Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 07:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NAD S570 God eller ok ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Færdig

Fortsat fra denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17843&T PN=7

Ronin skrev:

MonoTovarisj skrev:
Ok, så vil jeg foreslå du leder efter Nad S570 den plejer man at kunne få for ca 3500kr brugt måske billigere.

Den er optimeret til at vise det signal der ligger på en dvd pal el ntsc. Der er derfor ingen scaler i til opskalering til div hd opløsninger. Dette er der ingen grund til at bruge tid og kræfter på medmindre man har et højtopløsningsfjernsyn som ikke kan tage pal og ntsc opløsninger. Hvilket jeg ikke har mødt endnu.

Den har progressive scan som var det sidste væsentlige fremskridt for DVD afspillere.

Du kan læse mere om den i dette produktblad

Jeg har nu haft den i et halvt år og syntes den giver et rigtigt flot billede og lyden er helt i top.

Der er altså ingen revolution i en S570 - respekt for den, det er skam en ok maskine - den er ikke mere optimeret til PAL/NTSC end alle andre maskiner (optimeret er et forkert ord - kompatibel passer bedre), og den eneste grund til at den ikke har scaler osv. er fordi det i grove træk er en NAD T550 i en anden indpakning og med optimerede lydkredsløb. Progressive Scan er ligeledes en gammel nyhed - det sidste væsentlige fremskridt på DVD-siden, var HDMi-udgangen.

Din teori omkring hvorfor der ikke er en scaler indbygget holder heller ikke vand - men måske du ikke har sat dig helt ind i hvad en Scaler rent faktisk laver. Heller ikke her, har det noget med Pal/NTSC at gøre. 

Måske jeg bør omformulere det jeg skriver da det vist kan misforstås på mange leder og kanter.

Nej, revolusion er nu heller ikke et ord jeg ville vælge at bruge. Det jeg mener når jeg skriver optimeret er at der ikke er brugt tid på at skovle scaler og hdmi udgang ind i maskinen når det på ingen måder er nødvendigt i forbindelse med dvd afspilning.

En scaler bruges til at opkonvertere en lav opløsning til en høj eller omvendt. Nogle scalerer kan desuden deinterlace, men pointen er at de scalerer der sidder i en dvd afspiller under 4k aligevel ikke er meget bedre end den man har i et højt opløseligt fjernsyn eller projektor efter min mening.

Jeg mener ikke at hdmi udgangen var et fremskridt for dvd afspillerne, tværtimod.

Når jeg skriver dette så må man selvfølgelig ikke forstå det sådan at hdmi ikke giver en forbedret billed kvalitet det gør det skam, billedet bliver væsentligt skarpere, problemet er bare at dvd formatet ikke er lavet til så skarpt et billede som der kan vises nu. De komprimeringsfejl man ikke så før på et almindeligt lavt opløsnings fjernsyn ser man nu i høj grad. Derfor mener jeg ikke man har brug for hdmi i en dvd afspiller.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Ronin skrev:

MonoTovarisj skrev:
Ok, så vil jeg foreslå du leder efter Nad S570 den plejer man at kunne få for ca 3500kr brugt måske billigere.

Den er optimeret til at vise det signal der ligger på en dvd pal el ntsc. Der er derfor ingen scaler i til opskalering til div hd opløsninger. Dette er der ingen grund til at bruge tid og kræfter på medmindre man har et højtopløsningsfjernsyn som ikke kan tage pal og ntsc opløsninger. Hvilket jeg ikke har mødt endnu.

Den har progressive scan som var det sidste væsentlige fremskridt for DVD afspillere.

Du kan læse mere om den i dette produktblad

Jeg har nu haft den i et halvt år og syntes den giver et rigtigt flot billede og lyden er helt i top.

Der er altså ingen revolution i en S570 - respekt for den, det er skam en ok maskine - den er ikke mere optimeret til PAL/NTSC end alle andre maskiner (optimeret er et forkert ord - kompatibel passer bedre), og den eneste grund til at den ikke har scaler osv. er fordi det i grove træk er en NAD T550 i en anden indpakning og med optimerede lydkredsløb. Progressive Scan er ligeledes en gammel nyhed - det sidste væsentlige fremskridt på DVD-siden, var HDMi-udgangen.

Din teori omkring hvorfor der ikke er en scaler indbygget holder heller ikke vand - men måske du ikke har sat dig helt ind i hvad en Scaler rent faktisk laver. Heller ikke her, har det noget med Pal/NTSC at gøre. 

Måske jeg bør omformulere det jeg skriver da det vist kan misforstås på mange leder og kanter.

Nej, revolusion er nu heller ikke et ord jeg ville vælge at bruge. Det jeg mener når jeg skriver optimeret er at der ikke er brugt tid på at skovle scaler og hdmi udgang ind i maskinen når det på ingen måder er nødvendigt i forbindelse med dvd afspilning.

Jeg mener ikke at hdmi udgangen var et fremskridt for dvd afspillerne, tværtimod.

Det er tydeligt at du er glad for din maskine, men du har misforstået lidt af baggrunden for maskinen. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt der er brugt tid på en scaler - det er et spørgsmål om resourcer og NAD er faktisk ikke et firma med en masse udviklingskroner. Man valgte i sin tid at lave en forfinet version af T550, som så kunne tilføjes Silverline-serien - spørgsmålet om HDMi og en tilhørende Scaler blev udeladt af økonomiske grunde. Der har så senere været snakket om en evt. opgradering til S570´eren, men det blev vurderet for omfattende et eksperiment, og man ville istedet vente på Masters Series, som viste NADs første maskine med HDMi. Det er også pga. Masters Series at de andre maskiner er blevet lidt nedprioriteret, da serien har været 5 år undervejs og har kostet en masse penge at lave.

HDMi og en god Scaler er netop en nødvendighed, specielt når vi kommer op i skærme med en ordentlig opløsning, for det giver vitterligt det bedste billede der kan laves fra det almindelige DVD-format. NAD vidste godt at spørgsmålet om HDMI ville komme, og er også så småt klar til det, men der går lidt tid endnu. Men lur mig om ikke de snart kommer med et par nyheder....

At du ikke mener at HDMi er et fremskridt tyder bare på at du ikke har fået det ordentligt demonstreret endnu - der er markant forskel til det bedre. Så skal det være en meget dårlig maskine hvis det rent faktisk bliver dårligere....

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

kære Ronin jeg ville ønske at du havde ventet med at svare til jeg var færdig med at edittere mit indlæg, jeg kom til at submitte før jeg var færdig. Det var derfor jeg skrev at det ikke var færdig editteret i toppen.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes