Ja OK jeg kan bedre forstå det hvis S-røret sættes i, istedet for det lige rør og ikke i forlængelse af dette.
Det med større torque og mindre tendens til at skippe er vel en fordel ved dj-brug men selvfølgelig underordnet når det drejer sig om lydkvalitet. Så bruger du den lige arm til dj-brug og den S-formede til mere "normal" lytning eller hvordan?
Et kort lige armrør uden offset ved hovedet er sikkert rigtigt godt til at scratche med og undgå skipping (som du nævner) men som tidligere nævnt ikke særligt befordrende for lydkvaliteten (højere forvrængning/fejlsporing/slid pga. ufordelagtig geometri).
Når du snakker om jord og konvertere går jeg ud fra at du mener det samme som når jeg siger RIAA? Den "equalizer" der forbehandler signalet fra pick-up'en så det kan sendes videre ind i en linie-indgang?
Ortofon's Nightclub nåle er vel også konstrueret mere med henblik på dj-brug (højere nåletryk og kraftigere nålefane) end deres hi-fi nåle? Hi-fi nålene kan også fås med en finere og mere avanceret nåleslibning end den der sidder på de fleste dj-PU'er. Det "smarte" er jo at Ortofon's OM Super nåle sagtens kan bruges i f.eks. en Nightclub krop.
Prøv at læse anmeldelsen
her. Det er jo så bare en Concorde Pro S krop med en OM40 nål i. De finere nåle er ret dyre. De koster ca. 2/3-dele af hele PU'ens nypris (en OM40 nål koster ca. 1350,-kr.). Jo mere avanceret nåleslibningen er, jo vigtigere er det også at PU'en er justeret ind helt "perfekt". Den Fritz Gyger 70 nål der sidder på en OM40 vil "æde" din vinyl op hvis den ikke sidder lige i skabet (pga. den skarpe profil).
Hvis du mente at der ér indbygget en RIAA i Numark'en så vil jeg tillade mig at påstå at den nok ikke er af særlig høj kvalitet. Det fine signal der kommer fra PU'en skal "forbehandles" på en meget specifik og præcis måde (hvis man ønsker at komme i nærheden af den oprindelige indspilning) der kræver en vis omhu og kvalitet. Du kan dog sagtens (stadig) finde ikke alt for dyre forstærkere der besidder en ganske fin RIAA del. Har du i forvejen en integreret forstærker eller lignende med phono indgang? Ellers skal du nok ud og investere i en separat RIAA hvis du har tænkt dig at bruge en decideret hi-fi pladespiller.
Jeg skal ikke kunne sige hvor stort et spring du vil opleve i lyden med en SL'er i forhold til den Numark du har. Der findes ikke rigtig nogle beskrivelser af Numark'ens lydkvalitet rundt omkring på diverse hi-fi fora... Men det er jo også kvaliteten af det samlede setup der gør sig gældende: Pladespilleren (værket), armen, pick-up'en, RIAA'en, forstærkeren osv. Og så især dét at (hi-fi)PU'en er justeret korrekt ind på alle punkter.
Det er vel også et spørgsmål om hvad du har tænkt dig (på længere sigt?) og hvor mange penge du har forestillet dig at du vil spendere?
Måske du kunne arrangere med mirland at du tager et smut forbi ham for at få mulighed for at høre en SL-1210 MkII i et decideret hi-fi setup? Tja, hvad ved jeg?
Så lige et par links til nogle "rigtige" hi-fi pladespillere i prisklassen (for ikke at være helt unfair

).
Rega P3 (den kommer med filtmåtte).
Pro-ject RPM 5
Lydkvalitet kan man jo altid diskutere men en ting er sikkert: Fordi de er remdrevne vil de aldrig kunne levere den 100% gangstabilitet som du får hos en direkte dreven spille. Især ikke i denne prisklasse.