Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 19:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller - entusiaster! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 144
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Har du ikke beholdt Yamamoto?

"den sidder lige i øjet "

Jeg tror dig - jeg tror dig!

Har da ikke sluppet den. Kunne jeg ikke drømme om. Er nu monteret med Ortofon M2 Red PU´en og stadig guldskuer. Det er bare ren lir og porno.



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Så lykkes det photobucket...

Jeg overvejer om jeg skal lakere plinten med klar lak eller højglans-sort, er der nogen

der har nogle forslag til fødder/spikes. siden billedet er taget er armboardet skiftet ud med

et sort i akryl.

Plinten har jeg selv lavet af finsk-birke-finer. 

Photobucket" smiddle" />

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Skal du være tro mod "ortofon" original udgaven af td 124 - selvom din plint er noget større og ikke bliver større forneden - så skal det være en mat silk sort farve

Hvis du beholdt det flotte træarmboard  og så mahogni bejdsede plinten og gav den skibslak kunne den blive ret flot og vintage at se på

Ellers laker værket i flødefarve og plinten i vinrød - eller mint grøn så bliver det 50'er for alle pengene



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Skal du være tro mod "ortofon" original udgaven af td 124 - selvom din plint er noget større og ikke bliver større forneden - så skal det være en mat silk sort farve

Hvis du beholdt det flotte træarmboard  og så mahogni bejdsede plinten og gav den skibslak kunne den blive ret flot og vintage at se på

Ellers laker værket i flødefarve og plinten i vinrød - eller mint grøn så bliver det 50'er for alle pengene

Ja jeg tog ret meget udgangspunkt i original udgaven, jeg tror mest jeg er til den sorte løsning,

spørgsmålet er så om jeg selv skal gøre det....  det er jo hunde dyrt at få gjort ude i byen.

nu må vi se.. det kan jo være jeg sælger den når garrard-301 kommer ind af døren.   

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:
r-l-b skrev:

Skal du være tro mod "ortofon" original udgaven af td 124 - selvom din plint er noget større og ikke bliver større forneden - så skal det være en mat silk sort farve

Hvis du beholdt det flotte træarmboard  og så mahogni bejdsede plinten og gav den skibslak kunne den blive ret flot og vintage at se på

Ellers laker værket i flødefarve og plinten i vinrød - eller mint grøn så bliver det 50'er for alle pengene

Ja jeg tog ret meget udgangspunkt i original udgaven, jeg tror mest jeg er til den sorte løsning,

spørgsmålet er så om jeg selv skal gøre det....  det er jo hunde dyrt at få gjort ude i byen.

nu må vi se.. det kan jo være jeg sælger den når garrard-301 kommer ind af døren.   



prøv at høre humlebæk møbellakering på bakkegaadsvej i humlebæk hvad jhan tager for det


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Prøv at ringe rundt til autolakere, nogle af dem maler møbler f.eks. Arne Jacobsen's 7'er. Højglans eller pianolak kraver tid og mange lag klarlak ovenpå for at få dybde i finish'en, prøv at kigge indenfor en musik forretning med flygler, det er håndværk.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Det var et par gode forslag, jeg prøver lige dem i humlebæk. Højglans og piano er

drøn flot, men er måske lidt overkill til min Thorens da den har ret mange små skrammer

i såfald skulle man måske også få malet selve chassiet... $$     

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

at male selve chassiet skal du kun gøre:

1. Hvis du vil sælge den: få det gjort med emaljelak-farve i den korrekte originale farve - og her er der samlere som stadig vil stå af

2. Hvis du er ligeglad og vil beholde den - så er er autolak m.m. en mulighed.

En møbel lakerer er bedst til træ - en autolakerer bedst til metal

Pianolak kræver mere end silk hvis den skal blive både holdbar og flot. Dels så skal din plint være perfekt udspartlet og slepet og dels skal den have mange lag lak




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jo, kender godt Hasling headamp - den har efterhånden nogle år på bagen. Lyder helt fint, men for de penge kan du få en komplet MC/RIAA!

Iøvrigt så laver Thorhauge også en FET forstærker som kører på Batterier. Så vidt jeg ved koster den noget mindre (men indgangsimpedansen kan ikke ændres).

Når dere er inne på head-amps må jeg bare få lov til å anbefale ZYX CCP-1.

Ellers anbefales også Thorhauge head-ampen dere nevner, hadde den på lengre hjemlån i sommer. Ufattelig produkt til prisen.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
janils skrev:

Jo, kender godt Hasling headamp - den har efterhånden nogle år på bagen. Lyder helt fint, men for de penge kan du få en komplet MC/RIAA!

Iøvrigt så laver Thorhauge også en FET forstærker som kører på Batterier. Så vidt jeg ved koster den noget mindre (men indgangsimpedansen kan ikke ændres).

Når dere er inne på head-amps må jeg bare få lov til å anbefale ZYX CCP-1.

Ellers anbefales også Thorhauge head-ampen dere nevner, hadde den på lengre hjemlån i sommer. Ufattelig produkt til prisen.

Ja jeg så Fosse, at du havde fået tilføjet Zyx i din signatur. Slog den Dynavector PHA-200eren på målstregen?

Er du kommet godt til rette i dit nye hjem?

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Slo og slo, det tror jeg vil avhenge av system, preferanser og valgte musikkstykke,

Jeg hadde vel kjøpt PHA-200 i våres om den jeg hadde på lån var for salg, men det var den ikke.
Nåvel, CCP-1 er ikke dårligere, langt ifra. De er vel blant det beste jeg har vært borti begge to.
Som nevnt er ikke CCP-1 innspilt, og selv om den var oppladet når jeg fikk den har den nok lagt en stund slik at batteriene snarlig trengte en opplading.
Det meste av lytteseansen har derfor blitt gjort under pågående lading. Jeg vet ikke om dette har noen innvirkning, ladingen og innspillingen, men nevner det nå likevel.

Den låter utrolig glatt og fantastisk oppløst. CCP-1 (ZYX) er glattere og varmere i lyden enn PHA-200 (Dynavector).
I mitt oppsett og etter min smak er dette en fordel. Der hvor PHA-200 tidvis kan gjøre konturene en anelse overtydelige er CCP-1 mer fyldig og fokuserer mer på klang og fargelegging.
Mer kasse og mindre strenger for å bruke et forslitt uttrykk.

CCP-1 har en litt mer laid-back karakter, ørelite fjernere perspektiv, mens PHA-200 er mer up-front. 
Enn så lenge får jeg ikke like stor dybde i lydbilde med CCP-1, mens bredden er lik om ikke bedre enn PHA-200 (her gjorde jeg noen justeringer på platspiller og azimuth som kan ha påvirket resultatet noe).
PHA-200 uttaler også ”rommet” eller luften rundt det enkelte instrument noe mer tydelig . Dette hadde muligens en tendens til å endre seg på slutten av dagens lytteøkt (opplading, innspilling?) men ta det med en klype salt.
Jeg har ikke koblet frem og tilbake, kun byttet. Jeg gjorde som nevnt noen mindre justeringer av pu i går, men de skulle ikke spille så stor rolle, for jeg spilte litt i etterkant av disse.

Trompet, trombone og xylofon låter mer behagelig på CCP-1, mens PHA-200 har en tidvis nesten skremmende innsikt i lytterommet. Er ikke i stand til å si hvilken som er best.
Tror det vil være systemavhenging, smaksavhengig og låtavhengig .

Forskjellene mellom de to er i hvert fall adskillig mindre enn de vi opplevde med PHA-200 og Lundahl (som jeg begynner å lure på om er skikkelig mismatch med XV-1s, eller om jeg selv har gjort skikkelig dårlig håndtverk med denne). Dette er bare første tanker etter en kveld med lytting og lesing. Ingen systematisk testing, bare kos. Mulig ZYX befinner seg et sted mellom PHA-200 og Lyra Erodion om jeg skal våge meg på en bortimot umulig og lite verdifull (pga bytte av rom og motstander i Hovland etter Erodion på besøk) beskrivelse av de klangmessige prioriteringer.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,19227.0.ht ml for de mer interesserte.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er nå helt på plass i nye lytterommet, det er fantastisk deilig Brian7500.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11828.210. html

Jeg får ikke lastet opp bilder her, mulig bildene jeg har lagt ut på hifisentralen er for store?

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Jeg er nå helt på plass i nye lytterommet, det er fantastisk deilig Brian7500.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11828.210. html

Jeg får ikke lastet opp bilder her, mulig bildene jeg har lagt ut på hifisentralen er for store?

Det ser rigtig flot ud, Fosse.

Hvad har du af planer for nyt udstyr?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Planer og planer. Jeg har kjøpt en ny sub som snart kommer over fjellet. Jeg tror vel egentlig ikke jeg trenger den, eller kommer til å klare å integrere den vellykket, men det må bare undersøkes. Ikke kan jeg trekke konklusjonene uten å ha forsøkt et par stykker heller. Blir en Sonus Faber Cremona sub i første omgang.

Ellers leker jeg meg litt med Yamamoto headshell om dagen, kjøpt et par stykker i ulike treslag. Litt må man jo fikle med. Deretter skal det sjekkes litt mer rør. Har kjøpt NOS Telefunken til riaa og pre, men har ventet med å installere dem da en lånt James sub har gitt behov for å holde referansepunktene uforandret. Dessuten skal det trolig inn én stk DaaD3 i hvert hjørne bak lytteposisjon på sikt, da har jeg oppnådd den anbefalte løsningen fra Acoustica Applicata.

Ellers drodler jeg med tanken på reference power supply til Acutusen og hva nyeste versjon av Merlin VSM kunne prestere, eller en GM20 til, med mulighet for mono-konfigurasjon.

Vi snakker langsiktige oppgraderinger her. Nytt rom og ny step-up gir behov for å gire ned og nyte musikken. Går det for fort unna i svingene får man ikke gledet seg over investeringene, da blir bare stresset med utprøvingen tilbake, og det er ikke poenget, for meg. Ellers er jeg vel kommet dit at jeg nå er mer redd for å ødelegge det jeg har fått til enn jeg er nysgjerrig på hva jeg kan få til om jeg kjøper ditt eller datt, slik at alle innkjøp gjøres med retrettmulighet.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Planer og planer. Jeg har kjøpt en ny sub som snart kommer over fjellet. Jeg tror vel egentlig ikke jeg trenger den, eller kommer til å klare å integrere den vellykket, men det må bare undersøkes. Ikke kan jeg trekke konklusjonene uten å ha forsøkt et par stykker heller. Blir en Sonus Faber Cremona sub i første omgang.

Ellers leker jeg meg litt med Yamamoto headshell om dagen, kjøpt et par stykker i ulike treslag. Litt må man jo fikle med. Deretter skal det sjekkes litt mer rør. Har kjøpt NOS Telefunken til riaa og pre, men har ventet med å installere dem da en lånt James sub har gitt behov for å holde referansepunktene uforandret. Dessuten skal det trolig inn én stk DaaD3 i hvert hjørne bak lytteposisjon på sikt, da har jeg oppnådd den anbefalte løsningen fra Acoustica Applicata.

Ellers drodler jeg med tanken på reference power supply til Acutusen og hva nyeste versjon av Merlin VSM kunne prestere, eller en GM20 til, med mulighet for mono-konfigurasjon.

Vi snakker langsiktige oppgraderinger her. Nytt rom og ny step-up gir behov for å gire ned og nyte musikken. Går det for fort unna i svingene får man ikke gledet seg over investeringene, da blir bare stresset med utprøvingen tilbake, og det er ikke poenget, for meg. Ellers er jeg vel kommet dit at jeg nå er mer redd for å ødelegge det jeg har fått til enn jeg er nysgjerrig på hva jeg kan få til om jeg kjøper ditt eller datt, slik at alle innkjøp gjøres med retrettmulighet.

Spændende med subben... Alternativt skulle Velodynes DD serie jo være ret fantastiske og med rumkorrektion og servo og det hele.

Jeg troede egentlig at din riaa var et integreret transistor print i din Hovland. tager jeg fejl?

Merlin VSM MXe er bare også flotte. De er nok min ultimative højttalerdrøm.

Hvad med den Graaf? Er den egentlig stadig i produktion?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Riaa-trinnet er integrert print basert på 2X12AX7 + 1X12AT7, HP200 har transistorriaa da fjernkontrollen tok så vidt mye plass at jeg har forstått det ikke ble plass til rør.

Selv valgte jeg MM-versjonen av riaa-trinnet, ikke det med trafo for MC, da jeg var ute etter fleksibilitet og mer gain enn det den fullintegrerte løsningen gav. Per idag har jeg gain i bøtter og spann. MM-trinnet har 46 dB gain og ZYX CCP-1 har 26 dB. Dette gir et lydtrykknivå på vinyl som er omtrent som cd, muligens bittelitt høyere (men avhenger av det enkelte album).

GM20 har gått ut av produksjon etter hva jeg har forstått. Min holder nok en stund, hardwiret tilførsel til utgangsrørende og innstallert keramiske sokler.

Velodyne er absolutt en kandidat ja.

Beklager off-topic.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Riaa-trinnet er integrert print basert på 2X12AX7 + 1X12AT7, HP200 har transistorriaa da fjernkontrollen tok så vidt mye plass at jeg har forstått det ikke ble plass til rør.

Selv valgte jeg MM-versjonen av riaa-trinnet, ikke det med trafo for MC, da jeg var ute etter fleksibilitet og mer gain enn det den fullintegrerte løsningen gav. Per idag har jeg gain i bøtter og spann. MM-trinnet har 46 dB gain og ZYX CCP-1 har 26 dB. Dette gir et lydtrykknivå på vinyl som er omtrent som cd, muligens bittelitt høyere (men avhenger av det enkelte album).

GM20 har gått ut av produksjon etter hva jeg har forstått. Min holder nok en stund, hardwiret tilførsel til utgangsrørende og innstallert keramiske sokler.

Velodyne er absolutt en kandidat ja.

Beklager off-topic.

Ja undskylder



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
king skrev:

Hejsa

Ser jo godt ud

Jeg ville lige spøge om hva du syntes om lyden fra de 2 pickuper ?

Er der mere fylde og varme med DL-103 ?

Og hva med toppen på DL-103 ?

Ps... jeg spør da jeg skal ud og finde en pickup til min Thorens TD3001/Rega RB300

Hej King

Sent svar  Lyden fra de 2 er som nat og dag.

Ortofon M2 Red:

  • Dynamisk
  • Hurtig
  • slank
  • Lidt tynd i bassen
  • God fyldig mellemtone
  • Lidt snerren og S-lyde på toppen

Men IMO er det en "killer PU", når man tager prisen i betragning. 550,- herre gud.

Denon DL103:

Jeg har ikke fået den justeret korrekt endnu. og bliver det heller ikke. Den skal skifte til anden plov.

Men sådan som har jeg oplevet den indtil nu:

  • Fyldig fast bund (ikke så det svamper eller sovser til)
  • Klar og tydelig top uden desideret s-betoninger.
  • Mellemtonen er ren "mums" for øregangen.
  • Den har en varme og fylde som gør at man bare sidder og lytter til musikken. Den har en ro og tilbagelænethed i lyden. (Uden at man falder bagover af kedsomhed)

Til prisen synes jeg den spiller fint. Men er sikker på det bliver endnu bedre med ny plov og evt. anden RIAA (selv om Project Tube Box II med NOS rør gør et forbandet godt stykke arbejde)

Så er der lige en lille ekstra ting. Detaljer. Der kan M2 godt pakke samme over for DL103.

Til en pris af 1299,- er dette også et "killer PU" (selv om jeg savner bla. Ortofon MC15 Super MkII og Ortofon MC10 Supreme) De kunne altså bare et eller andet med lydbilledet

Men det er vel altid et spørgsmål om man bedst kan li´æbler eller pærer.

En direkte sammenligning mellem M2 Red og DL103 er basalt set ikke retfærdig, når man ser på prisen alene. Men M2Red scorer højt på dynamik og mellemtoneegenskaber. Denon DL103 på varme og musikalitet og en mellemtone og diskant som er ren øreguf. Og til de respektive priser synes jeg at man skylder sig selv at prøve dem af.

 


Kan nogle ikke lige sige lidt om hvordan MC15 Super MK2 klarer sig i bassen i forhold til Denonen?'
Én af de to bliver nok min næste PU og min første MC...selvom der går nok lidt tid...


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hvor køber man egentlig Denon DL 103 i dag? Skal man til udlandet, eller er HiF-klubben kommet til fornuft og har den på programmet?

Apropos Stanton og Pickering så har jeg kørt med begge tilbage i 70'erne og begyndelsen af 80'erne. Det var på min Linn LP 12 med en Formula 4 årm. Først havde jeg en billigere Pickering  (husker ikke havd den hed), men skifte så til en af de lidt dyrere (omkring 700 kroner sidst i 70'erne). Den blev så udskiftet med en Stanton 681EEE som så igen senere fik ny nåleforpart til 681 EEES.

De to Pickering var jeg glad for, men den der Staton gav kun problemer. Nåleslibningen (især på EEES modellen) fangede bare alt skidt og snavs i rillerne, så pladerne blev nærmest umulige at spille.

Det var først efter at jeg skiftede til en DV Karat Ruby at støjen forsvandt som ved et trylleslag. Med andre ord var der ikke noget galt med hverken pladerne eller min hørelse

(For at fortsætte historien gik turen så videre over Supex til Decca Gold Van den Hul, via en Adcom X-coil van den hul, til Denon 304, Mörch Da Capo, masser af Ortofon, Benz Ruby og i dag mange af de nævnte men primært Benz Ebony og Transfiguration Orpheus - puha ... jeg bliver helt forpustet af at tænke på det).


Her kan man få Denon 103 billigt:
http://www.phonophono.de/YDenon1_e.php3?Kennung=


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

det er så inkl. porto 953 kr. + evt udligning af moms 6% + Evt gebyr for valtua på creditkort ialt ca. 1050 kr. mod 1299 i hifi klubben - sparet 250 kr. - det er selvfølgelig også en slags penge

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

<< Forrige Side af 144 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes