Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkablers positive virkning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Vil bare lige sige at når jeg  sætter shunyata kablerne og hydra8 filteret på bliver lyscenen 25% bredre og sangerens stemme bliver latterligt meget mere præecis i midten af lydbilledet  har lavet 100 a/b test fo at være helt og aldeles sikker  og det er  nærmest latterligt hvor meget mere 3d agtig lyden bliver , alt andet forbedres også

skal ik gøre mig til dommer om andre fabrikanter og anlæg men med mine digital forstærkere er hydra8 og anaconda vx rendyrket magi

mvh

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Vil bare lige sige at når jeg  sætter shunyata kablerne og hydra8 filteret på bliver lyscenen 25% bredre og sangerens stemme bliver latterligt meget mere præecis i midten af lydbilledet  har lavet 100 a/b test fo at være helt og aldeles sikker  og det er  nærmest latterligt hvor meget mere 3d agtig lyden bliver , alt andet forbedres også

skal ik gøre mig til dommer om andre fabrikanter og anlæg men med mine digital forstærkere er hydra8 og anaconda vx rendyrket magi

mvh

Nu er sådan en Hydra8 box, jo også mere end en almindelig fordelerbox.

http://www.hifi.com.sg/products/powerdist/shunyata/hydra8.ht m

Det er jo et avanceret strømfilter, med adskillelse af digitale og analoge komponenter.
At du oplever en forskel med denne box, er der nok ingen kabelskeptikere der vil stille sig særligt tvivlende overfor.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Revoc skrev:

beviserne "er derude" kan man læse i denne tråd, men altså øjensynligt i "area 51", hvor vi almindelige dødelige hifi-elskende skeptikere desværre for altid skal formenes adgang.

Netkabler: Myte eller sandhed? Jeg er dømt til at gætte, for dem der har beviserne, har øjensynligt lovet at holde beviserne hemmelige.

også dødelige som dig revoc har adgang til at prøve netkabler,det er dig aldeles ikke forbudt.

nej revoc du er ikke dømt til at gætte,men hvis du ikke vil "lege" lidt med det selv er der vel kun gæt tilbage

nu er det jo ikke fordi det behøver at koste en bondegård som vist også er sagt om igen ca 1000 gange efterhånden,og jeg forstår da slet ikke at folk de skal retfærdiggøre at de evt kan høre forskel

sidst,hvorfor skal du have andre til at deltage i en "netkabler eller ej" lytte seance,prøv selv du stoler vel på dine egne ører?

mvh en der er glad for sine "speciele" strøm ledninger fiduser tings dingenoter.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Sådan en Hydra8 box ser interessant ud, og jeg er meget tilbøjelig til at tro, at det virker, og at der kan være en god og hørbar lydmæssig forskel. Hvad koster sådan en fætter?

Misforstå mig ikke, jeg vil også gerne tro at netkabler gør en forskel, jeg kan bare ikke selv bekræfte den lydmæssige forskel, og kender ingen der kan - og vil.

Venlige hilsner

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

Revoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

også dødelige som dig revoc har adgang til at prøve netkabler,det er dig aldeles ikke forbudt.

nej revoc du er ikke dømt til at gætte,men hvis du ikke vil "lege" lidt med det selv er der vel kun gæt tilbage

nu er det jo ikke fordi det behøver at koste en bondegård som vist også er sagt om igen ca 1000 gange efterhånden,og jeg forstår da slet ikke at folk de skal retfærdiggøre at de evt kan høre forskel

sidst,hvorfor skal du have andre til at deltage i en "netkabler eller ej" lytte seance,prøv selv du stoler vel på dine egne ører?

mvh en der er glad for sine "speciele" strøm ledninger fiduser tings dingenoter.

Jamen jeg har jo netop lyttet til netkabler, og vil jo netop gerne lege lidt med det. Men, jeg har brug for at nogen deltager i legen, da jeg aldrig selv har kunnet konstatere nogen som helst lydmæssig forskel.

Du misforstår mig fuldstændig, hvis du tror at jeg skal have folk til at retfærdiggøre at de bruger deres penge på netkabler eller at de kan høre forskel. Jeg undrer mig bare over, at jeg aldrig har hørt om nogen der f.eks. har købt en ny grammofon, som de er glade for, uden at de har lyst til at delagtig gøre andre i de gode lytteoplevelser.  Hvorfor er netkabel-broderkskabet så hemmelighedsfuld???

Ja, jeg stoler på mine egne ører, og de fortæller mig, at jeg ikke kan høre forskel, hvilket kan skyldes dårlig hørelse. Men det kan jo også være fordi, at der ikke er nogen hørbar forskel, hvilket jeg har hørt, men aldrig selv set, skulle være bekræftet ved målinger. 

Det er ikke os - skeptikerne - der ikke tør stille op og stole på ørerne. Jeg synes i stedet, at det virker som om de netkabel-kyndige er dem der ikke tør stole på deres ører. De dukker jo ikke op, og vil ikke medvirke til noget som helst.

Jeg er også glad for mit anlæg, og mine DIY-netkabler. Jeg kan bare ikke høre forskel på dem

Til top Vis Revoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revoc

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

jamen revoc hvis du ikke kan høre forskel skal du naturligvis ikke bruge krudtet der men andre led i kæden eller måske tage konen ud at rejse,misforstod dig nok lidt ja,kan da godt forstå hvis du ikke kan høre forskel og vil høre andre kabler om de måske har en virkning.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Revoc skrev:

[Quote=harmonic]skal ik gøre mig til dommer om andre fabrikanter og anlæg men med mine digital forstærkere er hydra8 og anaconda vx rendyrket magi

Sådan en Hydra8 box ser interessant ud, og jeg er meget tilbøjelig til at tro, at det virker, og at der kan være en god og hørbar lydmæssig forskel. Hvad koster sådan en fætter?

Misforstå mig ikke, jeg vil også gerne tro at netkabler gør en forskel, jeg kan bare ikke selv bekræfte den lydmæssige forskel, og kender ingen der kan - og vil.

Venlige hilsner

Mener hydra8 i dk  25000 kr mit er en eu (240 w) version men med amerikanske udgange bag på

Jeg startede også med lidt forskeligt mictor net kabler og filter prøvet  også noget supra og jeg ku ik høre nogen forskel OVERHOVEDT og så med a/b tests

men beholdte mictor (longyu) filteret hvor der var universal stik bag på

Jeg købte så hva de fleste digital forstærker ejer betegner som det ultimative strøm kablel og forskellen var øjebliklig stemmen var pluslig i midten og alt lød en god tand mere livagtig

Det ironiske er at jeg har aldrig ku høre forskel på ht kabler det er nok noget med at forskellige kabler har forskellige typer klang  og med tda2200 softwaren har jeg altid ku kompencere mig frem til den tone jeg ku lide MEN

De ting shunyata hydra 8 har bidragte med er ik noget man kan justere sig til det er mystisk for det er som om alt man sætter igennem den blir levende

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo altid interessant, hvad der er inden i apparaterne, og hvad mon der er inden i en powerconditioner ?

Det er én der er bygget til Home Theatre http://www.smarthome.com/4426.html.
Desværre kan den ikke købes længere.

Det er ikke småting den kan.

EDIT: De findes også i lidt vildere udgaver - her én fra PS-audio.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Holdaferie Spencer, kejseren har tilsyneladende fået tøj på i det billede 

Jeg modtager forresten kabler snart til min lytte test. Det skal blive spændende at høre om jeg kan høre noget. Har fået lov til at låne dem i 3 uger, så det giver i alt fald mulighed for at lytte på dem i en rum tid.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Det skal blive spændende at høre om jeg kan høre noget.

ja, det skal nok blive spændende  

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

waf! skrev:

Hvis jeres oplevelser af netkabler er at det er noget i "tror, måske at kunne høre en eller anden effekt af ?" så brug dog jeres penge på noget i ved at i kan høre en effekt af -  hos mig er der ingen tvivl om at stort set alt som man ændrer ved ens anlæg kan høres,men det er galematias ( staves det sådan ? )når i overvejer at bruge seriøse penge hvis i oplever en effekt der er så lille at i er i tvivl om at den er der !!!  der findes , mig bekendt ikke, en høj hellig hifi lov der siger at fordi at noget blir lanceret som det sidste nye inden for hifi, så skal man partout hoppe med på vognen eller i det mindste lige smide et par tusinde af ens surt tjente kr efter det   så hvis i sidder og er i tvivl om der er en forandring når i smider for xx tusind kr netkabler på jeres anlæg .... ja så skal i sku da ikke bruge penge på dem ???- køb noget andet! man kan jo feks i stedet vælge at købe en stabel super indspilninger af ynglingsmusikken  , det virker helt sikkert !

ps. jeg er overbevist om at net kabler har en effekt 

At finde (og bruge) det 'rigtige' netkabel behøver da absolut ikke at være nogen dyr fornøjelse. Det koster bare lidt tid og besvær. Der er i hundredevis af netkabler at eksperimentere med...

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Revoc skrev:

harmonic skrev:

Venlige hilsner

Jeg kender mange der kan høre 'forskellen'. Men vi er ikke alle lige skrappe til at 'lytte' og der er selvfølgelig stor forskel på hifi-folks setups. Generelt kan man vel sige, at jo mere information et givent anlæg er i stand til at formidle - jo større er muligheden for at høre forskel på (net)kabler og alt muligt andet udstyr.

Hvad er det dog du vil ha' "os" til at bevise?? Prøv selv at eksperimentere lidt. Hvis du ingen forskel kan konstatere - så læs ovenstående en gang til. 

Hilsen

Nilau

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Nilau skrev:

Jeg kender mange der kan høre 'forskellen'. Men vi er ikke alle lige skrappe til at 'lytte' og der er selvfølgelig stor forskel på hifi-folks setups. Generelt kan man vel sige, at jo mere information et givent anlæg er i stand til at formidle - jo større er muligheden for at høre forskel på (net)kabler og alt muligt andet udstyr.

Hvad er det dog du vil ha' "os" til at bevise?? Prøv selv at eksperimentere lidt. Hvis du ingen forskel kan konstatere - så læs ovenstående en gang til. 

Hilsen

Nilau

Jeg tror faktisk at med netkabler forholder det sig omvendt.

Jo ringere en strømforsyning der er i en given del af anlæget jo større er chancen for at høre forskel på netkabler.

"dolph"

Det er både rigtigt og forkert Jeg tror ikke der kan gives nogle retningslinier i forholdet mellem strømforsyninger og netkabler. Jeg har ihvertfald ikke kunnet se et mønster.

Mvh.

Nilau

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Revoc skrev:

Det er ikke os - skeptikerne - der ikke tør stille op og stole på ørerne. Jeg synes i stedet, at det virker som om de netkabel-kyndige er dem der ikke tør stole på deres ører. De dukker jo ikke op, og vil ikke medvirke til noget som helst.

Det er nu ikke helt rigtigt.

Undertegnede har snart utallige gange tilbudt diverse tvivlere at låne kawler, samt selv komme og lytte på dem, så forskelle klart og tydeligt kunne konstateres. Sidstnævnte dog under forudsætning af, af de betalte for slotsaftapningen, hvis der var hørbar forskel. Nuvel, SÅ mange medlemmer har Blå Kors sq heller ikke

Ihverttilfælde er der derefter ikke kommet så meget som et enkelt lille "pip" som svar herpå. Hvad kyller de tvivlere dog så voldsomt over, kunne man fristes til at spørge sig selv? Ligger deres libido alene i at kaste sten i hønsegården, eller hwa'?

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
niklasthedolphi skrev:
Nilau skrev:

Hvad er det dog du vil ha' "os" til at bevise?? Prøv selv at eksperimentere lidt. Hvis du ingen forskel kan konstatere - så læs ovenstående en gang til.

Hilsen

Nilau

Jeg tror faktisk at med netkabler forholder det sig omvendt.

Jo ringere en strømforsyning der er i en given del af anlæget jo større er chancen for at høre forskel på netkabler.

"dolph"

Det er både rigtigt og forkert Jeg tror ikke der kan gives nogle retningslinier i forholdet mellem strømforsyninger og netkabler. Jeg har ihvertfald ikke kunnet se et mønster.

Mvh.

Nilau

Halløj i hedebølgen,

Mmmjah... jeg vil nu alligevel påstå, at der er noget om snakken.

Erfaringsgrundlaget herfra sommerresidensen er dels de samme som hr. Dolph's, dels at jo mere man lokalt har gjort ud af sin strøm, jo mindre er effekten af et givet netkabel. Og hvorfor skulle det stoppe netop ved netbrønden på los apparatus?

På den anden side, så tror jeg jo også på, at hver gang man bryder en givet forbindelse med én eller anden form for stik, kontakt eller anden form for interface, så opstår der et nyt kredsløb, som igen fungerer på individuelle præmisser, men dog påvirker den samlede forbindelse som et hele (samlet kredsløb).

Nå, det er sikkert alligevel noget lavpandet schludderogvrøwl, så jeg vil nøjes med at sige, at der er noget om snakken

Med sommerlig aftenhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

HiFI branchen er gennemsyret af hemmelige aftaler. Det behøver man ikke den store kugleramme for at gennemskue, hvis bare man tør være lidt kritisk.
Her er vi ganske enige, og "taberen" er os forbrugere.
Man ser jævnligt nye fabrikater der får en god anmeldelse i forbindelse emd at de køber nogle reklamepladser i samme blad. Meget pudsigt.
Vi er ikke uenige, men konkrete eksempler ville være godt.
Man har vist også set anmeldere der har udtalt sig ULTRA positivt om et produkt, som de efter eget udsagn ikke har en ærlig chance for at betale sig fra, men som alligevel pludselig er blevet ejer af. Vist er ikke godt nok. Kan vi ikke få helt konkrete eksempler...

En stor del af branchen (særlig kabel, tweak og tilbehør), lever af at bilde folk historier på ærmet. Man skal absolut ikke være blandt skovens hurtigste dyr, hvis man i fuld alvor tror på, at eks 2x3 meter NO kabel har en produktionspris, der retfærdiggør en salgspris på 100.000,-.Vi er enige om at prisen på Valle er voldsom, men de 100 k passer ikke!!! Desuden er der ingen købetvang, og slutteligt er valle MEGET billigere, end de dyreste kabler fra Tara-Labs - MIT og Transparent . Selv Van den Hul er kommet op i uhyrlige priser...Det koster muligvis en smule mere end alverdens andre kabler at producere, idet der benyttes dyre materialer som Teflon. Men det kunne formentlig sælges til 2.000,- med en ganske fin fortjeneste. Overdrivelse fremmer forståelsen, meeeeen.....I HiFi verdenen hyper man bare produktet het vildt, og bilder folk ind at 100.000,- faktisk er billigt for så fin teknologi. I forhold til Transparent er det billigt.!!! KUN en fjerde-del....Bl.a. bl.a. bl.a...... den kloge narer den mindre kloge!

Nu er det netkabler tråden handler om, herunder bevisførsel for evt forskelle, blindtest´s , magasiners test og meget andet, men egentlig er al dette "uvedkommende". Hvis videnskaben siger ok, er du selv tilbøjelig til at sige ok ved lytning. Hvis kendte magasiner lovpriser et produkt, er du selv tilbøjelig til at lovprise osv.
Princippet gælder også med modsat fortegn, og sådan kan vi være "vægtet" i forudbestemtheden, og TRO dette og hint.
Jeg har ikke opskriften på den endegyldige neutrale bedømmelse, men er man ikke en opmærksom , åben og kritisk lytter, og lytter man ikke over en rum tid, er der for megen tilfældighed indblandet.

Helt konkret besøgte jeg Malthek forleden, medbringende et par netkabler som skulle afprøves. Vi startede med at lytte til hans udmærket setup, monteret med alm. standard-kabel. Efter en del numre, byttede vi kablet på cd-spillen, med det medbringende net-kabel, og lyttede på samme skæring. Konklusionen var for os 2 entydig: klar forskel, og til det bedre. Keith Jarrats "klaver" blev til et Piano, bassen gik et spadestik dybere og fremtrådte mere præcis, hihatt og bækkener fik mere luft og sprødhed... Egentlig burde vi ha´ skiftet retur, men der skulle høres musik, tiden gik, og så var den aften gået. Netkablet beholdte Malthe.........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Hurtig skrev:

HiFI branchen er gennemsyret af hemmelige aftaler. Det behøver man ikke den store kugleramme for at gennemskue, hvis bare man tør være lidt kritisk.
Her er vi ganske enige, og "taberen" er os forbrugere.
Man ser jævnligt nye fabrikater der får en god anmeldelse i forbindelse emd at de køber nogle reklamepladser i samme blad. Meget pudsigt.
Vi er ikke uenige, men konkrete eksempler ville være godt.
Man har vist også set anmeldere der har udtalt sig ULTRA positivt om et produkt, som de efter eget udsagn ikke har en ærlig chance for at betale sig fra, men som alligevel pludselig er blevet ejer af. Vist er ikke godt nok. Kan vi ikke få helt konkrete eksempler...

En stor del af branchen (særlig kabel, tweak og tilbehør), lever af at bilde folk historier på ærmet. Man skal absolut ikke være blandt skovens hurtigste dyr, hvis man i fuld alvor tror på, at eks 2x3 meter NO kabel har en produktionspris, der retfærdiggør en salgspris på 100.000,-.Vi er enige om at prisen på Valle er voldsom, men de 100 k passer ikke!!! Desuden er der ingen købetvang, og slutteligt er valle MEGET billigere, end de dyreste kabler fra Tara-Labs - MIT og Transparent . Selv Van den Hul er kommet op i uhyrlige priser...Det koster muligvis en smule mere end alverdens andre kabler at producere, idet der benyttes dyre materialer som Teflon. Men det kunne formentlig sælges til 2.000,- med en ganske fin fortjeneste. Overdrivelse fremmer forståelsen, meeeeen.....I HiFi verdenen hyper man bare produktet het vildt, og bilder folk ind at 100.000,- faktisk er billigt for så fin teknologi. I forhold til Transparent er det billigt.!!! KUN en fjerde-del....Bl.a. bl.a. bl.a...... den kloge narer den mindre kloge!

Nu er det netkabler tråden handler om, herunder bevisførsel for evt forskelle, blindtest´s , magasiners test og meget andet, men egentlig er al dette "uvedkommende". Hvis videnskaben siger ok, er du selv tilbøjelig til at sige ok ved lytning. Hvis kendte magasiner lovpriser et produkt, er du selv tilbøjelig til at lovprise osv.
Princippet gælder også med modsat fortegn, og sådan kan vi være "vægtet" i forudbestemtheden, og TRO dette og hint.
Jeg har ikke opskriften på den endegyldige neutrale bedømmelse, men er man ikke en opmærksom , åben og kritisk lytter, og lytter man ikke over en rum tid, er der for megen tilfældighed indblandet.

Helt konkret besøgte jeg Malthek forleden, medbringende et par netkabler som skulle afprøves. Vi startede med at lytte til hans udmærket setup, monteret med alm. standard-kabel. Efter en del numre, byttede vi kablet på cd-spillen, med det medbringende net-kabel, og lyttede på samme skæring. Konklusionen var for os 2 entydig: klar forskel, og til det bedre. Keith Jarrats "klaver" blev til et Piano, bassen gik et spadestik dybere og fremtrådte mere præcis, hihatt og bækkener fik mere luft og sprødhed... Egentlig burde vi ha´ skiftet retur, men der skulle høres musik, tiden gik, og så var den aften gået. Netkablet beholdte Malthe.........

Nu nævner du at I har oplevet en forskel på de to kabler - fint...

Men var begge kabler effektivt skærmede, og med jordben, og jordforbundet ?
Var kun det ene kabel med skærm, og det andet uskærmet ?
Der må lidt fakta på bordet her, hvis vi skal tro at det kun er kobberkvaliteten, der er afgørende.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ingen af kablerne er skærmet.

Begge kabler jordet.

Ingen af os påstår at det har noget med kobberkvalitet at gøre.

Fasen var korrekt.

Setupét er vellydende.

Summa-summarum: En positiv forbedring med "et andet" netkabel....

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Setupét er vellydende.

- Hvilket jeg vil uddybe til følgende:

Setupet spiller meget transparent, hvorved ændringer i setupet med det samme høres på resultatet. Der bliver ikke "sølet" megen engenlyd på hér.

- Måske en grund til at mange ikke hører forskel ved skift?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes