| Forfatter |
|
ichtysdk Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
ichtysdk skrev:
Jeg har lige snakket med Jørgen (der stadig er på ferie). Fortalte ham om problemet med brum fra trafoen. Han sagde at der godt kunne forekomme en svag brummen, og at det ikke var noget jeg skulle være nervøs for. Det skal også siges at det virkeligt er en svag brummen, og bare der er den mindste anden lyd kan det ikke høres, selv ikke hvis man nærmest har øret nede i forstærkeren. Den smule "tomgangsstøj" der kommer fra højttalerne er også virkelig lav. Der skal også være helt stille og man skal have øret helt inde i diskanten for at kunne høre det.
Jeg sidder nu og overvejer om jeg skal beholde dyret eller ej. Lyden er fortræffelig, og jeg er virkelig vild med den, især når der er blues og jazz i cd-afspilleren! Det der trækker ned er forstærkerens "feel". Jeg kan godt li gennemført kvalitet, men hvis jeg skal være realistisk er det nok ikke nemt at komme i nærheden af samme lyd og kraftoverskud hvis man kigger efter en anden forstærker i samme prisklasse. Hvad siger I andre?
Har du fået pakket dyret ud Poul?
|
|
|
Jeg har lige fået min 6.6B (nummer 2) her for et par timer siden og har hørt musik lige siden. Jeg har siddet med et smil op til begge øre. Nu har jeg både skiftet cd og forstærker så der er for alvor forbedring at spore. Specielt sådan noget som bassen, den har en helt anden kraft og detaljen i den er rigtigt mange gange bedre ned min Denon 1905 receiver.
Hvad angår finish må jeg give andre ret i at det ikke er der man bliver imponeret, men hold kæft hvor det lyder godt. Min gamle cdafspiller kunne ikke læse hdcd det kan den nye 01B og man må sige at Eric Claptons guitar bliver helt fantastisk og meget mere sprød.
Dette er mine første indtryk. Jeg er sikkert også let at imponere da jeg ikke har hørt så meget forskelling endnu.
Hvad angår finisk er det dårligste altså fjernbetjeningerne. Det er 2 meget massive alukasser med skruer i. Jeg har dog i et stykke tid overvejet at købe en multifjernbetjening så jeg ikke skal have 4-5 stykker liggende på bordet.
For mig er det helt sikkert et sæt jeg beholder og sikkert også meget længe. |
|
|
Hvad har du lyttet til udover Eric Clapton? Jeg synes forstærkerens svage punkt (rent genremæssigt) er rock i den tunge ende. Synes lydbilledet bliver mere rodet når der er meget gang i musikken. Mere stille genrer som blues, jazz lyder fantastisk, netop pga. den kontrol der er i bunden af lydbilledet som du også nævner! Det skulle ikke undre mig om jeg beholder forstærkeren, men jeg har lyst til at tjekke lidt mere ud inden jeg beslutter mig helt. __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer jo også snart en Cayin 253b, men jeg har ikke kunne finde billeder og specs. endnu.  Men det lyder jo også til at du beholder din Classic no. 6.6b Tillykke!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Benny_g Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter at have lyttet et par timer idag, er jeg egentlig ret overrasket over mit setup, venter dog stadig svar fra jørgen, om min 10.0 er lettere defekt med hensyn til man kan høre linje indgangene svagt i de andre 3 indgange. men helt klart en forbedring i forhold til min HK-3480.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benny_g skrev:
| efter at have lyttet et par timer idag, er jeg egentlig ret overrasket over mit setup, venter dog stadig svar fra jørgen, om min 10.0 er lettere defekt med hensyn til man kan høre linje indgangene svagt i de andre 3 indgange. men helt klart en forbedring i forhold til min HK-3480. |
|
|
Hvis du kun kan høre det meget svagt når du skruer sindsygt meget op, så tror jeg det er normalt. Har endnu ikke ejet en forstærker hvor det fænomen ikke kunne høres... Jeg har snakket med Jørgen idag. Du kan ringe til ham på hans mobil. det står på www.ardency.adr.dk under Kontakt :) __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Der kommer jo også snart en Cayin 253b, men jeg har ikke kunne finde billeder og specs. endnu.  Men det lyder jo også til at du beholder din Classic no. 6.6b Tillykke! 
|
|
|
Ja... jeg tror også jeg beholder den. Når jeg sætter "kvalitetsmusik" på lyder det godt. Utroligt så meget det har givet på f.eks Dire Straits - Money For Nothing (albummet) og Johnny Cash sidder også stuen når jeg finder ham frem  De gange jeg er blevet "skuffet" over lyden, har snarere været pga. knapt så gode optagelser, eller fordi det har nærmet sig hævimætal, og det skal jo et eller andet sted være noget larm ;) Jeg kan nok ikke forvente at skille guitarerne fra hinanden der... __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom lige til at kigge ind i Hifi klubben og har efter lidt lytten lånt en Cambridge 840a med hjem. I aften skal jeg skifte lidt frem og tilbage mellem den og Classic 6.6b, så det bliver spændende. Cambridgen er 2200,- dyrere, men jeg er ikke sikker på den er bedst :) Kunne ikke lade være med at tage et par billeder da den skulle pakkes ud   
__________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice! Lad os endelig høre-
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da også lige prøve denne så:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41560&K W=Raskolnikov Sådan at du kan fortælle om det er noget man kan bruge... Lidt ærgerligt at Classic no. 6.6b ikke er så god til Rock da det er en af mine primære genre...  I HF anmeldelse bemærker de ellers hvor dynamisk den er og hvor meget autoritet den spiller med..
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået lyttet lidt til Cambridgen, men jeg må sige at den ikke imponerer mig specielt ren lydmæssigt. Cambridg'en spiller også ganske detaljeret, måske endda en anelse mere end Classic 6.6b! Den har også god kontrol over højttalerne lige som Classic'en. I diskanten og den øvre mellemtone er den en anelse mere lys, og derfor kommer der en smule flere detaljer med i toppen. Desværre mangler forstærkeren en hel del i sit perspektiv. Musikken står meget tilbagetrukket i forhold til Classic'en, og man kan nemt høre hvor højttalerne er placeret. Classic'en derimod skaber et meget bredt og fyldigt lydbillede og man lægger ikke mærke til højttalerne i samme grad. Manglen på perspektiv ødelægger for meget, og lydbilledet er ikke så musikalsk som Classic'en. God musik blev (i mine ører) let kedeligt på Cambridg'en, hvorimod der var masser af liv og varme i Classic 6.6b  Dog har jeg ikke fået lyttet til alle genrer, så jeg skal ikke kunne sige hvordan den klarer sig mht. tung rock! Finishen er dog en helt anden end Classic'en. Den er rigtig lækker og elegant, men samtidig meget robust konstrueret. Knapperne på fronten virker en anelse plastic-agtige, men ellers meget gode. Der er en del flere tilslutningsmuligheder, heriblandt et sæt balancerede XLR indgange og noget halvadvanceret multiroom-halløj.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Du skal da også lige prøve denne så:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41560&K W=Raskolnikov Sådan at du kan fortælle om det er noget man kan bruge... Lidt ærgerligt at Classic no. 6.6b ikke er så god til Rock da det er en af mine primære genre... I HF anmeldelse bemærker de ellers hvor dynamisk den er og hvor meget autoritet den spiller med..
|
|
|
Du tænker på noget Advance Acoustic? Det er også planen at jeg kigger på det engang i næste uge... tror jeg! Snakkede med Peter fra PSaudio der er den danske distributør af Advance, og han sagde at Expert i Herning solgte dem, og hvis der var en speciel model jeg ville kigge på, kunne han godt ordne det  Skal jo alligevel have afleveret Cambridgen i Hifiklubben igen, og Expert ligger 10 meter derfra - hehe  Ang. rock og Classic 6.6b. Jeg ved ikke hvor meget du skal lægge i min tidligere udtalelse. Jeg tror jeg har været lidt uheldig med mit valg af rock pladerne. Dire Straits og Joe Satriani klarer den rigtigt godt og der er en masse fede detaljer! Jeg har også haft lidt gang i noget heavy fra bandet Tourniquet og svenske Blindside og det klarer den også ganske godt! Det må vel kaldes rock  Jeg er efterhånden ret overbevist om at 6.6b leverer et godt resultat hvis du smider god musik i cd-afspilleren! __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ichtysdk.
kan se, at du er fra Midtjylland (Herning?). Det undrer mig, at du har "fået lov" til at låne den Cambridge med hjem. Jeg besøgte nemlig Hifi Klubben i Herning for ca. en måneds tid siden for at låne en Lyngdorf TDA 2200. Det måtte jeg ikke...jo, hvis jeg altså lige betalte 29k i kontant! Skulle du give depositum?
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
ichtysdk.
kan se, at du er fra Midtjylland (Herning?). Det undrer mig, at du har "fået lov" til at låne den Cambridge med hjem. Jeg besøgte nemlig Hifi Klubben i Herning for ca. en måneds tid siden for at låne en Lyngdorf TDA 2200. Det måtte jeg ikke...jo, hvis jeg altså lige betalte 29k i kontant! Skulle du give depositum? |
|
|
Ja, det var hos Hifi klubben i Herning. Jeg har ikke betalt noget endnu. Vi lavede det sådan at de lavede en dankort-slip med en fluesmækker. Den venter de med at indløse til om en uges tid. Hvis jeg kommer med forstærkeren inden da river de den i stykker, og jeg har bare haft "lånt" forstærkeren. Hvis jeg derimod beholder den, trækker de 9000 kr på mit dankort. Så de er sikret på kryds og tværs og jeg har skrevet under på det. Jeg ved ikke om de har en prisgrænse. 29k er jo lidt mere end 9k :) Prøv at tage derind og snak med dem igen. __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da også fortælle at jeg bla. lagde øre til en Thule IA100 og en Denon PMA-1500AE inden jeg hørte Cambridge 840a i Hifi klubben. Jeg var slet ikke vild med lyden på Thule, den var alt for tilbagetrukket og uden musikalsk glød. Denon'en var noget bedre, men havde dog en lidt for voldsom (og mudret bas) til min smag. Cambridgen havde noget mere kontrol over bassen, og lød også godt på de andre punkter sammenlignet med de to andre. Men den har indtil videre tabt til Classic 6.6b  Jeg lyttede på et par Dali Concept 8, men de skulle minde en del om mine 8008'ere... Synes nu ikke de havde en helt så god lyd, men ja...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre dine indtryk, du tester jo lige de interessante forst. i pris klassen. Glæder mig til at høre dine indtryk af Advance Acoustics! Skal Cayin 153b også lige have et lyt?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Raskolnikov ..!
Er du selv på udkig efter forstærker?..synes at jeg har læst et sted eller også er det noget jeg bilder mig selv ind 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke endnu, nok først om et par. mdr. men jeg skal da lige høre hvad man skal gå efter
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Fedt at høre dine indtryk, du tester jo lige de interessante forst. i pris klassen. Glæder mig til at høre dine indtryk af Advance Acoustics! Skal Cayin 153b også lige have et lyt? 
|
|
|
Haha... det kan være jeg gør alt det hårde arbejde for dig  Jeg ville gerne lytte på noget Cayin, men jeg ved ikke om jeg vil køre helt til Århus efter det... Der er trods alt et par timer i bil! Jeg bor i vestjylland, og der er desværre et stort hul mht. diverse interessante hifi mærker. __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he Ja! Men ok, glæder mig som sagt til at høre om AA, den ser jo ret fin ud.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja! Det eneste jeg ikke bryder mig om, er at deres logo er i farver - hehe. Det ser lidt uprofessionelt ud synes jeg. På apparatfronter skal logoet være 2-farvet, sådan som de fleste fabrikanter laver det!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo bare købe en XTZ, den har logoet i to farve. Det er den samme forst. rent intert ( er jeg næsten sikker på...) bortset fra at den har MM og MC Phono. Her skriver det norske Fidelity at Cayin 153 trods alt vinder over XTZ A 100 og at Cayin 153b på nogle punkter er bedre end 252b  http://www2.bildochljud.se/kopguiden.asp?info=1&id=1946& amp; amp; amp; amp;KategoriID=86&Fabrikat=88Z84Z90Z&ProdBet=67Z108Z 97Z115Z115Z45Z65Z49Z48Z48Z&pris=52Z53Z53Z&karakter=5 7Z&ImportID=140&frbSoek=&prdBetSoek=&session XTZ koster knap 4k gennem: http://www.fyndborsen.se/ Jeg vil selv kigge på ( når tid er! ) Cayin 153 Classic no. 6.6b XTZ A 100 Exposure 20105 http://www.hifibitz.co.uk/product.asp?id=4015
|
| Til top |
|
| |