Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Det bedste 32" 100Hz Wide Flatscreen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline
Sendt: 20 November 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hej forum.

Jeg står og har med ca 8000 kr at gøre tyil et nyt fjersyn, og så vil jeg høre hvad jeres bud på et rigtig godt fjersyn i den prisklasse er, for har ikke selv den store viden inden for tv?

Begrund venligst jeres svar

Havde tænkt på sony KV-32FQ70! Nogle bedre foreslag? Og hvor skal jeg købe mit tv? Udlandet eller shopman.dk eller hvor?

Håber i vil hjælpe.

Vh Borup

Til top Vis chrborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrborup

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke en projektor?
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 November 2003 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Manden spørger om et TV..

IKKE om en projektor!!!

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

afml-> ja du har ret i at det er lidt flabet at lede tråden over i noget andet, men jeg tror det er de færeste som er klar over hvor meget projektor man kan få for 10.000, som kan bruges når der også er lys i lokalet.

chrborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

afml-> ja du har ret i at det er lidt flabet at lede tråden over i noget andet, men jeg tror det er de færeste som er klar over hvor meget projektor man kan få for 10.000, som kan bruges når der også er lys i lokalet.

Hmm... Måske en god ide... Fortæl mere!  Er der tuner i så?

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 November 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg havde lige en time tilovers

Jeg har selv bestilt et Sony KV-32FQ85(som er den nyeste i FQ serien) hos dem her:www.digitalo.de hovedsagligt fordi man kunne betale via efterkrav og de var hurtige til at svare på emails.

Hvis du ikke er bange for at betale forud er www.zarsen.de et godt bud på hvor det er billigt at handle fjernsyn.

Priser hos Zarsen omregnet til danske priser via valutakurser.dk:
fq70=ca. 7950 dkr.
fq80=ca. 9289 dkr.
fq85=ca. 9661 dkr.

Om man skal vælge det ene fjernsyn frem for det andet kommer meget an på hvem målgruppen er. Men teknologien bag 100 Hz 16:9 fjernsyn er gået hurtigt på det sidste og der kan derfor være stor forskel(billed mæssigt) på om du vælger en model der er lidt ældre frem for en nyere model der er lidt dyrere og man bør spørge sig selv om det kan svare sig at spare de par hundrede kroner.

I mit tilfælde skulle jeg finde et fjernsyn til mine "de gamle" og her snakker vi om nogle personer der skifter fjernsyn ca. hver 10-15 år, altså når fjernsynet bliver slidt op. Jeg skulle finde et godt Sony fjernsyn(min far vil kun have sony så det matcher hans sony anlæg)og fjernsynet måtte ikke koste over 10.000 fik jeg at vide. Alligevel fik jeg dem overbevist om at den 1000 lap ekstra ville komme dem til gode i det lange løb bl.a. pga. at billedforskellen + funktioner mellem modellerne var stor nok til at det nok var noget de ville blive glade for at have valgt senere.

Er man kræsen mht. billedkvaliteten(fordi man måske har set hvordan de dyreste fjernsyn kan vise et billede) vil det selvfølgelig osse være den nyeste model til pengene man skal købe.
Er man derimod eksempelvis en fattig studerende eller en der bare skal have et fjernsyn til at stå HVIS NU man skulle se en film en aften man keder sig, så skal man nok til at veje pris/kvalitet med vægten mere over på prisen.

Nu skal jeg jo så tilføje at jeg ikke har sammenlignet ret mange fjernsyns modeller, men hvis jeg skal sige noget generelt om Sony og phillips, så har jeg fået indtrykket af at Phillips nogle gange måske har lidt for travlt mht. til at smide nye tv modeller ud af døren. På mig virker det lidt som om at Phillips lige så snart de har forbedret eller opfundet en ny teknik så smider de en ny model på markedet. Og det er jo både godt og mindre godt. Godt fordi det sætter skub i markedet og mindre godt fordi nogle af deres mange modeller måske blev smidt ud lidt for hurtigt og de først bagefter indser at der var nogle ting der let kunne have været forbedret hvis de havde givet dem noget mere tid.

Her syntes Sony at være lidt mere forsigtig og ser tiden/konkurrenterne an og prøver at tage ved lære af deres fejl. Det betyder jo så også at de ikke er så hurtig ude med ny tekniknologi/modeller.

Håber du kunne bruge dette indlæg til noget
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

chrborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:
Hej!

Jeg havde lige en time tilovers

Jeg har selv bestilt et Sony KV-32FQ85(som er den nyeste i FQ serien) hos dem her:www.digitalo.de hovedsagligt fordi man kunne betale via efterkrav og de var hurtige til at svare på emails.

Hvis du ikke er bange for at betale forud er www.zarsen.de et godt bud på hvor det er billigt at handle fjernsyn.

fq70=ca. 7950 dkr.
fq80=ca. 9289 dkr.
fq85=ca. 9661 dkr.

Om man skal vælge det ene fjernsyn frem for det andet kommer meget an på hvem målgruppen er. Men teknologien bag 100 Hz 16:9 fjernsyn er gået hurtigt på det sidste og der kan derfor være stor forskel(billed mæssigt) på om du vælger en model der er lidt ældre frem for en nyere model der er lidt dyrere og man bør spørge sig selv om det kan svare sig at spare de par hundrede kroner.

I mit tilfælde skulle jeg finde et fjernsyn til mine "de gamle" og her snakker vi om nogle personer der skifter fjernsyn ca. hver 10-15 år, altså når fjernsynet bliver slidt op. Jeg skulle finde et godt Sony fjernsyn(min far vil kun have sony så det matcher hans sony anlæg)og fjernsynet måtte ikke koste over 10.000 fik jeg at vide. Alligevel fik jeg dem overbevist om at den 1000 lap ekstra ville komme dem til gode i det lange løb bl.a. pga. at billedforskellen + funktioner mellem modellerne var stor nok til at det nok var noget de ville blive glade for at have valgt senere.

Er man kræsen mht. billedkvaliteten(fordi man måske har set hvordan de dyreste fjernsyn kan vise et billede) vil det selvfølgelig osse være den nyeste model til pengene man skal købe.
Er man derimod eksempelvis en fattig studerende eller en der bare skal have et fjernsyn til at stå HVIS NU man skulle se en film en aften man keder sig, så skal man nok til at veje pris/kvalitet med vægten mere over på prisen.

Nu skal jeg jo så tilføje at jeg ikke har sammenlignet ret mange fjernsyns modeller, men hvis jeg skal sige noget generelt om Sony og phillips, så har jeg fået indtrykket af at Phillips nogle gange måske har lidt for travlt mht. til at smide nye tv modeller ud af døren. På mig virker det lidt som om at Phillips lige så snart de har forbedret eller opfundet en ny teknik så smider de en ny model på markedet. Og det er jo både godt og mindre godt. Godt fordi det sætter skub i markedet og mindre godt fordi nogle af deres mange modeller måske blev smidt ud lidt for hurtigt og de først bagefter indser at der var nogle ting der let kunne have været forbedret hvis de havde givet dem noget mere tid.

Her syntes Sony at være lidt mere forsigtig og ser tiden/konkurrenterne an og prøver at tage ved lære af deres fejl. Det betyder jo så også at de ikke er så hurtig ude med ny tekniknologi/modeller.

Håber du kunne bruge dette indlæg til noget

Mange gange tak for dity lange og oplysende svar...

Det jeg skal bruge det mest til, er at se nogle gode film engang i mellem sammensat med mit yamaha surround anlæg, så mon ikke sony FQ70 vil være meget passende til mit behov?

Og ER sony bare et af de førende mærker inden for tv, eller kunne man også vælge f.eks. thomson, samsung, jvc...  Eller skal jeg hold emig til sony eller philips, som jeg ligesom kan fornemme er "mærkevare" inden for tv?

Jeg vil gerne have et tv med "stil" over, ikke bare et hvor folk tænker: "det har han sikkert købt for 4000 i bilka" og samtidig den optimale billedkvalitet til ca. 8000 kr...

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Du får lige en henvisning som kan svare på nogle af de spørgsmål du har ang. projektor. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4079&PN =1.

De største 'mentale' barrierer der er for at købe en projektor ser jeg som værende at det virker ikke lige så let som at tænde for tv'et (konen skal jo også finde ud af det), men faktum er at det typisk tager mellem 10-20 for en projektor at starte op. Hvis man så ellers har en ekstern tuner, så foregår det ligesom at skifte kanal på fjernsyn, kvaliteten (og stilen) er bare større. Mit primære valg af projektor skyldes at jeg synes et TV fylder for meget i stuen og så er det sjældent kønt. 

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 November 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:

fq70=ca. 7950 dkr.
fq80=ca. 9289 dkr.
fq85=ca. 9661 dkr. 

Hej Mr. Dj

Jeg har selv haft kig på denne butik, men umiddelbart synes jeg ikke den får særligt store roser på www.idealo.de . Og  så har jeg lige et hurtigt spørgsmål:

Hvordan dælen kan du vælge at betale pr efterkrav? Nå jeg går til "check-out" med f.eks. et fjernsyn i kurven, har jeg end ikke muligheden for at få det sendt til dk! Derimod er der ingen problemer, hvis det er mindre vare som eks. en dvd-afspiller?

At kunne betale pr. efterkrav og ikke forud er klart en ting der kunne få mig til at handle et sted frem for et andet. Som du kan se har jeg lavet et andet indlæg der ligeledes omhandler køb af tv, da jeg inden længe skal ud og have et nyt.

Mvh

DrNo

Til top Vis DrNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrNo

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

chrborup skrev:

Og ER sony bare et af de førende mærker inden for tv, eller kunne man også vælge f.eks. thomson, samsung, jvc...  Eller skal jeg hold emig til sony eller philips, som jeg ligesom kan fornemme er "mærkevare" inden for tv?

Jeg vil gerne have et tv med "stil" over, ikke bare et hvor folk tænker: "det har han sikkert købt for 4000 i bilka" og samtidig den optimale billedkvalitet til ca. 8000 kr...

Efter min mening (og en masse andres) er panasonic klart i spidsen i øjelikket, hvad angår alm. crt fjernsyn.  Du kan ikke finde topmodellerne til den pris, men de har nogle udemærkede modeller der nok passer i dit prisleje.  Jeg ved, at brugeren Ronin har riméligt godt styr på Panasonics knapt så dyre produktlinie.  Så evt. du kunne håbe på at han droppede forbi!? :)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2003 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

Du får lige en henvisning som kan svare på nogle af de spørgsmål du har ang. projektor. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4079&PN =1.

De største 'mentale' barrierer der er for at købe en projektor ser jeg som værende at det virker ikke lige så let som at tænde for tv'et (konen skal jo også finde ud af det), men faktum er at det typisk tager mellem 10-20 for en projektor at starte op. Hvis man så ellers har en ekstern tuner, så foregår det ligesom at skifte kanal på fjernsyn, kvaliteten (og stilen) er bare større. Mit primære valg af projektor skyldes at jeg synes et TV fylder for meget i stuen og så er det sjældent kønt. 

Hmm...Muligt fjersyn er store og grimme, men du vil næppe heller have den samme billdekvalitet med en projektor.Ellers er der sku noget galt med mine øjne, men jeg er også ved at blive halvgammel.

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Du kan se lidt nærmere på Panasonics nye TX32PX10.. det burde du kunne få til den pris, og det sparker fandeme røv på FQ70.. FQ70 er så latterligt dårligt og uskarpt så det gør helt ondt. en af mine venner har lige købt det, det står bar så ultra dårligt..

Kig på noget panasonic, eller spar et par tusind mere op og køb et 8844 fra philips.. koster dog 11999, men find en forhandler på nettet der er billigere.. det kan du nok godt..

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

chrborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Er det her ikke billigt for et et panasonic af den nye type?

http://www.hificomponents.de/dyndata/Versand/features/500242 74.html?psm=kelkoo

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 21 November 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

Er det ikke lidt fjollet/useri0st/underligt, at se film i et oplyst lokale?

Biografen slukker jo ogsaa lyset...

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

De fleste ser fjernsyn med lyset tændt og da det var et fjernsyn der blev efterspurgt fortjente projektoren også at blive noteret under samme vilkår.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 November 2003 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

DrNo skrev:

Hej Mr. Dj

Hvordan dælen kan du vælge at betale pr efterkrav? Nå jeg går til "check-out" med f.eks. et fjernsyn i kurven, har jeg end ikke muligheden for at få det sendt til dk! Derimod er der ingen problemer, hvis det er mindre vare som eks. en dvd-afspiller?

Mvh

DrNo

Deres online bestillingssytem er stadig ikke færdig udviklet som de også reklamerer med.
Så jeg havde registreret mig som bruger og sendte dem en mail(anfrage@digitalo.de) hvor jeg (på engelsk) bad dem om at indsætte en ordre på tv'et betalt pr. efterkrav. Under menupunktet "Contact-English" kan du se hvor meget det koster at få det sendt til Danmark.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 November 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ok, tak Dj...... det er helt klart værd at overveje!

Skriver du ikke når du har modtaget tv'et?

DrNo

Til top Vis DrNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrNo

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hvad med et Loewe, mine forældres er virkelig skarpt.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes