Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 01:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kan man høre en sikring??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 August 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Måske fordi de fleste ikke gider terpe 10 sider igennem hvor nogen bliver ved at nedgøre og latterliggøre andre for at ville afprøve et tilsyneladende udemærket tweak.

Din mening har ingen værdi så længe du ikke selv har afprøvet det.

mvh

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Kan du ikke selv høre, at der er noget galt med den sætning ?

Så må politikerne måske heller ikke have en mening om de hjemløse, fordi de ikke selv har prøvet at være hjemløse ?

Må jeg have en mening om, om det er en god ide at smøre 100g russisk salat på højttalermembranen, og hælde to danskvand i effektforstærkeren ?

Jeg har jo ikke prøvet det ?

Vrøvl.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Så må politikerne måske heller ikke have en mening om de hjemløse, fordi de ikke selv har prøvet at være hjemløse ?

Hvis politikerne prøvede ting på egen krop ville de i hvert fald have større forståelse for det de lovgiver. Så længe de må køre hurtigere end alle andre uden at få en bøde er det dog ikke realistisk...

Spencer skrev:
Må jeg have en mening om, om det er en god ide at smøre 100g russisk salat på højttalermembranen, og hælde to danskvand i effektforstærkeren ?

Uh, det indlæg glæder jeg mig til - husk at tage billeder!!

Spencer skrev:
Vrøvl.

A.k.a. full blown er en idiot?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Spencer skrev:

Hvis politikerne prøvede ting på egen krop ville de i hvert fald have større forståelse for det de lovgiver. Så længe de må køre hurtigere end alle andre uden at få en bøde er det dog ikke realistisk...

Spencer skrev:

Uh, det indlæg glæder jeg mig til - husk at tage billeder!!

Spencer skrev:
Vrøvl.

A.k.a. full blown er en idiot?

Hmm.. at sige at en andens mening ingen værdi har, gør ikke nødvendigvis én til en idiot.
Men i definitionen på idiot indgår ordet ignorant, så måske er vi lidt derhenne af.

Livet bliver da frygteligt besværligt, hvis man ikke må have en mening om ting man ikke har prøvet. Man bliver nødt til at melde sig ind i alle politiske partier, enkeltvis, før man ved hvilket man tilhører. Puha, det tager tid...

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Sendt: 29 August 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@Bradford

Jeg går ud fra, at de fleste har et 'nej det er sgu for latterligt' filter, der sorterer væsentligt fra uvæsentligt.

Jeg har et sådant filter, der gør at der er andre ting der kommer før disse sikringer, i mit liv.
Afrimning af fryser, og rens af køkkenskuffer, med en tandbørste, kommer før.

Hvordan kan du vide, at farven på benzindækslet ikke har en betydning for benzinøkonomien på din bil ?
Du har jo ikke prøvet ?

Hej Spencer,

Da du er meget aktiv her på sitet med 5,6 indlæg pr. dag i gns., tolker jeg, at du er meget interesseret i HIFI - måske endda entusiast. Det undrer mig derfor, at du hellere vil afrime fryser end teste sikringerne på dit musikanlæg? Det er dog en beskeden udgift, der er forbundet hermed, og hvis ikke man kan høre forskel, er der jo ikke sket større skade, end man så kan berette om det i Juspurs tråd om emnet?

PS: da jeg er ny her i forumet, vil jeg høre om du har en tråd, hvor du viser dit musikanlæg frem -jeg er som mange andre altid interesseret i erfarne entusiasters løsninger

mvh

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Spencer skrev:
@Bradford

Jeg går ud fra, at de fleste har et 'nej det er sgu for latterligt' filter, der sorterer væsentligt fra uvæsentligt.

Jeg har et sådant filter, der gør at der er andre ting der kommer før disse sikringer, i mit liv.
Afrimning af fryser, og rens af køkkenskuffer, med en tandbørste, kommer før.

Hvordan kan du vide, at farven på benzindækslet ikke har en betydning for benzinøkonomien på din bil ?
Du har jo ikke prøvet ?

Hej Spencer,

Da du er meget aktiv her på sitet med 5,6 indlæg pr. dag i gns., tolker jeg, at du er meget interesseret i HIFI - måske endda entusiast. Det undrer mig derfor, at du hellere vil afrime fryser end teste sikringerne på dit musikanlæg? Det er dog en beskeden udgift, der er forbundet hermed, og hvis ikke man kan høre forskel, er der jo ikke sket større skade, end man så kan berette om det i Juspurs tråd om emnet?

PS: da jeg er ny her i forumet, vil jeg høre om du har en tråd, hvor du viser dit musikanlæg frem -jeg er som mange andre altid interesseret i erfarne entusiasters løsninger

mvh

Nej, her har jeg en grænse, for hvad fornuften siger er muligt.
Det er udfra almindelig fysik, og den måde en strømforsyning er bygget op på.

Det næste tweak bliver vel, at printplader ikke længere må være firkantede, men skal have runde hjørner.
Så kan man ellers file alle hjørner af printet, og se om det er sandt.

Når jeg ikke har en tråd om mit anlæg, er det fordi jeg syntes at disse tråde har det med at ende i chat, mere end egentlig hifisnak.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Livet bliver da frygteligt besværligt, hvis man ikke må have en mening om ting man ikke har prøvet. Man bliver nødt til at melde sig ind i alle politiske partier, enkeltvis, før man ved hvilket man tilhører. Puha, det tager tid...

Til gengæld er livet kedeligt når man hele tiden får at vide at bumlebien ikke kan flyve

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Spencer skrev:

Til gengæld er livet kedeligt når man hele tiden får at vide at bumlebien ikke kan flyve

Jeg har nu set mange humlebier, der ikke kan flyve, i min vindueskarm.

Ja, naturen er forunderlig.

Vidste du f.eks. at sommerfugle bruger vingerne til at høre med ?
Rykker du vingerne af den, og råber FLYV!, så reagerer den slet ikke.

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Spencer

En fantasifuld sammenligning,men endnu engang formår du at komme med et indholdsløst indlæg og du har stadig ikke prøvet med disse sikringer derhjemme,og kan derfor heller ikke bevise at de ikke virker positivt når sikringerne er sat i din opstilling.

Synd at når nu du laver så mange indlæg,at man efterhånden springer hen over dem,fordi de sjældent beriger os andre med viden.

At hentyde at jeg er idiot,er efter min menig at gå over stregen.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Hvorfor er det værre, end at sige at andre menneskers mening, ingen værdi har ?
Det er ignorant, at sige sådan.

Måske har andre mennesker kun værdi, hvis de er enige ?
Nej, spild af tid, at diskutere med én der værdisætter andre til 0.

Fysikkens love er ikke sat ud af kraft i hifi.
Ohms lov er stadig gældende.

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
full blown skrev:

Fordi du leger bedrevidende,og taler om noget du ikke har erfaret på egen hånd,men sidder og gætter på at det er da nonsens!. Prøv det istedet og så giv mig din mening,så respektere jeg den også selvom du stadig mener det er hokus pokus.

Jeg værdsætter at alle vil deltage i en debat,men lytter da stadig mest til dem som har gjort deres egne erfaringer.

Har du lagt mærke til at du diskutere efterhånden med dig selv!,forstår ikke denne tråd ikke bliver lukket da du er det eneste insekt der stadig hyler op for at få ret. 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Spencer skrev:
full blown skrev:

Fordi du leger bedrevidende,og taler om noget du ikke har erfaret på egen hånd,men sidder og gætter på at det er da nonsens!. Prøv det istedet og så giv mig din mening,så respektere jeg den også selvom du stadig mener det er hokus pokus.

Jeg værdsætter at alle vil deltage i en debat,men lytter da stadig mest til dem som har gjort deres egne erfaringer.

Har du lagt mærke til at du diskutere efterhånden med dig selv!,forstår ikke denne tråd ikke bliver lukket da du er det eneste insekt der stadig hyler op for at få ret.  

Bedrevidende er nok det man må risikere at blive kaldt i hifisammenhænge, når man henviser til fysikkens love, og ikke accepterer pseudovidenskab og selvhypnose.

Verden idag, er åbenbart så kedelig for nogle, hvis de fleste snakeoil-produkter viser sig at være godt gammeldags bondefangeri.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jeg har nu set mange humlebier, der ikke kan flyve, i min vindueskarm.

Så skal den på værksted

Spencer skrev:
Vidste du f.eks. at sommerfugle bruger vingerne til at høre med ?
Rykker du vingerne af den, og råber FLYV!, så reagerer den slet ikke.

Arh pjat, den er sikkert bare tunghør

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
full blown skrev:

Retfærdigvis skal siges at det var mig der blandede det direkte ord "idiot" ind i sagen...

Men hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg jo, så mener jeg nu heller ikke at du/I kan sige sig fri for at behandle dem der mener at sikringerne kan gøre en forskel på samme måde som du skitserer. Du er ikke så kraftig i dit sprogbrug, men andre har med pænt meget tryk på "idioti" gjort det klart at meninger ikke tæller når ikke man vil følge videnskabens "endegyldige sandhed".

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Spencer skrev:
full blown skrev:

Retfærdigvis skal siges at det var mig der blandede det direkte ord "idiot" ind i sagen...

Men hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg jo, så mener jeg nu heller ikke at du/I kan sige sig fri for at behandle dem der mener at sikringerne kan gøre en forskel på samme måde som du skitserer. Du er ikke så kraftig i dit sprogbrug, men andre har med pænt meget tryk på "idioti" gjort det klart at meninger ikke tæller når ikke man vil følge videnskabens "endegyldige sandhed".

Den endegyldige sandhed, kommer først frem, når det bliver testet under kontrollerede forhold, om nogen kan høre hvad der er hvad, uden at vide det på forhånd.

Så længe folk ved, at der sidder den 'fine' sikring i, er de påvirkelige på samme måde, som de mennesker der hopper på en ny trend, som viser sig at fise ud i ingenting (de grønne tuschpenne).

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 August 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kim Petersen skrev:

Den endegyldige sandhed, kommer først frem, når det bliver testet under kontrollerede forhold, om nogen kan høre hvad der er hvad, uden at vide det på forhånd.

Så længe folk ved, at der sidder den 'fine' sikring i, er de påvirkelige på samme måde, som de mennesker der hopper på en ny trend, som viser sig at fise ud i ingenting (de grønne tuschpenne).

Det kan godt være, men hvorfor kan man ikke bare acceptere at nogen mener de har gjort det der skal til for at overbevise sig selv (de forsøger jo ikke at overbevise andre!) isf. nærmest at føle sig nødsaget til at kalde dem idioter for at overbevise dem om at de altså tager fejl?

Jeg føler lige nu behov for at pointere at jeg ikke opponerer imod dit/jeres budskab, men kun måden det fremføres på, og det har hele tiden været mit primære ankepunkt, men jeg tror ikke det er ankommet...

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Spencer skrev:
full blown skrev:

Hej igen...

Jeg er nok meget enig med Full Blown........, og det det var mit oprindelig budskab...prøv det, prøv det, prøv det. Jeg opfordrede endda til at lave blindtest med andet end sikringer....men der er ingen tvang.

Ligesom den diskution omkring den grønne pen, holfi-skive osv. Hvordan kan man have en mening om den slags tweak uden at prøve dem. Jeg mener ikke disse er udenfor de akseptable pararmeter af hvad man undersøge uden at være latterlige. Jeg beder ikke Spencer eller andre at smøre leverpostej på sine membraner......også selv om det måske ville være et endnu underkendt tweak som måske er ligefrem bedre end Dynaudio LX2 coating-glue? Jeg beder ikke om at sætte lyserøde elefanter på CD, så spiller den også bedre.....mere downforce kan trods det latterlige med elefanterne måske også bidrage til bedre. Måske, måske kan en optimeret sikring med bedre anlægflader i bedre matrialer bidrage til en mere letflydende lyd.

Det kan også være at den her tråd fortæller hvordan man IKKE kan nå hinanden, og ingen er villig til at prøve noget de ikke har prøvet før.........alle dem som ikke har været til vinsmagning bedes række hånden op ....hæ hæ. Jeg tror alt vin smager ens, det er jo bare druer p***et ned i en flaske, ikke ? 

Mvh

Peter

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Jonny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det næste tweak bliver vel, at printplader ikke længere må være firkantede, men skal have runde hjørner.
Så kan man ellers file alle hjørner af printet, og se om det er sandt.

Hej Spencer

Du har faktisk ret, det er bare ikke printet som ikke må være rundt, men banerne som skal have runde hjørner, det giver nemlig mindre EMC udstråling og dermed lavere tab ved høje frekvenser.

venlig hilsen Jonny

Til top Vis Jonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonny

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 August 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Så er "audiofil" modstandene ankommet samt over den sidste uges tid afprøvet her og i en del andre velrenomerede setups.. (Densen, ML. )

Udstyret anvendt løbet af testen har været mit eget : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10408&K W=miju

Samt B200, B300XS & B400+ på ProAc Response3,5 med Nordost kabler (Blue Heaven) Supra LoRad netkabler.

Og et lidt "tungere" bestående af MarkLevinson ML380s, ML335 & Bladelius Freja over B&W802 Nautilus, med Taralabs Air1 kabler, Jorma netkabler.

Stillet tilrådighed af et par  "hifi" bekendte der har været besøgt, (og været på besøg)medbringende disse sikringer samt nogle net kabler til test (hvad jeg en anden gang kommer ind på) og ikke at forglæmme en del gennem hørte og velkendte cd. skiver, her udover moderate mængder rødvin årgang 85.  )

Og hvad opleves i disse hyggelige aften stunder?

INTET!!!!.. (andet end smagen af god rødvin og nydelsen af god musik oger gode anlæg, selvfølgelig, så helt spildt har det ikke været!)

Ingen der lyttede kunne høre noget som helst i blintest.. (altså uvidende om det var "super" sikringer eller almindelige)

Ved første lyt hvor der blev skiftet der hjemme hos mig, sad vi alle og mente at vi kunne høre et og andet, og der faktisk skete noget posetivt.

Men ved en senere blind test, faldt vi all pladsak i!... kunne slet ikke objektivt sige om det var standard sikring eller de specielle...

Det er således at blindtest kan udføres via hele to fine Bladelius freja maskiner, den ene hidhørende i det ene brugte setup, den anden generøst stillet tilrådighed af en anden deltager i lytte sesionen.. (godt at have adgang til TO ens maskiner, hvad vi iøvrigt også har gennem to S.A.T cd. fix. maskiner, men disse var ved denne lejlighed ikke med)

Men således udstyret kunne vi jo "hooke" begge maskiner op, udstyre dem med hver sin sikring, ens interconects (mine Taralabs RSC Decade Gen2 som jeg har et par sæt af i bal. konfiguration) og minsanten om ikke to ens cd. skiver, (vi har relativ ens musik smag nogle af os der var tilstede, her er det tale om : Jenifer Warnes - The Hunter, Roger Waters - Amused To Death, Patricia Barber - Verse, Eric Clapton - Unplugged, Lisa Ekdahl - En Samling Sånger, Rebecca Pidgeon - Four Marys som der faktisk var dobbel eksemplare af ) 

Først sammenlignes ved omskift mellem de to maskiner afspillende samme sange (synkront, man er vel ikke Dj. for ingentibg  ) velvidende om hvad der blev skiftet frem og tilbage i mellem.

Her næst omskift uden der vides hvad der lyttes til (audiofil sikringer eller alm.?) altså en A/B blindtest. (udført af forskellige på skift så vi all kunne få chancen for at prøve at lytte, undertegnede inc.)

Resultete var som sagt at i begyndelsen, mente flere (mig selv inc.) at der faktisk skete et og andet vi var nogle der mente en lille forbedring en mente en forværing og en ku ikke høre noget.

Ved A/B blindtest, falt ALLE! pladsak i.. og ku slet ikke indendificere hvilken af maskinerne der blev lyttet på...

Konklutionen er at det først hørte er ren psykoakustik! og at man høre en forbedring fordi man forventer en, fordi de er flotte og specielle og relativ dyre i forhold til de alm.

Så er det tale om de åbenbaringer der har været talt om ? : NEJ!..

Kan vi reelt sige at de virker og giver nogen effekt?  : NEJ! ikke objektivt!

Virker de så eller ej...  ikke i mine (og de andre test deltageres) øre i sig selv! i hvertfall ikke nok i sig selv.. men måske i samspil med alt andet man gør på net området.. ( kabler / jord mm.)

Nå! men ok.. jeg lader dem alligevel sidde i mine apperater. (måske i samspil med alt det andet "VooDoo" giver mange bække små stor å??)

Måske sku jeg en dag afmontere alle tweaks prøvet og montere dem igen for at høre om de samlet giver noget..(hvad jeg faktisk ik tvivler på.. )

De har i hvertfall ikke her gjort den skade som først her i tråden beskrevet.

Under alle omstændigheder så havde vi 3 sjove aftener hvor der blev hørt meget musik (drukket lidt god vin) og snakket meget hifi og ævlebævle... og konkluderet at i de tre beskrevende set ups samt i vores øre, var der ikke noget umidelbart at hente med de sikringer.. (ikke hvis man tager resultetet af blind testen til grundlag) subjektivt set i begyndelsen, tjooo så kunne nogle af os høre noget, (indbilde os at vi hørte noget???) hvad skal man tro??

Jeg har valgt at anvende disse modstande og tro at de er en lille bitte del af mange tweaks der måske giver en bitte smule bedre gengivelse i samspil med så mange andre tiltag.

Men som sagt, mile vidt fra de "åbenbaringer" beskrevet af nogle anmældere af disse sikringer...

At JEG (og en lille gruppe andre) ikke har kunne i en blind test høre reelle forskelle skal jeg ikke her påstå er ensbetydende med at de absolut ikke virker, noget sted og for nogen somhelst..   dette vil jeg lade op til den enkelte at selv prøve eller bedømme udfra vores erfaringer..

Vi kan bare konkludere som sagt at for os så var virkningen så begrænset at vi "faldt" i ved den blind test vi lavede alle som en!...  og derfor mener VI! (og jeg) at de ikke giver noget i forhold til alm. sikringer, der i sig selv er hørbart.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:

Måske fordi de fleste ikke gider terpe 10 sider igennem hvor nogen bliver ved at nedgøre og latterliggøre andre for at ville afprøve et tilsyneladende udemærket tweak.

mvh

Nu kan man jo godt sige det pænt, men det ER altså ikke et validt udsagn. Selvfølgelig kan man have en mening om noget uden at prøve det. Der er med garanti intet menneske der ikke danner sig meninger om ting uden at prøve dem.

Tilbage til det konkrete eksempel, sikringerne: Du danner dig jo også en mening om det, uden at have prøvet det, ikke? Du skriver "et tilsyneladende udemærket tweak". Er det måske ikke en mening? Og hvad bygger du egentlig den på?

MIN mening, som jeg bygger på en teoretisk teknisk analyse, er, at det er et virkningsløst tweak.

Hvad er det egentlig lige, der gør din mening bedre end min? 

Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum