| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at Rega's pick-up'er er 14mm fra top til nålespids.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
100 sider! Godt gået gutter!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem sagde vinyl ikke var interessant
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vælter jo ikke ligefrem ind med input på dette
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig |
|
|
hvad nåletryk bruger du på dine SPUer diamonduck? [/QUOTE]
Jeg har en SPU Gold. Den kører glimrende med de anbefalede 5 gram i en FR64. 
------
Hurra! 100 sider Rart at vide, at man ikke er det eneste gale menneske i DK der lytter til sorte vinylskiver!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i toldenjeg sprang over gærdet og købte min hos high
end sound - fed lille
vægt der livet nemmere og lyden bedreden stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPUhvis er den flotte Thorens ? (er der noget der
hedder det?)
|
|
|
jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig |
|
|
hvad nåletryk bruger du på dine SPUer diamonduck? |
|
|
oldtimeren brugte 2 gram.den er desværre uden nål idag.spu85/vdh bruger jeg 2,5 til max3,5gram.den sporer faktisk fint ved 0,4gram
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja 100 sider  Keep it up!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
diamondduck skrev:
r-l-b skrev:
ca 350 + porto + moms og told hvis den bliver stoppet i toldenjeg sprang over gærdet og købte min hos high
end sound - fed lille
vægt der livet nemmere og lyden bedreden stopper ved 4,9999 gram så man skal fuske lidt med SPUhvis er den flotte Thorens ? (er der noget der
hedder det?)
|
|
|
jeg har nu aldrig hørt om en SPU vil ha' 5 gram eller mere siddende på sig |
|
|
hvad nåletryk bruger du på dine SPUer diamonduck? |
|
|
oldtimeren brugte 2 gram.den er desværre uden nål idag.spu85/vdh bruger jeg 2,5 til max3,5gram.den sporer faktisk fint ved 0,4gram |
|
|
jamen så kan det være jeg skal lette lidt på speederen  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kigger på Ortofon's hjemmeside kan man se at visse SPU'er har anbefalet VTF der hedder 2.5g. - 3.5g. mens andre af modellerne har 3g. - 5g.
D-Duck: Piller VdH ved ophænget når han har fingre i sådan en SPU?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proffesoren har respekt for andre pick-upper,så han ændre ikke noget,men skifte kun det der er nødvendig.
Da jeg sendte min kiseki ned til lavede han lidt mere end bare sten og fane,måske gummiophænget,men den var også meget gammel.Det var
ihvertilfældig 1000.- dyre
|
| Til top |
|
| |
svenderik Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg mener at Rega's pick-up'er er 14mm fra top til nålespids." Det stemmer - får samme mål. Jazzman fik du målt en Ortofon MC 15 Super 2 ??
 __________________ Musica est vera philosophia,
meditatio astra continua.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
svenderik skrev:
| .Jazzman fik du målt en Ortofon MC 15 Super 2 ?? |
|
|
jazzman skrev:
| 19mm top-nålespids, frit hængende. Dvs. 17-18mm på LP. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svenderik
Den ene mente at Exact Pu'en var det bedste valg til en P3 - den anden frarådede det og hævdede at der var Pu'er til det halve der lød bedre.... hvad skal man tro ?
Det er sjældent, at man i livet stilles overfor så enkle spørgsmål, svaret er: du skal tro den første, men hvis jeg skulle tage fejl, så betaler jeg gerne den "anden" forhandlers pick up forslag. Skulle han tage fejl, det skulle han helst, så betaler han en Exact til dig. Du kan jo forsøge, at stille ham forslaget.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger


Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bliver du da nødt til at tage op - Svenderik.
Way to go - Bent branchemedlem. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvis man kigger på Ortofon's hjemmeside kan man se at visse SPU'er har anbefalet VTF der hedder 2.5g. - 3.5g. mens andre af modellerne har 3g. - 5g.
|
|
|
nu står min spu gold der vist nok er en 80er sag der ikke længere - monstro den kan være en af dem der skal have 5 gram? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
gold skal have 3-4,5 gram (3,5gram anbefalet)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så får den det - tak diamond duck
hvad vil en ok pris være for en mono spu brugt men i god stand ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ingen erfaring med brugte mono spu'er.
men de går for alt mellem 3-5.000.- og hvis der så skal en renovation til 3-4 kilo yderlig.Så vil jeg nok fortrække en ny mono lyra til 10-12.000.-
men ude i østen er de vilde med dem,måske derfor prisen
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hejsa
Ser jo godt ud
Jeg ville lige spøge om hva du syntes om lyden fra de 2 pickuper ?
Er der mere fylde og varme med DL-103 ?
Og hva med toppen på DL-103 ?
Ps... jeg spør da jeg skal ud og finde en pickup til min Thorens TD3001/Rega RB300
|
|
|
Hej King
Sent svar Lyden fra de 2 er som nat og dag.
Ortofon M2 Red:
- Dynamisk
- Hurtig
- slank
- Lidt tynd i bassen
- God fyldig mellemtone
- Lidt snerren og S-lyde på toppen
Men IMO er det en "killer PU", når man tager prisen i betragning. 550,- herre gud.
Denon DL103:
Jeg har ikke fået den justeret korrekt endnu. og bliver det heller ikke. Den skal skifte til anden plov.
Men sådan som har jeg oplevet den indtil nu:
- Fyldig fast bund (ikke så det svamper eller sovser til)
- Klar og tydelig top uden desideret s-betoninger.
- Mellemtonen er ren "mums" for øregangen.
- Den har en varme og fylde som gør at man bare sidder og lytter til musikken. Den har en ro og tilbagelænethed i lyden. (Uden at man falder bagover af kedsomhed)

Til prisen synes jeg den spiller fint. Men er sikker på det bliver endnu bedre med ny plov og evt. anden RIAA (selv om Project Tube Box II med NOS rør gør et forbandet godt stykke arbejde)
Så er der lige en lille ekstra ting. Detaljer. Der kan M2 godt pakke samme over for DL103.
Til en pris af 1299,- er dette også et "killer PU" (selv om jeg savner bla. Ortofon MC15 Super MkII og Ortofon MC10 Supreme) De kunne altså bare et eller andet med lydbilledet
Men det er vel altid et spørgsmål om man bedst kan li´æbler eller pærer.
En direkte sammenligning mellem M2 Red og DL103 er basalt set ikke retfærdig, når man ser på prisen alene. Men M2Red scorer højt på dynamik og mellemtoneegenskaber. Denon DL103 på varme og musikalitet og en mellemtone og diskant som er ren øreguf. Og til de respektive priser synes jeg at man skylder sig selv at prøve dem af. 
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |