Forfatter |
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er den meget tilfredse ejer af en sæt Stax Lambda Signature hovetelefoner.hvortil jeg benytter den batteridrevne SRD-X boks til.
Det har jeg været YDERST tilfreds med i mange år - har iøvrigt haft sættet fra ny af - købt i HIFI klubben.
Men nu har jeg alligevel fået lidt mod på, om ikke det kan blive bedre :-) - jeg er meget int. i rørdriveren Stax SRM 006 T II i den nyeste udgave.
Er der nogen der kan gi`et bud på, hvad jeg kan forvente, hvis jeg investerer i nævnte driver - det er jo desværre ikke så ligetil - at komme til at høre en inden køb. Ingen forhandler i DK. Jeg ville jo godt ha`lidt vished for, at jeg ikke bruger i "nærheden" af 10.000 kr. - og kvaliteten ikke blir tilsvarende bedre.
Er der nogen her på forum - der ejer en SRM 006t - eller den nye SRM 006t II - og bor vedkommende på sjælland så ville jeg være meget int. i at vil kunne aftale en lytter på en eller anden måde.
Gode råd og anden input er mere end velkommen - på forhånd tak
Aragon
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Slet ingen der har lidt feedback på dette ? ? ? ? ?
MVH
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hej
Jeg er den meget tilfredse ejer af en sæt Stax Lambda Signature hovetelefoner.hvortil jeg benytter den batteridrevne SRD-X boks til.
Det har jeg været YDERST tilfreds med i mange år - har iøvrigt haft sættet fra ny af - købt i HIFI klubben.
Men nu har jeg alligevel fået lidt mod på, om ikke det kan blive bedre :-) - jeg er meget int. i rørdriveren Stax SRM 006 T II i den nyeste udgave.
Er der nogen der kan gi`et bud på, hvad jeg kan forvente, hvis jeg investerer i nævnte driver - det er jo desværre ikke så ligetil - at komme til at høre en inden køb. Ingen forhandler i DK. Jeg ville jo godt ha`lidt vished for, at jeg ikke bruger i "nærheden" af 10.000 kr. - og kvaliteten ikke blir tilsvarende bedre.
Er der nogen her på forum - der ejer en SRM 006t - eller den nye SRM 006t II - og bor vedkommende på sjælland så ville jeg være meget int. i at vil kunne aftale en lytter på en eller anden måde.
Aragon
|
|
|
Hej Aragon...
Jeg bruger selv Lambda Signature og har en SRM T1S på vej i posten. Måske det var noget? Den er vist bedre end SRM 006T...
Mvh.
Nilau
|
Til top |
|
|
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Aragon
Så lige den her selvom det er længe siden du postede den.
Har for nylig skiftet fra en SRD-7 til en SRM-T1 (-som er forgængeren til SRM-006T). Jeg er ikke helt sikker på hvor meget der er ændret fra SRM-T1 til SRM-006T eller for den sags skyld II'eren som du spørger til.
Jeg kender heller ikke SRD-X boksen men forskellen på en SRD-7'er og en SRM-T1'er er ENORM.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men T1'eren er meget meget god ;O) Bruger i øvrigt Lambda Nova Signature.
mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Hej Aragon
Så lige den her selvom det er længe siden du postede den.
Har for nylig skiftet fra en SRD-7 til en SRM-T1 (-som er forgængeren til SRM-006T). Jeg er ikke helt sikker på hvor meget der er ændret fra SRM-T1 til SRM-006T eller for den sags skyld II'eren som du spørger til.
Jeg kender heller ikke SRD-X boksen men forskellen på en SRD-7'er og en SRM-T1'er er ENORM.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men T1'eren er meget meget god ;O) Bruger i øvrigt Lambda Nova Signature.
mvh
|
|
|
Ja, de kan sgu' noget de Stax-apparater! Jeg bruger selv en SRM T1S med Lambda Pro Signature, og det spiller fantastisk godt. Jeg tror ikke det kan blive meget bedre end dét.... :-)
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for endnu et par henvendelser vedr. driver til Stax.
Jeg har lige opdaget - at nordmændene er ved at besinde sig - og har fået nogle mere humane priser på Stax grej - således er prisen på en SRM 006t II nu "nede" på 11995,- DKR - så kan det vist ikke blive meget billigere - Tidligere var de norske priser helt hen i vejret - men nu er de lavere end andre steder i europa - bl. andet end phonophono i Tyskland - kan ikke huske om de også er under HIFIexchange - men hvis han er en "plattenslager" - godt tysk udtryk - er der jo heller ikke grund til at handle med ham.
Måske man skulle gå på sådan en SRM 006t`er 
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil mene der er større forskel i lydenkvaliteten på driverne vs selve hovedtelefonerne hvilket HF vist også kom frem til,har ejet et sæt lambda med srd7 mkII men det sæt blev udskiftet med 404 signature og 006t og hvilken forskel,alt blev bedre især detaljer og transparens som var kanont på de gamle,men ja lidt træls man ikke kan høre før køb.du kunne jo invitere konen med på et minicruise med dfds til oslo og slå en smut inden for taa.import og lytte selv
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Aragon,
mht. pris og lydmæssige forskelle mellem de enkelte opsætninger skulle du prøve at kontakte Howard Popeck hos www.simplystax.co.uk - efter mine erfaringer er han både yderst hæderlig og kyndig udi Stax.
Med venlig hilsen
/winding
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Ja, de kan sgu' noget de Stax-apparater! Jeg bruger selv en SRM T1S med Lambda Pro Signature, og det spiller fantastisk godt. Jeg tror ikke det kan blive meget bedre end dét.... :-)
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Har du pillet ved SRM T1S'eren? Skiftet rør eller andet? Jeg kører p.t. med Electro Harmonix rør men vil have prøvet noget andet af. Skal også have prøvet at lege med sikringen, netkablet og...
mvh __________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hej
Aragon
|
|
|
Sjovt nok havde jeg i en periode samme kombination. Det var aldrig tilfredsstillende, eftersom SRD-X boksen mere er skabt til de mindre modeller med mere beskedne krav til boxen og med muligheden for batteridrift. Det medførte bl.a. en del s-lyde, idet boxen/forstærkeren er for lille til hørebøfferne. Det undrer mig, at du har kunne leve med denne kombination...
Jeg vil klart anbefale dig SRM-T1 forstærkeren. Du vil næsten ikke tro dine egne øre, når du hører forskellen i forhold til din nuværende SRD-X.
Lars
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|

DER ER KOMMET EN PAKKE IDAG :-)
Så er jeg blevet den glade ejer af en Stax SRM 006t II rørdriver.
Jeg har ihvertfald IKKE fået armene ned endnu - lækker afslappet lyd - og endnu en gang, detaljer luft og åbenhed i lyden, som man næppe tror muligt.............
Og det hele bliver sikkert lidt bedre - når den får spillet lidt mere - den er spritny og har kun være i stikkontakten i et par timer.
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med pakken, Aragon ... og velkommen i 006-klubben ! 
Hvor handlede du ?
/winding
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Nilau skrev:
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Har du pillet ved SRM T1S'eren? Skiftet rør eller andet?
Jeg kører p.t. med Electro Harmonix rør men vil have prøvet noget andet af. Skal også have prøvet at lege med sikringen, netkablet og...
mvh
|
|
|
Hej...
Da jeg fik min SRM T1S havde den lige fået friske rør af typen 6CG7 (svarende til 6FQ7). Der er tale om "RCA 6CG7 Clear Top". NOS?
Eksperimenter med netkabler lønner sig. Men standardkablet til SRM T1S er nu ikke helt ringe!
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Winding
Den er købt gennem HIFIEXCHANGE i Tyskland - via en anden bruger herinde. Det har taget ca. et halvt år med BØVL OG ATTER BØVL - DET MÅ PÅ DET KRAFTIGSTE FRARÅDES AT KØBE DER
MVH
Mondial
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja velkommen i 006t klubben,købte min hos salehifi.com,under 1 uges lev til ca 5500,-alt incl,dejlig driver
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
> Nilau / Aragon,
ved I om der er noget "virkelig væsentligt" at hente ved udskiftning til andre rør ?
Jeg har endnu ikke prøvet, men "tube-rolling" er åbenbart en yndet beskæftigelse hos rørentusiaster. Jeg har indtil videre blot skiftet netkablet til et NordOst Shiva, der giver endnu mere "hul igennem" ... i mine ører !
Med venlig hilsen
/winding
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Winding
Jeg har ingen erfaring på området - overhovedet - det er det første produkt med rør jeg nogensinde ejer. I det medfølgende materiale er rørene garanteret til ca. 10000 timers drift.
Jeg plejer til gengæld - at sikre mig lidt med reservedele til mine ting (laser mv) og regner også med ret hurtigt at købe et sæt nye rør til lager. Når du skriver andre rør - er det så samme type, bare af et andet mærke - eller et helt andet rør ??
MVH
Jan
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 December 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Dr. Strangelove skrev:
Nilau skrev:
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Har du pillet ved SRM T1S'eren? Skiftet rør eller andet?
Jeg kører p.t. med Electro Harmonix rør men vil have prøvet noget andet af. Skal også have prøvet at lege med sikringen, netkablet og...
mvh
|
|
|
Hej...
Da jeg fik min SRM T1S havde den lige fået friske rør af typen 6CG7 (svarende til 6FQ7). Der er tale om "RCA 6CG7 Clear Top". NOS?
Eksperimenter med netkabler lønner sig. Men standardkablet til SRM T1S er nu ikke helt ringe!
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Ud over de Electro Harmonix rør der p.t. sidder i min T1'er har jeg de originale GE-rør. De har en del år på bagen, men jeg kan bedre lide lyden fra dem, så de kommer helt sikkert i igen. Vil nok prøve at få fat i et sæt nye GE og/eller RCA-rør (NOS altså). Der er mange der mener at RCA-rørene er de bedst lydende - men smag og behag er jo forskellig ;o) - men prøves det skal det på et eller andet tidspunkt. Jeg venter dog nok lige på at jeg får skiftet signalkabel - der ved jeg nemlig der er meget at hente, da jeg har prøvet en del forskellige af på T1'eren ;o) Jeg har ikke det originale net-kabel - bruger p.t. et tilfældigt computer-net-kabel så der er helt sikkert en del at hente (det er dog med jord). Har dog ikke nogle bedre ledige p.t. men det kommer nok en dag. mvh __________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|