| Forfatter |
|
Mads Jorgensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
Enig, jeg har også noteret mig at 2016'erens MC ACC er på niveau med AX.
Har du så holdt fast i din bestilling hos Digitalo? 
|
|
|
Nej, jeg bestilte oprindelig en VSX-AX2AV-S samt en DV-696AV-S på Digitalo, men afbestilte det, da det jo viste sig at det ikke var den nye model. (Havde overset AS/AV forskellen...pinligt!).
Nu overvejer jeg AVR-2807 og VSX-2016, men kigger også på den nye Denon AVR-2307. Jeg har dog ikke kunnet finde priser på Digitalo på VSX-2016. Mht. 2307, ser det ud til at den har en mindre god kalibrering og ingen Audysssey.
Hvad med dig, er du lige så forvirret som mig?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Jorgensen skrev:
| Nu overvejer jeg AVR-2807 og VSX-2016, men kigger også på den nye Denon AVR-2307. Jeg har dog ikke kunnet finde priser på Digitalo på VSX-2016. Mht. 2307, ser det ud til at den har en mindre god kalibrering og ingen Audysssey.
Hvad med dig, er du lige så forvirret som mig? |
|
|
Jeg er stadig snurre-rundt på gulvet, ja Men jeg nærmer mig, og jeg tror der skal ske et eller andet stort når jeg på fredag skal til Flensburg for at jeg ikke mandag smutter ned i Hifi-Klubben og ser om de har en 2807 stående som jeg må købe.
Dog aner jeg ikke lige hvad jeg gør med DVD'en... Jeg har stadig en formodning om at Pioneer 696 er det bedste køb i prisklassen, men jeg overvejer en Denon 1730 for at have et sæt der matcher designmæssigt. Jeg er dog ikke særlig begejstret for at skulle betale 300 kr. for at få en 1730 gjort kodefri, men det er vist nødvendigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg vælge den nye Denon 1930, der matcher bedre. Den har også 1080p udgang på HDMI'en. Den er i HFK's nye katalog.
Prøv engang at se dette: http://www.lydogbilde.no/sony-med-ny-7-kanals-receiver.34619 7-.html
Det er Sony, der er på vej med en flok nye modeller i deres "ES" serie. STR DA-1200ES, STR DA-3200ES og STR-DA5200ES. Det ser ud til at de 2 store modeller er i stand til: at håndtere den fremtidige Blu Ray HD lyd, fuld opkonvertering af alle signaler til HDMI mm. Jeg kender dog intet til om Sonys autoopsætningssystem er på højdde med Denon og Pioneer?
På nedenstående link er der mere info, det ligger allerede på den australske Sony hjemmeside 
Klik i menuen nederst til højre.
http://www.sony.com.au/homecinema/catalog/product.jsp?catego ryId=22050
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Jorgensen skrev:
| Hvis jeg var dig ville jeg vælge den nye Denon 1930, der matcher bedre. Den har også 1080p udgang på HDMI'en. Den er i HFK's nye katalog. |
|
|
Merprisen (1.000 kr.) afskrækker mig bestemt ikke, men jeg er bestemt rundtosset af al den her opskalering: Både min projektor, min fremtidige AV-receiver, og min fremtide DVD-afspiller kan upscale billedet - al den overflod... Jeg er nødt til at gå ned i Hifi-Klubben og stole på den (slibrige, jeg har handlet med ham tidligere) sælger, måske jeg er heldig at det er den seriøse gut jeg får fat på, så jeg kan få bare en smule fornemmelse af hvad der sker.
Nooooooooooo, ikke flere variabler!!!!! Jeg er ikke meget til venteri, og de modeller er sikkert ikke helt billige, så jeg nupper det jeg har adgang til - sandsynligvis...
|
| Til top |
|
| |
otsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er her i Sønderborg du handler, når du nævner "ham den slibrige :-)" gætter jeg på, men de har ingen 2807 stående, jeg har bestilt min og den kommer imorgen. Jeg er sgu også lidt forvirret over alt det her scalering, men tænker nu også at min kommende dvd skal hedde 1930, når den nye nu skal købes inden længe.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
otsen skrev:
| Det er her i Sønderborg du handler, når du nævner "ham den slibrige :-)" gætter jeg på, men de har ingen 2807 stående, jeg har bestilt min og den kommer imorgen. Jeg er sgu også lidt forvirret over alt det her scalering, men tænker nu også at min kommende dvd skal hedde 1930, når den nye nu skal købes inden længe. |
|
|
Lige præcis! Har handlet med ham et par gange, og hver gang har det været mere sælger og attitude end kompetence. Hvis der skal handles i den butik vil jeg forlange at det bliver med Jens, han er lidt mere afdæmpet...
Hvor lang tid har du måttet vente på 2807'eren? Hvis ikke de har en stående, og jeg ikke har behov for at få den fremvist, så er jeg da bestemt tilbøjelig til at bestille den via nettet, hvor man jo også har 14 dages fuld returret.
|
| Til top |
|
| |
otsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jens er er lidt anden type, men jeg er nu rimelig ligeglad, når jeg ved hvad jeg skal have :-) Nå men jeg bestilte den tirsdag, så det går jo ganske hurtigt - med mindre de altså "brænder mig af" imorgen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 September 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
otsen skrev:
| Ja jens er er lidt anden type, men jeg er nu rimelig ligeglad, når jeg ved hvad jeg skal have :-) Nå men jeg bestilte den tirsdag, så det går jo ganske hurtigt - med mindre de altså "brænder mig af" imorgen. |
|
|
Jens er til at snakke med, "ham den anden" minder derimod meget om en sælger fra Norddeutsche Klassenlotterie eller Telia: "Du er sikker på at du ikke vil høre om de fordele vi kan tilbyde dig, selv om det ikke passer til dig?!?!? Du er altså ved at begå en fejl!!!"... "Nej tak, jeg ved du er sælger og bare vil prakke mig det på som giver dig mest bonus" 
Min første oplevelse var at han forsøgte at overbevise en kammerat om at han skulle have Dali Concept 10, selv om de nye højttalere skulle være væsentligt mindre end hans daværende Cerwin Vega AT-100. Anden gang var da han ikke var klar over at de havde flere Digiality DVB-T bokse liggende inde bagved - heldigvis stod Jens ved siden af og kunne minde ham om at de altså have nogle stående, ellers var jeg gået hjem uden en, men med en bestilling i hånden.
Han er god (a.k.a. meget insisterende) til at forsøge at skabe en mening, men jeg bryder mig bestemt ikke om ham, og min kammerat var lige ved at gå bærsærk over hans forsøg på at bestemme valget af nye højttalere selv om det blev pointeret at det ikke var den retning han ønskede at gå.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
otsen skrev:
| Det er her i Sønderborg du handler, når du nævner "ham den slibrige :-)" gætter jeg på, men de har ingen 2807 stående, jeg har bestilt min og den kommer imorgen. Jeg er sgu også lidt forvirret over alt det her scalering, men tænker nu også at min kommende dvd skal hedde 1930, når den nye nu skal købes inden længe. |
|
|
Så fik jeg også bestilt en 2807, forventet ankomst og afhentning torsdag denne uge. Hvordan går det med din?
Og når nu det er blevet til Denon på forstærker-siden, så bliver det også til Denon på DVD-siden. Derfor troede jeg at jeg skulle have en Denon DVD 1730 med også, men det lykkedes Jens at overbevise mig om at 1930 er værd at vente på (kommer først i butikkerne 1/11) pga. 1080p.
|
| Til top |
|
| |
otsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går da fint med den nye reciever, selv om der var lidt bøvl med at finde ud af indstillingerne i starten, der er mange :-) jeg har desværre ikke haft tid til at teste alt for meget, men en ting der absolut falder i øjnene er det gode tv-billede den giver via hdmi og en setup box fra stofa, desværre afslører den også den dårlige kvalitet af min harddisk recorder, så jeg har også næsten besluttet mig for at købe den 1930 når den kommer. Lydmæssigt fungerer den ok lige umiddelbart, jeg bruger dog en effektforstærker til fronterne, men skal da nok lige prøve at biampe reciveren på et tidspunkt for at sammenligne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kombinationen af AVR-2807 og DVD-1930 lyder fed!
Dog lige et par spørgsmål:
Vil i så tilslutte den via HDMI indgangen på forstærkeren eller direkte?
Vil forstærkeren lade et 1080p signal passere?
Nogen erfaringer med rumkorektionen og sub kanalen?
Glæder mig til at høre erfaringerne der pt. er gjort...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu' for ringe...
Som sagt fik jeg bestilt 2807'eren i mandags, hvor Jens forsikrede mig om at det var ret sikkert at den ankom til butikken torsdag, ellers ville han ringe.
I dag tropper jeg så op som aftalt, og hvad sker der? Først må jeg vente 10 minutter, hvad jo kan ske, for så at få at vide (af "ham den slibrige") at de altså ikke har fået nogen varer i dag! "Jamen jeg fik at vide at I ville ringe hvis det glippede?!?" - "Det må Jens have glemt".
Årsagen til at de ikke har fået varer skulle angiveligt være at det centrale lager er i gang med en omstrukturering eller hvad det nu var. Noget kunne tyde på at Hifi-Klubben ikke har styr på den interne logistik...
Nå... Nu kan jeg bare sidde her og være skidesur, med beskeden om at "den kommer tirsdag, med undtagelse af force-majeure og alt det der". Jeg tror force-majeure'n bliver at jeg bestiller den over nettet i stedet...
|
| Til top |
|
| |
otsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej hvor irriterende Kim, har også selv prøvet det samme en enkelt gang, og det ER sgu irriterende. Ja så bestil den da ved webbutikken, de plejer at være ret kvikke, og hvis du bestiller i aften, har du den sikkert allerede på fredag = legetøj til weekenden :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
otsen skrev:
| Ej hvor irriterende Kim, har også selv prøvet det samme en enkelt gang, og det ER sgu irriterende. Ja så bestil den da ved webbutikken, de plejer at være ret kvikke, og hvis du bestiller i aften, har du den sikkert allerede på fredag = legetøj til weekenden :-) |
|
|
Det er allerede torsdag aften, så kan de vel ikke nå at sende så den kommer til byen i morgen Desuden har mit posthus lavet om på postgangen, så anviste pakker først kan hentes dagen efter - skide irriterende.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Jeg føler med dig, men så er der noget at glæde sig til i næste uge  . Jeg var faktisk kun taget på arbejde i dag i håb om at kunne få nyt legetøj med hjem - ville ellers have arbejdet hjemme. Men nej ... må også vente til næste uge - og det er lang tid  for en lille dreng der glæder sig til jul. Jeg skulle have det sendt fra en HFK i København til Herning, men butikken havde lige solgt deres demo sammen med min originale emballage - øv... Nu må jeg vente på at de får en ny emballage før de sender dyret. Det er så ok, hellere få det i hel tilstand end hurtigt. Nu må vi så håbe at forventninger og spændingen ikke giver for mange søvnløse nætter.
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Jeg føler med dig, men så er der noget at glæde sig til i næste uge . |
|
|
Stadig træls 
At den ikke var kommet frem havde såmænd også været i orden hvis bare jeg havde fået det at vide inden jeg med smil på læberne troppede op dernede.
Og ekstra træls fordi jeg netop i denne weekend ville have tid til rigtigt at lege med den, mens jeg stort set alle andre weekender ikke har muligheden.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
otsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups er det allerede torsdag idag :-) nå ja, men som skrevet har du noget at glæde dig til, kender godt det der med at have tid nok til at dyrke sin hobby - arbejdet går sgu for meget ud over fritiden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
| Kan godt følge dig - det ville have været en lille ting at ringe....... |
|
|
For dem er det blot arbejde, men for mig er det en aftale. Jeg kender det sådan set godt fra mit arbejde, men når jeg aftaler noget, så holder jeg det også.
Kommentaren i mandags var faktisk (næsten ordret): "Det eneste der kan forhindre at den er her torsdag er at lastbilen kører ud over broen og falder i vandet". Måske jeg skulle hyre en båd og se efter... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
otsen skrev:
| Ups er det allerede torsdag idag :-) nå ja, men som skrevet har du noget at glæde dig til, kender godt det der med at have tid nok til at dyrke sin hobby - arbejdet går sgu for meget ud over fritiden. |
|
|
Mit problem er at jeg fører dobbelt hus for tiden; der hvor jeg bor nu, og der hvor jeg flytter hen i løbet af det næste halve år - denne weekend er en af de sjældne hvor jeg er i byen.
|
| Til top |
|
| |