Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkablers positive virkning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Spændende... Jeg er nok mest skeptiker...

Men er der ikke et lille problem?
Det jeg tænker på er, at hvis I skal lave blindtest, laver I det så med ét ad gangen? Så kan man jo spørge om ét kabel kan høres, eller om det først kan høres når alle apperater har fået samme type?

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Samme her du, samme her, men vo intet våger intet vinder

Milu skrev:
Det jeg tænker på er, at hvis I skal lave blindtest, laver I det så med ét ad gangen? Så kan man jo spørge om ét kabel kan høres, eller om det først kan høres når alle apperater har fået samme type?

Jeg citerer lige mig selv

Zorglub skrev:
Nu er jeg hverken forsker eller videnskabsmand, så en blindtest udført på aber er udelukket.

Så der bliver ingen blintest, gider det ikke. Der er mange årsager men dem kan vi nappe i en anden tråd hvis det er. Det her emne er vist sprængfarligt nok som det er

Men jeg har spurgt efter at få dem i sæt, så jeg kan forbinde alt grejet, ja der er kun 2 komponenter da jeg kører signal/effekt komboen. Jeg vil teste med samme kabel til hele molivitten. Og der skal nok blive lyttet grundigt - nu kender du mig jo ikke men jeg kan da afsløre at det tog mig 7 måneders test hjemme i stuen at finde min effektforstærker så let tager jeg ikke på den slags. Men her regner jeg med at testen starter når jeg modtager kablerne, men jeg vil gerne have en "second oppinion" så jeg får lige banden på besøg i en weekend. Så kan vi jo afgøre om det er mig der er blevet skør eller ej. Det kan du så kalde en slags sikkerhedstest, eller anden mands uvildige mening om man vil.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Milu skrev:
Samme her du, samme her, men vo intet våger intet vinder

Milu skrev:

Jeg citerer lige mig selv
Zorglub skrev:
Nu er jeg hverken forsker eller videnskabsmand, så en blindtest udført på aber er udelukket.
Så der bliver ingen blintest, gider det ikke. Der er mange årsager men dem kan vi nappe i en anden tråd hvis det er. Det her emne er vist sprængfarligt nok som det er Men jeg har spurgt efter at få dem i sæt, så jeg kan forbinde alt grejet, ja der er kun 2 komponenter da jeg kører signal/effekt komboen. Jeg vil teste med samme kabel til hele molivitten. Og der skal nok blive lyttet grundigt - nu kender du mig jo ikke men jeg kan da afsløre at det tog mig 7 måneders test hjemme i stuen at finde min effektforstærker så let tager jeg ikke på den slags. Men her regner jeg med at testen starter når jeg modtager kablerne, men jeg vil gerne have en "second oppinion" så jeg får lige banden på besøg i en weekend. Så kan vi jo afgøre om det er mig der er blevet skør eller ej. Det kan du så kalde en slags sikkerhedstest, eller anden mands uvildige mening om man vil.

7 måneder, respekt!
Og god fornøjelse.
Faktisk har jeg netop nu nogle power kabler på som jeg MENER at kunne høre forskel på.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Faktisk har jeg netop nu nogle power kabler på som jeg MENER at kunne høre forskel på.

... god værkstedshumor der.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Milu skrev:

Ellers er det bare noget jeg bilder mig ind...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Zorglub skrev:

Milu skrev:

Ellers er det bare noget jeg bilder mig ind...

Indbildning findes ikke.
Det er bare noget man tror.  
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hvis jeres oplevelser af netkabler er at det er noget i "tror, måske at kunne høre en eller anden effekt af ?" så brug dog jeres penge på noget i ved at i kan høre en effekt af -  hos mig er der ingen tvivl om at stort set alt som man ændrer ved ens anlæg kan høres,men det er galematias ( staves det sådan ? )når i overvejer at bruge seriøse penge hvis i oplever en effekt der er så lille at i er i tvivl om at den er der !!!  der findes , mig bekendt ikke, en høj hellig hifi lov der siger at fordi at noget blir lanceret som det sidste nye inden for hifi, så skal man partout hoppe med på vognen eller i det mindste lige smide et par tusinde af ens surt tjente kr efter det   så hvis i sidder og er i tvivl om der er en forandring når i smider for xx tusind kr netkabler på jeres anlæg .... ja så skal i sku da ikke bruge penge på dem ???- køb noget andet! man kan jo feks i stedet vælge at købe en stabel super indspilninger af ynglingsmusikken  , det virker helt sikkert !

ps. jeg er overbevist om at net kabler har en effekt 

Til top Vis waf!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waf!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:

Hvis jeres oplevelser af netkabler er at det er noget i "tror, måske at kunne høre en eller anden effekt af ?" så brug dog jeres penge på noget i ved at i kan høre en effekt af -  hos mig er der ingen tvivl om at stort set alt som man ændrer ved ens anlæg kan høres,men det er galematias ( staves det sådan ? )når i overvejer at bruge seriøse penge hvis i oplever en effekt der er så lille at i er i tvivl om at den er der !!!  der findes , mig bekendt ikke, en høj hellig hifi lov der siger at fordi at noget blir lanceret som det sidste nye inden for hifi, så skal man partout hoppe med på vognen eller i det mindste lige smide et par tusinde af ens surt tjente kr efter det   så hvis i sidder og er i tvivl om der er en forandring når i smider for xx tusind kr netkabler på jeres anlæg .... ja så skal i sku da ikke bruge penge på dem ???- køb noget andet! man kan jo feks i stedet vælge at købe en stabel super indspilninger af ynglingsmusikken  , det virker helt sikkert !

Ingen grund til at hidse sig op.
Jeg har ikke brugt penge på det. Men jeg har prøvet ja.

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
waf! skrev:

Ingen grund til at hidse sig op.
Jeg har ikke brugt penge på det. Men jeg har prøvet ja.

jeg er sku da ikke hidsig ! jeg bander bare

Mvh Waf!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Har du lyttet til forskellige kablers kvadrater op imod  1,5 - 2 kvt? eller er det bare en påstand!

Mvh.

Sven Palvig

Jeg har lyttet på op til 10 kvadrat!..  må ærligt sige at jeg ik kan høre en dyt  forskel på dette og 1.5 til 2 mm....  MEN! derimod er der andre faktore der giver langt mere hørber effekt.. og det er som sagt afskærmning og opbygning (stabilitet) af kablet, men stortset heller ikke ledet materiale (om det er sølv eller kobber eller hvodan dette nu ellers er lavet / behandlet og hvor rent det er mm.)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:
Milu skrev:
waf! skrev:

Ingen grund til at hidse sig op. Jeg har ikke brugt penge på det. Men jeg har prøvet ja. Mvh.:´*`:.

jeg er sku da ikke hidsig ! jeg bander bare

Mvh Waf!

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Milu!

du har en exact power ep15A- hvem forhandler dem ? og hvad synes du om den ?

Mvh Waf!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej Waf!

Jeg mener det er System Audio der importerer dem. Min er købt hos Jensen (vassagohifi).

Hvad jeg synes om den? Ahem, det kommer nok til at lyde vildt overdrevet...
Det er det absolut bedste tweek du kan gøre for dit anlæg. Glem alt om A/B test når du prøver sådan én, du er ikke tvivl om at den virker når du har klasket den på. Jeg vil komme med den påstand (for egen regning) at uanset hvor meget du vinder ved specielle netkabler, så vil du få mange gange mere ud af ExactPower EP15A. Jo prisen er høj. Men se sådan på det, sælg din cdspiller (f.eks.) læg de 20000,- Exact koster oven i og køb en bedre afspiller, det er det Exact gi'r dig...vel at mærke på alle din apparater.
Den er brugt på rørudstyr, hvor jeg tror der er mest at hente, rør er nu glade for en konstant stabil strøm.
Så har jeg hørt nogen påstå, at netkabler er mindre anvendelig, ja faktisk skadelig for lyden, det skulle så være pga. en evt. dobbelt filter virkning. Men jeg aner det ikke...

Gæt engang, tror du jeg er glad for den?

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej Waf!

Jeg mener det er System Audio der importerer dem. Min er købt hos Jensen (vassagohifi).

Det er det absolut bedste tweek du kan gøre for dit anlæg. Glem alt om A/B test når du prøver sådan én, du er ikke tvivl om at den virker når du har klasket den på. Jeg vil komme med den påstand (for egen regning) at uanset hvor meget du vinder ved specielle netkabler, så vil du få mange gange mere ud af ExactPower EP15A. Jo prisen er høj. Men se sådan på det, sælg din cdspiller (f.eks.) læg de 20000,- Exact koster oven i og køb en bedre afspiller, det er det Exact gi'r dig...vel at mærke på alle din apparater.
Den er brugt på rørudstyr, hvor jeg tror der er mest at hente, rør er nu glade for en konstant stabil strøm.
Så har jeg hørt nogen påstå, at netkabler er mindre anvendelig, ja faktisk skadelig for lyden, det skulle så være pga. en evt. dobbelt filter virkning. Men jeg aner det ikke...

Hej Milu

spændende,

kan det sammenlignes med at ens anlæg altid lyder som det gør på de tidspunkter hvor der er minst "trafik" på el nettet ? , eller er forbedringen endnu større ? 

jeg går ud fra at du fik den til en "god pris" når den er købt hos jensen

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej Waf!

Helt enig! Exact Power 15A er et supertweak og hver en krone værd. Tænk på at alle dine apparater får et løft. Med en højkvalitets strømskinne kan man sagtens forbinde flere apparater end de 5 schukostik umiddelbart tillader. Apropos netkabler; Acoustic Reality har nogen glimrende nogen af slagsen til ca 1000,00 for 2 meter. Jeg kunne høre tydelig forskel på dem og så de der følger med apparaterne. Samme firma sælger forøvrig også en meget fin strømskinne.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:

Milu skrev:
Hej Waf! Jeg mener det er System Audio der importerer dem. Min er købt hos Jensen (vassagohifi). Hvad jeg synes om den? Ahem, det kommer nok til at lyde vildt overdrevet... Det er det absolut bedste tweek du kan gøre for dit anlæg. Glem alt om A/B test når du prøver sådan én, du er ikke tvivl om at den virker når du har klasket den på. Jeg vil komme med den påstand (for egen regning) at uanset hvor meget du vinder ved specielle netkabler, så vil du få mange gange mere ud af ExactPower EP15A. Jo prisen er høj. Men se sådan på det, sælg din cdspiller (f.eks.) læg de 20000,- Exact koster oven i og køb en bedre afspiller, det er det Exact gi'r dig...vel at mærke på alle din apparater. Den er brugt på rørudstyr, hvor jeg tror der er mest at hente, rør er nu glade for en konstant stabil strøm. Så har jeg hørt nogen påstå, at netkabler er mindre anvendelig, ja faktisk skadelig for lyden, det skulle så være pga. en evt. dobbelt filter virkning. Men jeg aner det ikke... Gæt engang, tror du jeg er glad for den? Mvh.:´*`:.

Hej Milu

spændende,

kan det sammenlignes med at ens anlæg altid lyder som det gør på de tidspunkter hvor der er minst "trafik" på el nettet ? , eller er forbedringen endnu større ? 

Ohøj Waf!
Ja tror jeg egentlig godt det kan sammenlignes med, ud over det, så filtrer den jo også støj fra køleskab ol. Til en lille oplysning: hos mig er der registreret 218-230 volt, værst tidlig på aftenen...
Priser er jo ikke noget man taler om.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Milu skrev:
Hej Waf! Jeg mener det er System Audio der importerer dem. Min er købt hos Jensen (vassagohifi). Hvad jeg synes om den? Ahem, det kommer nok til at lyde vildt overdrevet... Det er det absolut bedste tweek du kan gøre for dit anlæg. Glem alt om A/B test når du prøver sådan én, du er ikke tvivl om at den virker når du har klasket den på. Jeg vil komme med den påstand (for egen regning) at uanset hvor meget du vinder ved specielle netkabler, så vil du få mange gange mere ud af ExactPower EP15A. Jo prisen er høj. Men se sådan på det, sælg din cdspiller (f.eks.) læg de 20000,- Exact koster oven i og køb en bedre afspiller, det er det Exact gi'r dig...vel at mærke på alle din apparater. Den er brugt på rørudstyr, hvor jeg tror der er mest at hente, rør er nu glade for en konstant stabil strøm. Så har jeg hørt nogen påstå, at netkabler er mindre anvendelig, ja faktisk skadelig for lyden, det skulle så være pga. en evt. dobbelt filter virkning. Men jeg aner det ikke... Gæt engang, tror du jeg er glad for den? Mvh.:´*`:.

Helt enig! Exact Power 15A er et supertweak og hver en krone værd. Tænk på at alle dine apparater får et løft. Med en højkvalitets strømskinne kan man sagtens forbinde flere apparater end de 5 schukostik umiddelbart tillader. Apropos netkabler; Acoustic Reality har nogen glimrende nogen af slagsen til ca 1000,00 for 2 meter. Jeg kunne høre tydelig forskel på dem og så de der følger med apparaterne. Samme firma sælger forøvrig også en meget fin strømskinne.

Hmmm, det kan være det skal prøves.

waf!
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
waf! skrev:

Milu skrev:

Hej Milu

spændende,

Ohøj Waf!
Ja tror jeg egentlig godt det kan sammenlignes med, ud over det, så filtrer den jo også støj fra køleskab ol. Til en lille oplysning: hos mig er der registreret 218-230 volt, værst tidlig på aftenen...
Priser er jo ikke noget man taler om.

lyder spændende

hvordan med det evige problem med strømfiltrering...dynamikken har den det stadig godt ?

mvh Waf!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:
Milu skrev:
waf! skrev:

Milu skrev:

Hej Milu

spændende,

Ohøj Waf! Ja tror jeg egentlig godt det kan sammenlignes med, ud over det, så filtrer den jo også støj fra køleskab ol. Til en lille oplysning: hos mig er der registreret 218-230 volt, værst tidlig på aftenen... Priser er jo ikke noget man taler om. Mvh.:´*`:.

lyder spændende

hvordan med det evige problem med strømfiltrering...dynamikken har den det stadig godt ?

mvh Waf!

Bada-bing! Den er ikke dynamik begrænser, dynamik er en af mine kæpheste, så der skal være knald på og det er der... Teorien er vel, at strømmen ikke skal igennem tunge trafo'er, men bliver ledt direkte igennem og hvis der er noget at rette i strømmen så gør den det lynhurtigt.

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hm.... Selvom jeg ikke har lyst, så er jeg vel nødsaget til at konstatere, at ingen af de netkabel-kyndige brugere her i tråden, øjensynligt har lyst til at dele deres erfaringer med andre i praksis.

Besynderligt. Normalt plejer vi hifi-elskere jo at være pavestolte over vores seneste anskaffelser, og nyder at vise resultaterne frem for både venner og bekendte. Glæden ved at dele en god lytteoplevelse plejer at være en stor tilfredsstillelse.

Øjensynligt afviger de påståede fortræffeligheder ved et godt netkabel dog i høj grad fra det normale. Bevares, ordene er mange hist og her. Og beviserne "er derude" kan man læse i denne tråd, men altså øjensynligt i "area 51", hvor vi almindelige dødelige hifi-elskende skeptikere desværre for altid skal formenes adgang.

Netkabler: Myte eller sandhed? Jeg er dømt til at gætte, for dem der har beviserne, har øjensynligt lovet at holde beviserne hemmelige.

Er der virkelig ikke en eneste "netkabel-tilhænger" der tør bakke sine ord op, med andet end tom tale??? Toftdahl og Carsten, hvad med jer, i arbejder jo professionelt med bl.a. netkabler?

Venlige hilsner

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum