| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update ang. Cayin 153 http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=visbranche&id=240 Varde er vel ikke så langt fra dig  He he.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ichtysdk skrev:
Kiilsgaard skrev:
ichtysdk skrev:
Jeg har lige snakket med Jørgen (der stadig er på ferie). Fortalte ham om problemet med brum fra trafoen. Han sagde at der godt kunne forekomme en svag brummen, og at det ikke var noget jeg skulle være nervøs for. Det skal også siges at det virkeligt er en svag brummen, og bare der er den mindste anden lyd kan det ikke høres, selv ikke hvis man nærmest har øret nede i forstærkeren. Den smule "tomgangsstøj" der kommer fra højttalerne er også virkelig lav. Der skal også være helt stille og man skal have øret helt inde i diskanten for at kunne høre det.
Jeg sidder nu og overvejer om jeg skal beholde dyret eller ej. Lyden er fortræffelig, og jeg er virkelig vild med den, især når der er blues og jazz i cd-afspilleren! Det der trækker ned er forstærkerens "feel". Jeg kan godt li gennemført kvalitet, men hvis jeg skal være realistisk er det nok ikke nemt at komme i nærheden af samme lyd og kraftoverskud hvis man kigger efter en anden forstærker i samme prisklasse. Hvad siger I andre?
Har du fået pakket dyret ud Poul?
|
|
|
Jeg har lige fået min 6.6B (nummer 2) her for et par timer siden og har hørt musik lige siden. Jeg har siddet med et smil op til begge øre. Nu har jeg både skiftet cd og forstærker så der er for alvor forbedring at spore. Specielt sådan noget som bassen, den har en helt anden kraft og detaljen i den er rigtigt mange gange bedre ned min Denon 1905 receiver.
Hvad angår finish må jeg give andre ret i at det ikke er der man bliver imponeret, men hold kæft hvor det lyder godt. Min gamle cdafspiller kunne ikke læse hdcd det kan den nye 01B og man må sige at Eric Claptons guitar bliver helt fantastisk og meget mere sprød.
Dette er mine første indtryk. Jeg er sikkert også let at imponere da jeg ikke har hørt så meget forskelling endnu.
Hvad angår finisk er det dårligste altså fjernbetjeningerne. Det er 2 meget massive alukasser med skruer i. Jeg har dog i et stykke tid overvejet at købe en multifjernbetjening så jeg ikke skal have 4-5 stykker liggende på bordet.
For mig er det helt sikkert et sæt jeg beholder og sikkert også meget længe.
|
|
|
Hvad har du lyttet til udover Eric Clapton?
Jeg synes forstærkerens svage punkt (rent genremæssigt) er rock i den tunge ende. Synes lydbilledet bliver mere rodet når der er meget gang i musikken. Mere stille genrer som blues, jazz lyder fantastisk, netop pga. den kontrol der er i bunden af lydbilledet som du også nævner!
Det skulle ikke undre mig om jeg beholder forstærkeren, men jeg har lyst til at tjekke lidt mere ud inden jeg beslutter mig helt.
|
|
|
Jeg har lyttet til en hel del forskelligt nu. Bl.a. Transatlantic, Josephine Cronholm, Pink Floyd, Tom Petty, Lisa Ekdahl og en hel del flere som jeg ikke kan huske. Det her næsten kørt non stop siden jeg har fået det, i hvert tilfælde så længe jeg har været hjemme. Arbejdet skal jo også passes, selv om det tager en masse god hifitid 
Jeg må sige at jeg stadig er meget positivt overrasket. Jeg synes virkelig at lyden har fået et løft. Jeg er simpelthen nød til at høre alle mine cd'er igen, men det er jo også det der er fedt, plus at man får lyst til at høre en masse ny musik. Når jeg lige får tid vil jeg starte en ny tråd hvor jeg kan publicere nogle billeder og give noget mere detaljeret beskrivelse af lyden som jeg opfatter den.
Jeg havde besøg af Zorglub den aften hvor jeg lige havde fået det. Han talte meget positivt om det og mente at der var nogle småting i diskant og mellemtone som var lidt anstrængt, men at han havde det samme med hans forstærker ind til den havde spillet i nogle timer. Så måske er der endnu mere i vente  __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
Jeg havde besøg af Zorglub den aften hvor jeg lige havde fået det. Han talte meget positivt om det og mente at der var nogle småting i diskant og mellemtone som var lidt anstrængt, men at han havde det samme med hans forstærker ind til den havde spillet i nogle timer. Så måske er der endnu mere i vente  |
|
|
Det er helt klart en god amp i har fået jer der, meget god kontrol og detaljeret bund. Dybt perspektiv og flot flot gengivelse. Jeg syntes det bedste var ægtheden, instrumenterne lød rigtigt, en højhat lød af metal, et smeld på lilletrommen gav et lille spank fra sig. Jov jov imponerende til den pris. Det der haltede umiddelbart var en noget anstrengt mellemtone og top, hvilket resten af setup'et bestemt ikke ligger op til. Så mon ikke at det hele ændre sig når det først er spillet til. Jeg syntes det lød meget som klassisk indelukkethed/anstrengthed som jeg ellers har bemærket ved helt nyt grej. Mht. gengivelse af metal/rock - eller skal vi sige kompleks musik, ja så var det overbevisende. Vi hørte lidt transatlantic hvor der kommer godt gang i den med masser af dynamiske ture op og ned, intet klappede sammen. Så hvis jeg nu skulle bruge en 7k på en amp får den her en stor stemme, men jeg vil nu godt lige høre den om en 30-50-80 timer igen  CD'en led ikke af typisk digital lyd, S lyde var pæne, ingen skarpe kanter mv. Faktisk ganske imponerende. Den havde et let loft, altså der var luft til tingene i toppen, det var dejligt at høre til den latterlige pris. Nå, men Kiilsgaard, du må jo have lidt grej på besøg en dag så vi kan få hørt forskellene  Og nu vil jeg på ferie, hygge
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, godt at høre Zorglub
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puuh! Nu har jeg brugt endnu et par timer i selskab med Cambridge 840a og Classic 6.6b. Jeg har lyttet intenst til musik fra Katie Melua til Rammstein, og skiftet lidt mellem de to forstærkere. Jeg har desuden flyttet lidt rundt på værelset, så jeg nu sidder lidt tættere på højttalerne i noget der minder om sweetspot. Jeg er blevet mere i tvivl om hvilken af de to forstærkere der er bedst. Jeg føler stadig at Classic'en har et svagt punkt mht. rock i den tunge ende, altså musik med en hel masse power på. Rammstein's Los spiller den fortræffeligt, men når der kommer mere power på som i nummeret Dalai Lama er det ikke helt så godt. Det er som mellemtonen mister grebet og ikke giver helt samme detaljerede lyd som ved mere stille musik. Det gør at musikken ikke er så behagelig at lytte til. Cambridgen derimod er helt ligeglad med hvad man smider på, den har dog stadig en lidt mere tilbagetrukket lyd. Det skal dog tilføjes at det ikke er en generel gene, så meget andet musik (også andet hårdt rock) kan jeg sagtens lytte til uden at det opleves som et problem. Alm. rock lyder virkelig godt på anlægget! Jeg tænker at det kan være fordi Cambridgen er tilspillet, og Classic'en først blev pakket ud i tirsdags? Det kan måske også have noget at gøre med mit lytterum - Classic'en har måske vægten lagt lidt anderledes i frekvensskalaen, og kan derfor fremkalde nogle uheldige refleksioner fra vægge osv. Jeg har murstensvægge på værelset, men med billeder, plakater, bogreol, polstrede møbler og masser af rod  Jeg har derfor planer om at kapre forældrenes stue en eftermiddag, og sætte hele svineriet op der for at se om det gør en forskel. For det første er der mere plads (det kan mine højttalere godt li) og dermed er rummet jo anderledes. Den indelukkethed/anstregthed du beskriver, zorglub, kan meget vel være det samme jeg oplever, og jeg håber det hjælper når forstærkeren er blevet spillet til!
__________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ichtysdk (svært navn  ) Jeg har kun et godt råd til dig, du skal købe den amp du syntes lyder bedst hjemme hos dig. Om jeg eller andre så syntes du burde vælge anderledes skal du slet ikke høre efter. Men! har du tiden til det, ja så vil jeg helt sikkert anbefale dig at lytte (hov det var vist et råd mere) på nogle flere amps. Der er mange der lave gode produkter i det område i bevæger jer i. F.eks. Primare, Arcram, Atoll og Thule for bare at nævne et par mærker der er i Århus området. Men gider man ikke høre meget, så syntes jeg altså det er klasse lyd man får for pengene. Man får næsten helt lyst til at høre den Cambridge  Mht. anstrengt mellemtone og top, så tror jeg altså (baseret på mine tidligere erfaringer) at det forsvinder når den har fået lov til at banke derudaf i en rum tid. Så husk ikke at slukke filuren, lad den summe døgnet rundt i en uges tid - det passer også med jeg er kommet hjem fra ferie  så glæder jeg mig til at høre mere om jeres erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådene Zorglub! Jeg er klar over jeg skal købe det jeg synes lyder bedst, men min pengepung har også lidt at sige. Cambridgen er jo 2200 dyrere end Classic'en, og jeg er ikke sikker på at den er SÅ meget bedre. Og da slet ikke hvis Classic'en vågner op efter noget spilletid! Det meste af det musik jeg hører lyder glimrende på Classic'en allerede nu, og alt i alt er det et kæmpe skridt mod bedre lyd! Det er interessant (og svært) at sammenligne forskellige forstærkere, men jeg tror jeg vil prøve lidt mere i næste uge. Cambridgen skal leveres tilbage, det er helt sikkert  Jeg har lyttet til Thule IA100, og den lyd sagde mig ikke umiddelbart noget. Synes den er lidt for klinisk og kedelig... Classic'en har mere varme! Atoll har jeg ikke hørt, og heller ikke Arcam.
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ichtysdk. Jeg har lige lyttede til Rammstein med "Dalei Lama" på mit anlæg og jeg kan også fornemme lidt af det skarpe som du taler om.. Tror måske at det er indspilningen, for der er ellers godt smæk på og det roder kun en lille smule. ( Her giver jeg min dvd skylden, den roder lidt. ) Defor skal jeg jo have en No. 1.B
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden lyttet en del timer til mit setup nu og jeg sidder stadig med det store smil på hver gang 
Jeg har stadig den lille smule anstrængthed som vi har talt om, men jeg er sikker på det er et spørgmål on tid.
Til Raskolnikov kan jeg kun sige: Køb Classic 01b. I mine øre er det et røverkøb og til den pris mener jeg ikke det kan gå helt galt. Jeg er meget imponeret og som en bonus for man jo muligheden for at høre HDCD hvilket lige giver lidt ekstra, som gør at der er helt super. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og overvejer at udskifte mine Dali Evidence 470, med Dali Helicon 300. Jeg har et forholdsvis lille område af stuen som skal spilles op og jeg har hørt meget godt om denne lille højtaler.
Hvad mener i andre om kombinationen Helicon 300, Classic 6.6b og Classic 01b ? __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
For resten skrev jeg til Expert ang. den Cayin 153b, den ser jo svær lækker ud! ( Den øverst..)  Jeg spurgte om man i modsæting til 252b kan fjerbetjene valg af indgange og fik dette svar: " Ja 153B er en helt ny konstruktion, som bl.a. gør
brug af relæ'er som signalkilde vælgere, hvilket giver mulighed for via
fjernbetjeningen at vælge indgang...
Du kan dog ikke slukke forstærkeren via remoten, da
der ikke er standby på forstærkeren, anbefaler jeg, at den står tændt.. for
bedst mulig lyd..." Den skal helt sikkert også undersøges når tid er! Har også fået bestilt det blad med testen på bibliteket, så må vi se om jeg kan hakke mig igennem det svenske...  De skriver jo at den på nogle punkter er bedre end 252b, men ikke helt så kraftig. Ved godt det er lidt meget OT, men håber det går...
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle jer nybagte 6.6b-ejere,
Vil blot berolige jer med, at klangen ændrer sig væsentlig efter 1 - 1.5 måneds tilspilning. Fra let metallisk og lukket til en varmere, blød og åben klang. Sådan gik det ihvertfald med min 6.6. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
Hej til alle jer nybagte 6.6b-ejere,
Vil blot berolige jer med, at klangen ændrer sig væsentlig efter 1 - 1.5 måneds tilspilning. Fra let metallisk og lukket til en varmere, blød og åben klang. Sådan gik det ihvertfald med min 6.6.
|
|
|
Det er rigtigt godt at høre. Det er det eneste har har haft at udsætte på den forstærker ind til nu. Så er det jo bare om at høre noget musik så den kan blive tilspillet. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
dm3dm3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået mit op og kører igen... Fejlfrit :D
Har 6.6b og concept 8 og det spiller altså fedt... Som mange andre skriver har det helt vildt godt fat i bassen. Derudover har jeg meget svært ved at sig hvor lyden kommer fra, som jeg synes er en super fed oplevelse.... Musikken kommer meget bredt ud... Ja, er altså ikek en haj til udtryk, men håber i ved hvad jeg mener... ellers gør det andet godtfolk med 6.6b det nok...heh
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens! Brummen i min forstærker har taget til. Det er helt tydeligt fra trafoen det kommer. Det varierer lidt hvor meget det brummer, men hvis der er stille i rummet kan det tydeligt høres omkring 5 meter væk. Igår snakkede jeg med Jørgen fra Ardency audio, og vi aftalte jeg skulle ringe til ham igen når jeg kom hjem fra ferie - så ville han komme hjem til mig med en ny forstærker og sammen med mig tjekke at den er som den skulle være. Det kalder jeg service! Jeg bor ca. 145 km fra butikken... Forstærkeren lyder stadig rigtig godt, men brummen vil jeg gerne være foruden...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var inde og høre Cayin 153b idag i HFK nørregade Aarhus. Jeg fik lov til at høre forst. rimlig lang tid, så det var jo god service.  Selve forst. er flot, men det er dog lidt synd at de ikke lave den med den flotte nærmest glas-agtige overflade som 252b har. Derudover er det en rigtig flot forst. og det er rart at den nu er fuldt fjernbetjenbar. Lyden er rigtig god med masser af overskud og rum. Den havde en evene til at nærmest lade højttalerene forsvinde. ( Det kunne dog også godt være høttalerme skyld, men det forekom på begge højttaller) Den gør egentlig ikke rigtig noget forkert, samtigdig har den ikke den snert af hidsighed som 252 nogle gange godt kunne have. Der blev lyttet på Cayin 252 cd afspiller, en B&W reol ht. til 1500; kr stk og til Ikon 6. Cayin 153b er helt klart en forst. jeg skal se på nå jeg skal have ny!  Sammen med Classic no 6.6b hvis den altså alle de bugs er ved at være løst til den tid
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så ichtysdk? Kan vi få en update? Beholder du Classicen?  Og er den blevet til at leve med?
|
| Til top |
|
| |
ichtysdk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hvad så ichtysdk? Kan vi få en update? Beholder du Classicen?  Og er den blevet til at leve med?
|
|
|
Undskyld den langvarende stilstand. Jeg har haft en del at se til i løbet af den sidste tid, og faktisk er det endnu ikke lykkede Jørgen og mig at finde et tidspunkt til ombytning af forstærkeren. Jeg beholder classic'en (når jeg får en der brummer mindre), for lyden er simpelthen fantastisk! Det er en fornøjelse at lytte til musik, og der er masser af kraft :) Jeg har fået købt et møbel til anlægget, så nu ser det hele lidt mere præsentabelt ud. Jeg håber snart at få tid til at lave en ny tråd om anlægget, og der skal nok komme billeder! :) Har du fået investeret i noget? __________________ min blog // mit fotogalleri // mit anlæg
|
| Til top |
|
| |