Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forslag til ny forstærker (loft: 7000 kr) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Ok tak. Hvordan føles knapperne ellers? Og er Volumen dejlig tung?

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

dm3dm3 skrev:
Har lige testet min 6.6b... Ingen lyd i venstre side :(

Det må være en bytter!

Det var da utroligt! Både dig og Poul har været uheldige!

Jeg sidder da efterhånden og bliver smånervøs for kvaliteten af de forstærkere. Men det kan jo selvfølgelig bare være uheld...

Når min forstærker står tændt, står den og brummer lidt fra højre forstærkerkredsløb. Det er en svag brummen, nogle gange kan man ikke høre den - det varierer lidt hvor kraftigt det lyder. Er det noget jeg skal være nervæs for, eller er det uskadeligt? Forstærkeren er ved at være godt gennemvarm. Har kørt mere eller mindre uafbrudt (mest på lav styrke) omkring 6 timer.

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Ok tak. Hvordan føles knapperne ellers? Og er Volumen dejlig tung?

Jeg synes kontakterne på forsiden virker som om de er i lidt dårlig kvalitet. De virker fint, men der er lidt slør i dem.

Jeg har drejet på tungere volumenknapper. Det er som om vol-knappen fjedrer lidt når man drejer på den. Går ud fra det skyldes den mekaniske aksel (og ikke mindst det plastik-samleled der kan ses på billedet) ned til potmetrer som sidder bagerst i forstærkeren.

Generelt må jeg indrømme at jeg er lidt skuffet over de bevægelige dele både på forstærkeren og den tilhørende fjernbetjening. Kvaliteten virker slet ikke god nok til et produkt der trods alt har kostet 6800,- endda på tilbud! Det skulle ikke undre mig om kineserne har sparet på de ting, og brugt alle pengene på indmaden, for den lyder rigtigt godt!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
dm3dm3 skrev:

Det må være en bytter!

Jeg sidder da efterhånden og bliver smånervøs for kvaliteten af de forstærkere. Men det kan jo selvfølgelig bare være uheld...

Når min forstærker står tændt, står den og brummer lidt fra højre forstærkerkredsløb. Det er en svag brummen, nogle gange kan man ikke høre den - det varierer lidt hvor kraftigt det lyder. Er det noget jeg skal være nervæs for, eller er det uskadeligt? Forstærkeren er ved at være godt gennemvarm. Har kørt mere eller mindre uafbrudt (mest på lav styrke) omkring 6 timer.

Ok, den har ellers fået ok ros for sin mekaniske opbygning i HF.
Ang. brum, ville jeg ikke finde mig i det i en helt ny fost....

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

ichtysdk skrev:
dm3dm3 skrev:

Det må være en bytter!

Nej, jeg er også træt af det!

Jeg må hellere tage kontakt til Jørgen fra Ardency. Gad vide om det er galt med dem alle sammen... indtil videre er det da en ret dårlig fejlstatistik for Classic 6.6b i denne tråd!

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

ichtysdk skrev:
dm3dm3 skrev:

Det må være en bytter!

HF = High Fidelity? Det er vel Classic 6.6 der er blevet anmeldt og ikke 6.6b? Prisen på de nye er noget lavere end de gamle... kan det tænkes at der ligger noget bag? Måske ligner de hinanden, men det er ikke til at vide hvor der er sparet!?

Benny_g
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
Efter at have pakket anlægget ud osv. sidder jeg med en fornemmelse af at cd-afspilleren er et lidt mere gennemført produkt. Manualen er stadig "billig" men alligevel noget bedre skrevet og udført end manualen til forstærkeren. Også fjernbetjeningen til cd-spillen virker af bedre kvalitet (den er TUNG) og blev leveret i en fin æske (Se billede). Med cdafspilleren følger der en umbraco nøgle til at løsne skruerne bag på fjernbetjeningen (ved batteriskift), mens forstærkerens fjernbetjening er skruet sammen med alm. stjerneskruer, og ovenikøbet rasler lidt.

Hvordan er dit indtryk af disse punkter på No.10.0 og No.8.0B, Benny?

så er man lige igang med at studere manualerne til 8.0 & 10.0, men det hjælper lige fedt, for den til 10.0 er joh på kinesisk, hvorimod den til 8.0 er på engelsk. jeg savner noget mere detaljeret manualer, eftersom de kun er et par sider.
her er lige et billede af fjernbetjeningen, som er simpel eftersom forforstærkeren ikke har alle mulige extra funktioner, den er i plastik, og virker til at være rimelig robust

jeg savner lidt at classic havde et 'anbefalet' signalkabel i kassen til No. 8.0, men det må jeg selv ud og invistere i.

finish af forforstærkeren er i top, volumen-kontrolen giver fin modstand når man forsøger at justere. og sidder solidt på fronten, har før haft forstærkere hvor volumen-kontrolen sidder meget løst, dette syntes at være lidt iriterende.

nu må vi så høre hvordan det spiller når jeg engang får kabler og sat det til. Skal nok poste når det er sket.

godnat!

hilsen benny
Til top Vis Benny_g's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny_g

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
Raskolnikov skrev:

ichtysdk skrev:
dm3dm3 skrev:

Det må være en bytter!

HF = High Fidelity? Det er vel Classic 6.6 der er blevet anmeldt og ikke 6.6b? Prisen på de nye er noget lavere end de gamle... kan det tænkes at der ligger noget bag? Måske ligner de hinanden, men det er ikke til at vide hvor der er sparet!?

I følge Ardeny audio's hjemmeside har de sænket priserne på Classic med 45 %, dette kunne jo antyde at det ikke er en dårligere maskine men bare fordi priser generelt er sænket.   

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
dm3dm3 skrev:

Det må være en bytter!

Efter problemerne med min forstærker i går skulle jeg modtage en ny her i dag. Så jeg kan ikke selv prøve. Er der andre der kan høre en brummen ?

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Har alle oplevet problemer med brum på no. 6.6b?

Benny_g
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

har lige fået gang i mit nu, første indtryk er at no 8.0 har masser af power til at styre min CV, bedre en HK3480, nu skal jeg dog lige have fat i nogle ordentlige cder til at teste, tag dog i agt højtalerene er ikke joh ikke noget at råbe hurra for, udover de kan spille højt.
første ting jeg ikke lige kan forstå er, min forforstærker har 4 line 1, har pt. kun tilsluttet en cd-player på line1, men hvis jeg sætter den på line 2,3,4 og skruer op for lyden, kan man svagt høre signalet fra line1, må lige ha snakket med jørgen hvad det er for noget, men ellers er det fint indtil videre.

over and out, benny
Til top Vis Benny_g's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny_g

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg så 6.6B "live" i går. Min kammerat har købt et eksemplar som miderltidig løsning. Den virker meget robust, men som andre folk skriver, er helhedsindtrykket lidt 50/50. Jeg er en sucker for god finish, men 6.6B virker lidt halvfærdigt, når det kommer til det ydre (og indre - der er sparet lidt på kritiske steder i kredsløbet). Den har ikke det samme "feel" som f.eks. min gamle Marantz PM17 - det var kram! Men tilgengæld koster 6.6(B) jo heller ikke alverden. Lyden er også ok. Masser af kraft, men måske ikke helt så detaljeret...kan godt virke lidt rodet til tider. Der blev spillet på et sæt PMC ht. 

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige snakket med Jørgen (der stadig er på ferie). Fortalte ham om problemet med brum fra trafoen. Han sagde at der godt kunne forekomme en svag brummen, og at det ikke var noget jeg skulle være nervøs for. Det skal også siges at det virkeligt er en svag brummen, og bare der er den mindste anden lyd kan det ikke høres, selv ikke hvis man nærmest har øret nede i forstærkeren. Den smule "tomgangsstøj" der kommer fra højttalerne er også virkelig lav. Der skal også være helt stille og man skal have øret helt inde i diskanten for at kunne høre det.

Jeg sidder nu og overvejer om jeg skal beholde dyret eller ej. Lyden er fortræffelig, og jeg er virkelig vild med den, især når der er blues og jazz i cd-afspilleren! Det der trækker ned er forstærkerens "feel". Jeg kan godt li gennemført kvalitet, men hvis jeg skal være realistisk er det nok ikke nemt at komme i nærheden af samme lyd og kraftoverskud hvis man kigger efter en anden forstærker i samme prisklasse. Hvad siger I andre?

Har du fået pakket dyret ud Poul?

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne jo ikke lade være med at kigge lidt efter andre forstærkere i samme prisklasse. Er der nogen der har lyttet på dem?

Cayin 252B (7495,-)
Roksan Kandy L Shape (7000,-)
Marantz PM7001 KI (6999,-)

Den der Cayin ser altså ikke ringe ud, selvom det også er kinagrej!

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Der er også Advance Acoustic MAP 303 mkII DA (5999,-)
- dog billigere, men det kunne være et bud?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Der er også Advance Acoustic MAP 303 mkII DA (5999,-)
- dog billigere, men det kunne være et bud?

Måske ja. Jeg kender slet ingenting til dem. Er det noget der spiller?

Måske var XTZ også en mulighed?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Det er nemlig det, XTZ og Advance Acoustic's produkter ligner utrolig meget hinanden! Har netop lavet en tråd om dette http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41560&P N=1

Jeg er selv på udkig efter forstærker og har også tænkt lidt på classic 6.6b - men XTZ/Acoustic Advance ser også spændende ud

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Det kunne være jeg skulle tage ind til PS Audio i Herning og se om jeg kunne få et lyt/kig på Advance Acoustic MAP 303?

Er der nogen der ved om Fona i Århus lader folk låne udstyr med hjem? Kunne være jeg skulle derind og se på Cayin 252B

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
Jeg har lige snakket med Jørgen (der stadig er på ferie). Fortalte ham om problemet med brum fra trafoen. Han sagde at der godt kunne forekomme en svag brummen, og at det ikke var noget jeg skulle være nervøs for. Det skal også siges at det virkeligt er en svag brummen, og bare der er den mindste anden lyd kan det ikke høres, selv ikke hvis man nærmest har øret nede i forstærkeren. Den smule "tomgangsstøj" der kommer fra højttalerne er også virkelig lav. Der skal også være helt stille og man skal have øret helt inde i diskanten for at kunne høre det.

Jeg sidder nu og overvejer om jeg skal beholde dyret eller ej. Lyden er fortræffelig, og jeg er virkelig vild med den, især når der er blues og jazz i cd-afspilleren! Det der trækker ned er forstærkerens "feel". Jeg kan godt li gennemført kvalitet, men hvis jeg skal være realistisk er det nok ikke nemt at komme i nærheden af samme lyd og kraftoverskud hvis man kigger efter en anden forstærker i samme prisklasse. Hvad siger I andre?

Har du fået pakket dyret ud Poul?

Jeg har lige fået min 6.6B (nummer 2) her for et par timer siden og har hørt musik lige siden. Jeg har siddet med et smil op til begge øre. Nu har jeg både skiftet cd og forstærker så der er for alvor forbedring at spore. Specielt sådan noget som bassen, den har en helt anden kraft og detaljen i den er rigtigt mange gange bedre ned min Denon 1905 receiver.

Hvad angår finish må jeg give andre ret i at det ikke er der man bliver imponeret, men hold kæft hvor det lyder godt. Min gamle cdafspiller kunne ikke læse hdcd det kan den nye 01B og man må sige at Eric Claptons guitar bliver helt fantastisk og meget mere sprød.

Dette er mine første indtryk. Jeg er sikkert også let at imponere da jeg ikke har hørt så meget forskelling endnu.

Hvad angår finisk er det dårligste altså fjernbetjeningerne. Det er 2 meget massive alukasser med skruer i. Jeg har dog i et stykke tid overvejet at købe en multifjernbetjening så jeg ikke skal have 4-5 stykker liggende på bordet.

For mig er det helt sikkert et sæt jeg beholder og sikkert også meget længe. 

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hvad angår brummen fra forstærkeren gav den en kort brumme lyd lige da den blev startet som holdt op så snart den var klar (det vil sige et par sekunder). Der efter var der ikke anden brummen end min egen og det var af ren glæde over den megen vellyd

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum