Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer vs. Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Kommentaren i mandags var faktisk (næsten ordret): "Det eneste der kan forhindre at den er her torsdag er at lastbilen kører ud over broen og falder i vandet". Måske jeg skulle hyre en båd og se efter...

go jagt efter fisk og DENON. Så må vi håbe at DENON er godkendt til undervands bio - tilsluttes det en elektrisk ål i den situation?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Så må vi håbe at DENON er godkendt til undervands bio - tilsluttes det en elektrisk ål i den situation?

Så er der vel tale om en power upgrade

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej Kim og Otzen,

Nå....men endnu en gang tillykke med jeres valg af reciever, (og fremtidig DVD).

Jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer. Specielt autoopsætningen, og hvor meget den egentlig forbedrer lyden/oplevelsen.

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg fik jo så hentet min Denon 2807 i går (tirsdag) - den var heldigvis ankommet til butikken, ellers var jeg gået grassat

Det negative først: Jeg synes ikke manualen er god rent overbliksmæssigt, og den er desuden ca. 3 cm tyk, alle sprog samlet i én. Derudover er det mest irriterende at man åbenbart kun kan skifte source på selve receiveren - jeg mangler dog at få nærstuderet manualen.

Det positive er lyden: Den virker meget mere rummelig i min store stue, bredere, højttalerne spiller mere sammen end de gjorde med min aldrende Yamaha RX-V630. Taleforståeligheden er meget bedre. Jeg tror disse forbedringer mere skyldes 2807'erens generelt højere kvalitet end muligheden for room-EQ.

Kalibrering af niveau m.m. og rumkorrektion: Det gik ganske nemt, selv om jeg lige skulle vænne mig til at man ikke anvender OK knappen til at starte ting med men i stedet < knappen. Det lader også til at virke udmærket. Først syntes jeg at der ikke var så meget knald på, men der er de effekter der skal være, så jeg har nok haft skruet lidt for meget op.

To-do: Der skal leges en del mere med det hele, og manualen skal læses ordentligt igennem for at få styr på alle mulighederne.

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej Kim og Otzen,

Hvorda ner det så gået med jeres AVR-2807, nu hvor der er gået et stykke tid.

Er der flere erfariger? Vil gerne høre mere!!!

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Mads Jorgensen skrev:
Hvorda ner det så gået med jeres AVR-2807, nu hvor der er gået et stykke tid.

Er der flere erfariger? Vil gerne høre mere!!!

Det går egentlig udmærket, jeg er tilfreds. Dog har jeg ikke nået at lege noget videre med den, specielt Audyssey kalibreringen har vist brug for lidt hjælp... En aften, hvor jeg syntes at det lød da meget godt, bemærkede jeg at jeg kørte i Normal indstillingen, dvs. uden frekvensgang-EQ. Ups! Jeg skyndte mig at slå over på Audyssey, blot for at blive meeeeget skuffet: Lyden var lige pludselig dæmpet, der var ingen "zing", det lød lidt muflet. Tilbage til Normal igen - ahhhh.

Men det kan vel stadig nå at blive rigtig godt, for Audyssey indstillingen kan jo manipuleres videre så vidt jeg har forstået, dvs. jeg kan selv tilpasse EQ - det skal jeg prøve på et tidspunkt.

Ellers virker den fint, selv om man lige skal have tålmodighed til at komme i gang - jeg synes den er knap så intuitiv som jeg havde forventet, men den kan jo også meget.

Den lader til at have et pænt kraft-overskud til mine Infinity Kappa Rear højttalere, som jeg anvender til front, og til min Kappa B center. Og lyden er klasser over min gamle Yamaha RX-V630.

HDMI-switching virker også fint, omend den lige skal tygge på skiftet - der går lige et par sekunder. Hermed har jeg kun ét kabel til projektoren, DVD (via HDMI) og DVB-T (via SCART->Component) går via 2807.

Hvis ikke jeg kan få Audyssey-EQ til at virke bedre vil jeg tro at andre receivers i klassen er lige så gode, hvis jeg kan få det til at virke er det bare godt. Som det er nu lyder det i hvert fald udmærket.

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret enig med Kim her, jeg er lidt skuffet over det room audysee også, bruger det når jeg ser film, men når jeg hører en musik dvd slår jeg det fra.
I stereo bruger jeg pure direct funktionen, og den giver lige det sidste, i det hele taget synes jeg den gør det ok i stereo.
HDMI switching virker lidt halvdårligt sammen med min Phillips harddisk optager, men jeg skal hente en Denon dvd 1930 idag, så regner jeg med det hele blive meget bedre.
Stort set er jeg også tilfreds, men er også helt enig med Kim i, at man sikkert kunne have fundet en ligeså god løsning, til mindre penge hos en anden producent.

Til top Vis otsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af otsen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

otsen skrev:
HDMI switching virker lidt halvdårligt sammen med min Phillips harddisk optager, men jeg skal hente en Denon dvd 1930 idag, så regner jeg med det hele blive meget bedre.

I dag?!?!? Er den allerede kommet? Er de også klar med R2 opgraderingen?

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej Kim. ja de er lige kommet, jeg fik desværre ikke spurgt om R2 opgraderingen, men eller må man jo få den opgraderet efterfølgende.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Lykken står opportunisten bi: Jeg var nede i min lokale Hifi-Klubben, og de havde lige præcis en enkelt 1930 stående som jeg måtte købe

Sælger kunne bekræfte at region free hack ikke er tilgængeligt endnu, det kommer nok først om en måneds tid.

Den virker fint, og afspilning af DivX når virkelig en ny dimension; en almindelig DVD-film har jeg ikke fået prøvet endnu. Men hvor er det dog irriterende at DVD'en bekræfter det som receiveren antydede: Denon har et fip (!) med at nogle nøgle-funktioner kun er tilgængelige på selve afspilleren, ikke på fjernbetjeningen.

Jeg tænker her på muligheden for at skifte signal-format, dvs. 480P, 575P osv. - det er ikke tilgængeligt fra hverken menu eller en bestemt knap på fb. For at se DivX eller en 4:3 DVD er jeg åbenbart nødt til at køre 480P, ellers tillader min Sanyo Z3 ikke at jeg vælger et format der ikke "klemmer" billedet, det sker nemlig ved 575P og 720P, altså alt andet end 480P, hvilket undrer mig meget. Jeg er altså nødt til hver gang jeg vil se DivX eller 4:3 at skifte på afspillerens front - skide upraktisk.

otsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Min blev jo også sat til igår, og jeg umiddelbart rigtig godt tilfreds, billedet fra en dvd film er meget bedre end på min hd optager. Divx fik jeg også lige afprøvet, og det virkere skam, det er nok ikke noget jeg kommer til at bruge ret meget, men det er da ok at have med.
Betjeningen - tja det er rigtgnok irriterende at man ikke kan skifte opløsning med fjernebtjeningen som ellers er meget handy synes jeg,

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes