Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Newclassd fra Lars Clausen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
he he det var da utroligt folk har sådan nogle gode øjne , ja du har helt ret  orginale lytter/blackgate/polypropper  jeg kan desværre ikke give et indtryk af lyden uden, for hørte dem ikke uden , men har læst inde på et andet forum , hvor en del andre fra andre lande også har bygget dem, at flere har prøvet med at afkoble med små polypropper og lyden blev bedre, men det kan være newclassd kan svare på om det kan betale sig eller hvad , det  er måske ikke pengene vær ,igen var det noget jeg havde i rodekassen

De er da nemme nok at se de dér PP 

I øvrigt kan jeg se, at vi er i gang med noget af det samme. Jeg har tilsvarende kabinetter (dog modellen, der er 33bred og 28dyb) og et sæt 1KVA trafoer liggende, venter bare på de fine sager fra Lars / NCD, men softstarten lader vente på sig...

ER det her, du har læst om dem i udlandet? Eller har du andre links til omtale?
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=88117

Jeg har aldrig prøvet class-d, så bygger dem af nysgerrighed, og dine beskrivelser af lyden gør mig da afgjort mere nysgerrig 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

yes  det er på den side , du har noget at glæde dig til de spiller rigtig rigtig  godt  , jeg mener helt afgjordt den bedste classd lyd der kan fåes idag . og har hørt næsten dem alle ice power, hypex,zap , som jeg skrev tidligere spiller de et par kl a monotrin helt til dørs, godt gået
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
 yes  det er på den side , du har noget at glæde dig til de spiller rigtig rigtig  godt  , jeg mener helt afgjordt den bedste classd lyd der kan fåes idag . og har hørt næsten dem alle ice power, hypex,zap , som jeg skrev tidligere spiller de et par kl a monotrin helt til dørs, godt gået

Det lyder rigtig godt..! Nu håber jeg så snart Lars får de der softstart kredsløb hjem, så jeg kan komme videre med byggeriet 

Lige et spørgsmål til: Hvordan har du gjort trafoerne fast? Det ser ud som om du har fundet på en ''alternativ løsning''!!??

Hilsen,
Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

jeg har givet dem et rigtigt tykt lag universal fugemasse til udendørsbrug, en tupe man kan købe til en fugepistol, kan ikke lige huske hvad det hedder ,men kan finde ud af det har stadigvæk tupen

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Så bestil dog de softstart kredsløb fra hans gamle firma: LC Audio de har dem på lager. Ellers kan jeg kun bekræftige den gode lyd selv om jeg personligt mener det er et stykke endnu inden digitalforstærkere slår en god analog. Den medleverede strømforsyning er langt fra stor nok.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

personligt synes jeg mine newclassd spiller helt på højde med min kl a forstærkere her er et billede af de højtalere de spiller sammen med   

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Når det kommer til dybdebillede og perspektiv så kommer Digital til kort hvis højttalere ellers kan afsløre det. Her mener jeg Duelund højttalere ikke overgåes af ret meget andet og jeg tvivler på dine kan--ikke for at være fræk. Hvilken Klasse A har du haft?

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

vil vove den påstand  mine bånd spiller bedre end dine duelund ikke for at være fræk , her er mit andet sæt højtalere, hvis du mener de  ikke kan spille perspektiv og dybdebillede,  er du velkommen til at komme og høre dem, har haft mange rigtig gode højtalere  ,bla martin logan acent i, disse spiller  meget bedre ,eneste minus de er meget retningsbestemte bruger også duelund modstande i delfilteret

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Ok peace har hørt den nye forstærker hos ven og den spiller godt efter at han skiftede opamp til Lm4562 men han fik et støjproblem som han ikke har løst.

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

ja med lm 4562 spiller den en del bedre ok hvad støjproblem har han  efter skiftet har ikke selv oplevet problemer efter skiftet 

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Han har susen i højttalere måske han har været statisk ladet ved isætning. Ville gerne hørt dit system men jeg bor i København. Var det en Zapsolut 78W du havde før? Har selv modificeret The End Xp. Er igang med at bygge Simple Killer Amp.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
takker  he he det var da utroligt folk har sådan nogle gode øjne , ja du har helt ret  orginale lytter/blackgate/polypropper  jeg kan desværre ikke give et indtryk af lyden uden, for hørte dem ikke uden , men har læst inde på et andet forum , hvor en del andre fra andre lande også har bygget dem, at flere har prøvet med at afkoble med små polypropper og lyden blev bedre, men det kan være newclassd kan svare på om det kan betale sig eller hvad , det  er måske ikke pengene vær ,igen var det noget jeg havde i rodekassen
Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på om der findes endnu bedre lytter derude - med alt respekt for Larses valg af "Nippon"! En anden ting, som Lars beskriver som en mulig forbedring, er at man undgår de Blå plastik muffer når der skal monteres kabler - det bedste må så være at helt fjerne disse muffer, og så lodde direkte.... er det en god ide? Jeg kunne da godt forestille mig at der er en del at hente, da der nok ikke er brugt sølv som ledere i de muffer  Og jeg har lige bestilt for kr 1500,- WBT stik i sølv - så det er lidt spildt af krudt, hvis jeg ikke fjerner mufferne! Hvordan jeg skal få det gjort, aner jeg ikke...
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
personligt synes jeg mine newclassd spiller helt på højde med min kl a forstærkere her er et billede af de højtalere de spiller sammen med   
Hvad er det for nogle HTer du har der - er det Duelund? De "ser" meget Dynamiske ud! 

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Blå plasticmuffer er ikke pågrund af manglende sølv men fordi plastic forringer lyden. Lod på underside af print da printet bliver for svagt hvis du fjerner dem. Åbenbart har LC også fundet ud af plastics dårlige egenskaber.
Højttalerne her ser ikke særlig meget ud af duelund. Basser måske?

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

nej højtalerne er ikke duelund det er fostex bånd  + speciale vifa basser

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

har selv lige bestilt de nye softstart fra newclassd da jeg selv kører med lcaudio ,de duer ikke da de er for langsomme, og da sikkerhedsoften går ind og læser på forstærkeren, slår den dem ned igen og man skal tænde forstærkeren igen. lcaudios slår igang efter ca 3 sekunder ,de nye fra newclassd efter ca 1 sekund ,ellers skal man lave et sekundær kredsløb der slår gatedriveren til efter softstaten, men det kan hvis ikke svarre sig økonimisk, bedre med de nye softstart fra newclassd

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Ok. anede ikke der var den forskel. Hvad med at OPA 627 i indgang det er efter min mening markedets bedste kreds. Kammerat der havde problemer med Lm 4562 har bestilt 2x2 kredse på et lille print og han giver kun 55 dollar pr. print.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
har selv lige bestilt de nye softstart fra newclassd da jeg selv kører med lcaudio ,de duer ikke da de er for langsomme, og da sikkerhedsoften går ind og læser på forstærkeren, slår den dem ned igen og man skal tænde forstærkeren igen. lcaudios slår igang efter ca 3 sekunder ,de nye fra newclassd efter ca 1 sekund ,ellers skal man lave et sekundær kredsløb der slår gatedriveren til efter softstaten, men det kan hvis ikke svarre sig økonimisk, bedre med de nye softstart fra newclassd
Lars Clausen beskriver nettop dette som et problem - og af samme grund vil jeg kun købe "Softstart" fra NCD (og for at støtte Lars i det hele taget).... MEN hvor bliver de af???????? 

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

har snakket med lars kommer om højst 3 uger skal håndsamles

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
nej højtalerne er ikke duelund det er fostex bånd  + speciale vifa basser
OK, jeg ved ikke lige hvorfor jeg tænkte på Duelund - har det været noget jeg læste i et tidligere indlæg?  

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes