Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Transatlantic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomashansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

jep den evindelige søgen....

prøv eventuelt lasercd.com, mega billig med fragt, og fornuftige priser på prog...

Til top Vis thomashansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomashansen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Det lyder spændende Thomas! jeg mener faktisk at på min prog rock radio (www.pandora.com) at den har spillet et par ting med dem, jeg må ud og købe ind igen igen *suk* 

Nu du er i gang bør du give Spock´s Beard et lyt - hvis du ikke har gjort det allerede

Specielt dette dobbelt-konceptalbum rykker:

"Snow" - med klar inspiration fra The Who´s "Tommy", men helt sin egen alligevel.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

thomashansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har også snow, helt fantastiskt album.

noget prog der også er fedt er andromeda hvis nogen kender dem...

Til top Vis thomashansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomashansen

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun en enkelt med Spocks Beard (V), og den er rigtig god. Det er helt sikkert et band jeg skal have samlet op når tiden er til det.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Juni 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Oooog så lige en anmeldelse af den anden skive 

Den anden udgivelse fra Transatlantic er alt og intet af det den første var. Hvad er nu det for noget sludder? Jov ser du, hvor den første skive var udfordrende og kompleks, med store forskelle hen over stykkerne er den anden sammenhængende, en rød tråd der går igen og igen. Hvad har de til fælles? Det er fremragende prog rock, punktum. Pyha, hvad er der så mere at sige om skiven – masser, hvis du altså gider læse mere inden du køber det.

Du behøver bare 20 sekunder før du har hoved temaet. Et par ganske få toner spillet på en måde så du vil stå mange morgener i badet og fløjte, nynne og tromme med. Det er som fløjte sangen fra kill bill, den sidder der og den sidder fast. Det gør den også på Bridge Across Forever i varierende udgaver – af og til forsvinder den, giver plads til lej. Ja titel nummeret er ganske afdæmpet og kort (hvis man altså kan sige det om noget prog rock) men det er som alt andet på pladen, det leder op til hoved temaet. Du kender det godt, du har hørt en sang 1000 gange, du elsker den, du kan huske hver en bid af melodi og komposition – her får du det så serveret på et sølvfad bestående af en fremragende prog rock skive. Nu pakker jeg superlativerne sammen for jeg skal over i sofaen og fløjte med.

Hvem skal købe den? Alle, det er den klassiker det første album nok er for kendere, her har vi indpakningen der ikke kan spilles på p3 men burde når ud til alle. Det er sjældent jeg har hørt noget af samme kaliber.

Eksterne links

Transatlantic’s side http://www.transatlanticweb.com/

Audio klips fra skiven http://www.transatlanticweb.com/media.php?p=audio

Mike Portnoy’s tanker omkring hvorfor han bedre kan lide Bridge i forhold til SMPTe http://www.mikeportnoy.com/about/mpfaq/showquestion.asp?menu =about&faq=1&fldAuto=492 (meget sjovt at læse efter jeg selv tænkte i de samme linier)

Koncert billeder http://www.antgel.co.uk/music/transatlantic/index.shtml

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Nå, det blev altså ikke "i morgen" som jeg skrev engang i sommer længere tilbage i tråden. Måske gjorde festivalerne forude sit til, at jeg brugte tiden på noget andet ... men nu sker det så. BAF er ankommet og SMPTe er i restordre fra iMusic.

BAF snurrer nu for 2. gang. Og alt er godt. Her gik jeg og regnede koncept-albums for en (forlængst) uddøet race, men her er det jo - og i allerhøjeste grad i live for den, der gider. Jeg hører i disse første lyt, at de lange fingre har været fremme - uden at hverken bandet eller vi behøver skamme os. De har simpelthen lånt fra især 70´ernes storladne produktioner, konceptalbums og den tids progressive rock. Der er passager med bløde ballader og lidt nuttede popklange, men tilsat heavy attitude.

som sagt: Alt er godt! Tak for endnu et godt tip her på sitet.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Har nu også rullet igennem SMPTe. De kan jo deres Beatles! Jeg er nu ivrig efter at få købt Live In America med 3 Beatles covers.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 01 November 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hvem skal købe den? Alle, det er den klassiker det første album nok er for kendere, her har vi indpakningen der ikke kan spilles på p3 men burde når ud til alle. Det er sjældent jeg har hørt noget af samme kaliber.

Nu har BAF kørt en del gange her ... og du har ret! Og det album bør blive en klassiker. Nok ikke i betydningen "milepæl", men jeg synes det vælter frem med velkomponerede lange forløb, der ikke er til at slippe, netop grundet det gennemgående tema, der bare sidder ... synd at publikum til denne genre er så smal.

Fremragende værk! En perle på hylden!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 November 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

hrmand, det er herligt at høre . Det er netop det gode ved genren, at der er så utroligt mange lag og de bare vokser og vokser på en ved gennemlyt. Jeg ved ikke om det er en forståelse af musikken der gør at man kan lytte dybere? nuvel, herligt er det i alt fald.

Jeg har lige set Neal Morse (keyboard/sang i Transatlantic / Spock's Beard) Testiment som live opførelse på DVD. På bonus DVD'en, der jo kun plejer at indeholde div. dokumentarudsendelser er der 3 ekstra sange, og den sidste er intet mindre end Sleeping In Your Soul, altså det sidste 26-27 minutters monster track fra Bridge. Uha det er godt. Så jeg har lige ønsket mig Live in Europe med Transatlantic af konen til jul

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

I skal endelig tjecke fates warning ud hvis ikke i allerede har gjort det. De første albums i 80'erne var mere klassisk heavy metal end egentlig prog, men med tiden kom det progressive mere og mere ind over musikken. Jeg vil anbefale at man starter med de 3 seneste albums.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
Har nu også rullet igennem SMPTe. De kan jo deres Beatles! Jeg er nu ivrig efter at få købt Live In America med 3 Beatles covers. Og et ganske fremragende Genesis-medley . Live in America er bestemt en rimelig liveplade; men som bandet også skriver i noterne, var de selv lidt forbløffede over at udgive et livealbum fra hvad der var noget nær deres 2. eller 3. koncert. 

De er dygtige, meget dygtige musikere, så de slipper af sted med det. Dog synes jeg standarden på Live in Europe er noget højere. Daniel Gildenlöw (Pain of Salvation) på backing vocals, keys og guitar tilfører også en ekstra dimension på sidstnævnte plade 

MVH

Von Schweikert VR2

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 November 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Godt tip der Dejen!  jeg står netop for at skulle vælge hvilken live DVD der skal under træet her til jul.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Så er der ualmindeligt godt nyt til de, der læser med på denne kanal (eller rettere gjorde, for kanalen har da været lidt tavs...) .

Transatlantic er i starten af april gået i studiet for at indspille et nyt album!!!

Se bare her: http://transatlanticweb.com/news.php

Med foreløbige forhåbninger om albummets udgivelse ultimo 2009 er her jo noget at glæde sig til, når sommeren engang om meget, meget - MEGET - længe går på hæld

Mvh

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hvis der sidder en enkelt Transanlantic-begejstret musikelsker derude (eller to, men det tvivler jeg på i disse tider...) som IKKE fik min forrige, begejstrede nyhedsformidling med, så vil jeg her i indeværende besked blot henlede opmærksomheden på forrige post i tråden

Så til dig derude - se venligst op

MVH

Von Schweikert VR2

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 26 April 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Din ihærdighed er jo velkendt her, Dejen, og som de fleste andre gange (bl.a. PT, you know ;-), sidder jeg den ikke overhørig. Jeg har ytret mig om Transatlantic længere oppe, så i dette tilfælde er udfaldet nærmest givet: Jeg snupper én ... når den engang er her!

Det med opmærksomheden hjælper vel, når tiden med Dream Theater i København nærmer sig?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 April 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Fedt !
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Sendt: 29 April 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

En mere som glæder sig, kender i iøvrigt Explores Club??

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

2 tidløse klassikere...
Til top Vis René Bo Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Bo Nielsen Besøg René Bo Nielsen's Websted

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

hrmand skrev:
Har set lidt på dine links og læst anmeldelserne Z ... nu bliver jeg altså også nysgerrig.

Mht. dvd: Dejen har jo nævnt den i prog-tråden, hvad kan du sige om billede- og lydkvalitet. iMusic har oplyst hhv. 4:3 og Dolby 2.0. Kan det virkelig passe?

http://www.imusic.dk/item/0693723004976/transatlantic-2003-l %20ive-in-europe-mdvd

Hvad angår "Live in Europe" DVDen, er der også et 5.1 spor på den for de, der er til den slags... 

Lyd og billede er super!

"Building the Bridge" kan vist kun anbefales til hardcore fans - den består mestendels af private optagelser af varierende kvalitet på både billede- og lydsiden.

Ja, lyd og billed er super. Men koncerten er ret kedelig, efter min mening.

Til top Vis René Bo Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Bo Nielsen Besøg René Bo Nielsen's Websted

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg elsker dette band, og generelt progressiv rock og metal. Og har derfor lavet en side om det.
Så hvis du er nysgerrig så kig ind på: http://www.theseventhhouse.dk/  Mvh René Bo Nielsen.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes