| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
| Kan den ikke blive kodefri? |
|
|
Det er meget muligt at den kan blive det i fremtiden?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Et andet interessant spørgsmål er - hvordan lyder den som ren-audioafspiller?? |
|
|
Har desværre ikke haft tid til at prøve endnu - den sparsomme tid jeg har haft med maskinen er blevet brugt på film 
Har forresten lige set "Doom" - temmelig ringe film, men ganske udemærket billedet og sindssyg god lyd. DD+ er altså en markant forbedring!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ronin skrev:
| Et andet interessant spørgsmål er - hvordan lyder den som ren-audioafspiller?? |
|
|
Har desværre ikke haft tid til at prøve endnu - den sparsomme tid jeg har haft med maskinen er blevet brugt på film 
Har forresten lige set "Doom" - temmelig ringe film, men ganske udemærket billedet og sindssyg god lyd. DD+ er altså en markant forbedring!
|
|
|
Lyder herligt - hvordan er det generelle indtryk af billedet nu da du har brugt den i et stykke tid?? Er det i topklasse, eller er der levnet lidt til forbedringerne som du ser det lige nu? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh! hvor er det en spændende tråd!   ....vil lige følge med på sidelinjen
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
jdg1 skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
Lyder herligt - hvordan er det generelle indtryk af billedet nu da du har brugt den i et stykke tid?? Er det i topklasse, eller er der levnet lidt til forbedringerne som du ser det lige nu?
|
|
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg måske at billedet virker en smule udynamisk. Har nemlig siddet og undret mig lidt over at de film jeg har set har virket en lille smule "flade". Det har ikke noget med detaljeringen og roligt billede at gøre. Men savner en lille smule "knald" i lys i forhold til mørke. Læste et sted at den skulle have et problem med "Blacker Than black" og "Peak White". det svarer vel til en højttaler der ikke når helt så dybt og heller helt så højt (Frekevenser).
Synes også at ka huske at det kun skulle være et problem på HDMI udgangen. Jeg skulle måske teste Component udgangen. Hmmm.... Der er billedet selvføgelig en lille smule blødere. Hmmm... Kom nu med den opdatering Toshiba! Og fix for guds skyld dette problem!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er billedet når du sætter den direke til skærmen kontra at køre det gennem DVDO'en?
Det burde vel ikke være nødvendigt med en scaler, så ryger lidt af fidusen ved HD jo. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Ronin skrev:
jdg1 skrev:
Ronin skrev:
|
|
Har forresten lige set "Doom" - temmelig ringe film, men ganske
udemærket billedet og sindssyg god lyd. DD+ er altså en markant
forbedring!
|
|
|
Lyder herligt - hvordan er det generelle indtryk af billedet nu da
du har brugt den i et stykke tid?? Er det i topklasse, eller er der
levnet lidt til forbedringerne som du ser det lige nu?
|
|
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg måske at billedet virker
en smule udynamisk. Har nemlig siddet og undret mig lidt over at de
film jeg har set har virket en lille smule "flade". Det har ikke noget
med detaljeringen og roligt billede at gøre. Men savner en lille smule
"knald" i lys i forhold til mørke. Læste et sted at den skulle have et
problem med "Blacker Than black" og "Peak White". det svarer vel til en
højttaler der ikke når helt så dybt og heller helt så højt
(Frekevenser).
Synes også at ka huske at det kun skulle være et problem på HDMI
udgangen. Jeg skulle måske teste Component udgangen. Hmmm.... Der er
billedet selvføgelig en lille smule blødere. Hmmm... Kom nu med den
opdatering Toshiba! Og fix for guds skyld dette problem!
|
|
|
Hvilken skærm bruger du sammen med ?
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Hvordan er billedet når du sætter den direke til skærmen kontra at køre det gennem DVDO'en?
Det burde vel ikke være nødvendigt med en scaler, så ryger lidt af fidusen ved HD jo.
|
|
|
Desværre er dette noget rigtigt mange folk misforstår. Netop ved HD er en scaler, eller rettere sagt en videoprocessor, en rigtig nyttig ting.
For det første er den nødvendig for at foretage en scalering i ordentlig kvalitet (og den får man ikke med skærmens/projektorens indbyggede teknik).
For det andet er en scaler en forudsætning for at køre 1:1 pixelmapping.
Og endelig skal der foretages en de-interlacing (så længe signalet er interlaced) - og også her vil en scaler klare jobbet bedre end skærmens/projektorens indbyggede teknik.
Og ja der er synlig forskel mellem at køre afspilleren direkte til skærmen i forhold til at køre den gennem VP30'eren først.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
Ronin skrev:
jdg1 skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
Lyder herligt - hvordan er det generelle indtryk af billedet nu da du har brugt den i et stykke tid?? Er det i topklasse, eller er der levnet lidt til forbedringerne som du ser det lige nu?
|
|
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg måske at billedet virker en smule udynamisk. Har nemlig siddet og undret mig lidt over at de film jeg har set har virket en lille smule "flade". Det har ikke noget med detaljeringen og roligt billede at gøre. Men savner en lille smule "knald" i lys i forhold til mørke. Læste et sted at den skulle have et problem med "Blacker Than black" og "Peak White". det svarer vel til en højttaler der ikke når helt så dybt og heller helt så højt (Frekevenser).
Synes også at ka huske at det kun skulle være et problem på HDMI udgangen. Jeg skulle måske teste Component udgangen. Hmmm.... Der er billedet selvføgelig en lille smule blødere. Hmmm... Kom nu med den opdatering Toshiba! Og fix for guds skyld dette problem!
|
|
|
Er dit udstyr kalibreret, eller har du i det mindste foretaget justeringer med DVE eller. lignende?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
jdg1 skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er sådan en lidt sjov situation - billedet er klart noget af det bedste jeg har set, men på den anden side, så er der på avsforum enighed om, at billedkvaliteten på Swordfish, Training Day og Chronicles of Riddick ligger en del højere end de andre udgivelser. Jeg har endnu ikke modtaget disse tre film, men de er på vej med posten.
Derudover skal man huske på, hvor meget dvd formatet har udviklet sig i forhold til de første udgivelser. Det er ret vildt at tænke på, at man om et år eller to har udgivelser der har markant bedre billedkvalítet.
Og endelig så har min skærm jo "kun" en opløsning på 1366x768 - jeg tør slet ikke tænke på hvor godt billedet vil være på en native 1080p skærm/projektor.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har slettet en række indlæg fra tråden.
Hold venligst jeres fnidder væk fra forummet, og brug de private beskeder istedet.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra: Secrets Of Home Theater
Author: Kris Deering
Some other HD-A1 issues were found during the testing and in follow up testing include problems with color conversion. First off, HD DVD is mastered as 8 bit 4:2:0 YCbCr. The HDMI transmitter chip is doing a color space conversion to 4:4:4 YCbCr before sending out the data to the display or video processor. Using the HDMI output, the luma values are being clipped. Above white and below black information are missing from the image, so dynamic range is not preserved. On top of that, the player is using the wrong color space for HD material if HDMI is converted to DVI at any point. Instead of using the proper REC 709 spec that HD is mastered in, it is being converted to REC 601, which is for standard definition sources. So if your display has a DVI input and you are using an HDMI to DVI cable, the color space used is for SD material, not HD. If you go HDMI to HDMI, it does not have this problem. With standard DVDs, the color space stays correct at 480p. We are hoping that the majority of these issues (if not all) can be addressed with a software download, and will update the review if and when any of this is fixed.
Hmmm.... En mere der skriver om dette...
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lider komponent-udgangen af de problemer?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
| Lider komponent-udgangen af de problemer? |
|
|
Angiveligt ikke.
Jeg vil sige, at denne "bug" ikke er noget man lægger mærke til sådan uden videre - der skulle dog være en firmware opdatering på vej.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse film er nu på vej med posten

Man får jo helt HD-nittis.... 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende  , fortæl endelig, når de er kommet i hus  - specielt om de tre omtalte film, er ekstra gode i billedet i forhold til de andre du har. __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Spændende , fortæl endelig, når de er kommet i hus - specielt om de tre omtalte film, er ekstra gode i billedet i forhold til de andre du har. |
|
|
Jeg så Training Day forleden dag og det er en fantastisk billed-kvalitet - klart den bedste indtil videre 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den første firmware update ude: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=681416
Den nedbringer load-tiden en anelse (dog ikke meget), fixer "clipningen" af blacker-than-black" og "whiter-than-white" problemet. Endelig ser updaten ud til at have løst stort set alle problemer med hakkende og frysende afspilning! 
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er konge! Rart at vide at de ikke er gået i stå hos Toshiba! 
Har du installeret updaten?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
|
Ja, det er konge! Rart at vide at de ikke er gået i stå hos Toshiba! 
Har du installeret updaten?
|
|
|
Ja 
|
| Til top |
|
| |