Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Så er den her...endelig! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

D.J. skrev:
Spændende,  fortæl endelig, når de er kommet i hus - specielt om de tre omtalte film, er ekstra gode i billedet i forhold til de andre du har.

Jeg så Training Day forleden dag og det er en fantastisk billed-kvalitet - klart den bedste indtil videre  Til gengæld er det så verdens mest overvurderede film nogensinde; hvordan Washington fik en Oscar for den præstation .... (beklager OT, er ikke så glad for den film eller den skuespiller, uanset hvor godt billedet er )

En fed maskine du har fået dig der til gengæld

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Som sagt er afspilleren fra USA (110 volt), så jeg var nød til at anskaffe mig en transformer. Billedet snyder lidt, da det er en ordentlig "basse" og vejer ca. 1 kg.

Hvor har du købt transformeren og hvor mange watt er den på?
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Disse transformere fås hos stortset enhver elektronikforhandler.

F.eks.:

http://www.brinck.dk/stromf.asp
http://www.el-supply.dk/?Gid=435

Og et hav af andre...

EDIT: Det ligner den han har valgt er på 150 w

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:

F.eks.:

Og et hav af andre...

Hahah,.,. ja, det kunne godt se sådan ud.. Det har været en hård mandag, ok?

Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:
McAllan skrev:

F.eks.:

Og et hav af andre...

Hahah,.,. ja, det kunne godt se sådan ud.. Det har været en hård mandag, ok?

ja, den er på 150 watt. Husk nu at købe en der er stor nok!! Der er flere englændere på avforums, som har brændt deres afspiller af fordi de har købt transformere, der er alt for små!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

I så fald må det være fordi det er en autotransformer, dvs. udført med én vikling i kernen. En "rigtig" trafo med adskilte primære og sekundære viklinger laver ikke den slags numre, der er det kun trafoen der går i stykker ved for hård belastning.
En galvanisk adskildt trafo er dog vist lidt større for samme ydelsen end en autotransformer. Om det er en auto eller en rigtig kan man nemt tjekke med et alm. multimeter

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man finde en pålidelig forhandler af denne maskine (og HD titler) med lave priser der sender til DK??

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Hvor kan man finde en pålidelig forhandler af denne maskine (og HD titler) med lave priser der sender til DK??

http://www.dvdirect.net/

Det er en svensk forhandler - men det er ikke helt billigt.

Alternativt vil jeg foreslå, at du finder en pålidelig Ebay sælger - det er en del billigere.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

HD-DVD bliver efter planen så småt introduceret i Europa i løbet af septemper - måske bør man vente på en europæisk HD-DVD afspiller (som jo så også er klar til PAL DVD) som måske bliver udstyret med 1080 output m.m.?

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Webmonkey skrev:

HD-DVD bliver efter planen så småt introduceret i Europa i løbet af septemper - måske bør man vente på en europæisk HD-DVD afspiller (som jo så også er klar til PAL DVD) som måske bliver udstyret med 1080 output m.m.?

September?

Jeg er godt nok lidt ude af "the loop" i øjeblikket, men var planen ikke ca. til jul?

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Agent Cooper skrev:

Webmonkey skrev:

September?

Jeg er godt nok lidt ude af "the loop" i øjeblikket, men var planen ikke ca. til jul?

De europæiske HD-DVD afspillere præsenteres ifølge Toshiba til IFA messen i Berlin i september. Hvornår de så er på gaden er et åbent spørgsmål. Men ifølge Toshiba selv starter Europa ud med 2. generations-afspillere, så man kan vel godt sige at den forsinkede Europa-launch er til vores fordel. Jeg forventer ihvertilfalde 1080p output, færre bugs  og måske også HDMI 1.3. 

Læs mere her: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=367701

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

The chronicles of riddick er jo ikke god?

Nosferatu

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Webmonkey skrev:

Så er det lige hvad en EU maskine koster - vi plejer jo, at blive flået mere end Amerikanerne - og vil sådan en maskine kunne afspille Amerikanske plader? Har mine tvivl...

Man bør også tænke på, hvor lang tid der går, før det europæiske marked kommer igang med et ordentligt udbud af titler......

1080p har jeg heller ikke brug for - min projektor kan fint klare både 720p og 1080i native, men 1080p er at presse den for meget....

Tilbage is 1997 var jeg tæt ved at købe en Amerikansk Toshiba DVD afspiller (model 3600????) fra Pro Shop med trafo - men valgte istedet en Panasonic A100 da det kom frem at den med lethed kunne knækkes.

På det tidspunkt var den eneste danske DVD titel Evita fra Scanbox... og mage til elendig DVD skal man lede længe efte... stereo lyd, single layer. non-anamorph... til en pris på 279kr.....

Der gik over 2 år før jeg købte den første region 2 titel og på det tidspunk havde jeg allerede ove 100 region 1 titler - havde dog måtte have afspilleren til service hos Proshop da nogle region 1 titler fra Disney ikke ville lade sig afspille hvis maskinen var sat til region 0.

Hvis jeg kunne gå tilbage til 1997, så ville jeg klart have købt den amerikanske Toshiba istedet - det ville have været billige og maskinen var af langt højere kvalitet end Panasonic A100eren.....

Fik jeg nævnt at de amerikanske DVD titler var både billigere, bedre på billede og lyd siden, samt med mere xtra end de danske/europæiske? :-)

Så, jeg har faktisk intet imod at købe en amerikansk HD afspiller - bare jeg kan få den til at virke med en HDMI-RGBHV dims med HDCP strip til min Barco...

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Webmonkey skrev:

http://www.dvdirect.net/

Det er en svensk forhandler - men det er ikke helt billigt.

Alternativt vil jeg foreslå, at du finder en pålidelig Ebay sælger - det er en del billigere.

Hmm de fleste pålidelige E-bay sælgere sælger til 500$ + levering... hvis man så også skal af med fragt, told, moms og gebyr - så bliver forskellen mindre..

Nogen der kan fortælle om de Svenskere står inde for garantien og service??????????????

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hmm... http://www.crtprojectors.co.uk/dvd_players.htm sælger, men til ca. 6000kr + fragt til DK - men så behøver man ikke at bekymre sig om told og voms.... lagervare....

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Agent Cooper skrev:

Webmonkey skrev:

Så er det lige hvad en EU maskine koster - vi plejer jo, at blive flået mere end Amerikanerne - og vil sådan en maskine kunne afspille Amerikanske plader? Har mine tvivl...

Man bør også tænke på, hvor lang tid der går, før det europæiske marked kommer igang med et ordentligt udbud af titler......

1080p har jeg heller ikke brug for - min projektor kan fint klare både 720p og 1080i native, men 1080p er at presse den for meget....

Tilbage is 1997 var jeg tæt ved at købe en Amerikansk Toshiba DVD afspiller (model 3600????) fra Pro Shop med trafo - men valgte istedet en Panasonic A100 da det kom frem at den med lethed kunne knækkes.

På det tidspunkt var den eneste danske DVD titel Evita fra Scanbox... og mage til elendig DVD skal man lede længe efte... stereo lyd, single layer. non-anamorph... til en pris på 279kr.....

Der gik over 2 år før jeg købte den første region 2 titel og på det tidspunk havde jeg allerede ove 100 region 1 titler - havde dog måtte have afspilleren til service hos Proshop da nogle region 1 titler fra Disney ikke ville lade sig afspille hvis maskinen var sat til region 0.

Hvis jeg kunne gå tilbage til 1997, så ville jeg klart have købt den amerikanske Toshiba istedet - det ville have været billige og maskinen var af langt højere kvalitet end Panasonic A100eren.....

Fik jeg nævnt at de amerikanske DVD titler var både billigere, bedre på billede og lyd siden, samt med mere xtra end de danske/europæiske? :-)

Så, jeg har faktisk intet imod at købe en amerikansk HD afspiller - bare jeg kan få den til at virke med en HDMI-RGBHV dims med HDCP strip til min Barco...

På avsforum har Amir fra Microsoft bekræftet, at Toshibas kommende europæiske HD-DVD afspiller godt kan afspille US HD-DVD (dvs 1080p24), eftersom der mindst er én europæisk filmudbyder som vil lancere film i 1080p24.

Hvis Toshiba og filmselskaberne på et senere tidspunkt beslutter sig for at indføre regionskoder på HD-DVD-delen (med tilbagevirkende kraft for afspillerne via firmwire update), så kan europærerne med US HD-DVD afspillere få et problem. Toshiba vil formentligt gerne undgå regionskodning, men mon ikke filmselskaberne får deres vilje når introduktionsperioden er overstået? Det samme gør sig selvfølgeligt gældende for Blu-ray.

Hvad angår DVD'ens introduktion, så købte jeg også ProShop's Panasonics regionsfri maskine i 1998 og den virkede upåklageligt i de par år jeg havde den, før jeg opgraderede til Sony DVP7700. At de første R2 udgivelser så ud af H... til kan ikke overraske - det gjorde de første R1 discs faktisk også. Idag er der adskillige R2 udgivelser som er teknisk flottere end deres R1 modpart. Lynch's Lost Highway 2-disc udkom forleden eksklusivt for R2 og den ligner nærmest HD i forhold til R1 udgavens VHS-agtige billedside - og har et suverænt DTS spor.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes