| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men var forbi Danmarks største pranger og krejler af Guds nåde i går . og fik en Project med under armen. Den har vi så monteret Denon DL-103 på.
Krentzler: det blev brugt en Feickert protractor, så den sidder i hvert fald som den skal. 
Lyttemæssigt var den skutte helt ringe sat op imod hans VPI. Bevares, der var forskelle, men prisen taget i betragtning faldt den i hvert fald ikke helt igennem. 
Nu er der så kun en ting der irriterer mig. Kigger på en tom headshell fra Yamamoto.  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Så kom dyret på plads:
Project 1Xpression MkII:

Armen er en Project 8,6" carbon fiber arm:

Denon DL-103 i aktion. Med dene combo har PU´en bare fået nyt liv 
Og Krentzler; den sidder lige i øjet 

Kun et problem.
Ingen Yamamoto Headshell at beskue mere. Uhh, hvor vil jeg savne den  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke beholdt Yamamoto?
"den sidder lige i øjet  "
Jeg tror dig - jeg tror dig!
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige fået Denon dl-103 på min origin live silver arm som sidder på en Thorens td124
som er tilsluttet exposure/pre med både MMogMC..men ak MCen brummer ad H-til. . på MM er
der ikke noget brum/støj, Er der nogle der et muligt svar på det .. hvis det ikke kan forsvinde så er
alternativet måske en step-up over MM indgangen, exposuren er ca 15år gammel.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, vi klager over støj...min nye Thorens motor snerrer ganske svagt. Må den det?
Og pladetallerknen kører ikke så længe rundt uden rem, som jeg gerne
ville have den til. Men smøring af lejet er ikke så ligetil - der skal
den rette olie til, i den rette mængde. Nogen bud?
ehapa skrev:
| ak MCen brummer ad H-til. |
|
|
Se til, at signalkabler ligger væk fra netkabler.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Og pladetallerknen kører ikke så længe rundt uden rem, som jeg gerne ville have den til. Men smøring af lejet er ikke så ligetil - der skal den rette olie til, i den rette mængde. Nogen bud?
|
|
|
Hvad med noget Thorens olie? Jeg har lige købt en lille flaske til mit værk (ikke Thorens) og det virker formidabelt. Olie er normalt beregnet til noget der kører hurtigt rundt, men ikke denne, som er meget tyndt flydende (lav viskositet).
Prisen er ca. 100,- + moms for ganske få ml. Dyrt, men du har til mange år!
Den kan købes her (det samme kan masser af reservedele til Thorens): http://www.thorens-td124.dk/

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
gli- skrev:
|
Specifikationer for PS-100 RIAA MC indgang: Følsomhed: &a mp;a mp;a mp;n bsp; 0,35 mV svarer til 350 mV udgangs niveau ved 1 kHz Indgangs impedans: 200 ohm Signal/støj: > 85 dB uvejet
MM indgang: Følsomhed: &a mp;a mp;a mp;n bsp; 3,5 mV svarer til 350 mV udgangs niveau ved 1 kHz Indgangs impedans: 47 kohm Signal/støj: > 98 dB uvejet
Måske nogen kan oversætte til dB??
|
|
|
0,35 mV til 350 mV er en forstærkning på 1000 gange = 60dB 3,5 mV til 350 mV er en forstærkning på 100 gange = 40dB
De opgivne SN støjtal på hhv. 85 og 98dB uvejet virker noget optimistiske?
(Min Accuphase MC/RIAA er opgivet til 95dB IHF vejet ved kun 30 dB forstærkning og den siger ikke en lyd. Ved de ca. 60dB forstærkning er den opgivet til 80dB igen IHF-vejet).
|
|
|
Har i slet ikke oplevet haslings step-up, den er da i en helt anden verden..  Brutalis
http://www.haslingaudio.com/
hasling head amp mk3
+12 V/ -6 V batteri forsyning, forseglede genopladelige blybatterier + lader med 3 lysdiode indikation på spændings niveau. Fuldt opladet kan forstærkeren køre i en måned døgnet rundt.
Forstærkning: 30 x Indgangsimpedans: Valgbar mellem 5 – 100 Ohm Frekvensgang: 20 Hz – 20 KHz +/- 0,02 dB 2 Hz: - 0,5 dB 5Hz: - 0,1 dB 60 KHz: - 0,1 dB 190 KHz: - 0,5 dB Belastning på udgang: 47 Kohm/100 pF THD 1000 Hz input 0,5 mV rms: mindre end 0,04 % Fase ud: Inverterende INGEN negativ tilbagekobling Transistorer: Fet´s
7 spektral analyse datablade med spring på 6 dB indgangsniveau ved 1000 Hz viser det harmoniske indhold (THD), og hvor mange dB de harmoniske overtoner ligger under testfrekvensens niveau, over en spændvidde på 42 dB på indgangen, samt SNR (signal/noise/ratio, signal/støjforhold, hvori den harmoniske forvrængning indgår).
Hent spektral analyse databladene her.
Testsignalet 1000 Hz har en egenforvrængning på 0,0001 %.
Pris: 6900,-- DKr 920,-- Euro. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, kender godt Hasling headamp - den har efterhånden nogle år på bagen. Lyder helt fint, men for de penge kan du få en komplet MC/RIAA!
Iøvrigt så laver Thorhauge også en FET forstærker som kører på Batterier. Så vidt jeg ved koster den noget mindre (men indgangsimpedansen kan ikke ændres). __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Jo, kender godt Hasling headamp - den har efterhånden nogle år på bagen. Lyder helt fint, men for de penge kan du få en komplet MC/RIAA!
Iøvrigt så laver Thorhauge også en FET forstærker som kører på Batterier. Så vidt jeg ved koster den noget mindre (men indgangsimpedansen kan ikke ændres).
|
|
|
Hej Jan har du hørt den sidste nye, han har jo ikke mere end lige lagt den sidste hånd på den. Der er himmelvid forskel på den og den du åbenbart har hørt for et par år siden.. Jeg har den sidste nye og har tidligere haft modellen før, som du nok referere til.. Der er ingen sammenligning overhovedet... Jeg vil postulere at det nok er den bedste step up på markedet...
hilsen kim __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Haslings head amp virkelig er så god, bliver den da et scoop til prisen.
Du skulle da overveje at teste den i HF JANILS
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mugge skrev:
|
Hvis Haslings head amp virkelig er så god, bliver den da et scoop til prisen.
Du skulle da overveje at teste den i HF JANILS
|
|
|
Tja, Per Hasling bor jo lige rundt om hjørnet, så jeg kan da give ham et ring!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos step-up er nogen der har prøvet den CINEMAG man kan købe på Ebay/US for ca 2K.
Overvejer den temmelig kraftig den den skulle være superb... til Denon 103.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
mugge skrev:
|
Hvis Haslings head amp virkelig er så god, bliver den da et scoop til prisen.
Du skulle da overveje at teste den i HF JANILS
|
|
|
Tja, Per Hasling bor jo lige rundt om hjørnet, så jeg kan da give ham et ring! 
|
|
|
Hej det synes jeg du skulle, jeg har selv thorhauges preamp, sat sammen med haslings nye mrk 3 headamp og det spiller forrygende sammen...
P.S. Et lille opstød herfra er nok at jeg syntes generalt at bladene(hifi)altid er gået uden om Haslings produkter: Jeg ved ikke hvorfor, men han laver bl.a. også en forrygende classe A forstærker, samt ikke at glemme hans trioder...Så skylder man ham ikke at teste hans produkter inden det er for sent..? __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Apropos step-up er nogen der har prøvet den CINEMAG man kan købe på Ebay/US for ca 2K.
Overvejer den temmelig kraftig den den skulle være superb... til Denon 103. |
|
|
Den er sikkert også god til mange andre pick-upper. Den kan stilles til enten 38,5 eller 150 ohm hvis jeg husker rigtigt.
Jeg har også kigget på den. Du kan jo fortælle os om den er god.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
ehapa skrev:
Apropos step-up er nogen der har prøvet den CINEMAG man kan købe på Ebay/US for ca 2K.
Overvejer den temmelig kraftig den den skulle være superb... til Denon 103. |
|
|
Den er sikkert også god til mange andre pick-upper. Den kan stilles til enten 38,5 eller 150 ohm hvis jeg husker rigtigt.
Jeg har også kigget på den. Du kan jo fortælle os om den er god.  |
|
|
Det vil jeg meget gerne, jeg går lidt og tripper over om jeg skal sælge min gamle
Thorens td 124 mk2 , men altså det sker kun fordi jeg netop har købt en Garrard301
på Ebay, De bliver jo dyrere og dyrere for tiden så nu skulle det være, jeg er meget
spændt på thorens124 vs garrard301.
Jeg vil godt vise nogle billeder her på siden, kender i et godt billed-program?.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
| Jeg vil godt vise nogle billeder her på siden, kender i et godt billed-program?. |
|
|
Hvad skal programmet kunne?
Edit: Hvad måtte du slippe for sådan en Garrard 301?
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
ehapa skrev:
| Jeg vil godt vise nogle billeder her på siden, kender i et godt billed-program?. |
|
|
Hvad skal programmet kunne?
Edit: Hvad måtte du slippe for sådan en Garrard 301?
|
|
|
Hvis jeg kunne vise sådane nogle billeder som øverst på denne side vil det være fantastisk.
Garrarden kostede 6k, men så er den også i rigtig fin stand.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
krenzler skrev:
ehapa skrev:
| Jeg vil godt vise nogle billeder her på siden, kender i et godt billed-program?. |
|
|
Hvad skal programmet kunne?
Edit: Hvad måtte du slippe for sådan en Garrard 301?
|
|
|
Hvis jeg kunne vise sådane nogle billeder som øverst på denne side vil det være fantastisk.
Garrarden kostede 6k, men så er den også i rigtig fin stand. |
|
|
Tillykke - sådan en har jeg også - så skal du bare til at lave plint - jeg kan anbefale birke-x-finer - gerne 22 mm og mange lag - min vejer 40 kg - perfekt hold dig fra mdf - navnlig til garrard (men efter min bedste overbevisning skal man bare holde sig fra mdf i alle livets gerninger) Prøv at se om du kan få fat i en ældre version af photoshop med imageready udvidelsen - den var vist med fra 7'eren - burde kunne fåes til ok billig pris brugt/fusk/tusk imageready som nu er en del af photoshop er god til at lave billedfiler så de ikke fylder så meget men stadig ser godt ud på skærm i øvrigt har jeg jo også en td 124 - den får stadig lov at spille og jeg kan ikke sammenligne da den har ortofon arm og spu pickup mens garraden har sme arm og denon pu __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er vel ikke sværere end bare at tage nogle billeder i passende opløsning med et digitalkamera og ligge dem her i tråden via en upload service som f.eks. Photobucket? Mange programmer kan re-size hvis nødvendigt. IrfanView er et af dem.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |