Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 05:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: JVC 56" bagprojektionstv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Tror du må et smut til københavn

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Aldebaran
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Speakers Corner i Studiestræde 51 har et 56" stående.

Mht. betragtningsvinkel er der i min oplevelse meget stor forskel på et fjernsyn af denne størrelse og et fjernsyn på 42" og mindre. Et fjernsyn der er stå stort giver jo et større billede, som derfor også har mere "plads" at gå ud fra. Selv en vinkel på 90 grader bliver større, når udgangspunktet er, at man ikke behøver sidde lige på men SAGTENS kan sidde lidt forskudt og stadigvæk få optimalt billede.

Så hvis man tager en vinkel på 90 grader og lader det ene ben gå fra højre side af fjernsynet og det andet ben fra venstre side af fjernsynet, og man husker, at billedet er lige under 150 cm diagonalt, så vil de to ben mødes i en vinkel et godt stykke bag fjernsynét og skabe et meget stort rum foran fjernsynet, hvor alle kan se optimalt.

Nu er jeg jo selv meget entusiastisk omkring dette fjernsyn, men det er jeg af en simpel grund: det er fænomenalt godt. Noget tyder på, at det også opfylder de kriterier, som mange fjernsynsentusiaster, som ellers vil sværge til den eller hin LCD-model eller plasma, har. I hvert fald har den tilstrækkeligt gode betragtningsvinkel, ultralave støj fra blæseren, den høje skarphed og livet i billedet, fravær af pixellering og pixelburn osv. noget, som burde give både entusiaster OG den almindelige radio- og tvbranche noget at tænke over.

Der er ikke så mange, der sælger BPTV i Danmark, og det giver jo automatisk forbrugerne den opfattelse, at LCD og plasma så "åbenbart er det man køber". Det giver en fiksering på disse modellers styrker og svagheder i en grad, så man måske slet ikke når at overveje andre alternativer.

Det er en styrke ved dette debatforum, at man forholder sig åbent og kritisk til markedets mange modeller, og jeg er også sikker på, at det vil kunne give en del brugere ikke blot den nødvendige nysgerrighed men også lige den der impuls, så man på et tidspunkt får lyst til at finde et sted hvor man holder sine egne øjne, sin egen pengepung og sine egne behov op mod BPTV'ets ydelser.

Blot en betragtning. Hvis nogle af Jer får set et JVD ILA-TV i virkeligheden, ud over dem der allerede har gjort det og skrevet om det, så giv lyd fra Jer, så jeg kan læse Jeres kommentarer.

Til top Vis Aldebaran's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aldebaran

BrianJVC
Branchemedlem
Branchemedlem

JVC

Bruger siden: 08 Maj 2005
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Det lyder jo godt alt sammen! Personligt har jeg kun set et enkelt bagprojektionsTV, der imponerede (men jeg har også kun set nogle få - de fleste billige - der er ikke så mange i butikkerne) - et Thomson DLP med en dybde på kun 19cm (kunne hænges på væggen) og et meget flot billede. Prisen var desværre også derefter....

"Problemerne" med bagprojektion er imo. den noget begrænsede betragtningsvinkel, lidt ringere lysstyrke samt omkostningerne til skift af pærer.

Denne JVC model er ikke et bagprojektions TV, det er et Hybrid-TV, det er ikke lavet før, pæren sidder i siden. Og vores 56" er den skærm på markedet med højeste rigtig målte lysstyrke, nemlig 900 cd/m2
Til top Vis BrianJVC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianJVC

BrianJVC
Branchemedlem
Branchemedlem

JVC

Bruger siden: 08 Maj 2005
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Nu kan billeder være svære at dømme udfra, men umiddelbart er jeg ikke imponeret over betragtningsvinklen - omend det ofte kan være væsentligt bedre med blot få graders forskel (og de færreste har nok brug for en så spids betragtningsvinkel i praksis).

Til gengæld kan tanken om blæsere skræmme mig langt væk - jeg ønsker ikke at høre på en blæser, når jeg skal se film/TV. Af samme grund er en projektor blevet forkastet i vores hjem (jeg er meget sart mht. "mislyde").

Kun hvis du slår lyden fra og giver konen mundkurv på kan du høre en svag susen, meget svag, egentlig lægger du først mærke til lyden når du slukker skærmen, de er meget støjsvage.
Til top Vis BrianJVC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianJVC

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hov skulle du ikke stå som brance medlem Brian???

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 August 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hej Aldebaran

Ka du ik smide nogle billeder op af det og billedekvaliteten?? Det ville være lidt sejt.

Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

Aldebaran
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Når jeg får fat på et kamera, uploader jeg nogle billeder. Håber det kan ske snart.

Kan i øvrigt oplyse, at fjernsynet stadigvæk kører forrygende.

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Herligt herligt, tak for det, det vil jeg glæde mig til, for der er nærmest ingen steder jeg ka finde nogle "private" billeder af det..

Det jo godt at høre ;) Overvejer selv at købe det, eller måske vente til næste model, hvis den bliver udstyret med 1080P panel, det ku jo være rart.

Aldebaran
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

1080P panelet vil kun have praktisk betydning for dvd, hvis der til den tid laves dvd'er i det format. TV-signalerne i Europa vil ikke køre i den opløsning i mange, mange år. Jeg regner selv med, at dette fjernsyn er slidt ned til sokkeholderne, før det er forældet. Men det er jo også fordelen ved at købe state of the art!

Har du set JVC'en i virkeligheden?

hilfiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Sendt: 23 August 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Ja, men spørgsmålet er hvornår de kommer med en 1080p model, de har fået en Eisa for deres 70 tommer. Sony skulle komme med en sxrd 1080p i næste måned. Vi kunne dog også håbe på bedre priser, i UK koster det billigste ca 19000 ved en aut. net forhandler og i dk 25000.

Til top Vis hilfiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hilfiger

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Aldebaran skrev:

1080P panelet vil kun have praktisk betydning for dvd, hvis der til den tid laves dvd'er i det format. TV-signalerne i Europa vil ikke køre i den opløsning i mange, mange år. Jeg regner selv med, at dette fjernsyn er slidt ned til sokkeholderne, før det er forældet. Men det er jo også fordelen ved at købe state of the art!

Har du set JVC'en i virkeligheden?

Nææh, det jo det, mendet ku bare være rart at ha det, du ved. Det kan vel også benyttes til PS3'en og diverse HDDVD afspillere når de kommer ud herhjemme.

Men som du skriver, så er det jo et TV som burde kunne holde i mange mange år. Det er så også lidt derfor jeg gerne ville ha et 1080 TV.. For hvis jeg først går ud og bruger 20-30.000 på et TV så må det godt ha det hele pakken. Overvejer også lidt det nye Pioneer 50".. Det er nu lækkert. Ku være rart med vs. test mellem de to.

Nej, har ikke set det, men regner med at ta ind i Speakers Corner imorgen måske.. Er lidt vild efter at se det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes