| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den Raskolnikov. Godt at høre at Grado kører uden brum.
|
| Til top |
|
| |
Geneva Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsøgte i vintage-tråden uden held - så nu rykker mit spørgsmål ind her  Remmen til min Thorens 150 skal skiftes og jeg har fået købt en over ebay men den er selvfølgelig for kort. Hvordan får jeg den strukket bedst og nemmest muligt? Jeg er måske nødt til at købe en anden model for den er 2-3 cm kort kort.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget skidt når den er så meget for kort - det vil give en uheldig påvirkning af motor-pulley-leje Du skal nok have en ny prøv at gå herind http://www.theanalogdept.com/thorens_td_160_dept_.htm så du kan få et godt råd eller på det nye thorens-lovers forum
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor købte du drivremmen henne Geneva?
Et bud kunne være at kontakte Joel Boutreux (for en rem).
|
| Til top |
|
| |
svenderik Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fundet en Lenco L 60 på et loppemarked. Den er rimeligt pæn og velholdt men remmen er færdig. Er der nogen der kan sige noget om modellen. Den er som sagt remdrevet og har et fjedrende ophæng der kan deaktiveres ved hjælp af to skruer. Er det mon muligt at få en ny rem ? Hvad med pick up- ? Er det værd at restaurere på den, eller er den for dårlig i forhold til de lidt senere modeller ? Svend Erik
 __________________ Musica est vera philosophia,
meditatio astra continua.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever et underligt fænomen efter at jeg har fået min Rega Planar 3 med Grado Prestige Silver op at køre. Ved det første nummer på hver eneste side blafrer mine højttalere membraner helt vildt! Det er meget underligt. Når man kommer et nummer ind bliver det helt normalt....hmmm. Nu vil jeg lige prøve at indstille med Protraktor igen, men kan det have så meget at sige?!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som om der er noget der er forkert indstillet. Der er vist lavet mange tråde om lignende problemer. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det tænker jeg også. Men nåletrytk og antiskating er ok. Det samme er VTA. Hmm...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, jeg vil nu også gerne have lov til at vise min plov frem . Ikke det dyreste værk, men alligevel ganske hæderlig endda og egentlig ganske smuk synes jeg. En Clearaudio med Satisfy tonearm og Denon DL160 PU



__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Undskyld, jeg vil nu også gerne have lov til at vise min plov frem . Ikke det dyreste værk, men alligevel ganske hæderlig endda og egentlig ganske smuk synes jeg. En Clearaudio med Satisfy tonearm og Denon DL160 PU



|
|
|
Den ser da lækker ud __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Music4life skrev:
|
Undskyld, jeg vil nu også gerne have lov til at vise min plov frem . Ikke det dyreste værk, men alligevel ganske hæderlig endda og egentlig ganske smuk synes jeg. En Clearaudio med Satisfy tonearm og Denon DL160 PU



|
|
|
Den ser da lækker ud
|
|
|
Jo tak __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Undskyld, jeg vil nu også gerne have lov til at vise min plov frem . Ikke det dyreste værk, men alligevel ganske hæderlig endda og egentlig ganske smuk synes jeg. En Clearaudio med Satisfy tonearm og Denon DL160 PU

|
|
|
Hvis prisen var den afgørende faktor for at fremvise pladespillere, ville denne tråd ingen relevans have. Det er interessen for disse, i visse folks øjne, antikvariater/rariateter/plovfurer/istidsaftappere (kært barn har mange navne), som gør at vi gerne fremviser vores pladespillere. Om det koster 2000,- eller en bondegård er basalt set underordnet. Det er glæden i at lytte til noget godt musik på et medie man interesserer sig for. 
Din Clearaudio er fed og Denon´en er heller ikke ringe. (har selv en Denon DL-103). (og synd at jeg ikke har Clearaudio Gamma S PU´en mere. Den ville have klædt din spille sublimt) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Jeg oplever et underligt fænomen efter at jeg har fået min Rega Planar 3 med Grado Prestige Silver op at køre. Ved det første nummer på hver eneste side blafrer mine højttalere membraner helt vildt! Det er meget underligt. Når man kommer et nummer ind bliver det helt normalt....hmmm. Nu vil jeg lige prøve at indstille med Protraktor igen, men kan det have så meget at sige?! 
|
|
|
Du har sikkert en ukontrolleret tonearmsresonans, og den ligger sikkert så lavt i frekvens, at det ramler sammen med pladebulerne. Måske din kombination af arm og pick-up har en lidt for blød pick-up til en lidt for tung arm. Der har været flere tråde om det.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62588
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62403&K W
Hvis du vil vide rigtig god besked, kan du prøve at få fat i Poul Ladegaards artikler fra high fidelity i 70'erne og 80'erne.

|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hurtigt klaret:
Rega RB300 effektiv masse: 11,5g
Grado Silver:
Nåle-eftergivenhed: 20cu
Vægt: 5,5g
Skruer: 0,5g
Det giver en systemresonans på 8,5Hz
Er det kun i indløbsrillen du har problemet eller er det gennem hele første nummer?
Cartridge Database - Tools.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Ved det første nummer på hver eneste side blafrer mine højttalere membraner helt vildt! Det er meget underligt. Nu vil jeg lige prøve at indstille med Protraktor igen, men kan det have så meget at sige?! |
|
|
Overhovedet ikke. Prøv at finde den mest lige LP, du har. Er det så det samme? Det der sker, er at subsoniske frekvenser fra skæve lp´er forplantes til højttalerne. Kan du indkoble et subsonisk filter på din forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Raskolnikov skrev:
| Ved det første nummer på hver eneste side blafrer mine højttalere membraner helt vildt! Det er meget underligt. Nu vil jeg lige prøve at indstille med Protraktor igen, men kan det have så meget at sige?! |
|
|
Overhovedet ikke. Prøv at finde den mest lige LP, du har. Er det så det samme? Det der sker, er at subsoniske frekvenser fra skæve lp´er forplantes til højttalerne. Kan du indkoble et subsonisk filter på din forstærker?
|
|
|
Har intet filter og nej det er ca. det første nummer af en plade dvs. 3 -5 min...hmm. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Har intet filter og ja det nej det er ca. det første nummer af en plade dvs. 3 -5 min...hmm. |
|
|
Har andre et bud på et subsonisk filter til Ras? Jeg er 99% sikker på at det er hans behov...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var inter problem på min Project...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mulighed for at låne og prøve en anden PU på din Rega? Ikke en Grado.
|
| Til top |
|
| |