| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så er den her snart Ultimo oktober er det nye album på gaden med dette fantastiske prog-rock orkester!
Én episk skæring på hele skiven - 77 minutters musik; jeg er allerede gået i højeste forventnings-mode (med kun få, men insisterende bange anelser omkring Neal Morse's religiøse lyriske tilbøjeligheder på egne albums, som jeg nødigt ser i denne sammenhæng...)
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 07 September 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heftigt!
Ser også nu, at de som Dream Theater også går ad cover-vejen på en dobbelt-cd udgave:
'The Return Of The Giant Hogweed' (GENESIS) 'A Salty Dog' (PROCOL HARUM) 'I Need You' (AMERICA / THE BEATLES) 'Soul Sacrifice' (SANTANA)
... det gør det jo lidt ekstra interessant  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woo, delux udgaven koster 16 euro hos play.com
Det kan kun blive godt  nu håber jeg der kommer en koncert bluray med dem senere
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jedi skrev:
Woo, delux udgaven koster 16 euro hos play.com
Det kan kun blive godt nu håber jeg der kommer en koncert bluray med dem senere  |
|
|
Nej, skidt da med koncert-udgivelsen - det er koncerten, vi vil se!! 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:

Så er den her snart Ultimo oktober er det nye album på gaden med dette fantastiske prog-rock orkester!
Én episk skæring på hele skiven - 77 minutters musik; jeg er allerede gået i højeste forventnings-mode (med kun få, men insisterende bange anelser omkring Neal Morse's religiøse lyriske tilbøjeligheder på egne albums, som jeg nødigt ser i denne sammenhæng...)
MVH |
|
|
Så spinder cden i mit anlæg! Den kræver nok 100 gennemlytninger. Men det lyder lovende! Jeg vil inden for kort tid, anmelde den på min side som hedder : http://www.theseventhhouse.dk/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Dejen skrev:

MVH |
|
|
Så spinder cden i mit anlæg! Den kræver nok 100 gennemlytninger. Men det lyder lovende! Jeg vil inden for kort tid, anmelde den på min side som hedder : http://www.theseventhhouse.dk/
|
|
|
Så er den anmeldt. Se anmeldelsen her: http://www.theseventhhouse.dk/
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@René Bo Nielsen
Ud af ren nysgerrighed - fordi jeg gerne vil vide lidt om skribenten til de mange anmeldelser af den progressive rocks større og mindre albums: Hvor gammel er du og hvor mange år har du lyttet til genren?
Jeg må indrømme, at din "anmeldelse" af dette nye album, og så kan man være helt enig eller flintrende uenig med din konklusion, fremstår som en meget ringe, meget lidt saglig og nærmest mystisk tilkendegivelse, hvor man ikke kan få øje på hvilke kriterier du har lagt til grund for din anmeldelse.
Det er jo ikke gangbart at afvise et progressivt rockalbum qua for få numre på skiven, som synes at være din primære indvending mod The Whirlwind; for rigtig, rigtig mange progressive rockalbums er nu engang fyldt med noget længere kompositioner end albums flest - så dét argumentative kriterie bliver altså lidt absurd.
Jeg synes, det er super at du dedikerer tid og kræfter og arbejder på en hjemmeside om den progressive rock og metal - men dine anmeldelser flest synes jeg helt ærligt mangler en hel del argumentation og tæft.
Anmeldelser bliver naturligvis aldrig til objektive, indiskutable udsagn - til gengæld kan man godt i mine øjne forlange af en anmelder (der vil læses og tages alvorligt) at han formår at tilkendegive hvilken position han anmelder fra.
Det er altså en ommer, den "anmeldelse" 
Mvh
PS: I øvrigt er jeg nu blevet helt perpleks efter at have læst dine skriblerier om Porcupine Tree's "The Incident"; en plade hvis struktur og opbygning (ét langt værk bestående af mindre sætstykker) minder frygteligt meget om den på "The Whirlwind", må man sige....
Førstnævnte rykker en topkarakter hjem for kvaliteter (intenderet integration af mange mindre stykker i ét langt nummer), som den anden kritiseres for at trætte lytteren med? Det kan vel godt være et afsæt for en ameldelse, men er bare ikke i sig selv nogen....
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et fedt nummer. Og Pink Floyd har lavet den oprindeligt.
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Ja, det er et fedt nummer. Og Pink Floyd har lavet den oprindeligt.
|
|
|
Ja det er et fedt nummer med PF, men det skulle de ikke havde rørt ved, meget ringe version
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte lige det samme, super nummer men det gør de altså ikke særligt godt. Den ægte vare er en del bedre: http://www.youtube.com/watch?v=vyqgjCKm9nQ(selv om der sikker er nogle der vil mene at dette heller ikke er den ægte vare)
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik deluxe udgaven ind af døren i går, og jeg startede med DVD'en, der på bedste hjemmevideo stil dokumenterer
hvordan pladen er lavet. Det bedste er nok indsigten ind i den lynhurtige kreative process, fra demo'er, jams og over i noget
der ligner det færdige produkt.
Nu er jeg startet på selve pladen og jeg har ikke en mening endnu! Der går nok en måned før den ryger af igen og det hele
sætter sig. Den seneste DT skive bliver dog i bilen
Andre folks meninger ->
http://rateyourmusic.com/release/album/transatl
antic/the_whirlwind/
I øvrigt top kredit til dig René Bo Nielsen for at have en mening og side om prog  - en ide til din side kunne måske
være at lave den mere blog agtig så man altid har det nyeste, hotteste og friskeste lige ved næsen når man besøger din
side.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Hmm...Det var ikke nogen dårlig ide! Det vil jeg tage til efterretning. Har du iøvrigt læst min
anmeldelse? |
|
|
Jeps, altid spændende at læse hvad andre syntes om musik, selv om det er nok det felt efter politik der er det sværeste at blive
enige om
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|