Emne: Netkablers positive virkning ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jov sagtens, tykkelsen kan du dog se i den første test, den med de blå. Stikket er et standard EDB 10A, du ved dem med skrå pins. Du får dog først et billede i morgen, skal lige se lidt fussball
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja, der var faktisk et af et hun stik...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke løsninger er der for at tilkoble schoku stik til dansk jord? nu prøver jeg jo med en stikdåse og snart med konverteringsstik, men det er vel ikke optimalt? når je kigger på han stikket er der et hul der hvor dansk jord sidder, er det ikke muligt at få en udgave med en pind monteret? - jeg er helt grøn her så jeg spørger sikkert dumt, men det har nu ikke stoppet mig før
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er ikke lovligt at lave en pind der passer med schuko til dansk stik! Men det er meget nemt.
Jeg bruger selv en 5 mm kobberstang filet til så den passer. Det virker glimrende. Ellers er en stikdåse med schuko en løsning. De kan let skaffes i Tyskland. Vær ganske rolig. Huset brænder ikke af, fordi man sætter er tysk kontakt op. HMS, Furutech m.fl laver flere modeller.
mvh
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige at jeg selv har været mega skeptikker over for netkabler...
1) Det er NET! strøm / spænding... 230V / 50Hz. leveret ind i en strømforsyning (traffo og lytter mm.) og er ikke i DIREKTE berøring med den signalførende del.. altså selve musiksignalet og dette er ganske adskildt..
2) Det har "rejst" mange mange kliometer gennem alskens "skod" kabler og transformer og rele stationer mm. og gennem alm. instalations kanel (adskillige meter) inde i huset.. for ikke at tale om gennem nogle sikringer mm.)
3) Skal der være nogen effekt så skulle det være et aktivt indgreb overfor strømmen for at rense og holde ind strålet støj væk.. altså netfiltre!... for net strøm ER forurenet af støj på nettet forårsaget af andre apperater og maskineri undervejs, samt ind strålet atsmosfærisk støj mm.
Så all logik siger at en enkelt meter til sidst ingen effekt kan have!... (lige bortset fra den en ferit ring / muffe eller RF stopper kan give og eller hvis kablet er indsvøbt i sådant materiale..?)
MEN! egne erfaringer har klart og tydeligt vist at DET ER HØRBAR FORSKELLE PÅ NETKABLER! også kabler UDEN! RF stoppere eller lignende tiltag...
Sommetider og steder samt med noget udstyr kan der være store forskelle og i andre tilfælde mindre forskelle samt enkelte tilfælde ingen forskelle/effekt.
Jeg har kikket nærmere på en eller flere mulige årsager til dette, og det har jeg jo klargjort andet steds her i tråden mm. disse mulige årsager virker faktisk ved nærmere eftertanke ganske logiske og som en god ( nok nogle af de eneste logiske forklaringer der reelt er og logiske / videnskablige forklaringer er der på ALT! uden undtagelse, der er kun et spørgsmål om at kunne se dem og finde dem! de ER der, om man kan hitte ud af dem eller ej!)
Men simpel brug af ørene siger under alle omstændigheder at NETKABLER HAR (eller kan ha) INDFLYDELSE!..
For ikke lang tid siden ville jeg have forsvoret det!... men som sagt PRØV!!!!!
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Jeg bruger selv en 5 mm kobberstang filet til så den passer. Det virker glimrende. Ellers er en stikdåse med schuko en løsning. De kan let skaffes i Tyskland. Vær ganske rolig. Huset brænder ikke af, fordi man sætter er tysk kontakt op. HMS, Furutech m.fl laver flere modeller.
|
|
|
Næ, huset futter ski' ikke af fordi der sidder en schucko-kontakt i væggen, men din brandforsikring dækker ikke hvis du har en tysk installation (ulovlig) i huset - også selvom denne installation ikke var årsagen til branden __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre mig der er et hul til en pind hvis man ikke kan få den, hvorfor så lave schoku stik med hullet? hmm, jeg skal nok bare vende mig til tanken og indse at det ikke let det med strøm
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Jeg kan sige at jeg selv har været mega skeptikker over for netkabler... .....
For ikke lang tid siden ville jeg have forsvoret det!... men som sagt PRØV!!!!! |
|
|
Velkommen i klubben miju, eller skulle jeg byde mig selv velkomen? - jeg mener det er en pligt som skeptiker, ja i alt fald aktivt debaterende skeptiker at udsætte sig selv test af sine fordomme eller hvad det nu skal kaldes, snævertsynethed? På den anden side lurer der stadig en lille fætter oppe i hovedet der siger "jammen forfanden, du har sgu spist kalktabletter! det er de sidste 1½ meter du har skiftet ud!". Men beslutningen er taget, han er sendt på ubestemt ferie til ural. Er der en rød tråd for hvad der virker på hvad? skal det være 88 skærme til CD og stort kvradrat til forstærker? hvad er den røde tråd?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Zorglub Dine erfaringer med netkabler, svarer i grunden meget godt, til testernes erfaringer, i denne test: http://mysite.wanadoo-members.co.uk/hificabletestHer tabte det dyre £700 netkabel, til et billigt standardkabel. Jeg kan på sin vis godt forstå, at nogle finder det sjovt at eksperimentere med egenlyd fra netkabler. Hvor hårdt et kabel er skærmet imod luftbåren støj, giver forskellige resultater. Og risikoen for at ødelægge noget af grejet, er jo ikke den samme, som hvis man eksperimenterer med forskellige olietyper til motoren i bilen. Men når kablerne ikke følger med grejet, så er det et hint om, at lydforbedringen er for lille, i forhold til den samlede pris - produkt+kabel. Og er det en forbedring, hvis man hører en forskel ? Jeg er langt fra færdig med at fintrimme akustik og opstilling/vinkling af højttalerne, samt hvilken effektforstærker der skal drive bassen i mit system. De eksperimenter med Xindak netkabler, som jeg har gjort i den sidste tid, har ikke på nogen måde givet revolutioner på det lydmæssige. Om strømrenseren har ? Måske er den bedst, med almindelige netstik, uden jord. Når apparaterne er jordet indbyrdes, men uden ægte jord på lysnettet, så ændres lydkarakteren en smule - men ikke nødvendigvis til det bedre, faktisk. EDIT: Her er en Schuko adapter, med pind til jorden. http://www.techna.biz/images/plugs_and_sockets/general/schuk o_adapter02.jpg
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig meget interessant, at LC-Audio mener, at en strømforsyning med kapacitet over 80.000uF, ikke er påvirkelig overfor træghed i netforsyningen. Det skriver de, i forbindelse med netstøjfiltre, og om de mener at et sådant, begrænser dynamikken i effektforstærkere: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=12Gad vide hvordan strømforsyningen til en forforstærker skal være lavet, før det samme gælder. Nogle forforstærkere har indbygget netstøjfilter. Hvordan mon de reagerer på diverse ændringer af netkabler, med indbygget filtervirkning ?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
LC har da en pointe i det de skriver, men jeg har andre gange troet noget lignende, hvorefter lytteforsøg viser noget andet og den logiske slutning viste sig således forkert. I tilfældet hvor de skriver om klasse A, da fremgår det at den bare sutter det til sig den skal bruge, så filterimpedansen er her af mindre betydning. Min erfaring er dog, at en klasse A forstærker ganske vist sluger det den har brug for, men det gode spørsgmål er så, hvor den henter det fra. Her kommer hr Ohm ind i billedet igen igen. Den tager det derfra, hvor impedansen det pågældende tidspunkt er lavest. Forestil dig så lidt forskellige kapaciteter i dine apparaters transformatorer, hvilket gør at strømtrækket får faseforskydning. Klasse A forstærkeren står ved siden af og trækker strøm, og hvis der i et kort øjeblik er mere at hente ved primærviklingen i din monster DAC end der er ude på nettet, fordi der er sat en modstand i serie med nettet, så kommer DACén til at sulte den dag. Den slags inter-set-up´sk kanibalisering tror jeg kun de færreste har styr på. Man skal have stram kontrol over strømmens besynderlige veje, min erfaring siger mig, at det er en god idé at forsøge, at få store strømslugere til at hente deres energi på nettet. Det kan gøres ved at plugge effektampen direkte i vægudtaget og finde et andet vægudtag på samme fase, hvor du monter din fodelerdåse til de øvrige forbrugere. Jorder min sit set-up, så er det vigtigt at gøre det ét sted og på det apparat med det største potentiale på stel - typisk poweramp. Netkablers mærkelige opførsel i forbindelse med forskellige set-ups kan måske delvist forklares ud fra den her model. I hvert tilfælde er der forskel på netkabler og den lyd man får fra et givent apparat med forskellige kabler. Enkelte apparater er der ikke den vilde forskel på, uanset hvilket kabel der anvendes. Jeg har oplevet det på apparater med SMPS. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men det hænger nok generelt sammen med min ringeagtelse af samme apparater.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@KvK Jeg forstår ikke helt princippet i, at et apparat skulle suge strøm fra andre apparaters strømforsyninger ?  Hvordan får de strømmen ? Gennem signalkablernes skærm ? Hvis de trækker strømmen gennem det dårlige netkabel, så gør kablet jo ikke, at en effektforstærker, hellere vil trække strøm fra andre apparater. Det dårlige netkabel, vil jo forhindre det. Hvis jeg vil beskytte min DAC imod at effektforstærkeren skal stjæle strøm fra den, via netkablet, så må der vel et tyndere netkabel på DAC'en ?  Og stjæles strømmen via signalkablernes skærm, så kan en ægte jordforbindelse nok sætte en stopper for den slags tyveri. EDIT: Som jeg læser dit indlæg, må jeg da netop beskytte primærviklingen i min DAC, imod strømtyveri, ved at bruge et tyndere netkabel på DAC'en. Det er da omvendt logik, som passer fint med at billigst er bedst. Jeg kan godt lide, hvis det er rigtigt, faktisk. Så er det billigt, at lave god lyd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
1) Det er NET! strøm / spænding... 230V / 50Hz. leveret ind i en strømforsyning (traffo og lytter mm.) og er ikke i DIREKTE berøring med den signalførende del.. altså selve musiksignalet og dette er ganske adskildt.. Jeg er nu ikke helt enig i denne betragtnig. Nettet er galvanisk adskilt fra elektronikken gennem transformerens kerne. Elektrolytterne adskiller endvidere elektronikken fra transformeren vha kemi. Men da aktioner på primærsiden bliver til reaktioner på sekundærsiden, så er der en gansk direkte sammenhæng mellem de 2 sider. Det har da osse været ansporing til batteridrift og diverse firkantproducerende powerinvertere osv.
2) Det har "rejst" mange mange kliometer gennem alskens "skod" kabler og transformer og rele stationer mm. og gennem alm. instalations kanel (adskillige meter) inde i huset.. for ikke at tale om gennem nogle sikringer mm.) Rejst og rejst. Strømmens vandring gennem kablerne er mere et udtryk for partiklers eksiterede tilstand end for alm. bevægelse. Noget siger, det der sker lige omkring apparaterne er af væsentlig større betydning end det der er længere væk.
3) Skal der være nogen effekt så skulle det være et aktivt indgreb overfor strømmen for at rense og holde ind strålet støj væk.. altså netfiltre!... for net strøm ER forurenet af støj på nettet forårsaget af andre apperater og maskineri undervejs, samt ind strålet atsmosfærisk støj mm. Strøm er langt renere end diverse fabrikater vil have os til at tro. Og indstråling kommer du næppe til at se. Derimod kan udstråling være en udmærket sag at tage højde for.
Så all logik siger at en enkelt meter til sidst ingen effekt kan have!... (lige bortset fra den en ferit ring / muffe eller RF stopper kan give og eller hvis kablet er indsvøbt i sådant materiale..?)
MEN! egne erfaringer har klart og tydeligt vist at DET ER HØRBAR FORSKELLE PÅ NETKABLER! også kabler UDEN! RF stoppere eller lignende tiltag... JÆS
Sommetider og steder samt med noget udstyr kan der være store forskelle og i andre tilfælde mindre forskelle samt enkelte tilfælde ingen forskelle/effekt. OSSE DET
Jeg har kikket nærmere på en eller flere mulige årsager til dette, og det har jeg jo klargjort andet steds her i tråden mm. disse mulige årsager virker faktisk ved nærmere eftertanke ganske logiske og som en god ( nok nogle af de eneste logiske forklaringer der reelt er og logiske / videnskablige forklaringer er der på ALT! uden undtagelse, der er kun et spørgsmål om at kunne se dem og finde dem! de ER der, om man kan hitte ud af dem eller ej!) Jeg tror ikke på din ud/indstrålings teori. Alt det der er direkte koblet sammen ha meget større mulighed for at overføre mellem hinanden. Direkte kobling sker endda flere steder i set-uppet. Trafoernes primærside kobles sammen via netkabler. Midtpunktsudtaget på sekundærsiden stelforbindes og apparaternes stel sammenkobles via signalkablerne, så også der sker der en sammenkobling.
Men simpel brug af ørene siger under alle omstændigheder at NETKABLER HAR (eller kan ha) INDFLYDELSE!..
mvh. |
|
|
Mht. strømforsyningen i en forstærker, så skal man også lige tænke en forstærkers funktion igennem. Al den elektronik du ser i en forstærker har til syvende og sidst ét eneste formål. Nemlig at koble dine højttalere sammen med strømforsyningen, som leverer den transformerede, ensrettede og udglattede spænding. Spændingens størrelse og frekvens afgøres af udgangstransistorerne, som styres af den øvrige elektronik. Strømforsyningen er dermed en yderst aktiv komponent i en amp.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@KvK
Jeg forstår ikke helt princippet i, at et apparat skulle suge strøm fra andre apparaters strømforsyninger ? 
Hvordan får de strømmen ? Gennem signalkablernes skærm ?
Hvis de trækker strømmen gennem det dårlige netkabel, så gør kablet jo ikke, at en effektforstærker, hellere vil trække strøm fra andre apparater. Det dårlige netkabel, vil jo forhindre det.
Hvis jeg vil beskytte min DAC imod at effektforstærkeren skal stjæle strøm fra den, via netkablet, så må der vel et tyndere netkabel på DAC'en ? 
Og stjæles strømmen via signalkablernes skærm, så kan en ægte jordforbindelse nok sætte en stopper for den slags tyveri.
EDIT: Som jeg læser dit indlæg, må jeg da netop beskytte primærviklingen i min DAC, imod strømtyveri, ved at bruge et tyndere netkabel på DAC'en. Det er da omvendt logik, som passer fint med at billigst er bedst. Jeg kan godt lide, hvis det er rigtigt, faktisk. Så er det billigt, at lave god lyd.  |
|
|
Du kunne også sætte et tykkere på effektforstærkeren. Og i øvrigt sørge for, at den vil finde det mest attraktivt at hente strøm på nettet. Men uanset hvad og hvordan, så gælder Ohms lov til alle tider.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
@KvK
Jeg forstår ikke helt princippet i, at et apparat skulle suge strøm fra andre apparaters strømforsyninger ? 
Hvordan får de strømmen ? Gennem signalkablernes skærm ?
Hvis de trækker strømmen gennem det dårlige netkabel, så gør kablet jo ikke, at en effektforstærker, hellere vil trække strøm fra andre apparater. Det dårlige netkabel, vil jo forhindre det.
Hvis jeg vil beskytte min DAC imod at effektforstærkeren skal stjæle strøm fra den, via netkablet, så må der vel et tyndere netkabel på DAC'en ? 
Og stjæles strømmen via signalkablernes skærm, så kan en ægte jordforbindelse nok sætte en stopper for den slags tyveri.
EDIT: Som jeg læser dit indlæg, må jeg da netop beskytte primærviklingen i min DAC, imod strømtyveri, ved at bruge et tyndere netkabel på DAC'en. Det er da omvendt logik, som passer fint med at billigst er bedst. Jeg kan godt lide, hvis det er rigtigt, faktisk. Så er det billigt, at lave god lyd.  |
|
|
Du kunne også sætte et tykkere på effektforstærkeren. Og i øvrigt sørge for, at den vil finde det mest attraktivt at hente strøm på nettet. Men uanset hvad og hvordan, så gælder Ohms lov til alle tider. |
|
|
Hov hov - at sige at Ohms lov gælder i hifi, er meget farligt.  Du risikerer at blive flamet kraftigt for den slags udtalelser. Jeg bruger pt. meget tykt kabel på både DAC, og effektforstærker. Skulle der et tykkere på effekten, så bliver det noget med 6 kvadrat, eller tykkere. Det giver meget lidt mening, når nu primærviklingen, på effektforstærkeren, er langt tyndere. Det er jo denne der vil stjæle, og næppe er i stand til det, med den tykkelse - hvis det er vigtigt. I vejledningen til min Carver-effektforstærker (som ikke er i brug lige pt), står at loftslyset kan blinke når der spilles meget højt. Men det er nok kun på 110V installationer. Jeg tror ikke vi har helt samme problemer i DK som i USA. Træghed i husets installation, anser jeg for det værste. En egentlig powerconditioner, der kan sænke lysnettets impedans, må i alle tilfælde moppe gulvet med alle de eksotiske netkabler - også med standardkabler på, efterfølgende. EDIT: Jeg er iøvrigt ikke så nervøs for, at effektforstærkeren skal stjæle strøm fra DAC'en. DAC'en har rigeligt tilbage, til at leve af.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
1) Det er NET! strøm / spænding... 230V / 50Hz. leveret ind i en strømforsyning (traffo og lytter mm.) og er ikke i DIREKTE berøring med den signalførende del.. altså selve musiksignalet og dette er ganske adskildt.. Jeg er nu ikke helt enig i denne betragtnig. Nettet er galvanisk adskilt fra elektronikken gennem transformerens kerne. Elektrolytterne adskiller endvidere elektronikken fra transformeren vha kemi. Men da aktioner på primærsiden bliver til reaktioner på sekundærsiden, så er der en gansk direkte sammenhæng mellem de 2 sider. Det har da osse været ansporing til batteridrift og diverse firkantproducerende powerinvertere osv.
Der er da en del snak om at det meste støj mm. dør ud i en god strømforsyning..??? men jeg vil slet ikke forsværge at det kan "slippe" igennem og helt ind til de signalbærende dele og strømme..
Der for batteri drift og netfiltre, (hvor nogle virker og ander bestem ikke! men generelt faktisk er dynamik dræbere har jeg efterhånden eksperimenteret mig frem til, uanset om de er power invertere eller alm. net filtre.. de net filtre jeg har fundet virke.. er af en størelse og pris hvor jeg forlængst er stået af)
Men jeg tror faktisk slet ikke at netstøj er så slemt igen de fleste steder, men der KAN være steder hvor det er et problem.. (jeg tror nok jeg er en af de mere hældige hvor det ikke udgør noget støre problem og hvor tiltag der er økonomisk overkommelige og realistiske gør mere skade end gavn.)
2) Det har "rejst" mange mange kliometer gennem alskens "skod" kabler og transformer og rele stationer mm. og gennem alm. instalations kanel (adskillige meter) inde i huset.. for ikke at tale om gennem nogle sikringer mm.) Rejst og rejst. Strømmens vandring gennem kablerne er mere et udtryk for partiklers eksiterede tilstand end for alm. bevægelse. Noget siger, det der sker lige omkring apparaterne er af væsentlig større betydning end det der er længere væk.
Det tror jeg du har lidt ret i i menge tilfælde..
3) Skal der være nogen effekt så skulle det være et aktivt indgreb overfor strømmen for at rense og holde ind strålet støj væk.. altså netfiltre!... for net strøm ER forurenet af støj på nettet forårsaget af andre apperater og maskineri undervejs, samt ind strålet atsmosfærisk støj mm. Strøm er langt renere end diverse fabrikater vil have os til at tro. Og indstråling kommer du næppe til at se. Derimod kan udstråling være en udmærket sag at tage højde for.
Indstråling fra atsmosfæren er nok heller ikke for det meste den store synder! der kan måske i nogle tilfælde være en lille smule..?? men jeg tror at problemet med ind & udstråling som jeg tidligere har sagt ligger i anlægets umidelbare nærhed.. og som du bemærker UDstråling fra netkabler kan være ganske voldsom, og påvirke omgivelserne, så som signalkabler og ikke mindst apperaterne i sig selv.. (men også andre netkabler)
MEN! egne erfaringer har klart og tydeligt vist at DET ER HØRBAR FORSKELLE PÅ NETKABLER! også kabler UDEN! RF stoppere eller lignende tiltag... JÆS
Sommetider og steder samt med noget udstyr kan der være store forskelle og i andre tilfælde mindre forskelle samt enkelte tilfælde ingen forskelle/effekt. OSSE DET
Jeg har kikket nærmere på en eller flere mulige årsager til dette, og det har jeg jo klargjort andet steds her i tråden mm. disse mulige årsager virker faktisk ved nærmere eftertanke ganske logiske og som en god ( nok nogle af de eneste logiske forklaringer der reelt er og logiske / videnskablige forklaringer er der på ALT! uden undtagelse, der er kun et spørgsmål om at kunne se dem og finde dem! de ER der, om man kan hitte ud af dem eller ej!) Jeg tror ikke på din ud/indstrålings teori. Alt det der er direkte koblet sammen ha meget større mulighed for at overføre mellem hinanden. Direkte kobling sker endda flere steder i set-uppet. Trafoernes primærside kobles sammen via netkabler. Midtpunktsudtaget på sekundærsiden stelforbindes og apparaternes stel sammenkobles via signalkablerne, så også der sker der en sammenkobling.
Denne kobling forekommer jo uanset hvilke netkabler man anvender!??? hvordan skulle disse kunne ændre på dette..?? så hvorfor har netkablerne betydning?
Neee... netkabler har en effekt og betydning, hvor stor mm. afhenger af sted og udstyr / omstændigheder mm.
Iøvrigt har jeg erfaret at en jordspyd forbindelse har LANGT! større effekt end netkabler og meget andet, og at denne reducere den hørbare effekt af netkablerne en del (men ikke helt)
mvh.
|
|
|
Mht. strømforsyningen i en forstærker, så skal man også lige tænke en forstærkers funktion igennem. Al den elektronik du ser i en forstærker har til syvende og sidst ét eneste formål. Nemlig at koble dine højttalere sammen med strømforsyningen, som leverer den transformerede, ensrettede og udglattede spænding. Spændingens størrelse og frekvens afgøres af udgangstransistorerne, som styres af den øvrige elektronik. Strømforsyningen er dermed en yderst aktiv komponent i en amp.
Det er vi da ikke uenige om!..
|
|
|
Jeg har været skeptisk før overfor netkabler og net sidens betydning.. men ikke mere efter at selv have hørt betragtlige forskelle..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Næ, huset futter ski' ikke af fordi der sidder en schucko-kontakt i væggen, men din brandforsikring dækker ikke hvis du har en tysk installation (ulovlig) i huset - også selvom denne installation ikke var årsagen til branden
Jeg har meget svært ved at se meningen med den danske politik på området. Det burde være en sag for EU. En teknisk handelshindring er, hvad det er!.
Som jeg har forstået det, må man gerne benytte schuko i stikdåser på gulvet, så længe ledningen dertil går i en almindelig prop og dansk dåse.(LK) Eller hvad?
Jeg har skrevet det før, men jeg ser da selvbyggeri som en større fare end en tysk stikdåse!
mvh
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spurgt en elektriker om det er lovligt at sætte et stikkontakt fra sverige med schuko stik op i danmark. Han svarede at det var fuldt lovligt. Det er dog fobudt at sælge sådanne stikdåser i DK
Jeg skal ikke gøre mig klog på om det passer. Måske man skulle undersøge det lidt nærmere.
MVH MH
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan beskrive hvad de røde NKT hospitals kabler gør ved lyden? jeg overvejer at låne et par, om intet andet så for at sætte prisen i relief.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|