| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok spændende! Du valgte settet istedet. Hvor dette og ikke 6.6 ?
Men billederne skal nok lige gøres lidt mindre...højre klik, redigere, stræk/formindsk, inden du sætter dem ind.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtigt godt ud!  Jeg er også igang med at pakke op nu. Har også taget billeder imens, og skal nok smide dem om senere ;)
__________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Benny_g Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er de redegeret, jeg valgte primært denne løsning pga. jeg ikke kunne lide Classic No 6.8 & Classic No 6.6 udseende. og Classic No 6.4 virkede lidt for tamt i udseendet, en flad lille sag, derimod 10 og 8 sammen syntes jeg var oplagt for mig. nu får vi at se om det også spiller godt. det bliver dog først sat til i morgen, skal snart på arbejde
[edit] lige nu savner jeg dog lidt en classic cd-player, men det må blive det næste efter nye højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jammen de er bestemt også en flot kombi! Jeg er begyndt at vende mig mere til 6.6 udseende og synes faktisk den er helt køn nu! Godt rigtig godt lide dens volume knap, men har jo ikke set den "live"  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige fået mit sæt her til morgen (6.6B og 01B). Desværre var min forstærker defekt ved ankomsten 
Jeg ringede til Jørgen, som er på ferie, og han sagde at jeg ville modtage en ny med fragtmand i morgen. Det må jeg sige er god service. Han komme selv og henter den defekte hos mig når han kommer hjem fra ferie.
Så jeg må vente til i morgen med at lytte til det. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tog da lige et par billeder. Her er et par af dem:

__________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille ekstra billede:

__________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
Jeg har også lige fået mit sæt her til morgen (6.6B og 01B). Desværre var min forstærker defekt ved ankomsten 
Jeg ringede til Jørgen, som er på ferie, og han sagde at jeg ville modtage en ny med fragtmand i morgen. Det må jeg sige er god service. Han komme selv og henter den defekte hos mig når han kommer hjem fra ferie.
Så jeg må vente til i morgen med at lytte til det. |
|
|
Det er godtnok ærgeligt  Det er dejligt at høre at Jørgen yder god service! Håber du får den imorgen så  Jeg arbejder på at få lagt et par billeder op, og komme med det første lytteindtryk! __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag har jeg modtaget to kasser med en Classic 6.6b forstærker og en Classic No.01b cd-afspiller. Her er et par billeder fra udpakningsceremonien:  Da jeg kom hjem fra arbejde idag, stod der to store kasser og ventede   Forstærkeren i kassen. Ih hvor var den tung at løfte op!  Forstærkeren forfra.  Forstærkeren set bagfra.  Cd-afspilleren forfra.  Cd-afspilleren bagfra. Der kommer flere billeder senere  Jeg har endnu ikke sat mig og lyttet til anlægget seriøst. Den første lyd der mødte mig var ikke så fantastisk. Det bar meget præg af at forstærkeren ikke var varm og tilspillet. Der var masser af power, men diskanten var nærmest frygtelig! Den skar i ørerne og var slet ikke behagelig. Efter et par minutters brug havde det dog allerede hjulpet gevaldigt! Tilspilningen kommer til at tage noget tid, men varmen var der råd for. Det hele har nu stået og spillet ved moderat volumen en god times tid, og jeg vil snart sætte mig og lytte til nogle gode plader. __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
dm3dm3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også fået min 6.5b her til morgen :)
Er der andre end mig der har fået en fjernbetjening der rasler? Synes heller ikke at skruer sidder så godt bag på... nærmest presset i
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dm3dm3 skrev:
Har også fået min 6.5b her til morgen :)
Er der andre end mig der har fået en fjernbetjening der rasler? Synes heller ikke at skruer sidder så godt bag på... nærmest presset i
|
|
|
Nej, du er ikke den eneste. Min fjernbetjening rasler også. Det er knapperne der larmer når de rystes mod fjernbetjenings aluminiums kabinet. Jeg ved ikke om der kan gøre noget ved det, men det virker lidt træls. Fjernbetjeningen til cd-afspilleren rasler ikke. Her er knapperne af en slags plast. Jeg tror tricket er at spille så højt at man ikke kan høre at knapperne rasler  __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
dm3dm3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi jo bare spiller højere og vildere... :P
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet lidt til anlægget, og må sige at jeg er ganske godt tilfreds. Det hele står på mit alt for lille værelse, og pt. er den optimale lytteposition blokeret af et bord. På trods af at jeg sad ca. 1,5 meter bag sweetspot, var det en god oplevelse at lytte. Jeg har skrevet en kort beskrivelse af lyden baseret på mine få timers erfaring. Det er første gang jeg beskriver lyden fra et anlæg sådan rigtigt, så spørg endelig ind til meningen hvis den er uklar Forstærker: Classic 6.6B Cd-afspiller: Classic No.01b Højttalere: Dali Blue 8008 Signalkabel: Tara Labs Prism 100i HT-kabel: Ukendt Dali kabel (2x4 kvadrat mm, oxygenfri kobber) Lydbilledet virker godt sammensat. På nogle stille numre med vokal der spænder fra lave til høje oktaver synes jeg det lyder meget naturligt. Man kan skrue op, uden at få fornemmelsen af høj volumen, men blot at sangeren er rykket lidt tættere på :) (Hvis det giver mening?) Det lyder meget behageligt. Detaljegraden er øget ganske betragteligt i forhold til mit tidligere setup (noget halvbilligt Technics), og på næsten alle numre hører jeg små lækre detaljer som jeg før er gået glip af. Det er også blevet nemmere at separere de enkelte instrumenter når man lytter. Enkeltvis står de alle meget tydeligt og bidrager meget levende til den komplette lyd. Det gør det også lettere at placere de forskellige musikere i rummet, og når man lukker øjnene kan man næsten se dem foran sig. Elektrisk støj er der ikke meget af i selve anlægget, men til gengæld er det nu muligt at høre hvilke albums der er indspillet på ordentligt udstyr. Blev overrasket over hvor meget støj der er på f.eks. Coldplay's A Rush of Blood To The Head. Jeg synes diskanten til tider er lidt for fremtrædende. Det skyldes højst sandsynligt mine højttalere (Dali Blue 8008) som i forvejen er lyse (men også detaljerede) i toppen. Jeg tror dog det er en ting jeg stille vænner mig til. Der er nogle få ting jeg lige skal vænne mig til, men indtil videre er jeg ganske godt tilfreds. Anlægget leverer en meget musikalsk og detaljerig lyd, men er alligevel noget mere analytisk end hvad jeg er vant til.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have pakket anlægget ud osv. sidder jeg med en fornemmelse af at cd-afspilleren er et lidt mere gennemført produkt. Manualen er stadig "billig" men alligevel noget bedre skrevet og udført end manualen til forstærkeren. Også fjernbetjeningen til cd-spillen virker af bedre kvalitet (den er TUNG) og blev leveret i en fin æske (Se billede). Med cdafspilleren følger der en umbraco nøgle til at løsne skruerne bag på fjernbetjeningen (ved batteriskift), mens forstærkerens fjernbetjening er skruet sammen med alm. stjerneskruer, og ovenikøbet rasler lidt. Hvordan er dit indtryk af disse punkter på No.10.0 og No.8.0B, Benny?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke få et billede af No 6.6b hvor den er tændt? Sådan at man kan se hvad farve lamperne på fronten er  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Benny_g Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ichtysdk skrev:
Det ser jo rigtigt lækkert ud! Hvordan er finishen og byggekvaliteten på produkterne?
|
|
|
ved første indtryk virker det til at være solidt finish, fronten er ca 5mm tyk. nu har jeg dog kun lige brugt ca 15 mins på at kigge lidt på den, da jeg skulle på arbejde.
|
| Til top |
|
| |
Benny_g Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ichtysdk skrev:
Efter at have pakket anlægget ud osv. sidder jeg med en fornemmelse af at cd-afspilleren er et lidt mere gennemført produkt. Manualen er stadig "billig" men alligevel noget bedre skrevet og udført end manualen til forstærkeren. Også fjernbetjeningen til cd-spillen virker af bedre kvalitet (den er TUNG) og blev leveret i en fin æske (Se billede). Med cdafspilleren følger der en umbraco nøgle til at løsne skruerne bag på fjernbetjeningen (ved batteriskift), mens forstærkerens fjernbetjening er skruet sammen med alm. stjerneskruer, og ovenikøbet rasler lidt.
Hvordan er dit indtryk af disse punkter på No.10.0 og No.8.0B, Benny?
|
|
|
det skal jeg nok komentere i morgen, når jeg får lidt mere tid til at se på det.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Kan vi ikke få et billede af No 6.6b hvor den er tændt? Sådan at man kan se hvad farve lamperne på fronten er  |
|
|
Det kan I da  Det ene er lidt uskarpt, men det kan da ses...  Forstærkeren står på standby. Rød diode lyser.  Forstærkeren er tændt og indgangen "Line 1" er aktiv (Gul diode lyser).  Indgang "Line 1" er valgt (Gul diode lyser). Mute til (Rød diode blinker). __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benny_g skrev:
ichtysdk skrev:
Efter at have pakket anlægget ud osv. sidder jeg med en fornemmelse af at cd-afspilleren er et lidt mere gennemført produkt. Manualen er stadig "billig" men alligevel noget bedre skrevet og udført end manualen til forstærkeren. Også fjernbetjeningen til cd-spillen virker af bedre kvalitet (den er TUNG) og blev leveret i en fin æske (Se billede). Med cdafspilleren følger der en umbraco nøgle til at løsne skruerne bag på fjernbetjeningen (ved batteriskift), mens forstærkerens fjernbetjening er skruet sammen med alm. stjerneskruer, og ovenikøbet rasler lidt.
Hvordan er dit indtryk af disse punkter på No.10.0 og No.8.0B, Benny?
|
|
|
det skal jeg nok komentere i morgen, når jeg får lidt mere tid til at se på det. |
|
|
Det lyder godt! Jeg glæder mig til at høre mere  __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |