Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Newclassd fra Lars Clausen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Hvis man tør og har mulighed for det så er det en god ide at undgå terminalerne og lodde ledninger direkte på terminalernes underside.

Ja, eller helt fjerne skrueterminalerne:   http://www.badongo.com/pic/648737

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Det vurderer jeg at være lidt risikofyldt man kan ødelægge printet.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Det vurderer jeg at være lidt risikofyldt man kan ødelægge printet.

Så har jeg nok bare været heldig    Og heldigvis er jeg heldig hver gang    Men du har ganske ret; hvis ikke man ved, hvordan man fjerner dem uden risiko for printets ve og vel, så lad være...
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke røre ledningerne ret meget for at flå loddeøerne af. Du er ikke blot heldig men også forsigtig/dygtig.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Når du/I på et tidspunkt har besluttet jer for hvilken Amp der skal være standard, får vi så besked, så vi evt kan købe de nye?  

Disse 4 polet lytter som jeg vandt (tak for det), og som faktisk ligner en ormegård på tegningen, er det så smart at bruge dem - når det anbefales kun at bruge nogle få cm kabel imellem printene?[/P

Hvis nu Lars satte impedanserne omkring kredsen lidt ned så tror jeg det ville hvise sig at LM 4562 er den bedste totalløsning. Højere spænding < minimum 12 V > ville måske også give nogle helt andre resultater da bl.a. 627 er mere krævende med hensyn til en god forsyning end de fleste andre.
Det længere ledningstræk med indkobling af 4 pol har ingen praktisk betydning da 4 pol virker som lokal afkobling, den skal im idlertid meget tæt på. Hævning af printet så det svarer til højde af 4 pol og så blot en stump kobber hen til loddepunkt. Rent praktisk er det bedste først at lodde på print og dernæst på caps. Hvis man tør og har mulighed for det så er det en god ide at undgå terminalerne og lodde ledninger direkte på terminalernes underside.[/QUOTE] Tak - Det var faktisk nøjagtig sådan jeg havde forestillet mig at gøre det (hvis jeg får taget et loddekursus)

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Og ang. lodning, så tror jeg at jeg vil tage et kursus, da det må kunne betale sig med alle de lodninger der er... [/QUOTE]

Tænk, jeg havde det lige modsat for jeg tror da aldrig jeg har lavet noget selvbyg med så FÅ lodninger! Så dette projekt var mere en udfording i fræsning i aluminium end i lodninger. Måske jeg burde finde et fræsekursus 

Hilsen,
Morten
[/QUOTE] Du har helt ret mht. de få lodninger - MEN de få der er, er vigtige, og jeg er bare SÅ dårlig til at lodde...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke være den helt store kunst at kunne "quote" rigtigt . Det skaber altså nogle gange lidt forvirring.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
TRX850 skrev:
Og ang. lodning, så tror jeg at jeg vil tage et kursus, da det må kunne betale sig med alle de lodninger der er... 

Tænk, jeg havde det lige modsat for jeg tror da aldrig jeg har lavet noget selvbyg med så FÅ lodninger! Så dette projekt var mere en udfording i fræsning i aluminium end i lodninger. Måske jeg burde finde et fræsekursus 

Hilsen,
Morten
[/QUOTE] Du har helt ret mht. de få lodninger - MEN de få der er, er vigtige, og jeg er bare SÅ dårlig til at lodde... [/QUOTE]Jeg tror lige her, at vi taler ved siden af hinanden: jeg ved godt at der ikke er ret mange lodninger - men hvis det skal være optimalt, så aflodder man alle stik, og derefter lodder alle ledninger direkte på printet - det var det jeg mente  

Anyway, så er jeg i "surroundmode" nu, og skal ændre mit setup til en 5 kanals effektforstærker. Men er i tvivl om det skal være 5 stk mono i ét kabinet, eller 5 seperate kabinetter... Jeg har besluttet at bruge 1000VA trafo for hver kanal, så det bliver tungt under alle omstændigheder 

God jul til alle + godt nytår

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 27 December 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Anyway, så er jeg i "surroundmode" nu, og skal ændre mit setup til en 5 kanals effektforstærker. Men er i tvivl om det skal være 5 stk mono i ét kabinet, eller 5 seperate kabinetter... Jeg har besluttet at bruge 1000VA trafo for hver kanal, så det bliver tungt under alle omstændigheder 

hvis du laver dem i samme kabinet kan du spare en del penge på kabinetter, men jeg ville nok sørge for jeg ikke startede 5 1000VA trafoer op på samme tid, max 3 igennem en form for softstart. Hvis der er nogen der har en god idé til sådan et delay, så er jeg også interesseret

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Go4it skrev:

hvis du laver dem i samme kabinet kan du spare en del penge på kabinetter, men jeg ville nok sørge for jeg ikke startede 5 1000VA trafoer op på samme tid, max 3 igennem en form for softstart. Hvis der er nogen der har en god idé til sådan et delay, så er jeg også interesseret

Er OBS på softstart!!! Har i starten købt 2 x 500VA! Har så nu tænk mig at bruge (i ét kabinet): 3 x 500VA til 3 (surround) kanaler, og så til seriøst stereo i ét kabinet med 2 x 1000VA, det er kun 2 kabinetter....  Men det kan hurtigt nå at ændre sig

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hvad er status på NewClassD modulerne.. og alt det andet DIY klasse-D gear man kan få på markedet... her tænkes specielt på lydkvalitet samt stabilitet??... kort og godt..hvad er bedst?
Til top Vis Toom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toom

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Toom skrev:
Hvad er status på NewClassD modulerne.. og alt det andet DIY klasse-D gear man kan få på markedet... her tænkes specielt på
lydkvalitet samt stabilitet??... kort og godt..hvad er bedst?

Godt spørgsmål!
Jeg er meget glad for mine "gamle" ZapPulse 2.2SE.... De gør det sku godt!!   

Jeg er dog ikke i tvivl om at der er kommet noget der er langt bedre... men hvad?

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

cdl-77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Toom skrev:
Hvad er status på NewClassD modulerne.. og alt det andet DIY klasse-D gear man kan få på markedet... her tænkes specielt på lydkvalitet samt stabilitet??... kort og godt..hvad er bedst?

Jeg er MEGET glad for lyden af mine NCD-1, i forhold til min klasse AB effektforstærker er de en forbedring der mærkes. Jeg får tit positive kommentarer på lyden så jeg tror næppe du vil blive skuffet over NCD. Mht. konkurrenterne, så er der mange som er glade for Hypex, men jeg har ikke hørt dem.

Der har ikke været problemer med NCD-1'erne, stabiliteten er helt i orden. I min implementering forstyrrer de lidt i radioen af og til - jeg er ikke nået helt til bunds i det endnu, men jeg regner med at Lars' EMI kit (gratis) klarer den sag.

NCD har vist et højere gain end nogle af konkurrenterne, hvilket *kan* betyde at evt. sus fra lydkilden fremhæves - dette klares dog let med et par modstande. Der er ikke DC servo i NCD, men de fleste har jo ikke brug for sådan én.

Så klar anbefaling til NCD herfra.

/cdl-77

Til top Vis cdl-77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cdl-77

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilslutte mig cdl-77
Jeg har haft 4 stk. NCD-1 siden efteråret 2006. De trækker idag et par Visaton Monitor 890, og gør det rigtigt godt.
Jeg overvejer i øjeblikket at investere i et pår mere, og et digitalt elektronisk delefilter.
Tiden skal jo gå med noget
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist

Cavok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Halløjsa.

Så er der kommet ny info omkring de nye NCDXi-627 moduler hos newclassd , - det ser meget spændende ud

Jeg skal vist til at genoplive de gamle dage hvor jeg byggede min 42 watts ZAPsolute Mk2'er 

Mvh

Cavok

Til top Vis Cavok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cavok

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Der er ingen info, udover NCDXi-627 står nævnt under "forstærker". Lars holder nok efterårsferie

Cavok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Du skal blot vælge dansk og klikke på "forside" så kommer den nye information vedr. NCDXi 'erne.

Der er blandt andet et billede af de nye moduler med en batteridrevet PSU.

Mvh

Cavok
Til top Vis Cavok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cavok

cdl-77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Edit (igen):

Så er info'en ganske rigtigt kommet på siden - og det ser spændende ud !!! Bare jeg ikke var finanskriseramt...

/cdl-77

Til top Vis cdl-77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cdl-77

NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Så skulle der være lidt mere information på siden om vores nye modul.

Mange hilsner

Lars Clausen
Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum