Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
Sendt: 24 November 2003 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
Hej Alle
Kunne godt tænke mig at vide om i kender nogle firmaer i Tyskland som man kan købe ved med sit visakort altså også ved køb af dyre ting over 20000, da de jo normalt plejer at skal have forud ved afsendelse til Danmark ved salg af tunge forstærkere og tv. Jeg spørger fordi jeg lige har haft en dårlig erfaring med hificomponents.de og vil gerne forsat handle i Tyskland bare ikke med forudbetaling.
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
Sendt: 25 November 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
jeg tror ikke der er så voldsomt mange firmaer der sådan uden videre er villige til at sende noget til danmark pr efterkrav uden nogen forudbetaling, der er jo trods alt en smule udgifter ved forsendelse af varer til andre lande, desuden er der risikoen for at køber ikke vil være køber alligevel, så ryger varen retur og sælger har dermed en udgift som han sjovt nok selv skal betale.
det er de få der ødelægger det for de mange...
Men hvis det er muligt så prøv at få dem til at trække pengene via visa eller lign. ikke så du selv overføre til deres konto, det gør det meget nemmere for dig at få pengene igen. Men det er jo noget med at du har prøvet det ikk' sandt?
Sendt: 25 November 2003 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
He.. He.. Ja det er jo lige netop det jeg har så derfor ville jeg lige høre om der var nogen der havde nogle gode steder, men du siger altså i stedet for homebanking skal jeg se om jeg kan betale med visa i stedet så, for det vil da være fint hvis det er lettere at få sine penge igen hvis man skulle være uheldig igen er det det du mener ?
Sendt: 25 November 2003 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
det er netop det jeg mener ... forbrugerstyrelsen har lavet en folder omkring online køb, og der fraråder de netop at overføre penge, for der er mange der tiltusker sig penge på den måde...
Sendt: 25 November 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
OK det vil jeg prøve frem over har du nogle personlige erfaringer hvor du har fået dem til at trække pengene via visa, for man kunne da godt forestille sig at de ikke var sælig villige til det da det på de fleste hjemmesider står at de kun modtager "Pr. Vorkasse"
Sendt: 25 November 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
nej jeg har generelt været heldig alle de steder jeg har handlet har taget imod visa, men prøv at skrive en mail til dem og forklar problemet, hvis de vil tjene nogle penge så kunne det være at de ændrede deres betalingsmetoder kun for dig - men om det er helt realistisk ved jeg ikke med sikkerhed.
Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 29
Sendt: 25 November 2003 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
Hejsa.....
Desværre kan jeg meddele at man ikke kan foretage transaktioner på over 2000,- dkk med visakort. Der er nemlig en grænse på 2000 kr i døgnet og 15000 månedligt. Har selv prøvet og forhørt mig og det kan ikke lade sig gøre. Det er vist nok pbs der styrer det. Den eneste mulighed er at få et mastercard, hvor grænsen er 30.000 pr transaktion/månedligt.
Sendt: 25 November 2003 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
Nå ok det kan være det er et Mastercard man skal have fat i så er det nogle nye tiltag der er kommet eller har der har været en grænse altid på de 2000 det er da rimlig skod ? så, men så er det jo nok et mastercard man skal satse på..
Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 29
Sendt: 25 November 2003 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
Pihl skrev:
Knoxville skrev:
Hej,
- den der medat du max. kan købe for 2000 via visa pr. døgn holder ikke , det gælder kun for kontant hævninger...
Helt enig!, jeg har selv købt for betydeligt størrer beløb via visa + internet
Hmm, lyder mærkeligt. Kunne man tillade sig at spørge hvilken bank i benytter?
Jeg har selv Nordea og jeg er 94,7% sikker på at jeg ikke kan købe noget der er dyrere end 2000, hvis jeg vil betale på en gang. Jeg har før prøvet at ville købe ting der kostede mere end 2000 på nettet og her kunne transaktionen altså ikke lade sig gøre! Anyway, de smider sq mastercards i nakken på folk nutildags, så et større problem burde det ikke være.
Sendt: 25 November 2003 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
Hej Thomas
Jeg bestilte en Pioneer Receiver i oktober måned og alt var godt inde på deres side stod der at der var 7 dages leveringstid så det var fint. Det skulle desværre ikke gå sådan først blev den 2 uger forsinket og jeg tænkte bare ærgligt så må jeg jo vente lidt, så fik jeg en mail i samme uge som den skulle leveres at den først kunne leveres om 5 uger €%&€# Det ville jeg ikke vente på så jeg afbestilte den og aftalte med en der nedefra at pengene ville blive overført tilbage på min konto. Pengene kom bare ikke til trods for utallige mails hvor de sagde at pengene var overført. Jeg gik ned i min bank og lavede en indsigelse mod firmaet og vups så var de der næste dag Et godt råd til dig Thomas pas på med firmaet da de ikke altid er lige flinke til at levere til tiden og slet ikke til at overføre penge tilbage
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
Sendt: 25 November 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
Hmm, lyder mærkeligt. Kunne man tillade sig at spørge hvilken bank i benytter?
Jeg har selv Nordea og jeg er 94,7% sikker på at jeg ikke kan købe noget der er dyrere end 2000, hvis jeg vil betale på en gang. Jeg har før prøvet at ville købe ting der kostede mere end 2000 på nettet og her kunne transaktionen altså ikke lade sig gøre! Anyway, de smider sq mastercards i nakken på folk nutildags, så et større problem burde det ikke være.
/DrNo
Hej,
Jeg er ansat i Danske Bank, og der er ikke nogen grænse for hvor store beløb du kan hæve her... og det må altså også gælde i nivea...
Dette hænger sammen med at banken har en langt større grad af beskyttelse når der er hævet hos en erhversdrivende.
Desuden er det rigtgt som en nævner, at man som forburger er særdeles godt beskyttet via nethandel med VDK. Du kan næsten altid gøre indsigelse hvis de ikke lever op til aftalen.
Sendt: 25 November 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
Hej Knoxville
Har lige et spørgsmål til dig hvis man skal lave en indsigelse ved køb af visa dankort. Kan banken trække pengene tilbage med det samme når du kommer ned i banken eller hvor lang tid går der egentlig ved sådan en tilbageoverførsel ?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum