Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 10:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vejledning i brug af Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg overvejer kraftigt at investere i sådan en Squeezebox, men jeg savner en "back-to-basics" forklaring omkring helt alm brug af den. Jeg synes meget af den information man kan finde rundt omkring, henvender sig til de lidt mere nørdede/hardcore brugere.

Nogen der kan ridse grundelementerne op for mig? Kopiering/ripping af cd'er, format, opsætning, afspillere på computeren osv.

Jeg ville være meget taknemmelig.

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ingen der vil dele ud af lidt simple guldkorn?

bole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Jeg fandt alt hvad jeg skulle bruge her på siden: http://wiki.slimdevices.com/

Jeg har rippet alle mine cd'er med EAC til filformatet FLAC. EAC tager ca. 1/2 time at downloade og sætte op, hvis du følger denne guide: http://users.pandora.be/satcp/eac-qs-en.htm

EAC er rimelig teknisk, hvis du vil sætte dig ind i programet, men jeg valgte bare at følge guiden og så bruge det - ikke prøve at forstå det ;-) Når alt er sat op: Start EAC, sæt en cd i drevet, markér alle numre, tryk Shift+F5 --> Enter. Så klarer EAC selv resten og spytter cd'en ud efter kopiering.

Jeg har nu ripped 234 albums og de fylder ~70GB

Til top Vis bole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bole

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hej bole

Jeg har også kigget en del på http://wiki.slimdevices.com/ , men jeg synes ikke rigtig at det hjælper mig. Synes den henvender sig meget til entusiaster og erfarne it brugere.

Jeg er interesseret i at beholde min Windows Media Player som ripper og afspiller. Kan jeg det? Havde tænkt på MP3 i 320 k/bits, - det må da være en ok kvalitet?

Er Slimserver bare et program som kører i baggrunden på computeren, hvor man har indstillingerne på sin Squeezebox?

bole
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Du kan godt bruge Window Media Player, men den optimale lydkvalitet får du med f.eks. EAC og det er, som sagt, ikke spor svært at sætte op eller bruge.

Hvis du tager den tid, du bruger på at rippe i betragtning, så er den halve til hele times kedelig opsætning af EAC givet godt ud - du vil blive glad for at du rippede i CD-kvalitet i længden og du kan altid konvertere til et mere komprimeret format, men IKKE den anden vej!

Slimserver er bare et program, som kører i baggrunden. Dets interface er din browser - de samme albums og kunstnere, som du kan se på din computerskærm, kan du browse i via din Squeezebox. Det lyder måske indviklet, men det er det altså ikke, når du følger brugsanvisningen på din Squeezebox

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hvilket program bruger du så til at afspille disse EAC filer? Altså når du bare skal høre dem på/via computerens højtalere?

bole
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Puha det er godt nok sjældent at jeg gider det (dårligt lydkort), men jeg har dog downloaded http://www.vuplayer.com/vuplayer.php som klarer det fint.

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:
Hvilket program bruger du så til at afspille disse EAC filer? Altså når du bare skal høre dem på/via computerens højtalere?

Hej Kasper

Hvis du vil bruge Window Media Player, så syntes jeg du skal bruge WMA format som er et lossless/tabsfri format ligesom FLAC også er.

Hvis du vil høre din musik på computeren, der kan du bruge noget som hedder SoftSqueeze. Og fordelen ved det er, at du så også for mulighed for at synkronise musikken, så der spilles det samme musik på din computer og Squeezeboxen.

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes