Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kan man høre en sikring??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hurtig, kan kun være enig med dig.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hurtig: Dit indlæg sidder lige i øjet !  

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej....

Koret har talt, og ikke uventet er der støtte at hente for alle de videnskablige - som alligvel er hjemmefuskere som resten af os. Det havde jeg såmen også regnet ud inden jeg skrev mit indlæg. Kritikken går på man ikke kan diskuterer sagligt med regliøse personer, herunder hifi-nørder. Det er umuligt, men for nogen kan tro flytte bjerge, og den oplevelse vil jeg ikke ødelægge.

Jeg siger ikke at sikringen kan høres/ikke høres, men jeg tror man kan høre et eller andet, om det er bedre eller ej, det ved jeg ikke. Som udgangspunkt vil jeg ikke have en mening om noget FØR jeg har prøvet det.

Men inden man kritiserer hifidelity for deres indlæg om sikringen, så kunne det være alle tudeprinseserne skulle KØBE en sikring og lytte istedet for at så f**king smalsporet. Tænk hvis videnskaben ikke kan forklare alt ting. Jeg ser bestemt nogen som hænger sig i videnskaben og er angste for at tingene kan anderledes ud end det man kender. Jeg kalder jer faktisk for tryghedsnarkomaner som trøster hinanden i at i forhåbentlig har ret - igen uden at så meget som at have prøvet at lytte på det......nemlig ja....total tøsefnidder. Hvis man ikke er viden inkompetent, så kunne det været koret i uviden inkompent, og det er faktisk meget værre.

For langt tilbage i tråden bad jeg Hurtige om at købe på sikringen og lytte, men istedet forsætter du det tarvelig retorik og tilbyder at deltage i en lyttetest? Hvorfor ikke selv lave sådan et aften og DU køber sikringerne og giver kaffen.....lave en sjov aften ud af det ??

Du (Hurtige) kunne også lave lidt blindtest på kabler, stik og måske et også et par CD-spiller. Så kan i gutter i Århus prøve at lave en egentlig blindtest, og at man ikke er så klog som man gerne vil forgive over en hjemmeside. De fleste overvurderer deres lyttebøffer, og jeg tror såmen ikke at i vil være bedre en nogen af de "religiøse" nørder. Det er sku lige før jeg kommer over til dig Hurtige - årets griner at se hvor gode folk er når det kun ørerne som skal bruges......så kan de være man er forsigtig med at kritiserer andres evne til at lytte.

Ja: jeg vil tro at man kan høre forskellige typer stikkontakter, transformatorer, el-ledning fra måleren, fra måleren til værket, fra værket over højspændingen. Jeg siger ikke jeg kan fortælle hvad er hvad. På samme måde som når lyden er bedre om aftenen (hos mig) når industrien er lukket.....så alt det der med +- 10 % må stå for folks egenregning........og siden det ikke er noget jeg kan ændre ret meget på, så vælger jeg at sige mit hifi nødvendigvis starte fra stikkontakten i mit lytterum.

.....og til sidst et lille selvfed klap til mig selv fordi jeg er en flink fyr.....

Mvh

Bradford

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

@Bradford

Jeg går ud fra, at de fleste har et 'nej det er sgu for latterligt' filter, der sorterer væsentligt fra uvæsentligt.

Jeg har et sådant filter, der gør at der er andre ting der kommer før disse sikringer, i mit liv.
Afrimning af fryser, og rens af køkkenskuffer, med en tandbørste, kommer før.

Hvordan kan du vide, at farven på benzindækslet ikke har en betydning for benzinøkonomien på din bil ?
Du har jo ikke prøvet ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jo...du rammer da noget. Jeg har vel også brugt mit "det her er for latterlig filter" i  forbindelse med nogle ting....bevares. Når jeg så nidkær forsøger at være åbensindet, så mener jeg at "jo mere jeg ved, jo mindre ved jeg". En lidt ydmyg tilgang til at man ved ikke alting Spencer. Du virker meget sagligt, og på min relativ kort tid på siden har flere gange sat pris på din direkte facon og alt for meget svøb.

Principelt tror jeg ikke at farven på benzin dækslet betyder noget for benzinøkonomi, men måske hvis jeg have et problem med røde biler, så ville ville jeg ubevidst kører lidt hurtigere i en rød bil frem og grå.....forklaring er umulig at gi´, måske tror jeg det er en Ferari-bil. Jeg mener ikke at man skal være latterlig, og man må være åbensindet for at vi ikke kan styre alt ting, og underbevidsthen er faktisk en af dem.

Jeg mener at alle kontakter og overflader som kommer i forbindelse med hifien har betydning. Jeg har et sæt højttalere med bånddiskanter og der sidder en T630 MA i serie. Måske kunne du lyde bedre med en audiophil-sikring istedet for den standard glassikring.

Spørgsmål til dig Spenser:

Tror du at vi kan høre forskel på sikringerne i en blind test?

Tror du at en sikringen som spillede 200 timer og vi vendte den om, kunne vi høre forskel?

Hvorfor - hvorfor ikke: ?

Du må gerne bruge din "nej der er sku for latterligt" veto....det pis tror jeg ikke på.

Mvh

Bradford

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Jo...du rammer da noget. Jeg har vel også brugt mit "det her er for latterlig filter" i  forbindelse med nogle ting....bevares. Når jeg så nidkær forsøger at være åbensindet, så mener jeg at "jo mere jeg ved, jo mindre ved jeg". En lidt ydmyg tilgang til at man ved ikke alting Spencer. Du virker meget sagligt, og på min relativ kort tid på siden har flere gange sat pris på din direkte facon og alt for meget svøb.

Principelt tror jeg ikke at farven på benzin dækslet betyder noget for benzinøkonomi, men måske hvis jeg have et problem med røde biler, så ville ville jeg ubevidst kører lidt hurtigere i en rød bil frem og grå.....forklaring er umulig at gi´, måske tror jeg det er en Ferari-bil. Jeg mener ikke at man skal være latterlig, og man må være åbensindet for at vi ikke kan styre alt ting, og underbevidsthen er faktisk en af dem.

Jeg mener at alle kontakter og overflader som kommer i forbindelse med hifien har betydning. Jeg har et sæt højttalere med bånddiskanter og der sidder en T630 MA i serie. Måske kunne du lyde bedre med en audiophil-sikring istedet for den standard glassikring.

Spørgsmål til dig Spenser:

Tror du at vi kan høre forskel på sikringerne i en blind test?

Tror du at en sikringen som spillede 200 timer og vi vendte den om, kunne vi høre forskel?

Hvorfor - hvorfor ikke: ?

Du må gerne bruge din "nej der er sku for latterligt" veto....det pis tror jeg ikke på.

Mvh

Bradford

Hvordan sikringen vender - ligegyldigt, da det er vekselstrøm, og desuden en komponent der ikke er retningsbestemt. Tilspilning ? nej, en sikring skal ikke spilles til.

Der kan være tale om korrosion på sikringens kontaktflader, som kan skabe parasitkapacitet, af den slags som vi kender som knas/potmeterknas.

Er der ingen korrosion, er den billige sikring, lide så god som den med forgyldte endekapper.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Nu er det nu engang faktum, at spændingen i en stik kontakt let kan variere -10/+10 % så hvad nytte er en sikring som laver en MINIMAL ændring, vi taler om PROMILLER(Tusindedele) her, når den naturlige svingning i en stikkontakts spænding kan måles i PROCENT(Hundrededele)?

Tænk nu over det en gang til istedet for, at kome med den typiske, "lyt nu selv til det inden du udtaler dig" mantra som folk gentager igen og igen.

Kan kun give Hurtig ret, det mindre meget om religion og blind tro på hvad hifi "profeterne" nu siger er "sandheden"

PS, Jeg er IKKE tryghedsnarkoman, hvis jeg var ville jeg nok ikke være atheist, for det er der INTET trygt ved, der har man kun troen på sig selv og videnskaben, og den er er ikke altid konstant.  

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

....men for nogen kan tro flytte bjerge, og den oplevelse vil jeg ikke ødelægge....

Ja Bradford, der rammer du rigtigt. Tro kan flytte bjerge... Men bjerget bliver alligevel stående ikke?? Nogle folk kan bare bilde sig selv ind, at bjerget er flyttet....
På samme måde med disse sikringer... Lyden ændres absolut ikke, nogle kan bare bilde sig selv ind, at de alligevel kan høre en forskel.

Det er simpelthen perfekt, som du beskriver at der er tale om ren og skær placebo-effekt!

Bradford skrev:

For langt tilbage i tråden bad jeg Hurtige om at købe på sikringen og lytte, men istedet forsætter du det tarvelig retorik og tilbyder at deltage i en lyttetest? Hvorfor ikke selv lave sådan et aften og DU køber sikringerne og giver kaffen.....lave en sjov aften ud af det ??

Ja, i princippet kunne jeg jo bare købe sikringen og prøve. Men er det ikke lige det producenten går og håber på?? Han ved sikkert godt selv, at hans sikringer ikke forbedrer lyden, men kun giver et åndeligt resultat hos de folk, som du selv ovenfor beskrev... Altså dem der tror de kan høre forskellen alligevel, fordi de har bildt sig selv ind at den bør være der.
Nu er sikringen ikke den store udskrivning, men jeg er jyde, og hader at blive taget røven på! Hvis jeg ved 99.999% sikkert, at et produkt ikke virker, er jeg ikke typen der alligevel køber det, for at konstatere at jeg har ret.
I så fald kunne man jo ikke lave andet end at købe alverdens tweak-produkter, for at konstatere at de ikke virker.
Jeg køber heller ikke "Ariel Ekstra Super Monster Color med aktivt ilt og 16-dobbelt effekt", idet diverse tests har påvist, at der ikke er nogen forskel på vaskemidlers vaskeeffekt, uanset om den ene producent lover 16-dobbelt effekt med aktivt ilt osv.... Det er ren salgsgas, ligesom disse sikringer.

Men.... hvis nu disse sikringer har så ekstrem stor en forbedring, burde forhandleren vel være sikekr nok i sin sag, til at lave en "tilfredshedsgaranti". Det ville være meget let for med de kæmpe forbedringer der er i sigte, burde alle jo være helt tilfredse....Og så skal jeg gerne prøve! Men mit bud er, at forhandleren næppe er specielt interesseret i dette.

Bradford skrev:
....og siden det ikke er noget jeg kan ændre ret meget på, så vælger jeg at sige mit hifi nødvendigvis starte fra stikkontakten i mit lytterum.

Ja, og det et nok det der er problemet. Du har noget strøm der varierer helt vildt. Det er proppet med støj, og variationerne er ofte +/- 10%. Men det erkender du at du ikke kan gøre noget ved. I stedet tror du så at du kan opnå kæmpe forbedringer, ved at lave små "ekstra" ændringer på 1/100000 af de oprindelige variationer.
Ændringen som denne "vidundersikring" i bedste fald kan lave, drukner totalt i støjen og variationerne fra el-værket.

Man kan godt lukke øjne for alt dette, og bilde sig selv ind at man kan høre forskellen... Men det er ren indbildning... Men igen... Der er også folk der tror, at tro kan flytte bjerge.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Spencer:

Du forholder dig til det som jeg selv gør....med sund skepsis. Jeg tror nu nok at en bånd diskant i en passiv højttalere er jævnstrøm og er ensrettet fra plus på forstærkeren til minus...ellers ville det være fjollet med henholdvis "+" og "minus". Jeg mener det er polariserede strøm, og ergo er ensretningen på sikringen altså ikke ligegyldigt. Jeg tror det vil betyde noget...men jeg har ikke prøvet det, og som du siger......mit filter har forbudt mig at fluekneppe så meget....så heller noget ligegyldig flimmer! Jeg er dog altid klar på en udfordring, derfor har jeg besluttet at snakke med om sikringerne, mest af alt fordi folk er så skråsikker uden at lytte. Det mener jeg er en grundliggende fejl...at udtale sig om noget man faktisk kun har fordomme overfor.

Hurtig:

Jeg forstår også dit ønske om at forholde sig til tingene...og "tror kan flytte bjerge" er ikke nemt at kæmpe imod, og er i og for sig er "tro" ikke en godtaget tweak....endnu. Men derfor mener jeg godt du kunne lave lidt lege med blindtests, det er stadig en svær disiplin hvor alt kan blive vendt op og ned......det har jeg nemlig prøvet mange gange.....og nogle dumpet.

Skulle jeg forholde mig til andet end mit eget.....så kunne det også være at store batterier.....læste i HF om nogle akkumulatorer til fly som kunne føde et ænlæg.....altså rigtige store batterier....det kunne jeg godt tænke mig. Men et jordspyd kunne være en start.

Mvh

Bradford

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Hej igen...

Spencer:

Du forholder dig til det som jeg selv gør....med sund skepsis. Jeg tror nu nok at en bånd diskant i en passiv højttalere er jævnstrøm og er ensrettet fra plus på forstærkeren til minus...ellers ville det være fjollet med henholdvis "+" og "minus". Jeg mener det er polariserede strøm, og ergo er ensretningen på sikringen altså ikke ligegyldigt. Jeg tror det vil betyde noget...men jeg har ikke prøvet det, og som du siger......mit filter har forbudt mig at fluekneppe så meget....så heller noget ligegyldig flimmer! Jeg er dog altid klar på en udfordring, derfor har jeg besluttet at snakke med om sikringerne, mest af alt fordi folk er så skråsikker uden at lytte. Det mener jeg er en grundliggende fejl...at udtale sig om noget man faktisk kun har fordomme overfor.

Hurtig:

Jeg forstår også dit ønske om at forholde sig til tingene...og "tror kan flytte bjerge" er ikke nemt at kæmpe imod, og er i og for sig er "tro" ikke en godtaget tweak....endnu. Men derfor mener jeg godt du kunne lave lidt lege med blindtests, det er stadig en svær disiplin hvor alt kan blive vendt op og ned......det har jeg nemlig prøvet mange gange.....og nogle dumpet.

Skulle jeg forholde mig til andet end mit eget.....så kunne det også være at store batterier.....læste i HF om nogle akkumulatorer til fly som kunne føde et ænlæg.....altså rigtige store batterier....det kunne jeg godt tænke mig. Men et jordspyd kunne være en start.

Mvh

Bradford

Din forstærker skulle ikke gerne sende ret meget jævnstrøm ud, som når dine diskantenheder.
Så brænder de nemlig af, og i særdeleshed bånddiskanter, tåler meget lidt jævnstrøm.

Jævnstrøm er faktisk det din forstærker begynder at sende ud, så småt, når du overstyrer den, så toppen af sinuskurven klippes af i en lige linie.

Jævnstrøm er højttalerens fjende nr. 1.

Musiksignalet er en sinuskurve, der hele tiden skifter retning på strømmen og spændingen.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg står corrected. Jeg genkender dine ord og kan se "softclipping" flimmer for mine øjne og æde en smule stolhed...hæ hæ.  

Mvh

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Egentlig sjov at sådan en lille indvestering kan sætte gang i sådan en diskution,tænk engang på de kilo KR mange/vi køber udstyr for er eks. en forstærker til 20K bedre end en til 10K det er jo ikke en naturlov at den er dobbelt så god.

Nu ved jeg godt det er finsikring vi snakker om men hvad så med hovedsikring fra eks. 10-13A til en audiophil 20A hvis vel og mærke kablerne kan bære dette min 2.5kv kabel for at være lovlig.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 August 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Ok, jeg står corrected. Jeg genkender dine ord og kan se "softclipping" flimmer for mine øjne og æde en smule stolhed...hæ hæ.  

Mvh

Man kan let få begreberne forvirret lidt, her på sitet.
Hvis man læser mange tråde, kan man let få det indtryk, at kritik er højttalerens fjende nr. 1.

(EDIT: Måske krysantemumbomber kommer ind på andenpladsen, egentlig.)

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Sendt: 28 August 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

En sidste bemærknningm fra mig i denne tråd.

Det er som andre også har skrevet et glimrende inlæg MRC_Hans har lavet, med en meget detaljeret forklaring på hvordan tingende hænger sammen. Og det skal nok passe, jeg har dog ingen teknisk viden om det.

Jeg har bare en ting som jeg gerne vil af med.

Gennem mit arbejde, har jeg tit med folk at gøre, som har en meget stor uddannelse bag sig, med en masse teoretisk viden indenfor et givent område. De er på papiret meget dygtigere end mig, men når det kommer til det praktiske, om hvordan man laver tingende i det virkelige liv, så mangler de erfaring, og de går meget hurtigt i stå ved et givent problem.

Så min pointe er, at teori og praktis ikke altid hænger sammen, faktisk sjældent. 

Om de forbannede sikringer virker eller ej, ved jeg ikke, men at afstå fra at prøve, alene pga. den teoretiske viden, er ikke nok for mig. Om jeg så nogen sinde for det prøvet de sikringer, er en anden sag.

mvh Michael

Nu kan jeg så fortælle dig, at jeg også er praktiker, med en lang række praktiske konstruktioner bag mig. Og det er faktisk ikke rigtigt, at teori og praksis sjældent hænger sammen. Blot sker det ofte, at man bygger sin teori på ufuldkomne data.

Mht. at prøve kontra at beregne, ja så kan ingen af delene undværes. Men man bliver nødt til at være lidt kritisk med hvad man prøver, især når prøven indebærer noget så usikkert som lytning. Derfor er det en god idé lige at kigge på teorien, og hvis man så finder at der er en meget ringe sandsynlighed for at det kan virke, bør man overveje at bruge sine kræfter på noget mindre udsigtsløst.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Der er faktisk forskel på fordomme og viden. Og sund skepsis kræver viden. Når der står plus og minus på højttalerudgangen, så er det for at du kan polarisere den rigtigt, det har ikke noget med DC at gøre. Men det er jo ligemeget, når den sikring, vi taler om, sidder i lysnetsiden på strømforsyningen, for her ER der f..... AC.

Iøvrigt er en sikring, der blot består af et stykke sølvtråd, aldeles upolariseret.

Nu er det jo nok ikke alle sikringer, der sidder lige der, men det understreger kun endnu mere det nødvendige i at kigge på teorien først: Folk taler om effkten af sikringer (og leverandøren anpriser dem, selvom han MED GARANTI ved at de ingen virkning kan have), men der er ingen der spørger HVOR de sikringer sidder. For eksempel har jeg set forstærkertrin, hvor der var placeret en sikring i udgangstransistorernes emittere! Den fungerede så både som emittermodstand, og samtidig kunne den formentlig redde udgangstrinnet fra at "stå af" (jeg tror nu det er en meget sjælden konfiguration). SÅDAN en sikring har naturligvis betydning for forstærkerens funktion, men her vil jeg bestemt ikke anbefale nogen at skifte den, for den skal giver være af præcis den type, som konstruktøren har beregnet.

Til slut: Det kan være udmærket at have et åbent sind, men når man omgåes hestehandlere kan det være dyrt. Og det er desværre sådan, at der på markedet for HiFi tweaks findes både ærlige folk og samvittighedsløse svindlere.

Mvh Hans

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Fint indlæg der Hans...

Lad det være sagt, jeg er ikke mere klog end den næste Joe. Der er ingen tvivl om at vi er ofre for producenter som dækker behov vi ikke anede vi havde. En guldsikring vil sikkert være glemt om nogle år...og det vil være noget andet hype. Sådan har det altid været.....osv. Tweaks bliver let voodoo og nogen udnytter det.

Jeg siger heller ikke et åbent sind skal fordøje alverdens nosence, men man kan som udgangspunkt prøve tingene inden man afviser dem. Som da mor sagde at du ville om du kan lide det før du prøver at smage på det.

Mvh  

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 28 August 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

...Jeg  har fået 4 sikringer, da...daaah - men har ikke haft voksentid til at kunne prøve dem - bliver nok imorgen.

Jeg har et ekstra sæt til 100 kr, hvis nogen skulle være interesserede. Overlevering i københavnsområdet...

Jeg har en tese om at sikringer KAN have en betydning for lyden - men at det er ligegyldigt om du tager de gamle ud og genindsætter dem igen, eller du indsætter jomfruelige finsikringer. Jeg tror det man hører er kontaktflade der ikke er korroderet - og ved at genindsætte gamle sikringer fjernes noget af korrosionen (= bedre forbindelse).

Et godt bud? Tjaeh - jeg vil imorgen starte med at udtage/genindsætte gamle sikringer, derefter prøve med de audiofile størrelser.

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hvis vi stadig taler om sikringer i strømforsyningen, så skulle kontaktmodstand ikke være et problem. Når der går strøm i kontakten, renser den så at sige sig selv, og hvis der var dårlig kontakt, så ville sikringsholderen blive varm.

Det man skal huske på, er at alle forandringer i forsyningen har meget dårlige vilkår for at slå igennem til lydgengivelsen. Tænk på, at vi starter med 230V AC, 50Hz, med masser af støj og variationer, og sådan noget lyder ærlig talt ikke ret godt. Når vi er færdige med at ensrette og filtrere, så skulle der ikke gerne være ret meget tilbage af nogen ting. Med andre ord, når filter osv kan holde 230AV "ude", så har lidt småknas fra en sikringsholder ikke mange chancer for at slippe igennem. Det svarer lidt til at tisse udvendigt på Højer diget; det får altså ikke vandstanden i Ribe Å til at stige.

Mvh Hans

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 29 August 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Sikringer modtaget og lyttet - resultater er her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43177&P N=1

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Sikringer modtaget og lyttet - resultater er her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43177&P N=1

Er der en særlig grund til, at du ikke poster dine oplevelser i denne tråd, men opretter en særskilt tråd ?
Jeg syntes umiddelbart det virker lidt besynderligt at oprette en ny tråd, til at vise resultatet af testen.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes