Emne: Kan man høre en sikring??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
slotman Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
FLEX skrev:
|
God aften.
Jeg er selv en af de "sidste idioter", der har valgt at hoppe på sikringsvognen... Uden den mindste form for fortrydelse.
Der er ingen tvivl om, at disse sikringer ikke er et tweak, der får en til at sidde med kæben hængende ned på gulvet... og så alligevel får de mig til at løfte brynene en ekstra gang. De er med til at skabe en bedre deffinition af de enkelte instrumeneter og det som tidligere syntes en smule grumset bliver nu mere finkornet og korrekt gengivet.
Disse sikringer er i hvert fald kommet for at blive!
Jeg sammenligner dem lidt med effekten af netkabler, dog er netkablers indvirkning betragteligt større end sikringernes, men hvorfor sige nej til lige lidt ekstra, når potentialet nu ligger og venter på at blive udnyttet.
Jeg søger hele tiden, at finde vejen til endnu bedre lyd, selv om jeg er ganske tilfreds med mit set-up's nuværende performance, men for ganske få kroner kan man komme et skridt videre i sin søgen på en fornuftig lyd.
Mange mener endvidere, at netkabler heller ikke har en indflydelse på lyden, men jeg vil vove at påstå (med fare for at blive gjort offentligt til grin), at hvis man ikke kan høre om man har koblet det ene eler andet netkabel/audiofil sikring ind i sin samlede hifi-kæde, så er der noget grundlæggende galt med ens set-up's grundperformance. Måske, man skulle gøre sig selv den tjeneste at tjekke fasen på netdelen og evt. sørge for en grundig rengøring af kabler og stik.
Jeg håber, at denne debat vedr. sikringernes direkte indvirkning på den samlede lyd vil fortsætte, men ud fra reelle lytteindtryk og ikke ud fra hvad en eller anden selvbestaltet hifi-guru tror og mener at vide.
Fortsat god debat.
FLEX
|
|
|
Hej Flex
Hvor kan man købe sådanne sikringer, og hvilke steder har de haft størst virkning.
Måske det står et eller andet sted i tråden, men gider ikke lige at bladre igennem
mvh MH
|
|
|
Jeg har købt mine igennem et tysk firma, men ellers kan du tage kontakt til Sirius fra www.hificable.dk
Jeg mener, at han er leveringsdygtig i disse sikringer. Ellers skal du tage fat i:
www.highend-sound.com
De sælger i hvert fald disse audiofile sikringer.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg lige skulle have læst din henvisning, inden jeg sendte min egen ud i cyber space
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme jeg trog sgu ikke på dem!
Men jeg er åben for at prøve!.. og har tænkt mig at gøre det...
Om de så virker eller ej? så er de blær og lir! og hvem kan ik godt lidt lidt af det!?? 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Må indrømme jeg trog sgu ikke på dem!
Men jeg er åben for at prøve!.. og har tænkt mig at gøre det...
Om de så virker eller ej? så er de blær og lir! og hvem kan ik godt lidt lidt af det!?? 
mvh.
|
|
|
Men, til en så ringe pris, så er det da værd at prøve... Det kunne jo tænkes, at du blev positivt overrasket.
Det tror jeg faktisk, at du gør...Lad mig endlig høre, hvad du synes om disse små "debatbomber".
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
spril Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikringer hvad er det ???? nnnæææ du sølvpapir det dur :-)
nu må denne tråd da snart stoppe hva det er der da ingen der hopper på hva
hvad med en mellemgasfordeler efter klyster metoden... det virker måske ???? __________________ Denon 2910
Sony STR-DB870
Bell 5005
Avance Delta 3 piano
Avance concrete 170-190
Avance pyramide 150
Avance Z504 Class A
JBL CM52V Control.
B&W DM601S3
Technics 1210 MK2
AB Precedent
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
spril skrev:
|
Sikringer hvad er det ???? nnnæææ du sølvpapir det dur :-)
nu må denne tråd da snart stoppe hva det er der da ingen der hopper på hva
hvad med en mellemgasfordeler efter klyster metoden... det virker måske ????
|
|
|
Jeg kender godt til tricket med at bruge sølvpapir i stedet for sikringer i delefilteret i Avance Concrete 170... Jeg har nemlig selv sådan et par mursten stående.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for links til både slotman og flex
mvh MH
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
| Der er en hel række tweaks, der ikke har den ringeste indflydelse på lyden, men de kan godt have indflydelse på ens oplevelse af lyden. |
|
|
Når man lytter på to forskellige sæt højttalere, kan man så egentlig stole på ens ører? Er det ikke blot en oplevelse af at den ene højttaler har en flottere finish end den anden?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Det bliver så urimligt forumet her....så firkantet at jeg ikke fatter mange af jer overhovedet gider at være hifi-entusiaster....det er mere som brokkehoveder som skal bide hovedet af alt som ikke ligner jer selv. Jeg synes også at Hurtiges retorik og manglende respekt for andre gør helt ondt.
Du skriver: der er sikkert stadig folk der vil forsvare med "mere mellem himmel og jord".... Igen... den sidste idiot er ikke født endnu!
Jeg kunne nemt komme i tanke om en idiot mere Hurtig....men intolerence er snart det træk som kendtegner danskerne idag. Når jeg skriver det, så er det fordi jeg mener at der er en vis stereotype som gør sådan..og det er ikke positivt ment. Hvis man er så overbevist om at ting ikke virker, hvor overhovedet tweake på sit anlæg? Det svarer lidt til at bruge søndagen i kirken selv om man ikke tror en dyt på gud.....hvad er pointen med at nedgøre tweaks....mobning af alt som ikke ligner os selv....dansk front...nævn selv flere.
Der er sku da ikke en af dem som kritiserer disse sikringer, som kunne finde på at købe en audiophil-sikring. Jeg er med på en blindtest...bla bla bla..
Hurtig......køb dog sikringerne, lytte til dem, skriv tilbage med skyggen af saglighed. Så vil jeg tilgive dig den tråd som jeg synes ligger langt under det du ellers har forfattet til siden her. Du kan selvfølge også skrive noget om jeg også er en idiot og vi kan forsætte den sædvaneligt taberretorik. |
|
|
Den lader vi lige stå et øjeblik... Jeg kunne ikke have skrevet/sagt det bedre.
Live and let live, og så min underskrift.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, Prematuris Maximus 
Hurtig skrev:
| Og drop det pjat med, at jeg ikke tør deltage i blindtest!! Jeg vil gerne slå fast, at jeg MEGET gerne vil være med ved en blindtest af disse sikringer! |
|
|
Så har du da et forklaringsproblem af de halvstore: Hvorfor har du så før kyllet så voldsomt
Hurtig skrev:
| Så hvis der virkelig findes folk, der stoler på at de kan høre
forskellen på sikringerne, så sig endelig til. Det vil glæde mig at
deltage!!! |
|
|
TIL!  Hold nu op, mand, og prøv i det mindste forskellen på 10A og 16A standard sikringer derinde i skabet, i stedet for hele tiden at grovgeneralisere udfra noget du hverken har prøvet eller hørt, og meld så tilbage efter et par ugers seriøs afprøvning, om du med DINE ører kan høre noget på DIT setup  Det må da efterhånden være minimumskravet med de grovgeneraliserende ytringer, der hidtil har fundet vej  Og hvad er det værste, der kan ske? Jow, du risikerer blot at blive en smule klogere og få horisonten udvidet, that's it  Og hvis du på dit eget setup ikke kan høre forskel, vil jeg da gerne invitere dig til en hyggelig aften, hvor forskellen kan demonstreres endda særdeles tydeligt. Hvem ved, måske du derefter bliver den første "ikke-idiot" til også at hoppe på "idiot-vognen"?  "Jaaaamen-jaaamen-princippet" bør i øvrigt kun dyrkes i forbindelse med seriøs udøvelse af cross dressing, ellers har det ingen berettigelse  __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
MRC_Hans skrev:
| Der er en hel række tweaks, der ikke har den ringeste indflydelse på lyden, men de kan godt have indflydelse på ens oplevelse af lyden. |
|
|
Når man lytter på to forskellige sæt højttalere, kan man så egentlig stole på ens ører? Er det ikke blot en oplevelse af at den ene højttaler har en flottere finish end den anden?
|
|
|
Har engang hørt en seriøs debat om hvor vidt et par sorte vs. et par hvide højtalere af samme mærke / type lød bedst!?
Også om lytterummets farve...
Psykoakustik så det basker!!!! 
Mal dit lytterum i en ny farve istedet for at købe nyt grej når du bliver "træt" af lyden... og vupti! du har sparet en formue!... 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
MRC_Hans skrev:
|
|
|
|
|
Nu er højttalere, efter min mening, det absolut svageste punkt i gengivelseskæden, of samtidig det der er sværest at undersøge objektivt, så jeg vil ikke påstå, at jeg kan svare på dit spørgsmål. Hvis højttalerne er forskellige, så er der sikkert en forskel i lyden.
Men på spørgsmålet om man kan stole på sine ører, ja så må svaret blive, at det kan man ikke nødvendigvis. At lytte til musik er en helhedsoplevelse, og det er da ikke usandsynligt at højttalernes design er medvirkende til oplevelsen. Der må vel være engrund til at ikke alle højttalere er designet som store sorte kasser.....
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
*klip* Hvem ved, måske du derefter bliver den første "ikke-idiot" til også at hoppe på "idiot-vognen"? 
"Jaaaamen-jaaamen-princippet" bør i øvrigt kun dyrkes i forbindelse med seriøs udøvelse af cross dressing, ellers har det ingen berettigelse 
|
|
|
Jeg undrer mig lidt over denne indstilling, også fra flere andre: Man skal ikke afvise nogetsomhelst, men prøve det.
Bruger I også den indgangsvinkel på andre områder i livet? Når I tegner en forsikring, læser I så ikke det, der står med småt? Prøver I bare, for den kunne jo være god?
Når I overvejer at købe en brugt bil, kigger I så ikke under måtterne? Beder I ikke om dokumentation for, at den faktisk har haft sine serviceeftersyn?
I det hele taget: Er I så rige, at I er villige til at købe hvadsomhelst, for hvis nu det virker?
Hvad er der egentlig galt med idéen om at lige checke om det overhovedet er sandsynligt, det der udbydes til salg?
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
*klip* Hvem ved, måske du derefter bliver den første "ikke-idiot" til også at hoppe på "idiot-vognen"? 
"Jaaaamen-jaaamen-princippet" bør i øvrigt kun dyrkes i forbindelse med seriøs udøvelse af cross dressing, ellers har det ingen berettigelse 
|
|
|
Jeg undrer mig lidt over denne indstilling, også fra flere andre: Man skal ikke afvise nogetsomhelst, men prøve det.
Bruger I også den indgangsvinkel på andre områder i livet? Når I tegner en forsikring, læser I så ikke det, der står med småt? Prøver I bare, for den kunne jo være god?
Når I overvejer at købe en brugt bil, kigger I så ikke under måtterne? Beder I ikke om dokumentation for, at den faktisk har haft sine serviceeftersyn?
I det hele taget: Er I så rige, at I er villige til at købe hvadsomhelst, for hvis nu det virker?
Hvad er der egentlig galt med idéen om at lige checke om det overhovedet er sandsynligt, det der udbydes til salg?
Mvh Hans |
|
|
5x thumbs up, for det indlæg !      Det er frygteligt at se den logik brede sig, hvor nogle tænker 'jamen det andet tweak hjalp - så er der nok også noget om dette'.  Alt eller intet teorien, er meget udbredt, hvor nogle simpelthen tror på alle tweaks der findes, og labber det hele ukritisk i sig, selvom de forskellige tweaks intet har med hinanden at gøre. Religion, mere end fornuft.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Kim Petersen skrev:
MRC_Hans skrev:
|
|
Når man lytter på to forskellige sæt højttalere, kan man så egentlig stole på ens ører? Er det ikke blot en oplevelse af at den ene højttaler har en flottere finish end den anden? |
|
|
Nu er højttalere, efter min mening, det absolut svageste punkt i gengivelseskæden, of samtidig det der er sværest at undersøge objektivt, så jeg vil ikke påstå, at jeg kan svare på dit spørgsmål. Hvis højttalerne er forskellige, så er der sikkert en forskel i lyden.
Men på spørgsmålet om man kan stole på sine ører, ja så må svaret blive, at det kan man ikke nødvendigvis. At lytte til musik er en helhedsoplevelse, og det er da ikke usandsynligt at højttalernes design er medvirkende til oplevelsen. Der må vel være engrund til at ikke alle højttalere er designet som store sorte kasser..... |
|
|
Jeg tænkte nu mere på at det er alment anerkendt at man bare sætter sig hen og lytter på et sæt højttalere og udtaler sin mening om disse, hvilket accepteres. Snakker vi tweaks er det ikke længere nok med en oplevelse, her afkræves man en blindtest for at dokumentere at man har oplevet en forskel. Skyldes denne forskelsbehandling at forskellen mellem højttalere er større end forskellen mellem f.eks. kabler? Er det den opfattede rimelighed af virkemåden der stilles spørgsmål ved? Tag to sæt højttalere med samme enheder og samme kvalitetskomponenter - de kan stadig lyde meget forskellige, men umiddelbart skulle man ikke tro det når man bare nøgternt ser på dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
| Jeg undrer mig lidt over denne indstilling, også fra flere andre: Man skal ikke afvise nogetsomhelst, men prøve det. |
|
|
Er det ikke en meget sund indstilling? Lad være med at stole på andres opfattelse, prøv det på egen krop i stedet? Som nævnt andetsteds har en række andre produkter allerede været igennem møllen om det-har-ingen-virkning eller det-lyder-ens, og hen ad vejen er effekten så blevet accepteret alligevel, fordi man til sidst har overgivet sig og afprøvet det.
MRC_Hans skrev:
| Bruger I også den indgangsvinkel på andre områder i livet? Når I tegner en forsikring, læser I så ikke det, der står med småt? Prøver I bare, for den kunne jo være god?
Når I overvejer at købe en brugt bil, kigger I så ikke under måtterne? Beder I ikke om dokumentation for, at den faktisk har haft sine serviceeftersyn? |
|
|
Er det ikke lidt at sammenligne æbler og pærer? Forsikringsmæssigt finder jeg den der kan dække det den skal, det har ikke noget med en oplevelse at gøre. Rent bilmæssigt vil kørselsoplevelsen svare mere til det at høre musik, og her er man også nødt til selv at prøve: Kan jeg bedst lide den stramme sportsmodel, eller den bløde komfort...
MRC_Hans skrev:
| I det hele taget: Er I så rige, at I er villige til at købe hvadsomhelst, for hvis nu det virker?
Hvad er der egentlig galt med idéen om at lige checke om det overhovedet er sandsynligt, det der udbydes til salg? |
|
|
Nogle gange, ja Jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger at jeg fra gang til gang vurderer om jeg finder påstanden om virkemåden rimelig, og om produktet er prisen værd.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Jeg forstår simpelthen ikke, at det, der kunne blive en spændene og måske lærerig tråd, næsten altid ender i det rene ingenting. Folk der bruger tid på dette forum, er vel alle mere eller mindre intresseret i at få det optimale ud af deres anlæg. Jeg er i hvertfald.
Mht hifi sikringer, er det helt klart noget jeg vil prøve, og har det bare den mindste effekt til det positive, så er det jeg har i mit udstyr fremover.
"Slet ikke når folk har en stærk mening om noget de aldrig selv har prøvet. "
|
|
|
41 til et glimrende indlæg, som jeg har tilladt mig at sakse lidt i. Man må jo undre sig over den voldsomme aversion som enkelte medlemmer ligger for dagen , skønt de ikke har afprøvet tweaket, og tillige nedgør folk som finder hifi-sikringer positive for lyden. Tillige tillader enkelte individer sig at påpege deres egen kritiske sans og andres manglende. Mageløst er det, ja det er så. Som jeg tidligere har nævnt, kender jeg ikke til hifientusiaster der ikke er kritiske, og vender og drejer "problematikkerne" gang på gang, inden der træffes beslutninger. Ikke mindst når det drejer sig om langt dyre investeringer end en hifi-sikring, men naturligvis også de relativt billige tweaks. Kritisk stillingtagen er og bliver et must, uanset om tweakets svulstighed.....
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
|
|
|
Mvh Hans
|
|
|
Er det er fordi du er så eftertænksom, at du prøver at hjælpe os til ikke at købe katten i sækken, eller er det fordi du ikke selv mener diverse tweaks ikke nogen indflydelse, da du ikke selv har prøvet det.
At vi nu er ovre i forsrikringer, brugt bil osv, har da intet med emmnet at gøre.
Et indlæg som dit giver efter min mening intet til denne tråd, andet end en masse støj, som ingen kan bruge til noget. Jeg har hørt din mening om sikringer, og har forstået din holdning til disse.
mvh MH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det er frygteligt at se den logik brede sig, hvor nogle tænker 'jamen det andet tweak hjalp - så er der nok også noget om dette'. 
Alt eller intet teorien, er meget udbredt, hvor nogle simpelthen tror på alle tweaks der findes, og labber det hele ukritisk i sig, selvom de forskellige tweaks intet har med hinanden at gøre. Religion, mere end fornuft. |
|
|
Jeg fornemmer godt pointen, men synes du generaliserer lidt. Ja, hvis man blot én gang har oplevet at et tweak havde virkning, så er man nok mere åben for andre tweaks, men at man derefter hopper på vognen hver gang tror jeg ikke har noget på sig. Til gengæld benægter dem der tvivler på tweaks kategorisk hver gang der kommer et nyt 
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|