| Forfatter |
|
CHIP Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'aften d'herre!
Har med interesse fulgt debatten om div. pladespillere. Overvejer selv at sætte de hårdt beskattede danske kroner i en ClearAudio pladespiller. Evt. Solution. Evt. med en RB700 arm. Evt. med en Rondo Bronze. Er der nogle der har erfaring udi den/disse ???
Har søgt efter en brugt Men de sælges næsten ikke brugt. Er det fordi der generelt ikke er mange i omløb. Eller er køberne bare tilfredse med dem??
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHIP skrev:
|
Go'aften d'herre!
Har med interesse fulgt debatten om div. pladespillere. Overvejer selv at sætte de hårdt beskattede danske kroner i en ClearAudio pladespiller. Evt. Solution. Evt. med en RB700 arm. Evt. med en Rondo Bronze. Er der nogle der har erfaring udi den/disse ???
Har søgt efter en brugt Men de sælges næsten ikke brugt. Er det fordi der generelt ikke er mange i omløb. Eller er køberne bare tilfredse med dem??
|
|
|
Der står "plov" i overskriften, hvilket jo er temmelig landbrugsrelateret - så det kommer nok til at knibe med respons.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de ikke testet den der Rondo Bronze ovre på hifi-musik?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en RB 700 og kan kun sige 110% god for den. En fantstisk flot og lækker arm med god lyd til en overkommelig pris.
Men hvordan du vil kombinere den med en plov kan jeg ikke lige se??? Tror ikke den holder mange sekunder 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
CHIP Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mit dårlige sprog!!!
Har læst test af Rondo på hifi-musik. Fik god kritik. Rega armen har jeg heller ikke megen tvivl om. Men det er i kombination med ClearAudio Solution værket jeg tænker på.
Kan det virkelig passe at der ikke er nogen med input ang. deres værker? Læste ældre test af Emotion + Satisfy arm. Her var der mest begejstring for armen. Men her taler vi også om deres billigste værk.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
CHIP skrev:
|
Go'aften d'herre!
|
|
|
Der står "plov" i overskriften, hvilket jo er temmelig landbrugsrelateret - så det kommer nok til at knibe med respons.
Nilau
|
|
|
No offence. Men jeg fatter simpelthen ikke, at du gider blive ved med at kommentere brugen af ordet plov.
Det er altså åbenbart den betegnelse en pladespiller har og eftersom alle, dig og Janils inkluderet, udmærket ved hvad der henføres til var det måske på tide, at finde på noget andet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
CHIP Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ked af at være havnet i en intern 'konflikt' ang. brug af ordet 'plov' Ordet er ikke brugt i negativ hensigt. Det være sig overfor landbruget eller vinylfolket - hvis jeg må bruge det ord. Spørgsmålet gik udelukkende på erfaringer ang. ClearAudios værker!! Hensigten var heller ikke at fornærme nuværende ejere af disse værker.
Tak for fint input Janils!!!
Så - alt i alt - skal vi så ikke bare lukke tråden her. Jeg finder nok ud af det.
CHIP
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
CHIP skrev:
|
Go'aften d'herre!
|
|
|
Nilau
|
|
|
Ja, hold da op hvor krakilsk.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Kom med noget konstruktivt eller hold dig væk fra tråden, Okay ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen grund til at lukke tråden.
Plov = pladespiller - Det si'r sig selv.
Jeg går ud fra at du allerede har prøvet at skrive clearaudio+review i Google?
Jeg har aldrig selv lyttet til en og noget kunne måske tyde på at der ikke er så mange brugere herinde der har haft den mulighed?
Har du selv mulighed for at komme til at lytte til en? Det ville da være at foretrække. Hvor i landet bor du?
Nogen speciel grund til at du har set dig varm på Clearaudio? Er det den lækre finish der trækker.
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt forstå at du går og drømmer om en clearaudio plov. De er altså vikelig lækre. Jeg har desværre kun haft lejlighed til at lytte til en på messe, så de store erfaringer har jeg ikke. Jeg er selv lidt pjattet med champion level 2, men har ikke lige finanserne i orden...
Er det forresten ikke DR.LYD der har en clearaudio??? Måske han kunne ødsle lidt af sine erfaringer....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Nilau
Kom med noget konstruktivt eller hold dig væk fra tråden, Okay ?
|
|
|
Hva' synes du så selv om din tiltale hér Alex E. Nielsen? Vi sidder trods alt ikke på den skumle lokale bodega efter midnat. Det er jo lige før man kan se dine tatoveringer! 
Jeg synes bare at det engang imellem kan være på sin plads at 'sprogrøgte', så alt hvad er berører grammofoner/pladespillere/pickup'er ikke bare bliver noget med......plov. Det gør det heller ikke ligefrem nemmere for 'nytilkommere' hvis sproget oversvømmes med hifi-slang.
Nilau
|
|
|
Så lad os da prøæve at lave en rundspørge herinde. Jeg tror at du vil blive meget overrasket, over hvor mange af hifi4all brugerne der godt er klar over, at en plov ikke er et landbrugsredskab i hifi sammenhæng.
Vi er totalt enige om, at det danske sprog trænger til at blive "røgtet" fra tid til anden. Det bliver bare lidt anstrengende at høre på, når dit indlæg i 95 af 100 tråde om pladespillere starter med den gamle fortærskede joke.
Og rent bortset fra det er det vel ikke din opgave at kommentere Alex E Nielsens tatoveringer. Lad os holde os til emnet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
CHIP Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet krenzler!
Har lyttet til deres værker et par gange. Men du ved - ikke under hjemlige forhold og med kendt musik. Desværre bor jeg ikke i DK. Men ellers har portalen her været fin til at handle 'stumper' til mit set-up. Skal indrømme at ClearAudios ting har en rimelig WAF. Men ellers er husets dronning nu ikke krævende.
Mener at det lige pt er Activ i Esbjerg der har clearaudio.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHIP skrev:
|
Tak for tippet krenzler!
Har lyttet til deres værker et par gange. Men du ved - ikke under hjemlige forhold og med kendt musik. Desværre bor jeg ikke i DK. Men ellers har portalen her været fin til at handle 'stumper' til mit set-up. Skal indrømme at ClearAudios ting har en rimelig WAF. Men ellers er husets dronning nu ikke krævende.
Mener at det lige pt er Activ i Esbjerg der har clearaudio.
|
|
|
Jeps...
Audioconsult på Frederiksberg har dem også. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Vi er totalt enige om, at det danske sprog trænger til at blive "røgtet" fra tid til anden. Det bliver bare lidt anstrengende at høre på, når dit indlæg i 95 af 100 tråde om pladespillere starter med den gamle fortærskede joke.
|
|
|
95 ud af 100..?
Det er vist et stykke fra 'sandheden'! Det er kun røgter! 
Sommerhilsner
fra
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
|
95 ud af 100..?
Det er vist et stykke fra 'sandheden'! Det er kun røgter! 
Sommerhilsner
fra
Nilau
|
|
|

__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
CHIP Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle kommentare til deres leje-løsninger? (inverted ?) Brug af nylon vs. alu ?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHIP skrev:
| Nogle kommentare til deres leje-løsninger? (inverted ?) Brug af nylon vs. alu ? |
|
|
I princippet har et inverterende leje den fordel at tyngdepunktet ligger højt. Altså "hænger" pladetallerkenen og dermed stabiliserer den sig selv. I praksis har det nok ikke den store betydning, hvis ellers lejet er lavet OK. Nylon er billigere at forarbejde end alu og så er der vel også noget med smøringen, som er lidt nemmere en når man har metal mod metal?
Mht. til Plov eller ikke Plov så må i for min skyld gerne fortsætte - men jeg kalder det altså en pladespiller. En forstærker kaldes jo heller ikke for en Hammer
Desuden synes jeg også alle i unge (tror jeg) knægte skulle bære lidt over med os "gamle", som næsten har været her lige så mange år som LP'en og nu engang kalder tingene ved deres rette navn 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CHIP,
Prøver hermed at vende tilbage til spørgsmål 
Jeg investerede i en Rondo Blue i december (pris ca. 3000), og det køb har jeg aldrig fortrudt. Den spiller langt renere end mine MC10 Supreme, MC20 og MC30. Men den spiller bedst her i 50 Ohm, hvor de andre belastes med 10 Ohm.
Ps. En plov er noget man kan putte i furen,-;
|
| Til top |
|
| |