uskyldig mail i et forum. Men der må være noget galt, hvis de ikke vil have du gør det.
Hvis du sender den til mig i en PB, tør jeg godt vise den i forum.
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke ktradio.dk, der fortalte at man skal have 2. parts godkendelse, men Administrator, selvom han ikke havde noget i mod det personligt....blot en venlig hint om, hvad ktradio.dk _muligvis_ kunne indberette mig om.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
|
Det er ikke ktradio.dk, der fortalte at man skal have 2. parts godkendelse, men Administrator, selvom han ikke havde noget i mod det personligt....blot en venlig hint om, hvad ktradio.dk _muligvis_ kunne indberette mig om.
|
|
|
Okay, jeg troede det var KT der havde truet dig, hvis du viste brevet til andre.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
men omvendt, må det vel være generelt info til kunderne der er tale om, so here goes....så må ktradio.dk brokke sig, hvis de finder det stødende! .
Hej kt-radio.dk
Jeg har gennem de seneste par uger gået og holdt øje med, Harman/kardon avr 235 på jeres hjemmeside, som stod til 4000kr. Jeg opdager nu, at i har på 20% på alle varer og tænker – kanon nu falder den i pris og så slår jeg til. Til min forbavselse kan jeg se i forbindelse med jeres såkaldt jubilæumsrabat, har sat prisen op til 4999.95.kr dvs. når man tager 20 % rabat er man tilbage ved de 4000 kr. Det kan da virkelig ikke være rigtigt at det er måden i driver forretning på, altså får det til at se ud som om at nogen er på tilbud? Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig og jeres andre varer, da det er harman/kardon avr 235 jeg specifikt har holdt øje med. Jeg går lidt og håber det blot er en fejl fra jeres side, eller hvordan hænger tingene sammen?
Venlig Hilsen
Stefan Stente Nielsen
Svar:
Hej Stefan.
Tilbudet på Harman Kardon AVR-235 til 4000,- kr. var baseret på et større indkøb af denne forstærker til butikken.
Dvs. at KT-Radio indkøbte et stort parti af disse forstærkere og fik dem dermed til en bedre pris.
Tilbuddet udløb d. 3/5-2006 da vi desværre ikke havde flere 235’ere fra dette parti på lager.
Da 235 forstærkeren er på vej ud, er det desværre ikke interessant for os at investere i et nyt stort parti og vi så
os derfor, nødsaget til at sætte prisen op.
Jeg forstår godt din forvirring omkring vores fødselsdags tilbud og jeg vil gerne have lov at tilbyde dig en AVR-235 til
3800,-.
Jeg håber mit tilbud vil friste dig lidt og at du har forståelse for situationen.
De bedste fødselsdags hilsener.
Kenneth KT-Radio.
Det var så mailen, så kan folk selv bedømme.
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
lugter lidt af mafia .... hvis du spør mig..
__________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sparer stadig 200kr ift. den pris du så først, så hvis det virkelig er dne du vil have, så køv' den da !
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
men omvendt, må det vel være generelt info til kunderne der er tale om, so here goes....så må ktradio.dk brokke sig, hvis de finder det stødende! .
Hej kt-radio.dk
Jeg har gennem de seneste par uger gået og holdt øje med, Harman/kardon avr 235 på jeres hjemmeside, som stod til 4000kr. Jeg opdager nu, at i har på 20% på alle varer og tænker – kanon nu falder den i pris og så slår jeg til. Til min forbavselse kan jeg se i forbindelse med jeres såkaldt jubilæumsrabat, har sat prisen op til 4999.95.kr dvs. når man tager 20 % rabat er man tilbage ved de 4000 kr. Det kan da virkelig ikke være rigtigt at det er måden i driver forretning på, altså får det til at se ud som om at nogen er på tilbud? Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig og jeres andre varer, da det er harman/kardon avr 235 jeg specifikt har holdt øje med. Jeg går lidt og håber det blot er en fejl fra jeres side, eller hvordan hænger tingene sammen?
Venlig Hilsen
Stefan Stente Nielsen
Svar:
Hej Stefan.
Tilbudet på Harman Kardon AVR-235 til 4000,- kr. var baseret på et større indkøb af denne forstærker til butikken.
Dvs. at KT-Radio indkøbte et stort parti af disse forstærkere og fik dem dermed til en bedre pris.
Tilbuddet udløb d. 3/5-2006 da vi desværre ikke havde flere 235’ere fra dette parti på lager.
Da 235 forstærkeren er på vej ud, er det desværre ikke interessant for os at investere i et nyt stort parti og vi så
os derfor, nødsaget til at sætte prisen op.
Jeg forstår godt din forvirring omkring vores fødselsdags tilbud og jeg vil gerne have lov at tilbyde dig en AVR-235 til
3800,-.
Jeg håber mit tilbud vil friste dig lidt og at du har forståelse for situationen.
De bedste fødselsdags hilsener.
Kenneth KT-Radio.
Det var så mailen, så kan folk selv bedømme.
|
|
|
Må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du hidser dig sådan op over sådan en lille ting. Du må bare betale hvad tingene koster og han giver jo faktisk et godt tilbud på den forstærker du gerne vil have.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du hidser dig sådan op over sådan en lille ting. Du må bare betale hvad tingene koster og han giver jo faktisk et godt tilbud på den forstærker du gerne vil have. [/QUOTE]
Hov Hov, det var KT radio der reklamerede med 20% jubilæumsrabat, så kan det være underordnet, om det kan betale sig for dem at investere i et nyt parti. De burde give 20% rabat som lovet. 200 kr. er ikke 20%.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find en anden biks og betal gladeligt en lille merpris, så kan de lære det!
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
gROoxY skrev:
| Må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du hidser dig sådan op over sådan en lille ting. |
|
|
Muligvis fordi KT-Radio handler i strid med loven!  __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Da 235 forstærkeren er på vej ud, er det desværre ikke interessant for os at investere i et nyt stort parti og vi så os derfor, nødsaget til at sætte prisen op. |
|
|
Det er da den omvendte verden, en forstærker der er på vej ud, skal pludselig prissættes højere.
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |